Intel Ivy Bridge bude mít až o 25 % rychlejší CPU a zhruba 1,5× rychlejší GPU část
Slajdy hovoří poměrně jasnou řečí. V Intelu si vzali příklad z konkurenčních procesorů AMD Llano a věnovali větší úsilí grafické části. To však neznamená, že by se na CPU část vykvajzli, i ta bude ve srovnání takt na takt se Sandy Bridge rychlejší, a to v některých případech až o čtvrtinu, v průměru však jen o zhruba 15 %.
Grafická část procesorů Intel, to je, oč tu běží. A tak Intel HD Graphics 4000 v Ivy Bridge zrychlí v průměru dvakrát, v některých případech až třikrát oproti grafice Intel HD Graphics 2000 v Sandy Bridge. Všímáte si, s čím Intel novou grafiku srovnává?
Ano, s pomalejší verzí Intel HD Graphics 2000 v (převážně) neodemčených procesorech. V několika málo procesorech Sandy Bridge je však grafika Intel HD Graphics 3000, která je zhruba dvakrát tak rychlá jak HD Graphics 2000, Z toho můžeme odhadnout, že Intel HD Graphics 4000 bude v nejlepším případě 2× rychlejší než HD Graphics 3000 (a to ještě čtyřtisícovce hodně nadržujeme, neboť jednoduchá matematika říká, že je-li A polovinou B a zároveň třetinou C, pak C je 1,5násobkem B). Dá se předpokládat, že grafika v AMD Llano bude stále výkonnější, a to ani nezmiňujeme grafiku v chystaných procesorech Trinity. Fakt, že Intel HD Graphics dostane DirectX 11, asi netřeba zmiňovat – není to v tomto výkonnostním segmentu zrovna moc důležité (a DirectCompute zvládají už dnešní procesory Sandy Bridge, takže ani v Ivy Bridge nepůjde o novinku, nanejvýš bude přínosem, že to pojede rychleji).
Co očekáváme na Ivy Bridge nejzajímavějšího, je spotřeba, a to především v klidu. Už se ví, že procesory Ivy Bridge budou uvedeny s TDP nejvýše 75 W (tedy pro socket LGA1155), stejně tak je již nějaký čas známo, že Intel použije pro 22nm proces, jímž budou tyto procesory vyráběny, tri-gate tranzistory s mimo jiné nižšími energetickými „průsaky“. A tak by mohli např. ti, kteří stále ještě používají procesor v patici LGA775 zauvažovat o upgradu i z hlediska návratnosti za energii, zejména pokud jde o energeticky nenáročný segment. Škoda jen, že na cenově dostupnější Pentia si počkáme až tak do třetího kvartálu.