Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Honda chystá zkrátit nabíjení elektromobilů na patnáct minut do roku 2022

Samozřejmě rychlost nabíjení souvisí především s výkonovou kapacitou elektrické přípojky, ale pokud chcete rychle nabíjet, musí být připravena především auta. Jak toho chtějí u Hondy dosáhnout?

Jednoho by napadlo, že společnost chystá zavést nové baterie, což není tak úplně pravda. Dosavadní spolupráce s Panasonic a dalšími, kteří dodávají baterie pro jejich plug-in hybridy, nejspíš nenese až takové ovoce, a tak je momentálně výběr dodavatele baterií pro další generaci elektromobilů upozaděn.

Automobilka se chce především soustředit na lehčí konstrukci vozidla a efektivnější řízení spotřeby energie, jinými slovy hodlá lépe využít kapacitu baterií. Na jedno čtvrthodinové nabíjení by pak měla vozidla uvedená do produkce v roce 2022 urazit nějakých 240 kilometrů. 

Takové hodnoty už zní příznivě. Pro představu, cesta z Prahy do Ostravy by se tak akorát prodloužila o návštěvu bagetárny v Brně a elektromobilisté by už nemuseli trávit kvůli nabíjení minimálně půlhodinu v restauraci. Navíc by odpadla zastávka v Olomouci a z Brna by se dalo dojet rovnou do Ostravy přes Přerov. 

Graf ze zprávy Global EV Outlook 2017 od IEA.

Jak jsme ale zmínili v perexu, to hlavní omezení stojí a padá především na maximálním výkonovém přenosu zásuvky, ze které se elektromobil nabíjí. V Japonsku mají rychlonabíjecí stanice momentálně maximální kapacitu 150kW. Průmysloví obři jako Honda se však snaží prosazovat 350kW zásuvky a například v Evropě by jich mělo být vybudováno několik tisíc během příštích tří let (nejen zásluhou Hondy). Jak smutně pak působí oslavované otevření rychlonabíjecí stanice v Olomouci a Brně s dodávaným výkonem 44kW, necháme vaší představivosti. 

Čech se sice spokojí s naším typickým „nemusí pršet, stačí, když kape“, ale v kontextu se zahraničím se konečně zdá, že se něco děje. Od roku 2010 roste celkový počet elektromobilů na silnicích exponenciálním tempem. Jen v loňském roce dosáhly celosvětové prodeje objemu tři čtvrtě milionu elektromobilů, i když třetinu si ukousla jenom Čína.

Jen v Evropě se letos během prvních devíti měsíců prodalo přes dvě stě tisíc elektromobilů a Elon Musk se chystá 16. listopadu předvést nákladní Tesla Semi, což kromě uječených fanoušků na předváděčkách může předznamenat i rozjetí velkého byznysu elektronáklaďáků. 

Tagy: 
Zdroje: 

Drahomír "DrStr" Strouhal

Mám opravdu rád vědu a techniku. Kdo ví? Třeba se tím jednou budu živit.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Honda chystá zkrátit nabíjení elektromobilů na patnáct minut do roku 2022

Neděle, 12 Listopad 2017 - 11:37 | Chupas | Nabíjecí stanice nejsou hloupá zařízení,...
Sobota, 11 Listopad 2017 - 14:12 | petr ib | Sheldoniq se zapoměl podívat, že ČR je vývozcem...
Sobota, 11 Listopad 2017 - 11:42 | ozana | Jiný výpočet říká něco jiného: Počet aut v ČR 30...
Středa, 8 Listopad 2017 - 22:26 | tony | šef a technickým vzděláním... ten určitě bude to...
Středa, 8 Listopad 2017 - 22:26 | HKMaly | To ovsem nic nemeni na tom, ze pokud bude Nemecko...
Středa, 8 Listopad 2017 - 20:00 | Fotobob | U tramvají T3 je to až 400 A na motorovou větev (...
Středa, 8 Listopad 2017 - 19:12 | ODSakEda | trumpeto... Takže ty budeš dojíždět aku do 0...
Středa, 8 Listopad 2017 - 15:30 | ozana | průměr je tak 6 000Km za rok
Středa, 8 Listopad 2017 - 15:24 | ozana | Změnilo se mnohé. Máme lehké lithiové nabíjecí...
Středa, 8 Listopad 2017 - 15:15 | BlackRider | Ste oba mimo: http://money.cnn.com/2017/08/19/...

Zobrazit diskusi