Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel chystá na druhé pololetí slevy procesorů

"klíčová vlna slev teprve přijde. Intel si ji šetří na druhé pololetí, kdy se bude muset nějak vypořádat s vydáním architektury Zen 3."

Ak je toto odpoveď Intelu na Zen 3, tak to bude jasná cesta do pekla.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

V desktopu jinou nema az do prichodu Tiger Lake na 14nm nekdy ve 2021...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

10nm++

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

+++++++++++++++++++++

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono Zen 3, má mať nárast IPC od 15% do 53% oproti Zen2 a AMD tento týžeň už druhý krát nepriamo hlási nárast bližší 53%

AMD: Zen 3 přinese nárůst výkonu, jaký byste čekali od nové architektury
25. 11. 2019

na nárůst IPC u Zen 2 navázal. Konstatoval, že byl vyšší než by se dalo očekávat u mezigeneračního evolučního kroku.

První větší architektonickou změnou má být Zen 3. Norrod konstatoval, že výkon Zen 3 bude „přesně takový, jaký byste čekali od zcela nové architektury“. Tím můžeme smést ze stolu zprávy, které předkládaly 8% nárůst IPC (je ovšem třeba přiznat, že tehdejší zdroj tvrdil, že půjde o „více než 8 %“ a informace měla vyplývat z chování prvních vzorků). Pokud Norrod hovořil o +15 % IPC u Zen 2 jako o posunu o něco vyšším, než by se dalo mezigeneračně čekat u evolučního kroku, pak je jasné, že menší než 15% nárůst IPC u Zen 3 (=„zcela nové architektury“) nebude.
https://diit.cz/clanek/zen-3-prinese-narust-vykonu-na-urovni-nove-archit...

Bleskově: Ryzen překonal slíbené IPC, AMD zveřejnila specifikace a české ceny
22. 2. 2017
AMD připravila velké překvapení: IPC procesorových jader Zen není zvýšené o „až 40 %“, ale o „více než 52 %“
https://diit.cz/clanek/oficialni-specifikace-ceny-ryzen

AMD Zen 3 "Family 19h" Enablement Beginning With The Linux 5.6 Kernel
Written by Michael Larabel in AMD on 20 January 2020
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-Zen-3-Patches-St...

čo je op Zen3 najdôležitejšie jeAMD Zen 3 / Family 19hkeďže 17h je Zen, Zen+ aj Zen2, 18h je licencovaný Zen do Číny a Zen3 je 19h
17h Zen / Zen+ / Zen 2
18h Hygon Dhyana
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_CPU_microarchitectures

Hygon Dhyana: Chinese x86 Server CPUs Based On AMD Zen
Written by Michael Larabel in AMD on 9 June 2018 at 11:09 AM EDT. 45 While there are the VIA/Centaur-based Zhaoxin desktop CPUs targeted for the Chinese market, it turns out there is another x86 Chinese CPU effort but this time is a collaboration with AMD.Chengdu Haiguang IC Design Co is a new x86 CPU vendor that is a joint venture between AMD and Haiguang Information Technology Co. This joint venture is aiming to make x86 CPUs for the Chinese server market. This deal was announced back in May and paid out $293 million to AMD for using their intellectual property.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Hygon-Dhyana-AMD-Chi...

Voči tomu nebude zníženie ceny stačiť.

AMD: 7nm Epyc jsme navrhli jako konkurenta pro 10nm Xeony Ice Lake
25. 6. 2018
https://diit.cz/clanek/7nm-epyc-mel-konkurovat-10nm-xeonum-ice-lake

potom voči čomu je plánovaný Milan (Zen3 based Epyc)?

