Souhlasím, že dva PEG 16x sloty by byly ideální, ale v současnosti to není zapotřebí, protože nejvýkonnější karty nvidie pro PEG "16x" stejně používají bridge (úzké hrdlo sběrnice je jinde)...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
20. 4. 2005 - 12:07https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseSouhlasím, že dva PEG 16x sloty by byly ideální, ale v současnosti to není zapotřebí, protože nejvýkonnější karty nvidie pro PEG "16x" stejně používají bridge (úzké hrdlo sběrnice je jinde)...https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184663
+
>> tucko:
To názvosloví je trošku komplikované. Ono totiž jde mimo jiné o to, jak je slot dlouhý, tedy co do něj lze fyzicky zastrčit. Do reálného PCI Express ×8 slotu PCI Express ×16 grafiku nestrčíš, protože ti tam bude překážet konec toho ×8 slotu. Takže PCI Express ×16 klidně může být název slotu, který nemá plných ×16 linek. Přesněji by se takovému slotu mělo říkat PCI Express ×16/×8 slot, případně PCI Express ×16/×4 slot (tak jej nazývá Intel na té své desce - One Secondary PCI Express ×16/×4 bus add-in card connector).
>> no-X:
Ano, dva PCI-E ×16 sloty jsou v podstatě nevyužitelné, ale smysl to dostane tehdy, až se do SLI začnou zapojovat grafiky, kde každá bude mít dva grafické čipy. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
20. 4. 2005 - 12:23https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse>> tucko:
To názvosloví je trošku komplikované. Ono totiž jde mimo jiné o to, jak je slot dlouhý, tedy co do něj lze fyzicky zastrčit. Do reálného PCI Express ×8 slotu PCI Express ×16 grafiku nestrčíš, protože ti tam bude překážet konec toho ×8 slotu. Takže PCI Express ×16 klidně může být název slotu, který nemá plných ×16 linek. Přesněji by se takovému slotu mělo říkat PCI Express ×16/×8 slot, případně PCI Express ×16/×4 slot (tak jej nazývá Intel na té své desce - One Secondary PCI Express ×16/×4 bus add-in card connector).
>> no-X:
Ano, dva PCI-E ×16 sloty jsou v podstatě nevyužitelné, ale smysl to dostane tehdy, až se do SLI začnou zapojovat grafiky, kde každá bude mít dva grafické čipy. :-)https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184666
+
Kolik lidí bude mít 2 grafiky se dvěma graf čipy. To se mi vždycky vyplatí koupit jednu výkonnou než 2.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Bedr (neověřeno) https://diit.cz
20. 4. 2005 - 13:18https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseKolik lidí bude mít 2 grafiky se dvěma graf čipy. To se mi vždycky vyplatí koupit jednu výkonnou než 2. https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184682
+
Osobne by jsem se spise primlouval pro jednoznacnejsi a kratsi formu oznacovani pouzivanou INTELem, tj. PCI Express x16/x8 (popr. klidne i PCI-E 16/8, atp.). Je zrejme o co jde (16 kanalu do 8 kanalove verze konektoru nenarvete, takze je jasne, ze musi jit o 16-ti kanalovy slot s jen 8-mi kanaly a nezalezi ani na poradi uvedenem v oznaceni). oproti tomu, napr. u "mlekarenskeho" oznaceni nizkotucne PCI-E x16 nevim, jestli jde o PCI-E x16/x4, nebo x16/x2, nebo snad x16/x1, atp. .
Jinou otazkou je smysluplnost takoveho reseni, resp. reseni 2x PCI-E x16, dve karty ve SLI jiste najsou sve zastance, ovsem maloktera (jestli vubec nejaka) dnesni karta plne vyuzije ve SLI (nebo bez nej) PCI-E x16 a az se takove karty objevi, stejne bude lepsi vymenit i desku, protoze asi malokdo bude chtit vykonnost takoveho reseni srazet pouzitim zastaraleho a pomaleho CPU, resp. pameti soucasnych desek, ze ?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
RaStr https://diit.cz/profil/rastr
20. 4. 2005 - 14:36https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseOsobne by jsem se spise primlouval pro jednoznacnejsi a kratsi formu oznacovani pouzivanou INTELem, tj. PCI Express x16/x8 (popr. klidne i PCI-E 16/8, atp.). Je zrejme o co jde (16 kanalu do 8 kanalove verze konektoru nenarvete, takze je jasne, ze musi jit o 16-ti kanalovy slot s jen 8-mi kanaly a nezalezi ani na poradi uvedenem v oznaceni). oproti tomu, napr. u "mlekarenskeho" oznaceni nizkotucne PCI-E x16 nevim, jestli jde o PCI-E x16/x4, nebo x16/x2, nebo snad x16/x1, atp. .
