GRISOFT působí již 15 let na trhu bezpečnostního software
„Základem úspěchu naší nabídky je kvalitní produkt a neoddělitelné služby v podobě pravidelných aktualizací, nových verzí a nepřetržité technické podpory,“ vysvětluje technický ředitel a jednatel společnosti Karel Obluk. „Výraznou konkurenční výhodou je také nabídka dvouleté licence s nízkou cenou a rozšiřování nabídky o nová řešení podle požadavků trhu.“
Ke zvýšení povědomí uživatelů o produktech GRISOFTu mimo Českou republiku napomohlo uvolnění bezplatné verze antiviru a uvedení integrovaného bezpečnostního produktu AVG Internet Security, který uživatele chrání před všemi běžnými riziky jako jsou viry, spyware, spamy a hackerské útoky. Zejména úspěch na americkém trhu je klíčový pro další rozvoj firmy, USA představují polovinu světového trhu s celkovou odhadovanou hodnotou 4,5 miliardy dolarů.
Vlajkovým produktem GRISOFTu je antivirový systém AVG, který si v nejrůznějších verzích a edicích uživatelé nainstalovali zhruba na 40 milionů počítačů po celém světě. Dynamický rozvoj společnosti dokládá vývoj obratu, který vzrostl z 2,3 milionů Kč v roce 1992 na 436 milionů korun v roce 2005. Počet zaměstnanců stoupl za poslední dva roky čtyřnásobně až na nynějších 200 osob. V roce 2006 skupina GRISOFT očekává souhrnné celosvětové tržby ve výši 40 milionů USD, tedy zhruba jedné miliardy korun. Společnost připravuje expanzi na nové trhy a upevnění pozice v USA, ČR a zemích EU.
Vývoj firmy
Počátky společnosti GRISOFT začal psát v roce 1989 Jan Gritzbach, který spolu s Tomášem Hoferem v roce 1991 rozběhl společnost s ručením omezeným . „Tehdy se viry považovaly za něco velmi exotického, šířily se téměř výhradně přes diskety. Vzhledem k jejich velmi malé četnosti v prvopočátcích vždy vznikal nástroj pro odstranění jednoho konkrétního viru,“ vzpomíná Tomáš Hofer. Od roku 1992 začala společnost už nabízet antivirový program AVG (zkratka Anti-Virus Guard), který k identifikaci virů používal dnes již klasickou skenovací technologii.
V roce 1997 prodal GRISOFT první licence AVG v Německu a ve Velké Británii, o rok později pak v USA. Postupně se začala rozvíjet také síť distributorů a firma začala využívat širokého prodejního kanálu, aby oslovila všechny typy zákazníků. Obchodní partnery, kteří pracují jako zastoupení firmy na daném trhu, má GRISOFT nyní na Slovensku, v Austrálii a Novém Zélandu, Brazílii, Francii, Německu, Velké Británii, Irsku a tisíce prodejců po celém světě. Silné zázemí v USA zajišťuje dceřiná společnost GRISOFT Inc.
V roce 2001 se Jan Gritzbach rozhodl prodat firmu investičnímu fondu Benson Oak Capital Acquisitions. Ten svůj vklad zhodnotil v srpnu 2005, kdy 65% podíl prodal za 52 milionů USD dvěma investorům, Intel Capital a Enterprise Investors, což bylo v tuzemsku označeno za vůbec největší loňskou investici v oboru IT.
V důsledku vývojového trendu v IT security od identifikace jednoznačně škodlivého kódu směrem k odhalení potenciálně nežádoucích programů se GRISOFT rozhodl začlenit do své nabídky také anti-spyware. Jednání s německou firmou ewido networks vyústila v květnu 2006 v převzetí této společnosti a integraci produktu ewido anti-spyware do produktové nabídky GRISOFTu pod značkou AVG Anti-Malware. Za vrchol patnáctiletého úsilí lze zcela určitě považovat i uvedení produktu AVG Internet Security - balíčku komplexní ochrany proti všem internetovým hrozbám.