Serverová roadmapa AMD počítá se 4. generací Epycu (Genoa) v roce 2022
17. 9. 2019
14nm Epyc Naples stavěl na modulech, 7nm Epyc Rome na čipletech, 7nm+/EUV Epyc Milan prý počet čipletů rozšíří a na čem bude postavena čtvrtá generace, Epyc Genoa, známo není, ale vyjde v roce 2022…
https://diit.cz/clanek/serverova-roadmapa-amd-uvadi-epyc-genoa-v-roce-2022

Architekt Zenu zmínil vývoj Zen 5 (na rok 2022/2023 je vo výoji už cca. 2 roky)
11. 4. 2018
Mike T. Clark, šéfarchitekt Zenu, v rozhovoru uvedl, že již pracuje na Zen 5
https://diit.cz/clanek/architekt-zenu-zminil-vyvoj-zen-5

Ak Intel začal s vývojom reakcie na Zen v roku 2017(a nemal nič v zásuvke/šuplíku rozpracované), tak skôr ako v roku 2021 nebude.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"AMD tento týžeň už druhý krát nepriamo hlási nárast bližší 53%"
Kde to nájdem? V článku na phoronixe z 20.01.2020 sa nič také nepíše.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Píšem nepriamo

family architectureCodename
20 14h Bobcat
21 15h Bulldozer / Piledriver / Steamroller / Excavator
22 16h Jaguar / Puma
23 17h Zen / Zen+ / Zen 2
24 18h Hygon Dhyana
25 19h Zen 3
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_CPU_microarchitectures

Teda medzi Zen/Zen+/Zen2 a Zen3
by mal byť taký rozdiel ako medzi
Bulldozer / Piledriver / Steamroller / Excavator a Zen/Zen+/Zen2 , (medzi Bulldozer-om a Zen je rozdiel v IPC 53%)

minimálne v návrhu a teda asi aj vo výkone
a 19h=Zen3 AMD potvrdilo

ako ja

Důvodem mělo být, že AMD do jádra Zen neimplementovala všechny prvky, které původně měla v plánu implementovat, takže jejich zahrnutí u Zen 2 způsobilo vyšší než původně zamýšlený nárůst IPC.
https://diit.cz/clanek/zen-3-prinese-narust-vykonu-na-urovni-nove-archit...

Zen2 je to, čo mal bzť pôvodne Zen

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Taaaak dlouhej blaaaabol... Nešlo by to stručně a k věci? Prostě AMD musí na sobě hodně zapracovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Taaaak dlouhej blaaaabol... Nešlo by to stručně a k věci? Prostě AMD musí na sobě hodně zapracovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ma prijst spolu s konzolami cca vianoce ....(?)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono to docela dává smysl že to už teď intel odložil, přímotopů se beztak nejvíc prodá na podzim a začátek zimy. Jen nevím co s marketingem, když se malé přímotopy dají koupit v hobbymarketech za pár stovek (českých). ;-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Shrout sa o to postará neboj :) sa tu ešte budeme smiať

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ryan fucking shrout...benchmark trotl nr1

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pamatuji si u Intelu dost výrazné slevy při vydání prvních desktopových Core2. Tehdy jsem měl něco jako Celeron 330 (LGA775), Pentium4 (nedej bože 2C Pentium D) byly mimo mé finanční možnosti. Jak ale Intel uvedl Core2 Duo, ceny klesly fakt hluboko. Tehdy, pokud mne paměť neklame, jsem koupil Pentium D 840 (2C, 130W, LGA775) za něco pod 3 tisíce - přitom před slevou stálo cca 10 tisíc, masakr :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Už na druhé pololetí 2020? Nevěřím svým očím! Jeden by řekl, že usnuli na bobkových listech, ale oni místo toho takhle pružně reagují na trh! Jsou to frajeři!

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Na tu dobu snad cílí 10.gen core, tak by to dávalo smysl spojit novou cenovou politiku s novou řadou produktů.

Tam bych ale nečekal vělké snížení cen i3 a i5, které dostanou HT a stanou se i při současné cene konkurenční pro Ryzen 3 a 5. Vyšší procesory - i7/i9 by pro zachování konkurenceschopnosti měly přijít s výraznou úpravou ceny.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nová řada produktů pobavila. Asi dají novou pastu šedivku ne?

