Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Hack Cyberpunk 2077 umožňuje procesorům AMD využít více vláken, ale…

Můj malý hack ohledě nechtěného přepínání jazyků u GOG v1.04:
cp už se mi spouští v češtině. Chtělo upravit goggame-1423049311.info v adresáři hry na Czech a cs-CZ a pak to samé provést ještě regeditem v registrech Počítač\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\WOW6432Node\GOG.com\Games\1423049311 a restartovat windows i hru

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mě stačil změnit ten soubor. A sice jsem nechápal, ale místo "cs-cz" jsem dal "cz-cz" což je proti zažitým regulím, ale fungovalo to.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z toho plyne to co si už nějakou chvilku myslím. Ten jejich engine od Zaklínače 3 moc velký posun neudělal. :(

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jj Cyberpunk je "pouze" přeskinovaný Witcher :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A já si říkal, pro mi V nasedá obkročmo na střechu auta :-D

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No tak schválně co je tam krom toho, že přibila grafika jinak. A tím myslím technicky jinak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Koho, čím a kam ta grafina někoho přibila? Nerozumím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tom případě bych doporučil vytrhnout si oči a nacpat si je do zadnice.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zbytečné. Ruští vědci prokázali přímé propojení očního nervu se zadnicí. Když vrazili pokusnému subjektu do zadnice nůž, tak mu vyhrkly slzy. Když mu nůž vrazili do oka, tak se podělal.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Trochu OT - dneska mě brácha dostal s dotazem, že by (mj, i kvůli CP) uvažoval o nový grafice. Tak do 10tis. Tak jsem se letmo podíval, co se dá sehnat a je to strašná bída - RTX2060 nejde sehnat, ani GF1660 není. Jediné, co je občas skladem je RX 5600XT (na Alze za 8500). Pak už jen GF1650, RX5500 a pak 1050ka a Polarisy..

Tak jsme se domluvili, že uvidíme po novym roce, ve velký zlepšení ale teda nedoufám.. V současnosti připadá v úvahu jen ta 5600XT.
A nejhorší je, že i kdyby se rozhodl ten rozpočet pžekročit, moc by to nepomohlo..

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Skladová dostpnost je mizerná. To jó. Ale kdo si počká, ten se dočká. Já na 3070 čekal 2 týdny. Samozřejmě když něco objednáš týden před Vánoci, tak to bude až na nový rok. To platí nejen pro PC.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Je to otresny, neni skoro vubec nic a to jeste tak 2 tydny zpatky sli v pohode koupit 5700xt ted nekoupis ani 1660 super
O ryzenech plati to same, chtel jsem nejaky ryzen pod 4k a vubec nic neni

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nvm jestli je to řešení,ale je to trochu mimo cenu https://www.agnezmarket.cz/MSI-GeForce-RTX-3060-Ti-Gaming-X-Trio-8GB-GDD... v 8:57 ještě dostupná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to je fakt divna cena tahle se prodava za 14-15k jako za doporucenou cenu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opravdu nevím,odkázalo mě to tam ze zboží.cz
:D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stránka už neexistuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

postovat sem podvodníky, že se nestydíš, i když jsi si dal osobní odběr, tak ti na email přišlo číslo účtu s platbou předem a měli skladem i zrcadlovky za 140k

