Intel a DirectX 10 grafika
Společnost Intel sice dlouhá léta uvádí na trh pouze integrovaná grafická řešení, byť se k někdejší výrobě klasických grafických karet navrací, avšak vždy držela velmi solidní pozici na trhu. Asi nikoho tak nepřekvapí, že po posledních „veřejně známých“ GMA 3000 a X3000 již kutí v laboratořích něco nového.
V souladu s přípravami (nejen) na Windows Vista se tak můžeme v budoucnu těšit na chystané čipsety této firmy, jejichž grafické jádro dostane do vínku schopnosti Shader Modelu 4.0 a rozhraní DirectX 10 (co toto z hlediska GPU znamená jsme si v září podrobně rozebrali). Intel se však dle serveru The inquirer chlubí i tím, že jejich GPU nebude jen „programovatelné“ (ve smyslu shaderů), ale bude prvním nesoucím „přeprogramovatelnou architekturu“. Co si pod tímto pojmem představit v rámci konkrétních produktů raději zatím nebudeme spekulovat, v obecné rovině se nabízí možnost programovat celé grafické jádro pro specializované úlohy, což by mohlo budoucí IGP od Intelu zařadit do škatulky GPGPU. Ale na takovéto dohady je bezesporu ještě brzy, zástupci Intelu se prozatím nevyjadřují, které čipsety budou těmi prvními šťastlivci (spekuluje se však o G33/G35).