Jinou otazkou je smysluplnost takoveho reseni, resp. reseni 2x PCI-E x16, dve karty ve SLI jiste najsou sve zastance, ovsem maloktera (jestli vubec nejaka) dnesni karta plne vyuzije ve SLI (nebo bez nej) PCI-E x16 a az se takove karty objevi, stejne bude lepsi vymenit i desku, protoze asi malokdo bude chtit vykonnost takoveho reseni srazet pouzitim zastaraleho a pomaleho CPU, resp. pameti soucasnych desek, ze ?https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184701
+
Tohleto cleneni by bylo dulezite, pokud by MVP od ATI nevyzadovalo upraveny Chipset - kdo si koupil dneska grafiku od ATI by pri koupi nove ju pridal pouze k te stare - to by bylo zajimave, lepsi nez SLI...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jakub Ševčík https://diit.cz/profil/jeje
20. 4. 2005 - 17:03https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseTohleto cleneni by bylo dulezite, pokud by MVP od ATI nevyzadovalo upraveny Chipset - kdo si koupil dneska grafiku od ATI by pri koupi nove ju pridal pouze k te stare - to by bylo zajimave, lepsi nez SLI...https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184730
+
- PCIe 16x grafiku do PCIe 8x slotu narvete, dokonce i do slotu PCIe 4x. Je to tím, že na některých deskách jsou 4x sloty ze zadu otevřeny. Karta pak v takovém slotu normálně funguje.
- Úzké místo není ani 8x slot ani bridge chip, ale přímo architektura současných karet, která nedokáže efektivně využít víc jak 8x rychlost. Viz testy (4x jen mírně pomalejší, 8x a 16x prakticky stejné).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
karel (neověřeno) https://diit.cz
20. 4. 2005 - 17:23https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse- PCIe 16x grafiku do PCIe 8x slotu narvete, dokonce i do slotu PCIe 4x. Je to tím, že na některých deskách jsou 4x sloty ze zadu otevřeny. Karta pak v takovém slotu normálně funguje.
- Úzké místo není ani 8x slot ani bridge chip, ale přímo architektura současných karet, která nedokáže efektivně využít víc jak 8x rychlost. Viz testy (4x jen mírně pomalejší, 8x a 16x prakticky stejné).https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184731
+
karel: Architektura? Spíš SW. Pokud bys měl ve 3D enginu implementovanou složitější fyziku, která by běžela skutečně přes vertex shadery, tak by se rychlá obousměrná komunikace (VPU<->CPU) po PEG16 dokázala výrazně projevit (to je právě brzda AGP). Kvůli rozšířeným AGP kartám tohle nejde moc dobře realizovat, protože většině lidí by pak taková hra na jejich HW neběhala. A když má ještě k tomu polovina PEG16x karet AGP jádro, tak o tomhle problému nemusejí vývojáři ani přemýšlet :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
21. 4. 2005 - 00:59https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskusekarel: Architektura? Spíš SW. Pokud bys měl ve 3D enginu implementovanou složitější fyziku, která by běžela skutečně přes vertex shadery, tak by se rychlá obousměrná komunikace (VPU<->CPU) po PEG16 dokázala výrazně projevit (to je právě brzda AGP). Kvůli rozšířeným AGP kartám tohle nejde moc dobře realizovat, protože většině lidí by pak taková hra na jejich HW neběhala. A když má ještě k tomu polovina PEG16x karet AGP jádro, tak o tomhle problému nemusejí vývojáři ani přemýšlet :-)https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184828
+
Komunikacia CPU - GPU je vzdy jednosmerna. CPU povie co ma kreslit a GPU to nakresli. A vertex shader fyziku nerobi.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
gfdgsdf (neověřeno) https://diit.cz
21. 4. 2005 - 08:58https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseKomunikacia CPU - GPU je vzdy jednosmerna. CPU povie co ma kreslit a GPU to nakresli. A vertex shader fyziku nerobi.https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184878
+
gfdgsdf: To jsou mi novinky :-) Že je komunikace po AGP obousměrná má velký význam, protože VPU se snadno může podílet i na výpočtech, které může odeslat zpět do RAM a opačně (procesor může přistupovat k datům v grafické paměti). Tímhle prinicpem je možná převést velkou část výpočtů na VPU.
