Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Intel a DirectX 10 grafika

Intel logo

Společnost Intel sice dlouhá léta uvádí na trh pouze integrovaná grafická řešení, byť se k někdejší výrobě klasických grafických karet navrací, avšak vždy držela velmi solidní pozici na trhu. Asi nikoho tak nepřekvapí, že po posledních „veřejně známých“ GMA 3000 a X3000 již kutí v laboratořích něco nového.

V souladu s přípravami (nejen) na Windows Vista se tak můžeme v budoucnu těšit na chystané čipsety této firmy, jejichž grafické jádro dostane do vínku schopnosti Shader Modelu 4.0 a rozhraní DirectX 10 (co toto z hlediska GPU znamená jsme si v září podrobně rozebrali). Intel se však dle serveru The inquirer chlubí i tím, že jejich GPU nebude jen „programovatelné“ (ve smyslu shaderů), ale bude prvním nesoucím „přeprogramovatelnou architekturu“. Co si pod tímto pojmem představit v rámci konkrétních produktů raději zatím nebudeme spekulovat, v obecné rovině se nabízí možnost programovat celé grafické jádro pro specializované úlohy, což by mohlo budoucí IGP od Intelu zařadit do škatulky GPGPU. Ale na takovéto dohady je bezesporu ještě brzy, zástupci Intelu se prozatím nevyjadřují, které čipsety budou těmi prvními šťastlivci (spekuluje se však o G33/G35).

Zdroje: 

David "David Ježek" Ježek

Bývalý zdejší redaktor (2005-2017), nyní diskusní rejpal.

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Intel a DirectX 10 grafika

Středa, 31 Leden 2007 - 16:57 | Anonym | No, no ale, mohli, by na těch Integrovaných...
Úterý, 30 Leden 2007 - 21:32 | Anonym | V článku máte použitu zkratku GPGPU a v popisku:...
Úterý, 30 Leden 2007 - 16:42 | Anonym | re Ladik: 1. Mluví se o Shader Modelu 4.0 - ten...
Úterý, 30 Leden 2007 - 14:19 | Anonym | TEda, oprava, Grafická Karta NVIDIA GeForce...
Úterý, 30 Leden 2007 - 14:18 | Anonym | Bože, to zase, bude, krize, no jo, nová GRafická...
Úterý, 30 Leden 2007 - 09:36 | Anonym | No já bych jim moc nevěřil. Jestli se nepletu,...

Zobrazit diskusi