14. 11. 2011 - 00:27https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseCo teprve až přijde "velki" :)
PS : Také neplést s T602 (http://cs.wikipedia.org/wiki/Text602)https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609235
+
14. 11. 2011 - 06:46https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseHlavne vsak nezamienat s T600 (http://en.wikipedia.org/wiki/T-600)
Ten ma totiz ovela vacsi vykon ako sucasny T658 :)https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609241
+
14. 11. 2011 - 09:46https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseA taktéž neplést s T800 a T1000 :-)https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609249
+
ajaj .... měl jsem se na ten odkaz na Wiki podívat dřív, sypu si strusku na hlavu :-/
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
zx cygnus https://diit.cz/profil/cygnus
14. 11. 2011 - 09:48https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseajaj .... měl jsem se na ten odkaz na Wiki podívat dřív, sypu si strusku na hlavu :-/https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609251
+
14. 11. 2011 - 03:29https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseŽe ARM nebyla v roce 2006 nějak známá a že neměla známý produkt? Tak to asi autor zaspal dobu :)
Doporučují si přečíst třeba firemní milníky: http://www.arm.com/about/company-profile/milestones.php nebo snad nějaký článek z roku 2006 pro přiblížení situace: http://news.cnet.com/ARMed-for-the-living-room/2100-1006_3-6056729.html
Taky ještě přidám něco k tématu, rozhovory z ARM TechCon 2011 o T658:
http://www.youtube.com/watch?v=xCLxYB7uHcI
http://www.youtube.com/watch?v=a4RjhUq_w9khttps://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609238
+
Ano, pro uživatele byla ARM roku 2006 neznámou značkou, její rozšíření do povědomí lidí je až záležitost pozdější. Když koupila Falanx, uživatelé jí prakticky neznali, samotná firma ani její zákazníci značku nijak nepropagovali, ARM především prodávala a nakupovala IP. Vlastní vývoj měla oproti současnosti velice omezený, širší portfolio produktů a propagace značky přišly až poté. Seznam "úspěchů" na webu výrobce sice je pěkný, ale realitě odpovídá spíš vývoj ceny akcií, která byla mezi lety 2003 a 2006 na minimu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 11. 2011 - 09:34https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseAno, pro uživatele byla ARM roku 2006 neznámou značkou, její rozšíření do povědomí lidí je až záležitost pozdější. Když koupila Falanx, uživatelé jí prakticky neznali, samotná firma ani její zákazníci značku nijak nepropagovali, ARM především prodávala a nakupovala IP. Vlastní vývoj měla oproti současnosti velice omezený, širší portfolio produktů a propagace značky přišly až poté. Seznam "úspěchů" na webu výrobce sice je pěkný, ale realitě odpovídá spíš vývoj ceny akcií, která byla mezi lety 2003 a 2006 na minimu.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609248
+
Zda se mi, ze zde autor trosicku prestrelil:"Další zpráva přišla až 23. června 2006. Firma ARM, tehdy ještě ne tak známá jako dnes, ohlásila koupi Falanx Microsystems a celá akvizice působila jako definitivní tečka za historií nového výrobce grafických čipů. Dávalo to smysl, ARM nebyla veřejně „profláklá“, neměla žádný známý produkt a mezi analytiky byla považovaná za cosi, co by se dalo shrnout slovy „patent-troll na vzestupu“. Projevy společnosti totiž končily u skupování patentů, malých firmiček a zkrátka čehokoli, co rozšiřovalo vlastní patentovou základnu. Obecně se předpokládalo, že se ARM bude výhledově živit soudními spory o porušené patenty, jak je známe například z kauz s Applem nebo Rambusem."
Klasicky patent-troll je z meho hlediska firma, ktera nema vyvoj, pouze nakoupi a prudi.
Jinak arm procesory se pouzivaly v zaurech, palmech atd. (urcite pred koncem minuleho stoleti :-) ).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
X Polish https://diit.cz/profil/xpolish
14. 11. 2011 - 05:12https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseZda se mi, ze zde autor trosicku prestrelil:"Další zpráva přišla až 23. června 2006. Firma ARM, tehdy ještě ne tak známá jako dnes, ohlásila koupi Falanx Microsystems a celá akvizice působila jako definitivní tečka za historií nového výrobce grafických čipů. Dávalo to smysl, ARM nebyla veřejně „profláklá“, neměla žádný známý produkt a mezi analytiky byla považovaná za cosi, co by se dalo shrnout slovy „patent-troll na vzestupu“. Projevy společnosti totiž končily u skupování patentů, malých firmiček a zkrátka čehokoli, co rozšiřovalo vlastní patentovou základnu. Obecně se předpokládalo, že se ARM bude výhledově živit soudními spory o porušené patenty, jak je známe například z kauz s Applem nebo Rambusem."
Klasicky patent-troll je z meho hlediska firma, ktera nema vyvoj, pouze nakoupi a prudi.
Jinak arm procesory se pouzivaly v zaurech, palmech atd. (urcite pred koncem minuleho stoleti :-) ).https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609239
+
Ano, nakupování společností pro rozšíření vlastního unikátního IP je jedna věc a prodávání licencí na ARM jádra či na celou ARM architekturu několika desítkám významných světových společností je věc druhá.
Pár miliard prodaných procesorů s ARM jádrem asi nic neznamená :)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Jan https://diit.cz/profil/jnd
14. 11. 2011 - 08:51https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseAno, nakupování společností pro rozšíření vlastního unikátního IP je jedna věc a prodávání licencí na ARM jádra či na celou ARM architekturu několika desítkám významných světových společností je věc druhá.
Pár miliard prodaných procesorů s ARM jádrem asi nic neznamená :)https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609244
+
Na tom, jak je firma známá veřejnosti, skutečně ne. Navíc tohle tvrzení je stejně pravdivé, jako kdyby každý procesor architektury x86 měl zvyšovat popularitu Intelu, což - s příhlédnutím například k nástupu AMD64 - má od pravdy poměrně daleko. ARM prodávala licence, procesory si vyráběli samotní výrobci a rozhodně se nechlubili tím, že staví na cizí technologii. Naopak je vydávali za své a označovaly je vlastním logem a názvem. K uživatelům se informace o existenci ARM dostala až výrazně později.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 11. 2011 - 09:47https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseNa tom, jak je firma známá veřejnosti, skutečně ne. Navíc tohle tvrzení je stejně pravdivé, jako kdyby každý procesor architektury x86 měl zvyšovat popularitu Intelu, což - s příhlédnutím například k nástupu AMD64 - má od pravdy poměrně daleko. ARM prodávala licence, procesory si vyráběli samotní výrobci a rozhodně se nechlubili tím, že staví na cizí technologii. Naopak je vydávali za své a označovaly je vlastním logem a názvem. K uživatelům se informace o existenci ARM dostala až výrazně později.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609250
+
Nenechte se tou hlaskou o ARM jako patentovem trollu rozcarovat. To se jen autor článku snaží rozproudit diskuzi. Sam je totiž troll.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mizsha https://diit.cz/profil/mizsha
14. 11. 2011 - 08:36https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseNenechte se tou hlaskou o ARM jako patentovem trollu rozcarovat. To se jen autor článku snaží rozproudit diskuzi. Sam je totiž troll.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609243
+
Cokoliv spojené s ARMem na mě působí jako marketingový troll. Tolik pompézních nadpisů jako „příští prdítko arm výkon jako konzole" nebo „armík s výkonem Core 2 Duo" a vše jsou ve výsledku jenom hrubě zkreslené keci nebo přinejlepším neříkají celou pravdu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Mirda Červíček https://diit.cz/profil/mirek11
14. 11. 2011 - 08:57https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseCokoliv spojené s ARMem na mě působí jako marketingový troll. Tolik pompézních nadpisů jako „příští prdítko arm výkon jako konzole" nebo „armík s výkonem Core 2 Duo" a vše jsou ve výsledku jenom hrubě zkreslené keci nebo přinejlepším neříkají celou pravdu. https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609245
+
Mirek11: mě zase děsně baví, jak Intel už u příchodu Atomu tvrdil, že ARMu zatne tipec. A ejhle, původní Atomy byly pouhá šeď - ani na to, být pořádným PC, ani na to, být úsporným natolik, aby se to dalo použít v mobilu či tabletu.
Pak přišly velkohubé kecy okolo SandyBridge, IvyBridge a kdoví jaký ještě bridge přijde, ale zatím co se mobilů a tabletů týče, vpodstatě skutek utek :-)
A ARM architektura? Ten vesele prodává desítky miliónů "prdítkových" zařízení, které svým výkonem stačí na to, aby dobře sloužily svým uživatelům.
Takže Mirku, až výrobci jako Samsung, HTC, Motorola, apod. začnou do svých mobilních zařízení cpát Intel, tak mě prosím probuď :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
pekr https://diit.cz/profil/pekr
14. 11. 2011 - 09:56https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseMirek11: mě zase děsně baví, jak Intel už u příchodu Atomu tvrdil, že ARMu zatne tipec. A ejhle, původní Atomy byly pouhá šeď - ani na to, být pořádným PC, ani na to, být úsporným natolik, aby se to dalo použít v mobilu či tabletu.
Pak přišly velkohubé kecy okolo SandyBridge, IvyBridge a kdoví jaký ještě bridge přijde, ale zatím co se mobilů a tabletů týče, vpodstatě skutek utek :-)
A ARM architektura? Ten vesele prodává desítky miliónů "prdítkových" zařízení, které svým výkonem stačí na to, aby dobře sloužily svým uživatelům.
