„IPC“ RDNA 4 je o ~42 % vyšší než u RDNA 3
Díky vydání Radeonu RX 9060 XT (GPU Navi 44 s 2048 stream-procesory) mohla takto koncipovaný test připravit redakce německého webu PC Games Hardware, která zmíněnou kartu postavila proti Radeonu RX 7600 XT (GPU Navi 33 s 2048 stream-procesory). Oběma jádrům nastavila takt 3 GHz, obě karty jsou vybavené 16 GB GDDR6 pamětí. Zde je jen drobný rozdíl, datová propustnost v případě Radeonu RX 9060 XT je zhruba 320 GB/s, zatímco u Radeonu RX 7600 XT byla asi 310 GB/s, ale 3 % jsou zanedbatelný rozdíl a jak uvidíte níže, na výsledku se podepisují zcela minimální měrou. Paměťová sběrnice je v obou případech 128bit, rovněž Infinity Cache 32MB.
Hellblade 2 | 46,2 FPS | 36,4 FPS | +27 % |
Starfield | 34,8 FPS | 28,4 FPS | +23 % |
Baldur's Gate 3 | 100,2 FPS | 85,7 FPS | +17 % |
Hunt Showdown 1896 | 32,6 FPS | 29,5 FPS | +11 % |
Outcast: A New Beginning | 80,5 FPS | 75,1 FPS | + 7 % |
Cyberpunk 2077 (RT) | 55,4 FPS | 31,1 FPS | +78 % |
Cyberpunk 2077 (PT) | 31,7 FPS | 13,8 FPS | +130 % |
Dragon Age: The Veilguard (RT) | 35,7 FPS | 28,7 FPS | +24 % |
Forza Motorsport (RT) | 58,9 FPS | 42,8 FPS | +38 % |
Metro Exodus EE (RT) | 81,9 FPS | 52,7 FPS | +55 % |
Planet Coaster 2 (RT) | 27,6 FPS | 20,2 FPS | +37 % |
Ratchet & Clank: Rift Apart (RT) | 59,0 FPS | 36,7 FPS | +61 % |
V průměru dvanácti zátěží dosahuje RDNA 4 o 42 % vyšších FPS než RDNA 3. V rasterizaci je posun výkonu (podle hry) 7-27 %, s ray-tracingem (či path-tracingem) 24-130 %.
Důvodem posunu není jen obvyklý mezigenerační architektonický pokrok, ale navíc i fakt, že mezi RDNA 3 a RDNA 4 nedošlo jen k plánovaným vylepšením, ale také k vyřešení problémů RDNA 3, v jejichž důsledku architektura nedosahovala původně plánovaných výsledků.