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

ne to je drahe
dame bielu, tzv pidgeon shit

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

"Ryzen 4000 potenciální zájemci osadí do stávající desky se socketem AM4, kupující Comet Lake se nevyhne koupi nové desky."

Zas ty nesmysly tady!
Clovek, ktery ma AM4 si koupi RyZen 4000 bez ohledu na kvalitu nabidky Intelu, takze vzdycky bude potencionalni zakaznik Intelu kupovat procesor + desku. A pravdepodobni zakaznici Intelu budou lidi, kteri ted jedou na Haswell, Skylake, Kaby Lake, Coffee Lake a maji potrebu upgradovat, pricemz tech majitele Hasvellu, Skylaku nebo Kaby Laku zase tak moc nebude, protoze cast z nich uz presla na RyZen a ty uz proste Intel, dokud nebude mit vykonnych 7nm, oslovit nemuze.
-----
Osobne me neoslovi ani jeden vyrobce, ja se tesim na 2022 a souboj AMD AM5 5nm a Intel 7nm. Driv urcite upgrade delat nebudu.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Moc ti nerozumím. Jde taky o to, že někdo zvažující upgrade v případě AM4 do toho spíš půjde, protože to nebudou takové náklady - deska zůstane, licence Windows zůstane, má to za 10 min hotový.. Zatímco u Intelu i třeba majitel nejnovějších CFr bude muset zvažovat, zda investuje i do nové desky nebo raději počká jako ty ;)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Licence windows zůstane i u intelu. Změna desky, nebo celého počítače, je to jedno FPP licence má jediné omezení a sice že nesmí být nainstalována na dvou počítačích zároveň. Navíc Windows, pokud se nepletu, mohou být vázány i na uživatele, nikoli HW, tzn. že můžu windows použít na jakémkoli počítači kdykoli chci.

Pochybuji ale že budou stát fronty na Ryzen 4xxx když is teď lidi koupili nově 2xxx nebo 3xxx. Tohle bude lidem stačit ještě dlouho, ano asi se najde někdo kdo ten výkon navíc uvítá, ale těch bude hodně málo.

Na to, jak velký úspěch mají nové ryzeny, tak za předpokladu že majitelé Ryzenů 1xxx a 2xxx běží do obchodu pro 3xxx a využijí starou desku, tak ty staré ryzeny na bazaru člověk téměř nepotká a když ano, tak je to ve valné většině i s deskou, tzn. že pokud někdo upgraduje, tak mění i desku. Což jen nahrává tomu, že kratší kompatibilita desky a CPU se v diskuzích na HW orientovaných webech zdá jako deal breaker ve skutečnosti není takový problém, protože platí to co říkají ti, kteří se stavbou počítačů živí, že lidi CPU v podstatě vůbec neupgradují

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

> Změna desky, nebo celého počítače, je to jedno FPP licence má jediné omezení a sice že nesmí být nainstalována na dvou počítačích zároveň.

Jo, az na tu drobnost, ze Retail licence si dokopy nikdo nekupuje. Takze moc relevantni argument to neni.

> protože platí to co říkají ti, kteří se stavbou počítačů živí, že lidi CPU v podstatě vůbec neupgradují

[citation needed] aka neverim.

Za prvni, "ti, kteří se stavbou počítačů živí" - to z nich nedela experty na otazku, jake procento lidi si upgraduje procesor. Je uplne mozne, ze si spousta lidi vymeni CPU samo, nebo necha vymenit nejakym kamaradem, a "ti" se o tom vubec nedovi. Realne cisla by jste dostal porovnanim retail prodeje procesoru a desek, jenze ty cisla nema nikdo.

Za druhe, na upgrade CPU dlouho nebyl zadny duvod. Intel delal dlouhe roky mrtveho brouka a zatimco v serverech vyhnal jadra na tusim 22 pred Ryzenem, v desktopu se tvaril ze 4 jadra jsou naveky dost, a kazdou generaci prihodil 100Mhz a ubral 4 watty TDP. Ted AMD slape na plyn, takze na upgrade je docela dobry duvod - alespon pro lidi kteri vykon dokazou vyuzit.