Takže Mirku, až výrobci jako Samsung, HTC, Motorola, apod. začnou do svých mobilních zařízení cpát Intel, tak mě prosím probuď :-)https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609252
+
Jenže Mirek má částečně pravdu. Připadá mi, že tu většina lidí nějak nerozlišuje, že: známý ≠ úspěšný ≠ výkonný. Takže když napíšu, že ARM nebyla do roku 2006 příliš známá, začnou mě tři čtenáři přesvědčovat o tom, že byla úspěšná. Když Mirek napíše, že její procesory nejsou tak výkonné, jak prezentuje marketing, začneš ho přesvědčovat o tom, že jsou úspěšné. Ano, ARM byla a je úspěšná v počtu procesorů, které byly vyrobené jinými výrobci na základě licence koupené od ARM. Výraznější ekonomický růst a vlastní propagace značky přišla ale až v posledních letech.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 11. 2011 - 10:07https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseJenže Mirek má částečně pravdu. Připadá mi, že tu většina lidí nějak nerozlišuje, že: známý ≠ úspěšný ≠ výkonný. Takže když napíšu, že ARM nebyla do roku 2006 příliš známá, začnou mě tři čtenáři přesvědčovat o tom, že byla úspěšná. Když Mirek napíše, že její procesory nejsou tak výkonné, jak prezentuje marketing, začneš ho přesvědčovat o tom, že jsou úspěšné. Ano, ARM byla a je úspěšná v počtu procesorů, které byly vyrobené jinými výrobci na základě licence koupené od ARM. Výraznější ekonomický růst a vlastní propagace značky přišla ale až v posledních letech.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609255
+
Ano, snazil sem se to chapat jako vtip, ale to ze autor clanku, tedy ty, neznal ARM pred rokem 2006 a proto oznacuje ho za patantoveho trola svedci jen o nekompetentnosti autora psat clanky do HW webu. Zbytek uz je jen blaboleni, ktere se to snazi uargumentovat a nema smysl na to reagovat, protoze to sou blbosti a autor to doufam vi a jen se tak krouti.
Oznacit ARM za patentoveho trola, heh, je to jedna z mala firem, ktera ukazuje jak patenty a licence maji fungovat a pouziva je tak jak se pouzivat maji. Nazvat ARM patentovym trollem je jako nazvat Santa Klauze pedofilem.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
mizsha https://diit.cz/profil/mizsha
14. 11. 2011 - 10:42https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseAno, snazil sem se to chapat jako vtip, ale to ze autor clanku, tedy ty, neznal ARM pred rokem 2006 a proto oznacuje ho za patantoveho trola svedci jen o nekompetentnosti autora psat clanky do HW webu. Zbytek uz je jen blaboleni, ktere se to snazi uargumentovat a nema smysl na to reagovat, protoze to sou blbosti a autor to doufam vi a jen se tak krouti.
Oznacit ARM za patentoveho trola, heh, je to jedna z mala firem, ktera ukazuje jak patenty a licence maji fungovat a pouziva je tak jak se pouzivat maji. Nazvat ARM patentovym trollem je jako nazvat Santa Klauze pedofilem.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609256
+
A protože jsi nejchytřejší, mohl bys tedy příští článek napsat sám... ;-)
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
zeli https://diit.cz/profil/zeli01
14. 11. 2011 - 12:07https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseA protože jsi nejchytřejší, mohl bys tedy příští článek napsat sám... ;-)https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609264
+
A muzes mi napsat alespon jeden duvod, proc bych to delal ?
Clovek nemusi byt nejchytrejsi, aby mohl psat dobry clanek, ale nesmi to byt blbec, aby nepsal spatne clanky.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mizsha https://diit.cz/profil/mizsha
14. 11. 2011 - 12:30https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseA muzes mi napsat alespon jeden duvod, proc bych to delal ?
Clovek nemusi byt nejchytrejsi, aby mohl psat dobry clanek, ale nesmi to byt blbec, aby nepsal spatne clanky.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609280
+
Kdyby sis ten článek vůbec přečetl, zjistil bys, že jsem nikde ARM patentovým trollem nenazval. Překroutíme obsah článku, vyrobíme si záminku a jdeme kritizovat do diskuse... když už jsme u těch trollů ;-)
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 11. 2011 - 12:29https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseKdyby sis ten článek vůbec přečetl, zjistil bys, že jsem nikde ARM patentovým trollem nenazval. Překroutíme obsah článku, vyrobíme si záminku a jdeme kritizovat do diskuse... když už jsme u těch trollů ;-)https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609279
+
Ano, cetl sem ho nekolikrat, protoze sem neveril tomu co ctu, mozna kdyby sis ten clanek precetl nekolikrat ty, nez si ho publikoval, nemusime to tu vubec resit.
cituji: Dávalo to smysl, ARM nebyla veřejně „profláklá“, neměla žádný známý produkt a mezi analytiky byla považovaná za cosi, co by se dalo shrnout slovy „patent-troll na vzestupu“.