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Krása přesný obrázek všech těch srovnávačů :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ryzeny chodí. Zeptej se dvého oblíveného prodejce a zadej objednávku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ještě v září jsem váhal na MSI 5600XT Gaming X za 7,2k. Nakonec jsem si řekl že počkám. Teď už není k sehnání pod 9k.
Bazar je masakr. Grafiky i 2 a více roku staré se prodávají tak za 4/5 ceny. Za RX 570 4GB / 1050Ti 4GB chtějí lidi běžně 3k. V léte se za tu cenu dala sehnat v pohodě 1060 6GB.
Kdo dneska musí měnit HW, toho lituju. Kdo to dělá dobrovolně, ten je blázen.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Do deseti ti tak prodám 1080Ti. Jak říkáš strašná bída.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bída to je, minulý týden sem prodával 2070S(přechod na 3080) za 12,2k na Aukru (původní cena byla 14k počítal sem tak, že za 10k to bude ok a budu spokojený). Ale situace je ale jiná, nové grafiky nejsou dostupné a staré vesměs stažené z prodeje. Takže poptávka je a cena leze nahoru. Já jsem spokojen rozdíl necelých 8k za novou a opravdu povedenou generaci je pro mě luxus.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já objednal před týdnem RTX 3080 na czc (šlo to, nula skladem, ale dala se objednat, ne jen "těšíme se") a očekával ji někdy koncem ledna, když dobře, později, když hůř. Jaký byl můj údiv, když jsem dostal druhý den výzvu k odebrání. No a za tři dny jsem ji vracel, protože tu a tam restartovala komp (a to mám kilowatový Seasonic Platinum).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsi ji dostal druhy den, protoze ji nekdo urcite vratil kvuli stejnemu problemu, jako mas ty :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Došel jsem ke stejnému závěru.
Ale když zrovna neshodila stroj, tak byla ve výpočtu (Topaz Video Enhance Ai) cca 2,5 - 3 x rychlejší než GTX 1080, zvládala konvertovat ze SD do Full HD cca 16 snímků za sekundu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tuto vlastnost SMT/HT pozoruji už delší dobu u všech programů. Ne jen Cyberpunk.
Korektně se SMT/HT chová jen když se vytíží všechna vlákna.
A v tedy má kladný přínos.
Ale běda když je CPU zatížený jen z části a SMT/HT je zapnuto.
Sheduler windows náhodně přiděluje vlákna a stává se že dvě aplikace běží na jednom jádru, každá sice ve vlastním vlákně, ale s poloviční rychlostí.
V syntetických testech se to tak často neprojeví. Ale i tak se objevují situace kdy po zapnutí SMT/HT klesne výkon. V běžném provozu, kdy na pozadí běží hromada služeb a aplikací to je mnohem častější.
SMT/HT pro mně nemá žádný přínos. Je to jen potencionální brzda a bezpečnostní riziko.
Jo kdybych neměl nonstop spuštěný Outlook a Firefox, tak by se možná antivir nepotkával s AutoCADem na jednom jádru. Přechod na Linux by to sice vylepšil, ale pod ním nepustím Autodesk programy. Takže HT jsem vypnul a mám stabilní výkon. A můj další procesor určitě nebude mít HT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bingo, od Pentium 4 se stále tahle technologie nestala bezproblémovou, tudíž bych ji taky zrušil i za cenu menšího výkonu ve 100% multithread zátěži. Když by se tomu přizpůsobila i architektura jádra, tak by ten pokles byl malý, ale přínos velký.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

> Pentium 4 se stále tahle technologie nestala bezproblémovou

100% nesouhlas. Za prvni tyhle problemy ktere opisuje OP jsou dusledkem hlouposti wokenniho scheduleru, ne hardwaru. Za druhe +20% MT vykonu na Ryzenu je pro me dulezitejsi, nez ze par her ve Woknech funguje hur. Kdo chce, si muze HT snadno vypnout v BIOSu.

> Když by se tomu přizpůsobila i architektura jádra

Kdyby to bylo tak snadne, tak uz to davno udelali AMD i Intel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro Intel/AMD je jednodušší lidem cpát pro ně nevhodnou serverovou/HPC technologii než dělat dva typy jader. Vypínání HT není řešení, platíš pak zbytečně za něco, co nevyužíváš. ARM tohle stále ignoruje, takže není žádná hloupost tvrdit, že je to diskutabilní.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslis nieco ako IGP u Intelu uz vyse 10 rokov? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"autoři zřejmě žádné optimalizace v tomto směru nekonali"
Ani nemohli, když to je v režii Win sheduleru. Prostě tu fičuru zkusili. Zjistili že přínos je záporný. Tak jí vypnuli.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je zajímavé, že nemohli. Autoři některých jiných her jsou schopni rozdělit procesy hry do více vláken, která jsou zpracovávána paralelně, takže dochází k rovnoměrnému vytížení jader a pozitivnímu dopadu na výkon.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ale no-Xi, to funguje krapet jinak.