"Komunikacia CPU - GPU je vzdy jednosmerna" - bohužel :-)
"A vertex shader fyziku nerobi." - vertex shader je programovatelný, tzn. je omezen HW limity (případně podporou ze strany SW vývoje). Nikdys neviděl dema jako ragdoll, nebo deformace přes VS (už za dob NV20)?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
21. 4. 2005 - 10:39https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskusegfdgsdf: To jsou mi novinky :-) Že je komunikace po AGP obousměrná má velký význam, protože VPU se snadno může podílet i na výpočtech, které může odeslat zpět do RAM a opačně (procesor může přistupovat k datům v grafické paměti). Tímhle prinicpem je možná převést velkou část výpočtů na VPU.
"Komunikacia CPU - GPU je vzdy jednosmerna" - bohužel :-)
"A vertex shader fyziku nerobi." - vertex shader je programovatelný, tzn. je omezen HW limity (případně podporou ze strany SW vývoje). Nikdys neviděl dema jako ragdoll, nebo deformace přes VS (už za dob NV20)?https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184930
+
21. 4. 2005 - 10:40https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseoprava: Že je komunikace po -PEG- obousměrná...https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184931
+
no-X: Mate v tom hokej. GPU nepotrebuje predavat vysledky CPU - vysledkom GPU je obraz na monitore. Komunikacia je obojsmerna, ale viacmenej nevyuzita (pouziva sa viacmenej iba na blitovanie v 2D)
Odporucam si pozriet dokumentaciu k directx a opengl (napriklad architekturu vertex a pixel shaderov). A napriklad zdrojaky driverov pre 3D pre linux (napriklad pre ati karty).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
gfdgsdf (neověřeno) https://diit.cz
21. 4. 2005 - 12:55https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseno-X: Mate v tom hokej. GPU nepotrebuje predavat vysledky CPU - vysledkom GPU je obraz na monitore. Komunikacia je obojsmerna, ale viacmenej nevyuzita (pouziva sa viacmenej iba na blitovanie v 2D)
Odporucam si pozriet dokumentaciu k directx a opengl (napriklad architekturu vertex a pixel shaderov). A napriklad zdrojaky driverov pre 3D pre linux (napriklad pre ati karty). https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-184960
+
A není to náhodou přesně to, co jsem tvrdil? Obousměrná komunikace se nyní nevyužívá právě kvůli nízké zpětné rychlosti po AGP. PEG 16x je ale plně duplexní (4GB/s v obou směrech), což poskytuje mnohem širší možnosti. Problém je v tom, že tyto možnosti zůstávají prakticky nevyužity kvůli stávajícímu rozšíření AGP. Dokud se z PEG nestane samozřejmost a bude stále část počítačů vybavená AGP portem, nikdo se do vývoje aplikací, které by to využily, nepustí (možná krom profi sféry nebo pár tech-dem). To bude trvat min. 2-3 roky...
To umožňuje realizaci složitějších fyzikálních modelů, přesun dalšího množství výpočtů z CPU na VPU... to jsem už ale říkal.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
no-X (neověřeno) https://diit.cz
21. 4. 2005 - 15:38https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseA není to náhodou přesně to, co jsem tvrdil? Obousměrná komunikace se nyní nevyužívá právě kvůli nízké zpětné rychlosti po AGP. PEG 16x je ale plně duplexní (4GB/s v obou směrech), což poskytuje mnohem širší možnosti. Problém je v tom, že tyto možnosti zůstávají prakticky nevyužity kvůli stávajícímu rozšíření AGP. Dokud se z PEG nestane samozřejmost a bude stále část počítačů vybavená AGP portem, nikdo se do vývoje aplikací, které by to využily, nepustí (možná krom profi sféry nebo pár tech-dem). To bude trvat min. 2-3 roky...
