Grafika Intelu nazvaná Arctic Sound by se měla dočkat i herní varianty
GPU Gen12 neboli Arctic Sound by mělo být součástí třetí generace 10nm procesorů, tzv. Tiger Lake. Raja Koduri s ním má ale větší plány a podle analytika TMF A. Eassa, který již v lednu zveřejnil prvotní plány Intelu ve světě grafiky, došlo k další změně.
V samostatné podobě měl být totiž Arctic Sound zaměřený na datacentra, kde by obstarával video-streaming. Nově však došlo k rozšíření cílových produktů o další segment: herní grafiku. Eassa navíc získal informaci, že GPU bude pravděpodobně modulární, respektive škálovatelné - mohou existovat produkty postavené na dvou GPU a produkty postavené na čtyřech GPU Arctic Sound. Tato jádra budou spojena v rámci jednoho pouzdra.
Raja Koduri
Není pravděpodobné, že by s těmito produkty Intel cílil na high-end. Spíše půjde o řešení, které by do budoucna mohlo nahradit použití čipu od AMD v mobilních procesorech (nástupci stávajícího Kaby Lake-G). I to by ale byl pro Intel velký posun vpřed, neboť dosavadní pokusy o výkonnější GPU se příliš nedařily a procesory s grafikou Iris Pro sotva dosahovaly výkonu grafik integrovaných v low-endových APU AMD, ovšem za high-endové ceny.
Pokud se Intelu podaří dosáhnout výkonu a výrobních nákladů, při kterých bude její vlastní řešení výkonnější a výhodnější než Radeon použitý v Kaby Lake-G, nezbude mu než pogratulovat a také popřát hodně štěstí do vývoje herních ovladačů. To je totiž další segment, který by v případě vážných úvah o herním trhu potřeboval posílit.