1) Musis mit aplikaci napsanou vicevlaknove! (to CP2077 je)
2) Delas optimalizace na te tvoji implementaci vicero vlaken. (to CP2077 urcite ma, pac to nesouvisi s SMT)
3) SMT je ficure jadra CPU, nikoli aplikace.

SMT funguje tak, ze kdyz jsou na jadre nevyuzite jednotky, tedy ze fronta mikro instrukci je takova, ze neni mozno vyuzit napr. vsechny ALU, tak se do te fronty instrukci jednoho pridaji instrukce i z jineho vlakna.

Obecne pri dlouhodobejsi, homogenni uloze, napr. renderovani v Cinebenchi je SMT velmi uzitecne, protoze se proste nestane, ze by najednou to prvni vlakno vyzadovalo jiny sled/typ instukci a tedy ze by jadro muselo pre-alokovavat exekucni jednotky atp.

Ale jsou pripady aplikaci, kde to tak neni, kde jsou anomalie bezne a narocne. A tedy je lepsi vypnout SMT, protoze pak to jadro bezi bezne treba na 60% utilizace, ale je schopne vykryt spiky, aniz by musel scheduler zacit prehazovat vlakna na jine jadra.

Muzes na ten vykon CP2077 koukat tak, ze aktualne to ma 100FPS a pri zapnuti SMT to ma 90, a tedy ze to neni optimalizovane...

A nebo na to muzes koukat tak, ze behem vyvoje meli 90FPS, ze to byla ta baseline. Pak delali testy a zjistili, ze pri vypnuti SMT dosahnou 100FPS, takze pozadali OS o vypnuti SMT pro tuhle binarku.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

„Ale no-Xi, to funguje krapet jinak.“

Jinak oproti čemu? (O tom, jak to funguje, v mém příspěvku totiž nebyla ani jedna věta).

Není podstatné, zda je aplikace schopna fungovat vícevláknově. Je podstatné, aby:
a) zátěž byla mezi vlákny rozložena co možná nejvíce rovnoměrně (pokud je 90 % zátěže v jednom vláknu, pak je prakticky jedno, zda je hra vícevláknová nebo ne)
b) počet vláken byl co nejvyšší, aby zpřístupnění SMT mělo efekt (pokud hra efektivně využije maximálně osm vláken, pak zapnutí SMT na osmijádrovém procesoru nic nepřinese)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jinak oproti čemu?" Oproti tomu jak ty si to predstavujes. Protoze ty zavery co delas vychazeji nutne ze spatneho zakladu. Nemuzes vystavet takovy argument.

a) To neni podstatne. A neni to ani cilem. Je to idealni pripad, ktery je ale jen v pripade (jak jsem zminoval) homogenni zateze, napriklad renderovaci SW. Tam kazde vlakno resi nejaky segment, instrukce jsou ty same, a v prubehu casu se jejich skladba nemeni a lisi se jen data, coz z pohledu CPU je sumak. V pripade jinych aplikaci, je prakticky nemozne zarucit konstatni uroven vypocentnich naroku. Tedy nema ani cenu se snazit o idealni rozlozeni. Optimalizuje se hlavne aby se odstranily uzka hrdla, cekani na IO, atp.

b) Max vlaken se resi jen v pripade, ze na CPU bezi jedna uloha/program, vyvojar vi a planuje, ze tam pobezi jen jedna uloha a jde mu tedy o maximalni utilizaci hardwaru, napr. vedecke vypocty bezici na TOP500 atp. Vyvojari delajicim pro desktop je uplne sumak, a MA mu byt uplne sumak, zdali je CPU 4C8T, 8C8T, nabo 8C16T. On naplanuje arch aplikace tak, ze bude pouzivat napr. 6 vlaken a bezne neresi kde budou bezet. Jeho motivaci neni utilizovat SMT na plny potencial.