Za treti, zcela ignorujete dulezitou vec - ze nejde jen o upgrade CPU. Kdyz cloveku chcipne deska chvili po zaruce, pricemz procesor vam porad vyhovuje, s Intelem mate tyhle moznosti: 1) hodit cele PC do kose / prodat na kusy; 2) koupit bazarovou desku, 3) koupit shitovou novou desku, protoze vyber novych desek pro predchozi Inteli socket bude nah*vno - bud extremni shity, nebo extremne predrazenej hi-end. Kdezto clovek s Ryzenem si koupi novou desku AM4, a v klidu jede dal, pricemz vyber AM4 desek je porad stejne dobry jako v 2017, ne-li lepsi. A nerikejte mi pls ze tohle je marginalni pripad, protoze jsem to osobne zazil, nekolikrat.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

/////////////
osobne mam vyskusany soket g34 upgrade (3 generacie!).
stacil novy bios a vymena cpu.
bezbolestne a rychle.
nuz to je nieco co intelaci nepochopia, lebo to v zivote nezazili....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No tos zase vypotil moudro u oběda...
"A pravdepodobni zakaznici Intelu budou lidi, kteri ted jedou na Haswell, Skylake, Kaby Lake, Coffee Lake a maji potrebu upgradovat" PROČ? Právě ti tu desku můžou hodit do sběrny a jdou k AMD.

Ale tak pozitivní je, že do l.p. 2022 od tebe neuslyšíme. Pozdravuj v čekárně (a nezapomenout kartičku pojištěnce :p).

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

"Právě ti tu desku můžou hodit do sběrny a jdou k AMD."

Ti co chteli prejit k AMD, uz presli. :-)
Slo tam ale o to, ze zakaznik rozhodujici se, jestli zustane u Intelu nebo prejde k AMD, musi vzdy menit desku a procesor, tudiz mu v tuhle chvili navic nejspis posledni generace na AM4 nijak nepomuze.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Nerozumím ti, takže ti, co mají Intel mají větší loayalitu nebo co jim brání, kdo jim překáží? Kamarádi ve škole by se jim smáli, kdyby od Intelu OMG PŘEŠLI? Tak to pak jo. (o firmách se tu myslím nebavíme)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Firmy nekupuji jen procesor ale cely PC, takze o firmach to byt nemuze.

V clanku to bylo podano tak, jako kdyby byla u RyZenu 4000 velka vyhoda, ze spousta lidi bude menit jen procesor. Ja na to namitam, ze jen procesor budou preci menit jen ti, kdo uz maji starsi RyZen a z tech jeste velka cast na tom starem RyZenu zustane. Takze u vetsiny lidi to bude tak jako tak o vymene desky a procesoru a pokud se mluvi o tom, ze RyZen 4000 je na AM4 posledni, tak tu neni ani zadna vyhoda do budoucna.

Co se tyka Intelu, tak cast lidi uz preci presla na nejaky soucasny nebo minuly RyZen, cast lidi jsou fanousci, kteri proste neprejdou a cast lidi prejde na RyZen 4000. U nich je ovsem take irelevantni vyhoda AM4, ti take budou menit desku i procesor.

Rikam jedno, neustale vyzdvihovana vyhoda v kompatibilnich deskach je sice pekna, ale zdaleka neni tak zasadni, jak clanky naznacuji. Urcite to prinese nejake nizke procento prodeje navic, ale nic vic.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Je to velká výhoda ve chvíli, kdy na trhu zůstávají procesory staré generace jako dnes u AMD. Například si dnes můžu koupit třeba lepší x470 desku a Ryzenem 2700, který dnes stojí 4000,- a za dva, tři roky si koupím třeba nějaký výprodejový 12ti jádrový Ryzen 4000 (který bude stát při uvedení třeba 10 000,-) taky za 4000,-, získám možná 100% výkonu navíc za pár korun. A budu mít počítač s, v té době, aktuálním výkonem na dalších pár let. A ani ti uživatelé starých Ryzenů (1000, 2000) na nich IMHO moc zůstávat nebudou, upgrade v příštím roce na Ryzen 4000 bude určitě dávat smysl mnoha z nich.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ale tady žádnou velkou výhodu nevidím.

