HandBrake 0.10 přináší x265 encoder i podporu Windows Phone 8
Windows platformy se pak týká podpora hardwarové komprese i dekomprese videa skrze Intel QuickSync Video. Stejně tak je na Windows podporována akcelerace dekódování H.264 skrze DXVA, stejně tak VC1 či WMV, nicméně pouze pro některé typy videí. Rychlostně to ale vychází tak, že se DXVA GPU decoding vyplácí pouze na pomalejších CPU, na těch rychlejších je GPU převod pomalejší.
Pro škálování videa, tedy přepočet rozlišení na jiné, je nyní nově výchozím algoritmus Lanczos. V beta verzi je zde bikubický algoritmus napsaný pro OpenCL (aktuálně neběží na Nvidia GPU). Denoise (odšumovací) filtr hqdn3d nyní akceptuje dílčí oddělená nastavení pro oba barevné kanály (Cr / Cb). Také si lze vyzkoušet v praxi nový odšumovací algoritmus NLMeans, který je sice extrémně pomalý, ale zato produkuje výrazně lepší výsledky než hqdn3d.
Přidán byl též preset pro Windows Phone 8.
Z knihoven jsou používány novější x264 r2479-dd79a61, Libav v10.1 (ten se stará i o MPEG-2 a po odstranění FAAC také o AAC audio) a libbluray 0.5.0. Také je možné použít FDK-AAC encoder, který je velmi pomalý, ale produkuje vyšší kvalitu.
Třešničkou na dortu je H.265 encoder, konkrétně x265 ve verzi 1.4. Ten je stále pod silným vývojem, takže ne zdaleka hotový. POdporován je Main profil, včetně 10bit barevné hloubky. Vše pak doplňuje i VP8 encoder libvpx s možností výstupu do MKV.
- Stahujte: HandBrake 0.10.0