Vypnuti SMT dava smysl, protoze vyvojar tim muze zarucit, ze sice HW nebude vytizen na max, ale ze jeho aplikace bude mit maximalni vypotetni potencial pro sebe. Ze vlakna jeho aplikace nebudou bezet na logickych jadrech a prat se o exekucni jednotky s vlakny jine aplikace.

To co si rekl, je argument vystaveny na spatnem predpokladu:
"To je zajímavé, že nemohli. Autoři některých jiných her jsou schopni rozdělit procesy hry do více vláken, která jsou zpracovávána paralelně, takže dochází k rovnoměrnému vytížení jader a pozitivnímu dopadu na výkon."

Vyvojari CP2077 samozrejme rozdelili procesy hry do vice vlaken. A ty vlakna samozrejme jsou zpracovavana paralelne.
Ale druha cast tveho prispevku, ze dochazi k rovnomernemu vytizeni jader a pozitivnimu dopadu na vykon je spatne! Rovnomerne vytizeni jader je jedna vec, pozitivni dopad na vykon druha.

Z pohledu vykonu je lepsi mit 8C8T, nez 4C8T. Z pohledu spotreby a utilizace zdroju (a ma to taky vliv na cenu) je lepsi mit 4C8T nez 8C8T. Ale vyvojar softu nema delat zadne takove predpoklady, pokud nema naprosto jasnou predstavu kde jeho soft pobezi (jak jsem zminil at uz to jsou vypocty na serverech, nebo konkretni HW konzoli). Vyvojari CP2077 ale tenhle luxus nemeli, protoze ta hra ma bezet na nekolika ruznych konzoli a nepreberne ruznych PC.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Abych vysvetlil ty minusy co jsi ode me dostal: s necim souhlasim, ale 100% nesouhlasim s casti "a)", plus podobnou casti v predchozim komentaru. Cili tohle:

" Obecne pri dlouhodobejsi, homogenni uloze, napr. renderovani v Cinebenchi je SMT velmi uzitecne"
"idealni pripad, ktery je ale jen v pripade (jak jsem zminoval) homogenni zateze"

... homogenni zatez neni idealni pripad pro SMT; homogenni zatez je naopak nejhorsi mozny pripad pro SMT.

Vem si treba Cinebench, rekneme ze (placnu) 90% jeho instrukci je AVX, pak vem si moderni CPU jadro, rekneme 4 ALU 3 AGU 4 SIMD jednotky. Pustis dve vlakna CB na stejnem jadre, co se stane ? 90% casu se budou ty AVX instrukce mlatit o ty 4 SIMD jednotky, zatimco ALU / AGU budou zahalet. Idealni zatez pro SMT je naopak maximalne NEhomogenni. Proste potrebujes co nejvetsi mozny mix vsech typu instrukci, aby si uOp scheduler mel vzdy z ceho vybirat.

Jo a tohle je taky spatne popsano:

"SMT funguje tak, ze kdyz jsou na jadre nevyuzite jednotky, tedy ze fronta mikro instrukci je takova, ze neni mozno vyuzit napr. vsechny ALU, tak se do te fronty instrukci jednoho pridaji instrukce i z jineho vlakna."