A toto si mam tedy vylozit jak ? ... kdyz sem si to asi spatne precetl, sem totiz spatny ctenar, asi, dle tebe, skveleho novinare. Jako kvalitni novinarskou praci ? Kde je zdroj tech analytickych prognoz ? Protoze tuto analyzu bych rad precetl, analyzu ktera do roku 2006 povazuje ARM jako patentoveho trolla. Tohle je solidni cucanec z prstu!
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
mizsha https://diit.cz/profil/mizsha
14. 11. 2011 - 12:34https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseAno, cetl sem ho nekolikrat, protoze sem neveril tomu co ctu, mozna kdyby sis ten clanek precetl nekolikrat ty, nez si ho publikoval, nemusime to tu vubec resit.
cituji: Dávalo to smysl, ARM nebyla veřejně „profláklá“, neměla žádný známý produkt a mezi analytiky byla považovaná za cosi, co by se dalo shrnout slovy „patent-troll na vzestupu“.
A toto si mam tedy vylozit jak ? ... kdyz sem si to asi spatne precetl, sem totiz spatny ctenar, asi, dle tebe, skveleho novinare. Jako kvalitni novinarskou praci ? Kde je zdroj tech analytickych prognoz ? Protoze tuto analyzu bych rad precetl, analyzu ktera do roku 2006 povazuje ARM jako patentoveho trolla. Tohle je solidni cucanec z prstu!https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609282
+
Do roku 2006 ARM neprojevila ani náznakem ambice vstoupit na grafický trh. Co se GPU týkalo, měli fungující spolupráci s PowerVR. PowerVR, Bitboys a Falanx byli tři nejvýznamější výrobci ultramobilních grafických čipů v době, kdy šel segment mobilních telefonů nahoru (podobně jako jdou tablety nahoru dnes). Přes funkční partnerství s PowerVR tehdy ARM koupilo Falanx a jelikož se to stalo v době, kdy řada spekulantů skupovala patenty a technologie, jejichž cena mohla se segmentem mobilních telefonů potenciálně růst, byl tenhle krok ARM hodnocený stejně. To ještě podporoval fakt, že ARM koupila Falanx jen pár měsíců poté, co ATI koupila Bitboys (hodnota zbylých firem tím potenciálně rostla). ARM koupilo Falanx právě v této situaci - nikoli předtím, než ATI koupila Bitboys, nikoli předtím, než Falanx ohlásil první opravdu konkurenceschopný produkt pro mobilní trh, ale potom. V roce 2006 to opravdu působilo jako strategický tah, kterým ARM získala patenty a technologie rostoucí na ceně, nikoli jako snaha začít vyrábět (resp. licencovat) vlastní GPU. Tenhle názor podpořil i fakt, že po mali 200 nebylo po akvizici ani vidu ani slechu (když se zpožděním rok a půl ukázali funkční prototyp, bylo to vnímané jako velké překvapení). Ne, v době akvizice skutečně nikdo nečekal, že ARM bude mít zájem své procesory doplňovat grafickými čipy horšími, než které nabízela za spolupráce s PowerVR. Situace se od té doby v řadě ohledů změnila, ale na způsobu, jakým byla akvizice Falanxu vnímána tehdy, to nemění nic.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 11. 2011 - 13:25https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseDo roku 2006 ARM neprojevila ani náznakem ambice vstoupit na grafický trh. Co se GPU týkalo, měli fungující spolupráci s PowerVR. PowerVR, Bitboys a Falanx byli tři nejvýznamější výrobci ultramobilních grafických čipů v době, kdy šel segment mobilních telefonů nahoru (podobně jako jdou tablety nahoru dnes). Přes funkční partnerství s PowerVR tehdy ARM koupilo Falanx a jelikož se to stalo v době, kdy řada spekulantů skupovala patenty a technologie, jejichž cena mohla se segmentem mobilních telefonů potenciálně růst, byl tenhle krok ARM hodnocený stejně. To ještě podporoval fakt, že ARM koupila Falanx jen pár měsíců poté, co ATI koupila Bitboys (hodnota zbylých firem tím potenciálně rostla). ARM koupilo Falanx právě v této situaci - nikoli předtím, než ATI koupila Bitboys, nikoli předtím, než Falanx ohlásil první opravdu konkurenceschopný produkt pro mobilní trh, ale potom. V roce 2006 to opravdu působilo jako strategický tah, kterým ARM získala patenty a technologie rostoucí na ceně, nikoli jako snaha začít vyrábět (resp. licencovat) vlastní GPU. Tenhle názor podpořil i fakt, že po mali 200 nebylo po akvizici ani vidu ani slechu (když se zpožděním rok a půl ukázali funkční prototyp, bylo to vnímané jako velké překvapení). Ne, v době akvizice skutečně nikdo nečekal, že ARM bude mít zájem své procesory doplňovat grafickými čipy horšími, než které nabízela za spolupráce s PowerVR. Situace se od té doby v řadě ohledů změnila, ale na způsobu, jakým byla akvizice Falanxu vnímána tehdy, to nemění nic.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609289
+
14. 11. 2011 - 14:19https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseAle to preci nic, co by naznacovalo, ze by se z ARM stal patentovy troll.
