Imation končí s disketami
Imation vydala novou globální strategii pro magnetické pásky a o změnách ve výzkumu a vývoji. Hlavním zájmem pro ní budou výrobní technologie nanášení média na magnetické pásky (fabriky v Camarillo (Kalifornie) a Weatherford (Oklahoma)). Vše další s výrobou přenechá jiným (kompletace, lisování cartridge atp.). Na to doplatí závod ve městě Wahpeton (Severní Dakota), kde se výlisky dělají, protože ho chtějí do poloviny roku 2009 zavřít (byla tam i drobná výroba CD-RW). Tím také končí jejich výroba disket, jelikož právě tam jí měla umístěnu. Centrum v Oakdale dozná také změn, když podporován bude výzkum a vývoj magnetopáskových formátů a technologií, s pokračujícím růstem zaměření se na uživatelské digitální produkty a příslušenství. Do poloviny roku 2009 propustí 675 zaměstnanců (z celkového počtu 2 070) a to především dělníků.
Je vidět, že si chce udržet pouze malé jádro zabývající se páskami, protože jejich cena stále slušně kompenzuje náklady na vývoj a proto se tedy firmě vyplácí. Ona se vůbec v poslední době stále více orientuje na spotřebitelský trh. Vzpomeňe loni zakoupený konkurenční Memorex, nebo nedávé pořízením si prodejní značky TDK. V pondělí firma navíc oznámila, že koupila také Memcorp a Memcorp Asia, zabývající se distribucí a marketingem spotřební elektroniky, v minulosti zaměřené především na produkty Memorex. Stálo jí to 23 miliónů dolarů v hotovosti a dalších 37,5 miliónů vyplatí z výnosů v dalších třech letech. Vše říkající je zaměření na plasmové i LCD TV, doplňky pro iPody, rádia a MP3 přehrávače. Na straně jedné tu tedy budeme mít vývojový tým pro pásky a pak hromady, asi především OEM produktů, pod značkami Imation, Memorex a TDK. Nutno dodat, že takto to funguje a je připraveno pro americký trh, jak to bude s Imation v Evropě, se zpráva nezmiňuje.