Grafika v procesorech Intel Ice Lake umí DisplayPort 1.3/1.4 [prezentace]
Intel ve své prezentaci propaguje především podporu nových verzí rozhraní DisplayPort, konkrétně DisplayPort 1.3 a DisplayPort 1.4. Tyto verze, jak už jsme si několikrát řekli, dosahují totožné fyzické datové propustnosti a liší se především podporou komprese, tzv. DSC. Display Stream Compression je průmyslový standard, který dosahuje tzv. vizuálně bezztrátové komprese v konstantním poměru 3:1.
Za vizuálně bezztrátovou kompresi je považována taková komprese, při jejímž použití nedokáže lidské oko rozlišit mezi komprimovaným výstupem a originálem. Výhodou DSC je tedy možnost dosažení vyšších obnovovacích frekvencí a vyššího rozlišení při zachování stejného fyzického rozhraní a kabelu. Propojovaný hardware však musí kompresi a dekompresi podporovat.
Integrovaná grafika 10nm generace procesorů Ice Lake toto bude podporovat, takže se Intel po jejím vydání výbavou dostane na úroveň grafických karet z generace AMD Polaris a Vega nebo Nvidia Maxwell a Pascal.
V kontextu integrovaných grafik má smysl mluvit především o videu, protože s hraním v nativním rozlišení na displejích jako 3840×2160@120 Hz nebo 5120×2880@120 Hz asi nemá smysl počítat. Určitou slabinou DSC z hlediska hráče je i fakt, že komprese a dekomprese může při použití některých zařízení přidat i řádově vyšší desítky milisekund lagu navíc, což nemusí vadit u tahových strategií, ale pro akční tituly to není to pravé ořechové. S novějším hardwarem lze však očekávat snížení tohoto lagu (upřímně řečeno v současnosti není známo, v jakém rozsahu u jednotlivých zařízení a jejich kombinací pohybuje, takže je možné, že u některého hardwaru nemusí být problém tak citelný jako u jiného; to prozradí až případné testy).