Jediny kdo pise o ARMu jako o patentovem trollu si ty
http://www.google.com/search?q=ARM+falanx+troll
to rika google, ne ja ;)https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609294
+
Zajimave jak stejne informace vnimaji ruzni lide ruzne.
Ja dane vety jednoduse pochopil tak, ze dokud ARM nevydal konecne nejaky produkt, tak za zacatku vypadal jako takovy patentovy troll, ktery akorat skupuje patenty a firmy patenty vlastnici.
No a z toho mi samozrejme vyplyva, ze kdyz konecne vydali nejaky ten produkt (pred X lety), tak se uz o trola nejedna. A to plati az dodnes.
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?
Nalim https://diit.cz/profil/nalim
14. 11. 2011 - 14:38https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseZajimave jak stejne informace vnimaji ruzni lide ruzne.
Ja dane vety jednoduse pochopil tak, ze dokud ARM nevydal konecne nejaky produkt, tak za zacatku vypadal jako takovy patentovy troll, ktery akorat skupuje patenty a firmy patenty vlastnici.
No a z toho mi samozrejme vyplyva, ze kdyz konecne vydali nejaky ten produkt (pred X lety), tak se uz o trola nejedna. A to plati az dodnes.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609298
+
Ale ARM produkty jako takove uz nevydava, jejich produktem je licence.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mizsha https://diit.cz/profil/mizsha
14. 11. 2011 - 14:43https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseAle ARM produkty jako takove uz nevydava, jejich produktem je licence.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609301
+
ARM produkty vydává, ale nevyrábí. To je ale jedno. Nerozumím tvé snaze tu značku za každou cenu glorifikovat. V současnosti sice mají zajímavou nabídku produktů a minimum kauz, ale vždy tomu tak nebylo. Když chtěli získat smlouvy s Fujistu-Siemens a Hyundai, zlikvidovali letitými patentovými spory jejich původního dodavatele RISC procesorů a převzali jeho byznys. Takový přístup má poměrně daleko k ideálu, který tu prezentuješ.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
no-X https://diit.cz/autor/no-x
14. 11. 2011 - 15:19https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseARM produkty vydává, ale nevyrábí. To je ale jedno. Nerozumím tvé snaze tu značku za každou cenu glorifikovat. V současnosti sice mají zajímavou nabídku produktů a minimum kauz, ale vždy tomu tak nebylo. Když chtěli získat smlouvy s Fujistu-Siemens a Hyundai, zlikvidovali letitými patentovými spory jejich původního dodavatele RISC procesorů a převzali jeho byznys. Takový přístup má poměrně daleko k ideálu, který tu prezentuješ.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609307
+
no-X | dnes, 9:34 | reagovat +4
Ano, pro uživatele byla ARM roku 2006 neznámou značkou, její rozšíření do povědomí lidí je až záležitost pozdější. Když koupila Falanx, uživatelé jí prakticky neznali, samotná firma ani její zákazníci značku nijak nepropagovali, ARM především prodávala a nakupovala IP. Vlastní vývoj měla oproti současnosti velice omezený, širší portfolio produktů a propagace značky přišly až poté. Seznam "úspěchů" na webu výrobce sice je pěkný, ale realitě odpovídá spíš vývoj ceny akcií, která byla mezi lety 2003 a 2006 na minimu.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
mizsha https://diit.cz/profil/mizsha
14. 11. 2011 - 16:27https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuseno-X | dnes, 9:34 | reagovat +4
Ano, pro uživatele byla ARM roku 2006 neznámou značkou, její rozšíření do povědomí lidí je až záležitost pozdější. Když koupila Falanx, uživatelé jí prakticky neznali, samotná firma ani její zákazníci značku nijak nepropagovali, ARM především prodávala a nakupovala IP. Vlastní vývoj měla oproti současnosti velice omezený, širší portfolio produktů a propagace značky přišly až poté. Seznam "úspěchů" na webu výrobce sice je pěkný, ale realitě odpovídá spíš vývoj ceny akcií, která byla mezi lety 2003 a 2006 na minimu.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609326
+
ty jsi asi opilý nebo už od přírody méně chápavý...? Fakt už si nedokážu představit, jak by význam toho článku měl autor vysvětlit jasněji.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Dejf-2 https://diit.cz/profil/dejf-2
14. 11. 2011 - 15:57https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskusety jsi asi opilý nebo už od přírody méně chápavý...? Fakt už si nedokážu představit, jak by význam toho článku měl autor vysvětlit jasněji.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609316
+
tak opily byl asi autor clanku prave, protoze vice jak polovina toho cvlanku se venuje nejakym autorovo spekulacim ,ze neco mohlo nejak vypadat, nekteri virtualni analytici to tak chapali, ale skutecnost je nastesti jina . . ona je teda naprosto jina, to je to o co mi de, ze ten clanek je proste blbost, hodna tak nejakeho clanku na idnesu.