... ne tak docela. Ten uOP scheduler vybira neustale z *obou* vlaken a snazi se o maximalni balanc, pokud by to bylo jak popisujes, tak by jedno vlakno bezelo na 100% vykonu a druhe by bezelo jako 386ka. Tj neni to tak ze uOp fronta jednoho vlakna je hlavni a druha "pridavna"; obe jsou rovnocenne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé teorie. Vesměs souhlasím. Ale praxe jasně ukazuje že Cinebanch zapnutím SMT/HT získá 30% výkonu. Průměr v syntetických testech je 20%. Hry jsou tak půl na půl +- 10%. Reálný provoz PC, tak jak jej používám já ( 2 až 3 různé ST aplikace) je někde mezi -50% až nulou.
Mám CPU 4/8. Samozřejmě na CPU 1/2 bude přínos vždy kladný.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Vem si treba Cinebench"

Cinebench a spol maji zdaleka nejvetsi bonus kdyz se SMT zapne. Ostatni aplikace tak skvele skalovani z logickych jader nemaji.

"... ne tak docela"
Jo, nepopsal jsem to moc dobre. Ono to ale nikdy nepobezi 100% a 386, pac ten exekucnich jednotek je v naproste vetsine pripadu dost. Takze to pobezi 100% a 70%. A kdyz by to melo bezet pomaleji, tak to scheduler OS prehodi na jine jadro.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem no-Xi, cetl si hotfix patch notes od CDPR?

"[AMD SMT] Optimized default core/thread utilization for 4-core and 6-core AMD Ryzen(tm) processors. 8-core, 12-core and 16-core processors remain unchanged and behaving as intended. This change was implemented in cooperation with AMD and based on tests on both sides indicating that performance improvement occurs only on CPUs with 6 cores and less."

Varil si tedy z vody o tom, ze vyvojari neoptimalizovali. Proste zjistili, ze to neprinasi vykon navic.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, já píši o využití HT a no-X o využití jader.
Takže jsme ve při. Samozřejmě no-X má pravdu v tom že vývojáři ovlivňují kolik jader hra využije. A dokonce mohou ovlivnit HT tak že ho vypnou. Ale nemohou ovlivnit HT tak aby se chovalo rozumně a nebrzdilo hru. A už vůbec nemohou ovlivnit další procesy na pozadí, které při zapnutém HT ubírají výkon i když mají volná jádra k dispozici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vývojáři aplikací mají možnost nastavit přesně na kterém jádře/jádrech má který thread jet (viz 'thread affinity'). Dokonce to jde i ručně v Task Manageru (Set Affinity... na procesu).
Problém je v tom, že uživatelé mají tak nepředvídatelný mix druhů procesorů a ostatní běžící zátěže, že bude asi problém vytvořit optimální nastavení pro všechny uživatele na světě, takže se to nechává na automatice scheduleru v jádře systému.
Plánovač ve Windows má už desítky let pitomou funkci 'rozprostírat' zátěž generovanou i jediným aktivním threadem mezi všechna dostupná (fyzická) jádra (prý aby se procesor nepřehříval v jednom místě, možná to před 20 lety mohl být u někoho problém), takže thready se neustále stěhují sem a tam a o něco se snižuje výkon, protože obsah L1/L2 a TLB cache se nestěhuje a musí se na cílovém jádře často znova načíst. Linux se naopak snaží držet proces/thread na vybraném jádře dokud je to jen možné a minimalizovat stěhování kontextu mezi jádry a s tím spojenou ztrátu výkonu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale velky prd skusali. Podla mna sa na to z vysky vyprazdnili, pretoze vyriesit vlakna stoji co-to namahy. Lenze ta namaha sa vykona vacsinou raz a potom to vies prepouzit aj desiatku rokov s drobnymi zasahmi. Tu je kod, kde si mozu napriklad nastavovat affinitu vlakien: https://stackoverflow.com/questions/8998895/how-to-determine-which-cpu-a...

A prikladov je ovela viac.

Sam som davnejsie viacvlaknove spracovanie pre jednu firmu robil. Aplikaciu ako taku nechava pod palcom system, ale vytvorene vlakna a procesy v aplikacii uz riadi dany programator. Ak vlaknam prideli vyssiu prioritu, budu windows schedulerom prioritne planovane. Ak si tam osetria, aby vlakno nebezalo na HT/SMT, tak nebude nikdy pustene schedulerom na "virtualno-hadrverovom".