Pokud dnes člověku stačí 8 jader, a za 2-3 roky bude potřebovat 12 o dost silnějších jader, tak se dost zásadně změnily návyky/činnosti které na tom počítači dělá. Silně pochybuji že za 3 roky nebude v mainstreamu stačit 6c/12t natož 8c/16t.

Ti kteří ale výrazně změní účel počítače moc není, největší část lidí v retail segmentu má PC na internet, multimédia, jako pustit muziku, přehrát YT, fotky..., těm dnes stačí v podstatě cokoli, klidně i 8-10 let staré počítače. Ti kdo mají něco novějšího, řádově od SandyBridge, pak budou ještě nějakou dobu OK. Výkonnější mašiny potřebují už v zásadě jen hráči a divil bych se že za 2-3 roky nebude 6c/12t CPU jako Ryzen 5 2600/3600 dostačující na hraní, když dnes i 4c/4c či 4c/8c z období Haswellu stále dostačují, ano blíží se čas kdy už nebudou, ale bavíme se o CPUčkách starých ne 2-3 roky ale 5-6 let, tedy dvojnásobně starých, tzn vydržely to co by už dle vašeho scénáře uživatel prochází druhou iteraci upgrade. Osobně mám CPU 2 roky za ty dva roky se na trhu neobjevilo CPU, které by pro mě měly vyšší výkon, resp ano objevily se takové, které by mi daly možná 5% výkonu navíc a to nemá žádný význam. Počítám že v tom samém stavu - že nebude nic výkonnějšího - potrvá ještě několik let. A až to budu za cca 5-6 let měnit, tak mě fakt nebude zajímat jestli do té desky půjde něco silnějšího nandat, koupím novou, výrazně modernější desku.

Fakt mi přijde dost absurdní představa že majitelé 6c+ ryzenů 2xxx, 3xxx a vyšších za 2-3 roky běží do krámu koupit do jejich staré fošny 12c CPU když ho nedokáží využít, spíše si koupí procesor který bude modernější, bude mít nové sběrnice, nové konektory, nové paměti a jelikož to znamená měnit desku tak jak tak, tak je zcela jedno jakou značku CPU vybere a jakou značku CPU měl.

Psal jsem to o kousek dále. Ryzeny 3xxx jsou velký pokrok, pokud by majitelé předchozích běželi do krámu ten pokrok nakupovat tak by byly plné bazary starých Ryzenů bez desek, ouha, na bazarech člověk ty CPU sotva potká, a pokud, tak většinou i s deskou...Evidentně není takový hlad po upgradech a zachování kompatibility desky po dlouhou dobu. AMD to ale umí dobře marketovat, to se musí uznat.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Vy tomu vůbec nerozumíte. Možnost upgrade CPU je pro AMDčkáře naprosto zásadní, i když šance, že upgrade skutečně provedou je minimální. Potřebují mít ten pocit, že jsou v něčem lepší než ostatní.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tu nejde ani tak o ten pocit jako o realitu :-) Jsem už starší kousek a tak jsem na jedné super desce odjel celé P2-P3. P4 mě neoslovilo a bratránek mě přesvědčil, že mám zkusit AMD. A byla to oproti P4 fakt bomba. Když se vrátím k AM4 tak já už třeba u sebe upgrade provedl z 1600 na 3600. No a 1700 zatím čeká... Jestli bude fakt že Ryzen4xxx půjde osadit, tak třeba změním 1700 za 4700 a jsem na pohodu vysmátý :-) A jak tu bylo psáno nemusím ani řešit licence. :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

JackFX to vystihnul.
K tvemu komentari dodam jeste jednu vec. Byl jsem bez penez, resil jsem bydleni a do toho potreba noveho PC, co jsem udelal, koupil si nejlevnejsi desku B75A a do ni levny Ivy Bridge i3-3220T. Pak jsem vydelal penize a mohl zase mit vykonejsi pocitac, chtel jsem koupit Ivy Bridge i7 a ze desku necham. Jenze mela slabou napajeci kaskadu a asi by herni delo nezvladla, tak jsem koupil tehdy uz dostupny Haswell i7 a k nemu samozrejme novou desku.

