Intel dostal povolení testovat v Německu samořiditelná auta v až 130 km/h
Intel potřebu vlastního řešení pro „autonomní vehikly“ nutkavě pocítil v roce 2017, kdy se rozhodl, že bez nabídky řídícího obvodu ve vlastním portfoliu se neobejde a potřebu vyřešil akvizicí společnosti Mobileye v ceně $15,3 miliardy. Tým, formálně začleněný jako dceřinná společnost, nadále využívá původní značku. V době akvizice (srpen 2017) společnost oznámila, že ve spolupráci s BMW připravuje řešení pro autonomní řízení, které by mělo být hotové v roce 2021. Koncem roku 2018 došlo k rozšíření projektů o tzv. Mobility-as-a-Service (MaaS), služby, které by měly být dostupné v Izraeli od roku 2022.
V první polovině roku společnost jednala s německými úřady, od kterých žádala povolení k provozu automobilů se samořízením v testovacím režimu. To jí nyní bylo uděleno. Dohled nad zaváděním autonomních systémů má v Německu nezávislý poskytovatel technických služeb TÜV SÜD, který bude po celou dobu testovacího režimu s Intelem / Mobileye spolupracovat.
První řešení bude v nejbližší době nasazeno v Mnichově, ale do konce roku budou testovací systémy rozšířeny i do dalších oblastí v Německu. Povolení se vztahuje na celé Německo, na všechny komunikace, kam mají automobily povolen vjezd. Lze očekávat, že po první fázi testování v Mnichově se budou testovací (či testované) systémy objevovat i na dálnicích; povolení totiž umožňuje provozní rychlost až 130 kilometrů v hodině.