Vacsia cast je vzdy pod kontrolou vyrobcu aplikacie. Ked sa na to vybodnu, tak automatika nemoze fungovat, ked len proces "system" ma na windows 10 okolo 270 vlakien; "SearchApp" ma 50 vlakien; Chrome proces ma cca 15 vlakien na zalozku; ...
Ak ma uzivatel zopar veci pospustanych, tak system musi vediet obsluzit kazde prebudene vlakno, preto ta automatika. No to neznamena, ze to robi Windows optimalne. O optimalne pouzitie sa musi posnazit programator aplikacie.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Každej chytrej jak naši dva poslední prezidenti, autor článku neváhá do perexu narvat analýzu "si příliš nelámali hlavy s tím". Ta hra byla dokončovaná v crunchi a víte kulový o motivacích toho proč to neni použitý, co vývojáři zkoušeli, nezkoušeli, jaký měli důvody k tomu to vypnout/nepoužít atd. Zvolání typu "velký prd zkoušeli" jsou jen ego výkřiky. Já sem taky vývojář a tohle bych si nikdy nedovolil prohlásit o práci někoho jinýho když sem u toho posledních 5 let nebo kolik nebyl s nima.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To je vas problem, ked je to vas prezident.
Samuel pisal o skusani ficurky. A to je teda riadna hlupost. Vzdelany programator "neskusa", na to ma nadriadenych, ktory rozhoduju o skusani. Programator to proste tak urobi. To je ako keby murar skusil postavit kostol, ale nevyslo mu to, tak z toho spravil rodinny dom.

"Já sem taky vývojář a tohle bych si nikdy nedovolil prohlásit o práci někoho jinýho"
Ja nehodnotim pracu niekoho ineho. Ako mozem hodnotit niekoho pracu, ked nebola vykonana?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jupiii: "Programator neskusa, na to ma nadriadenych! Programator to proste tak urobi!" ... LOL, hláška roku 2020.

Nejsem si jistej jestli bych tě chtěl najmout jako programatora. Tyhle dogmatické hlášky vetšinou hlásají lidi co nevidí dál než svoje commity. V praxi to chce dobře vyvážit kreativní chaos a organizační diktaturu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Vzdelany programator" na rozdil od tebe zna termin "unit testing".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Smarja...
"Podla mna sa na to z vysky vyprazdnili, pretoze vyriesit vlakna stoji co-to namahy."

My se tu ale nebavime o multi-thread application (software MT). Bavime se o Simultaneous MultiThreading, SMT, coz je HARDWARE MT.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen poznámka k vláknům:

Z hlediska zátěže systému jsou podstatná jen vlákna, která jsou v "běžícím" stavu, tj. ta, která na nic nečekají (I/O, mutex, event, časovač, systémové volání, apod.). Skutečně běžících vláken je obvykle jen několik (záleží na typu úlohy), zbytek jen sedí a zabírá pamět (zásobník, thread control block...) a sporadicky se probudí, pokud dostane data a má co dělat.

Plánovač CPU se zajímá jen o "runnable" thready, tisíce čekajících nebo uspaných threadů v systému ignoruje.

To, že aplikace si běžně vytvoří i 100 vláken ještě neznamená, že všechny jedou non-stop. Právě naopak...