Presto uznavam ten argument, ze je dobre mit desku, ktera da nekolik generaci procesoru, hrozne v tomhle AMDecku fandim a AM4 je super vec. Akorat jsem narozdil od fandu realnej a vim, ze zrovna tahle vychytavka nikdy prodeje tahnout nebude. Ano, opakuju: je to skvela vyhoda oproti Intelu, ale v realu ji vyuzije mozna par procent zakazniku, jestli vubec.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

V zásadě máš pravdu, nicméně stejný argument platí pro přetaktování, to je taky poměrně okrajová záležitost a stejně se to řeší.
Ono totiž dost záleží na tom, jak dlouho je daná platforma v prodeji. AM4 zatím tak dlouho venku není, a ten, kdo bude chtít udělat upgrade Ryzena, ještě stále čeká na další generaci ;).
Já sám jsem to dělal jen dvakrát Duron<-Athlon a AthlonX2 <- Athlon X4.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ty sis prostě něco vykonstruoval v hlavě o tom, kdo je jaký segment, fanoušek, část. Ale IMHO velice špatně. Já myslím, že situace je:
1. Kdo má Intel, je za blba
2. Kdo je fanoušek Intelu, je masochista.
3. Kdo má starší Ryzen, pošle ho dál a koupí novější.
4. Intel je toxic.
5. AMD je underdog.
4 + 5. Nikdo nechce opět 10 let na jednom procesu a tak ekonomicky řečeno - hlasují nohama.
6. Výhoda kompatibility desek je neoddiskutovatelná.
7. Přinese to vysoké desítky procent v letošním druhém pololetí.
8. U blbější poloviny lidí to opravdu přinese výměnu desky a procesoru: za AMD.
A tak bych mohl pokračovat.
9. Máš se s CPU jak prase v žitě a tak čekáš. Ale všeho dočasu /nové konzole/.
10. Nejlepší je Apple a čekám na A15 (hexadecimálně AssFu... ;)

Waffera na tebe plantážníku!

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

nemyslím že máš pravdu. Někdo kdo má low core count Ryzen 1 (Ryzen, Ryzen +), tak velmi rád na 4000 přejde. Celkový nárůst IPC je značný. Navíc se navyšují mezigeneračně i počty jader. Rozdíl 4 /6 jádra a třeba 16 jádra co má více než 50% IPC, tak nárůst je značný

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A proč by na něj přecházel, pokud mu stačí. Pokud mu nestačí, tak zřejmě změnil využití počítače a to dost výrazně.

Píšu to výše, nejtypičtější využití počítače v retailu je něco jako YT, Spotify, Facebook, Instagram, Gmail, Office... Kdo bude přecházet z Ryzena 1xxx na Ryzen 4xxx, když na to stačí 9 let starý Sandy Brige bez potřeby upgrade.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Ehm, moje drahá polovička má v PC Ryzena 1300 a hraje hlavně stavěcí a podobné hry (aktuálně nejvíce Planet Zoo). Tam už víc jader je znát a určitě bude fajn do stejného compu dát za rok za dva poslední generaci Ryzenů na AM4 a mí pokoj na dalších pár let.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

to je hloupá argumentace... kolik dohromady let bude od uvedení Ryzen1 a dobou než vyjde AM5? Dost let na to, aby o tom řada lidí uvažovala.

