Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Intel zrušil Knights Hill a zabil Knights Landing. Je to konec Xeon Phi?

Zrejme to bude nahrazeno tim jejich novym GPU, kdyz zajem vetsiny uzivatelu jiz neni exaktni pocitani (FP64), ale jenom tipovani vysledku (NN), pripadne jsou dnes tvuri neschopni vymyslet vlastni efektivni algoritmus, tak se na vsechno pouzije neuronova sit :(

Btw nVidia ohlasila pred par dny EOL k Tegra X1 (ale tam je prima nahrada TX2, a neprima bude Xavier)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je vlastně také konec Larrabee, nebo ne?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není jasné, co bude s Knights Mill. Jestli se ještě objeví, nebo se neobjeví a Intel jen nechce ohlásit EOL tak rychle po EOL Knights Landing. Uvidíme.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ambiciozny projekt to bol a tak ho technicky i dizajnovo spackali ze je to az neskutocne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zas tak zpackaný nebyl, třeba těžaři Monera KNL/KNM skupují kde se dá, když teď existuje specializovaný AVX-512 miner. Je pravdou, že v existující podobě se Xeon Phi hodí jen na úzký profil software, ale ten kdo si může dovolit ručně vymazlit kód (který se pro něj hodí) na úrovni instrukcí, ten v něm najde trhač asfaltu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kde těžaři nakupují Knights Mill, když není ani v nabídkách? A proč je tedy běžně skladem Knights Landing, když je o něj takový zájem? Nějak mi to do sebe nezapadá. Pokud by těžba na Knights Landing byla tak skvěle rentabilní a existovala by silná poptávka, proč by Intel ukončil výrobu?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Netuším kde, netuším proč, můžu jen tipovat a strategii Intelu nerozumím, nicméně to na faktu nic nemění. Pro pěkné fotky rigů, jak socketových tak slotových, viz třeba: https://lukminer.org ...např. těch osm 7220, které se nikdy do retail prodeje nedostaly, v jednom stroji vypadá moc hezky.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tam vidím pouze KNL, nemá KNM. Osobně bych z rigu s osmi KNL závěry o širokém zájmu ze strany těžařů asi nedělal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dôvod by mohol byť ten, že v pôvodnej cieľovej skupine o to nebol záujem, tak sa to predávalo po pár stovkách $$ za kus.Ale masívnejšie sa to skutočne nerozšírilo. Jednak boli obmedzené dodávky priamo od Intelu, a hlavne extrémna spotreba ubila TCO.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rovnaky osud mal i Cell od Sony, pekny kus HW to bol, ale nie pre normalnych ludi. Tiez vyzadoval optimalizacie pre SIMD a to bol kamen urazu. Priemerny vyvojar totiz nema IQ 140 ani nie je nadsenec do optimalizacii. Keby na to isli cez OpenCL alebo DirectCompute tak by s tym problem nebol a stacil by im i jednoduchsi navrh cipu, ktory by bol efektivnejsi v pomere vykon/watt/pocet tranzistorov a zrejme by to nebol prepadak v porovnani s GPU od AMD/NV - to myslim na vypocty nie na hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tie knižnice potrebujú hardvérovú vrstvu s podporou toho, aby sa každý vektor dokázal poskladať "za behu". To je jeden z rozdielov medzi SIMD a SIMT. Xeony ani Celly toto nepodporovali a softvérovo je to ťažko realizovateľné, v SIMD sú teda rovnako efektívne ako slávne Itaniá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

> Tie knižnice potrebujú hardvérovú vrstvu s podporou toho, aby sa každý vektor dokázal poskladať "za behu".

he ? zkus vysvetlit...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.