To umožňuje realizaci složitějších fyzikálních modelů, přesun dalšího množství výpočtů z CPU na VPU... to jsem už ale říkal.https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-185015
+
Nemohu nikde najít ověření toho, že karta poběží i v sekundárním slotu x16/x4 (ne SLI, ale druhý monitor). Konkrétně se mi jedná o HP Quadro FX1400. Intel jen stroze píše "mělo by", ale zeptejte se výrobce VGA. Myslíte, že bude na tomto slotu tato VGA pomalejší než na plném x16 ? Myslíte, že by bylo lepší použít mainboard MSI P4N Diamond? Výrobce u něj uvádí SLI mód dvakrát x16/x8, ale neSLI mód jen x16/x16 a x16/x1. To se mi už zdá málo.
Děkuji Radek
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Radek (neověřeno) https://diit.cz
15. 2. 2006 - 18:05https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuseNemohu nikde najít ověření toho, že karta poběží i v sekundárním slotu x16/x4 (ne SLI, ale druhý monitor). Konkrétně se mi jedná o HP Quadro FX1400. Intel jen stroze píše "mělo by", ale zeptejte se výrobce VGA. Myslíte, že bude na tomto slotu tato VGA pomalejší než na plném x16 ? Myslíte, že by bylo lepší použít mainboard MSI P4N Diamond? Výrobce u něj uvádí SLI mód dvakrát x16/x8, ale neSLI mód jen x16/x16 a x16/x1. To se mi už zdá málo.
Děkuji Radekhttps://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskuse#comment-251755
+
Diskuse k Jak je to s SLI na chipsetu i955X?https://diit.cz/clanek/jak-je-to-s-sli-na-chipsetu-i955x/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
nemal by sa nazyvat skor taky polotučný PCI Express ×16 slot (po 8 linkách) skor PCI Express x8 slot? :-p
Souhlasím, že dva PEG 16x sloty by byly ideální, ale v současnosti to není zapotřebí, protože nejvýkonnější karty nvidie pro PEG "16x" stejně používají bridge (úzké hrdlo sběrnice je jinde)...
>> tucko:
To názvosloví je trošku komplikované. Ono totiž jde mimo jiné o to, jak je slot dlouhý, tedy co do něj lze fyzicky zastrčit. Do reálného PCI Express ×8 slotu PCI Express ×16 grafiku nestrčíš, protože ti tam bude překážet konec toho ×8 slotu. Takže PCI Express ×16 klidně může být název slotu, který nemá plných ×16 linek. Přesněji by se takovému slotu mělo říkat PCI Express ×16/×8 slot, případně PCI Express ×16/×4 slot (tak jej nazývá Intel na té své desce - One Secondary PCI Express ×16/×4 bus add-in card connector).
>> no-X:
Ano, dva PCI-E ×16 sloty jsou v podstatě nevyužitelné, ale smysl to dostane tehdy, až se do SLI začnou zapojovat grafiky, kde každá bude mít dva grafické čipy. :-)
Kolik lidí bude mít 2 grafiky se dvěma graf čipy. To se mi vždycky vyplatí koupit jednu výkonnou než 2.
Osobne by jsem se spise primlouval pro jednoznacnejsi a kratsi formu oznacovani pouzivanou INTELem, tj. PCI Express x16/x8 (popr. klidne i PCI-E 16/8, atp.). Je zrejme o co jde (16 kanalu do 8 kanalove verze konektoru nenarvete, takze je jasne, ze musi jit o 16-ti kanalovy slot s jen 8-mi kanaly a nezalezi ani na poradi uvedenem v oznaceni). oproti tomu, napr. u "mlekarenskeho" oznaceni nizkotucne PCI-E x16 nevim, jestli jde o PCI-E x16/x4, nebo x16/x2, nebo snad x16/x1, atp. .
Jinou otazkou je smysluplnost takoveho reseni, resp. reseni 2x PCI-E x16, dve karty ve SLI jiste najsou sve zastance, ovsem maloktera (jestli vubec nejaka) dnesni karta plne vyuzije ve SLI (nebo bez nej) PCI-E x16 a az se takove karty objevi, stejne bude lepsi vymenit i desku, protoze asi malokdo bude chtit vykonnost takoveho reseni srazet pouzitim zastaraleho a pomaleho CPU, resp. pameti soucasnych desek, ze ?