Mám Skylake 4C/8T. Klidně bych šel do Intelu 8/16 kdyby mi šel dát do stejné desky a stál vzhledem ke svému výkonu a dírám přiměřenou cenu. Politika Intelu ale způsobila, že upgrade bude jen a pouze na Ryzen. Přitom mi mohli prodat CPU, takhle mi neprodají nic.

Závěr: AMD ohledně kompatibility desek všechno dobře, Intel všechno špatně a je jedno jak to obkecáte

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

> Kdo bude přecházet z Ryzena 1xxx na Ryzen 4xxx, když na to stačí 9 let starý Sandy Brige bez potřeby upgrade.

Tak na tohle stačí N3xxx (2C/2T Atom)
5W, žádný větrák, ticho

Nebo patlafoun, pokud je pro Vás 1/2 kg book moc těžký.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Redmarxi,
ty už to těch pár dnů vydrž, kup si intel a přestaň už konečně ze sebe dělat největšího trapáka internetových diskusí.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

To je kravina, viď ? Já mám Skylake 4C/4T + Z170 a hodlám to prodat/darovat (přeci jen takovej šmejd to není, abych to házel do koše) a koupit Ryzena 4000 8T/16T. Prostě AMD mě dostalo. Času dost, protože před tím si pořídím novýho Radeona s podporou DXR/Vulkan, abych si užil Doom Eternal. Čili jsem cílovka.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

pokud má intel kolik? 70-80% retail trhu, tak koupí AM4 je pravděpodobné, že se koupí i deska nebo i paměti protože mít ddr4 na 2133MHz ze skylake není úplně pro dnešní procesory v pohodě a přicházím tím o výkonnostní ponteciál procesoru, takže si troufnu tvrdit, že pro AM4 zpětná kompabilita není tak velká výhoda při koupi jak se tady prezentuje, do budoucna je tam potenciál lepšího upgradu, to ano, ale už to bude hodně záležet na konkrétní situaci jestli v roce 2025 se vyplatí upgrade např z 2600 na 4800 nebo koupit nové pc s ddr5, tím nechci říct že intel je lepší nebo je jedno zpětná kompabilita, ale pro mě je to mírné plus

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

co jsem to proboha prave cet? jak naky pameti ze skylake souvisej s kompatibilitou am4?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

snažil jsem se to zkrátit, ale vynechala se mi myšlenka, pokud kupuju ryzen je zde velká pravěděpodobnost, že budu kupovat nejmíň novou desku procesor i paměti, protože budu mít ve starém pc ddr2/3 popř. pomalé ddr4 což znamená že z pohledu kupujícího je zpětná kompatibilita úplně jedno protože, ať kupuje intel nebo amd stejně musí koupit všechno. Můžeme polemizovata nad tím co za 5 let se vyplatí víc a zpětná kompatibilita k něřemu bude, proto si myslím že zpětná kompatibilita je přeceňovaná věc.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

vyhoda je v tom, ze vezmu aktualni CPU, vyhodim z desky, vlozim rychlejsi nove. Zvysim vykon CPU pri minimalni investici.
Komu je vyska investice jedno, tak mu muze byt jedno i kompatibilita.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

… chce říct, že ano, ale na pomalých pamětech … když bude chtit využít potenciál cpu, bude potřebovat i rychlejší paměti = pravděpodobně i novou desku ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak ti starší RAm seberou cca 10 % potenciálního výkonu, to si myslím, že to stojí za ušetřené peníze za desku, nové RAM a spousty práce.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Počítám že když už při prvních Ryzenech bylo řečeno že je nejlepší mít paměti 3200, tak asi málo kdo kupoval 2133... To už totiž brzdilo ty první Ryzeny. A těch 3200 stačilo i u Ryzen 2xxx i 3xxx a nemyslím si, že by 4xxx potřebovaly vyšší rychlosti...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak, mít první Ryzen tak mám 3200Mhz paměti. U Ryzenu 3000 je sweetspot 3600Mhz - to zas tak daleko od sebe není.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady to zase perlí... A co budeme dělat v roce 2175?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Moc nerozumím řeči tvého kmene.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Být Intelem poptal bych se v muzeu tam by mohli mýt zájem.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Jedna proměnná je ještě neznámá: Třeba AMD vydá jen osmijádra, dvanáctijádra a šestnáctijádra v rámci řady 4000 za pořádnou dardu, tak aby potom nenastalo zase plakání a čekání...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Prave proto jsem u AMD hlasoval, ze me zajima jen "best price per unit of power".