Poznámka bokem: v 32-bitových procesech se může stát, že pokud vytvořím příliš moc vláken, tak procesu dojde paměť. Standardně si každé vlákno rezervuje 1 MB souvislé virtuální paměti pro zásobník (lze změnit). Pokud vytvořím cca 2000 vláken, tak tím spotřebuju prakticky celý 2 GB adresní prostor a alokace paměti na heapu mi začnou házet chyby. Ale v praxi jde o nepravděpodobný úlet (spíš chybu) a tolik vláken se běžně nevytváří. Podobně, pokud mám velkou žravou dlouho běžící aplikaci, která spotřebovala, případně fragmentovala, celý virtuální adresní prostor, tak se mi nemusí podařit vytvořit nové vlákno když ho budu potřebovat, protože systém nenajde kontinuální 1 MB paměťový rozsah pro nový zásobník. Ale to už byly jiné radosti vývojářů starých serverových aplikací. Za dřevních dob došla fyzická paměť mnohem dřív než virtuální adresní prostor... :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nedá mi OT, ale poslední PR článek na CDR "Zenerova dioda, jak funguje a k čemu se používá?", to jako fakt? :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ber to tak, že PR článek = prachy. Kdo by je nechtěl? :DD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já to tak beru, že jde o prachy, ale je to trochu mimo téma, na základní součástky se specializují jiné weby. Asi jako by tu byl článek - "Toaletní papír, jak funguje a jak se používá?".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

TME je celkem rozumný obchod se součástkami. A udělali si reklamu celkem netradičním způsobem takže za mě to vnímám pozitivně.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Na zenerce je zajímavé to že ji teď konspirátoři ze slovenska vydávají za čip billa gatese. Prý ji někomu vytáhli z nosu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nj, kde jsou ty stare dobre casy, kdy konspiratori alespon vkladali nejake to usili do svych teorii, aby to prumerne vzdelanemu cloveku znelo alespon *vzdalene* *teoreticky* mozne. Misto toho... zenerka. Fakt ? clovek ani nemusi zapnout mozek aby to debungnul.... na druhe strane, tohle je dost mozna zamer. Kdyz nekoho chytnes na takhle desivou blbost, tak nejspis uveri kazde blbosti kterou vymyslis. 100% verni bezmozkove jsou asi uzitecnejsi, nez alespon trochu inteligentni lidi, u kterych je nenulova moznost ze by ti neco nesezrali.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Náhodou, mě by se seriálek s podobným tématem docela líbil.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže to úplně nezapadá do IT, to je spíš záležitost elektrotechnického webu. A jestli vás zajímá teorie o součástkách, podívejte se po internetu či po knížce, je toho milión+1 napsáno, nevím, proč by měl být seriál tady.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mno spíš bych to bral jako příjemné osvěžení toho, co jsem kdysi studoval. Ale nesouhlasím, že by to sem nepatřilo, právě naopak, občas se tu objeví (aspoň to tak bývalo) nějaký článek o opravě třeba monitoru nebo zdroje, určitě by se hodil článek třeba o repasu starého počítače, podobně jako třeba tento seriál: https://blog.root.cz/retro-pocitace-hrdinove-naseho-detstvi/ a taková teoretická příprava by byla fajn.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jéé, člověka potěší narazit na odkaz na vlastní dílo :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a ako to testovali? cp2077 nema ziadny zabudovany benchmark, takze ak to testuju len meranim fps pocas hrania, tak sa mi nechce verit ze by pri dvoch meraniach po sebe namerali vysledok, ktory by nemal znacny rozptyl aj bez zmeny nastavenia.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Máš to celkem podrobně popsané ve zdrojovém článku včetně vide z měřeného úseku, podle nich je rozdíl v rámci jednoho procenta.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

U mňa viac vlákien pomohlo...na Ryzen R7 1700 a na už takmer 9 ročnom GPU (Radeon 7970 Ghz Edition), to pomohlo hlavne čo sa týka stability FPS...už to nepadá kamsi pod 20-25fps každú sekundu, ale drží sa to cca 30-36FPS (na 1080p, medium custom, AF na 16x, vypnuté filmové efekty a odlesky, kazkádové tiene na "low", Fidelity FX CAS 85/100). Snáď to niekomu môže pomôcť, kým sa dostane k výkonnejšiemu GPU.