Tohleto cleneni by bylo dulezite, pokud by MVP od ATI nevyzadovalo upraveny Chipset - kdo si koupil dneska grafiku od ATI by pri koupi nove ju pridal pouze k te stare - to by bylo zajimave, lepsi nez SLI...
- PCIe 16x grafiku do PCIe 8x slotu narvete, dokonce i do slotu PCIe 4x. Je to tím, že na některých deskách jsou 4x sloty ze zadu otevřeny. Karta pak v takovém slotu normálně funguje.
- Úzké místo není ani 8x slot ani bridge chip, ale přímo architektura současných karet, která nedokáže efektivně využít víc jak 8x rychlost. Viz testy (4x jen mírně pomalejší, 8x a 16x prakticky stejné).
karel: Architektura? Spíš SW. Pokud bys měl ve 3D enginu implementovanou složitější fyziku, která by běžela skutečně přes vertex shadery, tak by se rychlá obousměrná komunikace (VPU<->CPU) po PEG16 dokázala výrazně projevit (to je právě brzda AGP). Kvůli rozšířeným AGP kartám tohle nejde moc dobře realizovat, protože většině lidí by pak taková hra na jejich HW neběhala. A když má ještě k tomu polovina PEG16x karet AGP jádro, tak o tomhle problému nemusejí vývojáři ani přemýšlet :-)
Komunikacia CPU - GPU je vzdy jednosmerna. CPU povie co ma kreslit a GPU to nakresli. A vertex shader fyziku nerobi.
gfdgsdf: To jsou mi novinky :-) Že je komunikace po AGP obousměrná má velký význam, protože VPU se snadno může podílet i na výpočtech, které může odeslat zpět do RAM a opačně (procesor může přistupovat k datům v grafické paměti). Tímhle prinicpem je možná převést velkou část výpočtů na VPU.
"Komunikacia CPU - GPU je vzdy jednosmerna" - bohužel :-)
"A vertex shader fyziku nerobi." - vertex shader je programovatelný, tzn. je omezen HW limity (případně podporou ze strany SW vývoje). Nikdys neviděl dema jako ragdoll, nebo deformace přes VS (už za dob NV20)?
oprava: Že je komunikace po -PEG- obousměrná...
no-X: Mate v tom hokej. GPU nepotrebuje predavat vysledky CPU - vysledkom GPU je obraz na monitore. Komunikacia je obojsmerna, ale viacmenej nevyuzita (pouziva sa viacmenej iba na blitovanie v 2D)
Odporucam si pozriet dokumentaciu k directx a opengl (napriklad architekturu vertex a pixel shaderov). A napriklad zdrojaky driverov pre 3D pre linux (napriklad pre ati karty).
A není to náhodou přesně to, co jsem tvrdil? Obousměrná komunikace se nyní nevyužívá právě kvůli nízké zpětné rychlosti po AGP. PEG 16x je ale plně duplexní (4GB/s v obou směrech), což poskytuje mnohem širší možnosti. Problém je v tom, že tyto možnosti zůstávají prakticky nevyužity kvůli stávajícímu rozšíření AGP. Dokud se z PEG nestane samozřejmost a bude stále část počítačů vybavená AGP portem, nikdo se do vývoje aplikací, které by to využily, nepustí (možná krom profi sféry nebo pár tech-dem). To bude trvat min. 2-3 roky...
To umožňuje realizaci složitějších fyzikálních modelů, přesun dalšího množství výpočtů z CPU na VPU... to jsem už ale říkal.
gfdgsdf:
http://www.cdr.cz/a/14023 ;-)
Nemohu nikde najít ověření toho, že karta poběží i v sekundárním slotu x16/x4 (ne SLI, ale druhý monitor). Konkrétně se mi jedná o HP Quadro FX1400. Intel jen stroze píše "mělo by", ale zeptejte se výrobce VGA. Myslíte, že bude na tomto slotu tato VGA pomalejší než na plném x16 ? Myslíte, že by bylo lepší použít mainboard MSI P4N Diamond? Výrobce u něj uvádí SLI mód dvakrát x16/x8, ale neSLI mód jen x16/x16 a x16/x1. To se mi už zdá málo.
Děkuji Radek
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.