Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

„Harddiskový duopol“ snižuje záruku na své produkty

Seagate ST-251-1 (40MB MFM 5,25″ disk)
Dejme tomu, že Western Digital úspěšně pohltí harddiskovou divizi Hitachi (překážkou jsou jen požadavky Evropské komise de facto na vytvoření někoho třetího, což bude podle našeho názoru jen formalita). Pak nám vznikne „harddiskový duopol“ Western Digital + Seagate. Obě jmenované firmy už si začínají „očurávat“ své teritorium a snižují záruky na pevné disky…

500GB WDC SE16Nejprve přišla zmínka o ořezávání záruky od Western Digital. Jeho partneři z řad distributorů dostali zprávu zhruba následujícího znění:

Nová politika záruky bude platná pro disky prodané od 2. ledna příštího roku. … Všechny disky prodané před 2. lednem budou mít záruku dle současných podmínek. Kvůli zásobám v distribučních kanálech budou během krátkého období na trhu jak disky s tříletou, tak i dvouletou zárukou…

Jinými slovy Western Digital u disků s tříletou zárukou tuto zkracuje na dva roky, což se týká všech disků prodaných přímo od firmy do distribučního řetězce od 2. ledna. Později pak prý Western Digital zavede zvláštní příplatky za prodlouženou záruku.

Seagate na to jde trochu jinak. Také jeho obchodní partneři dostali zprávu o změně záruky, stávající podmínky skončí s tímto rokem. Nová záruka se bude lišit podle typu disku takto:

750GB Seagate 7200.10

  • Constellation 2 a ES.2 disky: 3 roky (původně 5 let)
  • Barracuda a Barracuda Green: 1 rok (původní se různě lišila od 1 roku do 5 let)
  • Barracuda XT: 3 roky (původně 5 let)
  • Momentus (2,5”): 3 roky (původně až 5 let)
  • Momentus XT (hybridní): 3 roky (původně 5 let)
  • SV35: 2 roky (původně až 5 let)
  • Pipeline HD Mini (2,5”) a Pipeline HD (3,5”): 2 roky (původně až 5 let)

Samozřejmě v zemích, kde je povinná minimálně dvouletá záruka, bude mít koncový zákazník nadále dvouletou záruku, jen to prostě v případě reklamace odskáče někdo jiný než výrobce (nějaká část distribučního kanálu, nezřídka i koncový prodejce – což se samozřejmě může projevit ve formě „rizikových příplatků“ v koncových cenách).

Obě firmy se takto snaží zaměřit svou pozornost na výrobu nových produktů namísto zajištění náhradních kousků pro účely vyřizování záruk. Pět let je i v diskovém byznysu poměrně dlouhá doba a držet záruku na řadu disků tak dlouho samozřejmě něco stojí. My jen doufáme, že se toto neprojeví na samotné kvalitě produktů a ceny disků se v návaznosti na tento krok začnou rychleji vzpamatovávat z nedávných záplav v Thajsku. Jinak by mohly být SSD o další štipec zajímavějším prodejním artiklem ;-).

Zdroje: 

The Register (1, 2)

WIFT "WIFT" WIFT

Bývalý dlouholetý redaktor internetového magazínu CDR-Server / Deep in IT, který se věnoval psaní článků o IT a souvisejících věcech téměř od založení CD-R serveru. Od roku 2014 už psaní článků fakticky pověsil na hřebík.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku „Harddiskový duopol“ snižuje záruku na své produkty

Pátek, 23 Prosinec 2011 - 20:27 | Hirogen | Evidentně jste nepochopil, co jsem ve skutečnosti...
Čtvrtek, 22 Prosinec 2011 - 12:49 | ondra1 | Evidentne jste nepochopil zakony tvorby cen na...
Čtvrtek, 22 Prosinec 2011 - 11:27 | Krozyk | Nejen výroba, ale i následná likvidace výrobku....
Středa, 21 Prosinec 2011 - 16:42 | HKMaly | Mel by se udelat zakon, aby slova jako "...
Středa, 21 Prosinec 2011 - 14:26 | David Foltyn | kvalita zbozi klesa a tim padem i delka zaruk...
Středa, 21 Prosinec 2011 - 13:29 | zx cygnus | Možná něco jako sociální inženýrství, ale ve...
Středa, 21 Prosinec 2011 - 13:01 | JVc | je to jako u zmetkovych procesoru, proste se...
Středa, 21 Prosinec 2011 - 12:53 | JVc | to uz si nikdo nevzpomina na zaplaveny "...
Středa, 21 Prosinec 2011 - 12:47 | Septimo | Pro upřesnění - 3 byly vadné už při dodání. Takže...
Středa, 21 Prosinec 2011 - 12:41 | Karel Rys | Chcete tím říct, že u tohoto disku výrobce...

Zobrazit diskusi