id Software ohlašuje vývoj hry Doom 4
Těmto věcem u nás věnujeme pouze minimum prostoru, ale jakmile dojde na legendu, jsme schopni udělat výjimku. Jednou z největších legend herního průmyslu, který momentálně pohání vývoj grafických karet, je pak trio firmy id Software, vývojáře Johna Carmacka a her Doom. Firma totiž nyní ohlásila, že se pouští do vývoje již čtvrtého dílu této série (pokud tedy nepočítáme do počtu datadisky) a to prosím pěkně ve vlastní režii, nepůjde o žádný vývoj v externích studiích typu Raven Software (Heretic, Hexen, Quake 4) nebo Splash Damage (Quake Wars).
id Software tak nyní nabírá nové talentované zaměstnance, kteří mají přispět k oživení legendy (kde jen tak mezi řečí Doom 3 zklamal). Využívat přitom možná bude (ale jisté to zatím není) nejnovější Carmackův počin, engine id Tech 5 představený na QuakeConu 07. Ten pracuje nejen na Windows mašinách, ale i na Macintoshích, Xboxu 360 a Playstation 3, což hře v případě použití zajistí nejširší možnou hráčskou obec.
Ale technologie sama o sobě je k ničemu, což prokázal právě Doom 3 a mnohé jiné hry, které byly vizuálně dokonalé, atmosférou však nudné. Nejzajímavější tak bude sledovat, jak si id Software poradí s propagací Doomu 4. Přeci jen nám, kteří hráli původní Doomy na „čtyřiosmšestkách“, už je kolem třicítky a řada ani o hraní, natož „bezduché střílení“ nemá takový zájem jako v roce 1993. Většina dnešních mladých hráčů se narodila někdy v době vzniku Dooma, takže jsou touto herní legendou nepostiženi a mají své vlastní herní modly. Jak jste na tom vy při pohledu na první dva Doomy, jímá vámi nostalgie, nebo nechápete co na tom shluku pixelů může někdo vidět? Podělte se v diskusi.