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
mizsha https://diit.cz/profil/mizsha
14. 11. 2011 - 16:10https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskusetak opily byl asi autor clanku prave, protoze vice jak polovina toho cvlanku se venuje nejakym autorovo spekulacim ,ze neco mohlo nejak vypadat, nekteri virtualni analytici to tak chapali, ale skutecnost je nastesti jina . . ona je teda naprosto jina, to je to o co mi de, ze ten clanek je proste blbost, hodna tak nejakeho clanku na idnesu.https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609317
+
kecy se navzdori měkké souhlásce C na konci píší s Y
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
Dejf-2 https://diit.cz/profil/dejf-2
14. 11. 2011 - 15:48https://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskusekecy se navzdori měkké souhlásce C na konci píší s Yhttps://diit.cz/clanek/gpu-mali-t658-od-arm-prinasi-10x-vyssi-vykon-oproti-t400/diskuse#comment-609312
+
Co teprve až přijde "velki" :)
PS : Také neplést s T602 (http://cs.wikipedia.org/wiki/Text602)
Hlavne vsak nezamienat s T600 (http://en.wikipedia.org/wiki/T-600)
Ten ma totiz ovela vacsi vykon ako sucasny T658 :)
Rovněž neplést s T601 : http://www.youtube.com/watch?v=-5qEx1LWom8
A taktéž neplést s T800 a T1000 :-)
ajaj .... měl jsem se na ten odkaz na Wiki podívat dřív, sypu si strusku na hlavu :-/
Že ARM nebyla v roce 2006 nějak známá a že neměla známý produkt? Tak to asi autor zaspal dobu :)
Doporučují si přečíst třeba firemní milníky: http://www.arm.com/about/company-profile/milestones.php nebo snad nějaký článek z roku 2006 pro přiblížení situace: http://news.cnet.com/ARMed-for-the-living-room/2100-1006_3-6056729.html
Taky ještě přidám něco k tématu, rozhovory z ARM TechCon 2011 o T658:
http://www.youtube.com/watch?v=xCLxYB7uHcI
http://www.youtube.com/watch?v=a4RjhUq_w9k
Ano, pro uživatele byla ARM roku 2006 neznámou značkou, její rozšíření do povědomí lidí je až záležitost pozdější. Když koupila Falanx, uživatelé jí prakticky neznali, samotná firma ani její zákazníci značku nijak nepropagovali, ARM především prodávala a nakupovala IP. Vlastní vývoj měla oproti současnosti velice omezený, širší portfolio produktů a propagace značky přišly až poté. Seznam "úspěchů" na webu výrobce sice je pěkný, ale realitě odpovídá spíš vývoj ceny akcií, která byla mezi lety 2003 a 2006 na minimu.
Zda se mi, ze zde autor trosicku prestrelil:"Další zpráva přišla až 23. června 2006. Firma ARM, tehdy ještě ne tak známá jako dnes, ohlásila koupi Falanx Microsystems a celá akvizice působila jako definitivní tečka za historií nového výrobce grafických čipů. Dávalo to smysl, ARM nebyla veřejně „profláklá“, neměla žádný známý produkt a mezi analytiky byla považovaná za cosi, co by se dalo shrnout slovy „patent-troll na vzestupu“. Projevy společnosti totiž končily u skupování patentů, malých firmiček a zkrátka čehokoli, co rozšiřovalo vlastní patentovou základnu. Obecně se předpokládalo, že se ARM bude výhledově živit soudními spory o porušené patenty, jak je známe například z kauz s Applem nebo Rambusem."
Klasicky patent-troll je z meho hlediska firma, ktera nema vyvoj, pouze nakoupi a prudi.
Jinak arm procesory se pouzivaly v zaurech, palmech atd. (urcite pred koncem minuleho stoleti :-) ).