Celkom by ma zaujímalo, koľko trianglov/s používa mestská scéna v Cyberpunku 2077, alebo aký stupeň tam má "teselácia", či ako pracuje Red Engine 4 po vypnutí raytracingu. Ak RTX 2080 dá v C2077 na 1080p/ULTRA cca 71FPS a v 2160p/Ultra cca 23FPS a tá istá karta má v Crysis 3 v 1080p/Very High cca 80FPS a v 2160p/Very High cca 40FPS, tak buď je niečo veľmi inak, alebo je niečo veľmi zle. A pritom Crysis3 je z pohľadu dnešných moderných hier ako je Metro Exodus, či Red Dead Redemtion 2, Far Cry 5 neefektívny čo sa týka FPS vs kvalita grafiky.

Nemôžem sa zbaviť dojmu, ale napriek tomu, že má Crysis 3 takmer 8 rokov, tak vypadá úchvatne. Red Engine 4, zrejme kvôli podpore Raytracingu, mi pripadá, že robí veci inak, resp. aj pri vypnutí RTX, akoby sa hodil do módu, kedy počíta cez compute shadery len pár lúčov (akési very very very low rtx, podľa toho či je v 1080p alebo 2160p a to jemne líši), čiže rozmazané odrazy/odlesky, aby nemuseli mať súčasne dve techniky odrazov (aj RTX aj doteraz používanú techniku odrazov vo vode a pod.) a ušetrili si tak robotu a mohli pracovať na niečom inom. relatívne malý počet FPS pri 2160p/ultra aj pri 1080p/ultra (oproti iným hrám, aj moderným) čo to naznačuje, že sú tu iné techniky, alebo inak spracúva scénu.

Jednoducho mi nejde do hlavy prečo RTX 3080 dá v 2160p u C2077 iba cca 40FPS u Metro Exodus 67FPS, RDR2 cca 75FPS, FC5 cca 97FPS. Je to dohľadnosťou, alebo počtom trianglov/s, alebo tým zakomponovaným raytracingom? Nechce sa mi veriť, že by tak skúsený team mal v engine niečo vyslovene zle.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja to hraju na R7 2700 a RX570 4GB ITX v 1080p medium, textury na high a sem spokojenej. FPS sem nezobrazoval, protoze je to plynuly a zadnej stuttering, zadny lagy, takze sem nemel duvod ani nic menit v nastaveni. Teda krome rozliseni, protoze se to spustilo v 4K a tam jen behem uvodniho videa byl zvuk asi 10 sekund pred obrazem :D.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak to si nam toho moc teda nepovedal okrem toho, ze si spokojeny.. :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A co bys chtel vic vedet? :) Mezitim uz sem to poprvy dohral, ted dojizdim vedlejsi mise a pak zkusim alternativni konce. Za me je to dobra hra. Tu histerii okolo bugu moc nechapu. Ale sem rad ze sem to koupil pro PC a ne pro PS4 jak sem mel puvodne v planu. Nastesti DS4 funguje na Windows 10 naprosto bezproblemu :).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Velmi užitečné testování...

Jako fakt ? Testovat zapnutí SMT na procesorech, co mají vyšší IPC a víc jader než intely ? Velmi nečekaný výsledek.

Tento hack má nejvyšší přínos na starých zen 1 a zen+, kterým silně dochází pára bez SMT.

To mi snad chcete říct, že všichni přešli na nejnovější ryzen hned po vydání ? Bych řekl, že minimálně 90% lidí mají ryzen 3000 a starší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Z toho mála co jsem o hře četl to vypadá, že je prostě dělaná na míru Intelu / nVidia a AMD kvůli tomu podává horší výsledky. O to víc překvapí, když hra je i pro konzole, které jedou na AMD technologii. Herní trh pro konzole je větší než pro PC. Trochu smutný ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je tím že se testuje a ladí na intelu. Brzi se to změní. Jen co testéři udělají upgrade svých PC.
Jako větší problém je že se na trh dostávají nehotové produkty a dokončují se až za chodu. Cyberpunk je navíc uspěchaný, protože ho prostě chtěli stihnout do konce roku. Počkal bych na první update, pak začal hodnotit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.