Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

„IPC“ RDNA 4 je o ~42 % vyšší než u RDNA 3

Zdroj: AMD

Pokud byste proti sobě postavili čipy s architekturou RDNA 4 a RDNA 3, oba vybavené stejným počtem funkčních jednotek a běžící na stejných taktech, dosáhne RDNA 4 v průměru o 42 % vyššího výkonu…

Díky vydání Radeonu RX 9060 XT (GPU Navi 44 s 2048 stream-procesory) mohla takto koncipovaný test připravit redakce německého webu PC Games Hardware, která zmíněnou kartu postavila proti Radeonu RX 7600 XT (GPU Navi 33 s 2048 stream-procesory). Oběma jádrům nastavila takt 3 GHz, obě karty jsou vybavené 16 GB GDDR6 pamětí. Zde je jen drobný rozdíl, datová propustnost v případě Radeonu RX 9060 XT je zhruba 320 GB/s, zatímco u Radeonu RX 7600 XT byla asi 310 GB/s, ale 3 % jsou zanedbatelný rozdíl a jak uvidíte níže, na výsledku se podepisují zcela minimální měrou. Paměťová sběrnice je v obou případech 128bit, rovněž Infinity Cache 32MB.

    
Hellblade 246,2 FPS

36,4 FPS

+27 %
Starfield

34,8 FPS

28,4 FPS

+23 %
Baldur's Gate 3

100,2 FPS

85,7 FPS

+17 %
Hunt Showdown 1896

32,6 FPS

29,5 FPS

+11 %
Outcast: A New Beginning

80,5 FPS

75,1 FPS

+ 7 %
Cyberpunk 2077 (RT)

55,4 FPS

31,1 FPS

+78 %
Cyberpunk 2077 (PT)

31,7 FPS

13,8 FPS

+130 %
Dragon Age: The Veilguard (RT)

35,7 FPS

28,7 FPS

+24 %
Forza Motorsport (RT)

58,9 FPS

42,8 FPS

+38 %
Metro Exodus EE (RT)

81,9 FPS

52,7 FPS

+55 %
Planet Coaster 2 (RT)

27,6 FPS

20,2 FPS

+37 %
Ratchet & Clank: Rift Apart (RT)

59,0 FPS

36,7 FPS

+61 %

V průměru dvanácti zátěží dosahuje RDNA 4 o 42 % vyšších FPS než RDNA 3. V rasterizaci je posun výkonu (podle hry) 7-27 %, s ray-tracingem (či path-tracingem) 24-130 %.

Důvodem posunu není jen obvyklý mezigenerační architektonický pokrok, ale navíc i fakt, že mezi RDNA 3 a RDNA 4 nedošlo jen k plánovaným vylepšením, ale také k vyřešení problémů RDNA 3, v jejichž důsledku architektura nedosahovala původně plánovaných výsledků.

Diskuse ke článku „IPC“ RDNA 4 je o ~42 % vyšší než u RDNA 3

Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 19:46 | Kutil | To všichni ví. Jenže bez ní by nebyly ani některé...
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 19:43 | Emenems | pubertak?
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 19:43 | Kutil | Kdyby to měli zrušit jen kvůli taktům, pak by...
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 19:42 | Emenems | ani ne, ono totiz graficka divize AMD paberkuje....
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 19:40 | Mike123 | Ty ale vidíš jen bílou a černou, až se naučíš...
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 19:26 | Kutil | Emenemsi asi některé věci vidíš dost zjednodušeně...
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 19:19 | Kutil | Jelikož i s chybou byly výsledné parametry lepší...
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 19:16 | Kutil | Protože fotorealistický ray tracing je řádově...
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 18:28 | Emenems | proc prehaneni? misto konkurence nVidii Radeony...
Čtvrtek, 12 Červen 2025 - 18:16 | Mike123 | A co jako měli dělat, prodávat dál RDNA2? To by...

Zobrazit diskusi