Ano, nakupování společností pro rozšíření vlastního unikátního IP je jedna věc a prodávání licencí na ARM jádra či na celou ARM architekturu několika desítkám významných světových společností je věc druhá.
Pár miliard prodaných procesorů s ARM jádrem asi nic neznamená :)
Na tom, jak je firma známá veřejnosti, skutečně ne. Navíc tohle tvrzení je stejně pravdivé, jako kdyby každý procesor architektury x86 měl zvyšovat popularitu Intelu, což - s příhlédnutím například k nástupu AMD64 - má od pravdy poměrně daleko. ARM prodávala licence, procesory si vyráběli samotní výrobci a rozhodně se nechlubili tím, že staví na cizí technologii. Naopak je vydávali za své a označovaly je vlastním logem a názvem. K uživatelům se informace o existenci ARM dostala až výrazně později.
Nenechte se tou hlaskou o ARM jako patentovem trollu rozcarovat. To se jen autor článku snaží rozproudit diskuzi. Sam je totiž troll.
Cokoliv spojené s ARMem na mě působí jako marketingový troll. Tolik pompézních nadpisů jako „příští prdítko arm výkon jako konzole" nebo „armík s výkonem Core 2 Duo" a vše jsou ve výsledku jenom hrubě zkreslené keci nebo přinejlepším neříkají celou pravdu.
Mirek11: mě zase děsně baví, jak Intel už u příchodu Atomu tvrdil, že ARMu zatne tipec. A ejhle, původní Atomy byly pouhá šeď - ani na to, být pořádným PC, ani na to, být úsporným natolik, aby se to dalo použít v mobilu či tabletu.
Pak přišly velkohubé kecy okolo SandyBridge, IvyBridge a kdoví jaký ještě bridge přijde, ale zatím co se mobilů a tabletů týče, vpodstatě skutek utek :-)
A ARM architektura? Ten vesele prodává desítky miliónů "prdítkových" zařízení, které svým výkonem stačí na to, aby dobře sloužily svým uživatelům.
Takže Mirku, až výrobci jako Samsung, HTC, Motorola, apod. začnou do svých mobilních zařízení cpát Intel, tak mě prosím probuď :-)
Jenže Mirek má částečně pravdu. Připadá mi, že tu většina lidí nějak nerozlišuje, že: známý ≠ úspěšný ≠ výkonný. Takže když napíšu, že ARM nebyla do roku 2006 příliš známá, začnou mě tři čtenáři přesvědčovat o tom, že byla úspěšná. Když Mirek napíše, že její procesory nejsou tak výkonné, jak prezentuje marketing, začneš ho přesvědčovat o tom, že jsou úspěšné. Ano, ARM byla a je úspěšná v počtu procesorů, které byly vyrobené jinými výrobci na základě licence koupené od ARM. Výraznější ekonomický růst a vlastní propagace značky přišla ale až v posledních letech.
Ano, snazil sem se to chapat jako vtip, ale to ze autor clanku, tedy ty, neznal ARM pred rokem 2006 a proto oznacuje ho za patantoveho trola svedci jen o nekompetentnosti autora psat clanky do HW webu. Zbytek uz je jen blaboleni, ktere se to snazi uargumentovat a nema smysl na to reagovat, protoze to sou blbosti a autor to doufam vi a jen se tak krouti.
Oznacit ARM za patentoveho trola, heh, je to jedna z mala firem, ktera ukazuje jak patenty a licence maji fungovat a pouziva je tak jak se pouzivat maji. Nazvat ARM patentovym trollem je jako nazvat Santa Klauze pedofilem.
A protože jsi nejchytřejší, mohl bys tedy příští článek napsat sám... ;-)
A muzes mi napsat alespon jeden duvod, proc bych to delal ?
Clovek nemusi byt nejchytrejsi, aby mohl psat dobry clanek, ale nesmi to byt blbec, aby nepsal spatne clanky.
Kdyby sis ten článek vůbec přečetl, zjistil bys, že jsem nikde ARM patentovým trollem nenazval. Překroutíme obsah článku, vyrobíme si záminku a jdeme kritizovat do diskuse... když už jsme u těch trollů ;-)
Ano, cetl sem ho nekolikrat, protoze sem neveril tomu co ctu, mozna kdyby sis ten clanek precetl nekolikrat ty, nez si ho publikoval, nemusime to tu vubec resit.
cituji: Dávalo to smysl, ARM nebyla veřejně „profláklá“, neměla žádný známý produkt a mezi analytiky byla považovaná za cosi, co by se dalo shrnout slovy „patent-troll na vzestupu“.
