Internetová reklama v roce 2015 dle Google
Vysvětlovat někomu, že Google to není jen vyhledávání, ale stále více i internetová reklama, to by bylo asi nošení dříví do lesa. Šéfové Google Neal Mohan a Barry Salzman na Interactive Advertising Bureau's MIXX konferenci v New Yorku ukázali, kam bude internetová reklama směřovat a co už mají na blízkou dobu připravené.
Celá přednáška měla podtitul „Display 2012: Smart and Sexy“ a měla ukázat kam se bude v následujících letech internetová reklama ubírat. Nastínili těchto sedm vizí:
- 50 % bude představovat kampaně, které si klienti koupí za přehrání, pokud sám uživatel neprojeví vůli si reklamu pustit, inzerent nic nezaplatí
- internetové reklamy se používají vesměs cíleně a někteří zadavatelé už nyní pracují s kampaněmi, kdy se jejich obsah skládá až podle toho, odkud jsou vyvolávány a tvoří se tak vlastně on-line, takové reklamy bude za pět let celých 50 %
- stále více reklamy máme čekat v mobilních telefonech (což s mohutnějším příchodem internetu do nich není nikterak překvapivé)
- nyní je hlavním měřítkem úspěchu kampaně počet kliknutí, dopad reklamy mířené třeba na povědomost o značce je značně problematický, ale i to se má v dalších letech zlepšit, objeví se totiž nové měřící technologie, které inzerentům poskytnou i další důležité informace o úspěšnosti, jež budou důležitější než pouhé kliknutí
- jak se nyní dají internetové texty komentovat, sdílet je a diskutovat o nich, budou v roce 2015 už „přirozeně sociální“ napříč tucty formátů, webů a sociálními komunitami
- oproti dnešku se také velmi zvětší kreativita a interakce mezi uživatelem a inzerentem
- objem inzerce, která se na našich displejích všech formátů bude v roce 2015 objevovat, bude představovat objem 50 miliard USD, investoři budou ale kampaně dělat chytřejší a více sexy, což jim zvýší návratnost vložených peněz
Mimo vizí už Google také představil několik novinek
- „TruView“, jež se objeví ještě do konce roku, bude o již zmiňovaném placení za přehrání a inzerentům tedy nabídne možnost zaplatit si jen za opravdové shlédnutí reklamy, Google to zatím nasadí na YouTube
- dalším internetovým nástrojem pro reklamu bude využívat Teracent technologii a dovolí tak reklamu servírovat a skládat nejen podle obsahu, ale i podle geografického umístění, jazyka nebo denní doby
- Google Googles budou asi dost kontroverzní reklamou, protože je to o servírování reklamy do mobilů (názorně je to předvedeno na přiloženém prvním videu asi od času 4:16). Naberete mobilem video a objeví se reklama třeba na obchod, který je na něm zrovna vidět. Původní smysl Googles je sejmout na mobilu předmět zájmu a nechat si k němu poslat další informace (třeba si nechat přeložit text na cedulce v muzeu).
Z letoška video nemáme, ale můžete se mrknout, jak tyto vize prezentoval už před rokem na stejné konferenci Nikesh Arora z Google.
Můžeme alespoň poskytnout rozhovor na toto téma s panem Barry Salzmanem.
Zdroje: