Intel chce nabídnout televizní služby, nebude to však mít snadné
O detailech zatím Intel nechce hovořit, potvrdil pouze tolik, že své služby spustí ještě v letošním roce. Přesto se nějaké podrobnosti na povrch dostaly. Podle zdrojů Reuters v současnosti probíhají jednání s dodavateli mediálního obsahu. Na základě nabídek Intelu, které údajně přesahují typické ceny o 50 - 75 %, předpokládá Reuters, že nová služba nebude určena lidem, jejichž cílem by bylo ušetřit.
Ceny, které dodavatelé obsahu nabízejí partnerským firmám, jsou podle Reuters nepřímo úměrné zákaznické základně, jíž poptávající firma disponuje. Intelu, který je v branži začátečníkem, by se tak mohl nástup prodražit. Nelze samozřejmě říct, že by si to nemohl finančně dovolit - konkurence je ale velká a pokud s sebou vyšší ceny nepřinesou také zajímavější obsah a lepší on-demand služby, nebude to mít jednoduché. Prorazit se nepodařilo ani Googlu a v poslední době to se svojí IPTV divizí zabalil například Microsoft - rozhodl se namísto toho spojit multimediální služby s novou konzolí Xbox One.
Plány Intelu nejsou oproti strategii Microsoftu nijak výrazně odlišné, rovněž jde o spojení hardwaru se softwarem. Podle Reuters je vstup Intelu na pole obývákové zábavy alternativním plánem k nevyužité šanci na poli mobilních telefonů a tabletů. To však samo o sobě není novinkou, již v únoru a březnu se objevily první informace o využití Atomů v set-top boxech. Pozdější zprávy doplnily, že v rámci WebTV nabídne Intel set-top boxy vybavené dvoujádrovým Atomem CE5300. Zmíněna byla i webkamera sledující věk, pohlaví a další atributy diváka, na jejichž základě přesněji zacílí reklamu.
Stávající informace vyznívají poměrně divoce, ale to může být dáno i jejich útržkovitostí. Intel se zatím nechce o podrobnosti dělit, je dost dobře možné, že ještě celkové podoba projektu není uzavřena, a tak nezbyde, než si počkat na oficiální uvedení služby v druhé polovině roku.