A toto si mam tedy vylozit jak ? ... kdyz sem si to asi spatne precetl, sem totiz spatny ctenar, asi, dle tebe, skveleho novinare. Jako kvalitni novinarskou praci ? Kde je zdroj tech analytickych prognoz ? Protoze tuto analyzu bych rad precetl, analyzu ktera do roku 2006 povazuje ARM jako patentoveho trolla. Tohle je solidni cucanec z prstu!
Do roku 2006 ARM neprojevila ani náznakem ambice vstoupit na grafický trh. Co se GPU týkalo, měli fungující spolupráci s PowerVR. PowerVR, Bitboys a Falanx byli tři nejvýznamější výrobci ultramobilních grafických čipů v době, kdy šel segment mobilních telefonů nahoru (podobně jako jdou tablety nahoru dnes). Přes funkční partnerství s PowerVR tehdy ARM koupilo Falanx a jelikož se to stalo v době, kdy řada spekulantů skupovala patenty a technologie, jejichž cena mohla se segmentem mobilních telefonů potenciálně růst, byl tenhle krok ARM hodnocený stejně. To ještě podporoval fakt, že ARM koupila Falanx jen pár měsíců poté, co ATI koupila Bitboys (hodnota zbylých firem tím potenciálně rostla). ARM koupilo Falanx právě v této situaci - nikoli předtím, než ATI koupila Bitboys, nikoli předtím, než Falanx ohlásil první opravdu konkurenceschopný produkt pro mobilní trh, ale potom. V roce 2006 to opravdu působilo jako strategický tah, kterým ARM získala patenty a technologie rostoucí na ceně, nikoli jako snaha začít vyrábět (resp. licencovat) vlastní GPU. Tenhle názor podpořil i fakt, že po mali 200 nebylo po akvizici ani vidu ani slechu (když se zpožděním rok a půl ukázali funkční prototyp, bylo to vnímané jako velké překvapení). Ne, v době akvizice skutečně nikdo nečekal, že ARM bude mít zájem své procesory doplňovat grafickými čipy horšími, než které nabízela za spolupráce s PowerVR. Situace se od té doby v řadě ohledů změnila, ale na způsobu, jakým byla akvizice Falanxu vnímána tehdy, to nemění nic.
Ale to preci nic, co by naznacovalo, ze by se z ARM stal patentovy troll.
Jediny kdo pise o ARMu jako o patentovem trollu si ty
http://www.google.com/search?q=ARM+falanx+troll
to rika google, ne ja ;)
Zajimave jak stejne informace vnimaji ruzni lide ruzne.
Ja dane vety jednoduse pochopil tak, ze dokud ARM nevydal konecne nejaky produkt, tak za zacatku vypadal jako takovy patentovy troll, ktery akorat skupuje patenty a firmy patenty vlastnici.
No a z toho mi samozrejme vyplyva, ze kdyz konecne vydali nejaky ten produkt (pred X lety), tak se uz o trola nejedna. A to plati az dodnes.
Ale ARM produkty jako takove uz nevydava, jejich produktem je licence.
ARM produkty vydává, ale nevyrábí. To je ale jedno. Nerozumím tvé snaze tu značku za každou cenu glorifikovat. V současnosti sice mají zajímavou nabídku produktů a minimum kauz, ale vždy tomu tak nebylo. Když chtěli získat smlouvy s Fujistu-Siemens a Hyundai, zlikvidovali letitými patentovými spory jejich původního dodavatele RISC procesorů a převzali jeho byznys. Takový přístup má poměrně daleko k ideálu, který tu prezentuješ.
no-X | dnes, 9:34 | reagovat +4
Ano, pro uživatele byla ARM roku 2006 neznámou značkou, její rozšíření do povědomí lidí je až záležitost pozdější. Když koupila Falanx, uživatelé jí prakticky neznali, samotná firma ani její zákazníci značku nijak nepropagovali, ARM především prodávala a nakupovala IP. Vlastní vývoj měla oproti současnosti velice omezený, širší portfolio produktů a propagace značky přišly až poté. Seznam "úspěchů" na webu výrobce sice je pěkný, ale realitě odpovídá spíš vývoj ceny akcií, která byla mezi lety 2003 a 2006 na minimu.
ty jsi asi opilý nebo už od přírody méně chápavý...? Fakt už si nedokážu představit, jak by význam toho článku měl autor vysvětlit jasněji.
tak opily byl asi autor clanku prave, protoze vice jak polovina toho cvlanku se venuje nejakym autorovo spekulacim ,ze neco mohlo nejak vypadat, nekteri virtualni analytici to tak chapali, ale skutecnost je nastesti jina . . ona je teda naprosto jina, to je to o co mi de, ze ten clanek je proste blbost, hodna tak nejakeho clanku na idnesu.
kecy se navzdori měkké souhlásce C na konci píší s Y
to je pro Mirek11 dnes, 8:57
hihihi
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.