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tak ale i kdybych měl vyměnit 3800X "jen" za hypotetickou Zen3 8C/16T náhradu, budu na tom výkonově cca o 20-30% líp. No a tohle je ten spíše ten pesimističtější scénář, počítající s chamtivým AMD. Pokud bude AMD chtít Intel potopit až po kštici do jeho vlastních sraček, uvede za dnešní cenu 8C plus nějakých pár procent navíc třeba 12C/24T model, a pak je vymalováno zcela.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

A kdo ví, třeba bude ZEN3 multi SMT, tedy 12C/36T. U Epyců se tuším mluvilo o až 4T na 1C. Nebo se to dementovalo?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já bych se zatím držel střízlivých odhadů, člověk je pak příjemně překvapený, že může stávající CPU pustit dětem a sám si koupit nový superprocák. :-) Osobně čekám těch 20-30% navíc (a i to by stálo za výměnu, když tak nad tím uvažuju). Konečně jsou pryč ty doby směšných, max. 5%, mezigeneračních nárůstů u intelu.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

No já bych čekal míň... Jako napsáno toho bylo plno, ale první odhady byly mnohem nižší než 20-30% Já čekám tak 10-15%. Když to bude víc budu mile překvapen a 1700 půjde třeba k bráchovi a pořídím si 4700.
Zatím je to vše jen o spekulacích.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli pisou, narust IPC bude az 50%, zacina svitat na SMT budou 3 na jadro ;-)
Trhac asfaltu, realne ho vidim na trhu presne za rok!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, Skylake i7 4C8T, který jsem kupoval tenkrát za 10tis. kč spolu s 16GB RAM na 2133Mhz je dnes jen na brouzdání po webu - přijde mi navíc i jakýsi zpomalený po aplikaci všech bezpečnostních patchů a updatech BIOSu. Je to absolutně neprodejné a nemá to cenu ani 1000kč

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Core i9 - 9900K mel jiz davno stat 299 dolaru!, Ryzen 7 3700X ktery stoji 351€ je totiz od nej bezpecnejsi, rychlejsi, min zere, jeho procesorova jadra sou kvalitne k IHS pajena a plus je k nemu dodavan i OEM chladic ktery staci, proto tech -50 dolaru pro 9900K, ani o fous vic, zakladni Core i3 - 9100 pak 49€.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pokud zlevní i7-9700F na takové 4500,- Kč, tak do toho jdu, všechno ostatní mě zůstane a výměna za i3-8100 to bude slušná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Půjde o slevy procesorů, které se budou reálně dodávat na trh? Nebo jen ohlášeni produktů a jejich otestování v recenzích pro dosažení dojmu z výhodného poměru cena/výkon?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Pujde o hromadnou slevu procesoru jiz dodavanych na trh, nedostupnost Comet Lake(jenom papirovane vydani) by byla smrt Intel-u na poli desktopu, hlavne pred vanoci.

ps-spekuluje se ze jiz Comet Lake bude disponovat sbernici PCI-Express ctvrte generace, ne Rocket Lake

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Narážel jsem na řadu 109x0 pro X299, která byla pro recenze uvolněna 1/2 dne před Thr 39x0 a zatím je dostupnost ve hvězdách.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Intel na 18c zvysoka sere, keď ho teraz musí predávať za polovicu. Radšej bude vyrábať Xeony.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To budou žně, už se těším :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bezp diry, velice pobavilo !

shorturl.at/dwPT7
shorturl.at/hAKSW
shorturl.at/chxLV

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.