IBM končí s PC
V pátečních New York Times se objevil článek, podle kterého hledá IBM kupce pro PC divizi. Údajně největší naději má čínské Lenovo Group (dříve Legend Group), největší výrobce osobních počítačů v Číně. Ve hře je prý ještě jeden zájemce, jehož jméno ale zatím není známo, stejně jako prodejní cena. IBM tuto zprávu odmítla komentovat, ale zdá se, že pokles zisku z prodeje PC opravdu dovede prvního prodejce PC k opuštění trhu. Podle všeho se soustředí na výnosnější oblasti, jako jsou servery, služby a vývoj aplikací. Už před časem se zbavila pevných disků, které prodala firmě Hitachi.
Odpovídalo by to i strategii CEO IBM pana Palmisana, který investorům slíbil, že bude neustále sledovat jednotlivé divize a ty prodělečné zlikviduje. Trh s PC už neroste tak jako dříve, marže se snižují a zisk tedy klesá. A když IBM nemůže být první, nebo druhá, přestává pro ní být daný obor zajímavý. I tak to vidí světoví odborníci. K Lenovo ukazuje i jejich delší vzájemná výrobní spolupráce. Už 29. listopadu zveřejnila firma Gartner odhad, že do konce roku 2007 opustí tento trh nejméně tři výrobci ze současné první desítky. Poukázali na IBM, ale také na HP, které jsou podle nich nejvíce zranitelné.