Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Jak je to s SLI na chipsetu i955X?

nemal by sa nazyvat skor taky polotučný PCI Express ×16 slot (po 8 linkách) skor PCI Express x8 slot? :-p

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím, že dva PEG 16x sloty by byly ideální, ale v současnosti to není zapotřebí, protože nejvýkonnější karty nvidie pro PEG "16x" stejně používají bridge (úzké hrdlo sběrnice je jinde)...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>> tucko:
To názvosloví je trošku komplikované. Ono totiž jde mimo jiné o to, jak je slot dlouhý, tedy co do něj lze fyzicky zastrčit. Do reálného PCI Express ×8 slotu PCI Express ×16 grafiku nestrčíš, protože ti tam bude překážet konec toho ×8 slotu. Takže PCI Express ×16 klidně může být název slotu, který nemá plných ×16 linek. Přesněji by se takovému slotu mělo říkat PCI Express ×16/×8 slot, případně PCI Express ×16/×4 slot (tak jej nazývá Intel na té své desce - One Secondary PCI Express ×16/×4 bus add-in card connector).

>> no-X:
Ano, dva PCI-E ×16 sloty jsou v podstatě nevyužitelné, ale smysl to dostane tehdy, až se do SLI začnou zapojovat grafiky, kde každá bude mít dva grafické čipy. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kolik lidí bude mít 2 grafiky se dvěma graf čipy. To se mi vždycky vyplatí koupit jednu výkonnou než 2.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobne by jsem se spise primlouval pro jednoznacnejsi a kratsi formu oznacovani pouzivanou INTELem, tj. PCI Express x16/x8 (popr. klidne i PCI-E 16/8, atp.). Je zrejme o co jde (16 kanalu do 8 kanalove verze konektoru nenarvete, takze je jasne, ze musi jit o 16-ti kanalovy slot s jen 8-mi kanaly a nezalezi ani na poradi uvedenem v oznaceni). oproti tomu, napr. u "mlekarenskeho" oznaceni nizkotucne PCI-E x16 nevim, jestli jde o PCI-E x16/x4, nebo x16/x2, nebo snad x16/x1, atp. .
Jinou otazkou je smysluplnost takoveho reseni, resp. reseni 2x PCI-E x16, dve karty ve SLI jiste najsou sve zastance, ovsem maloktera (jestli vubec nejaka) dnesni karta plne vyuzije ve SLI (nebo bez nej) PCI-E x16 a az se takove karty objevi, stejne bude lepsi vymenit i desku, protoze asi malokdo bude chtit vykonnost takoveho reseni srazet pouzitim zastaraleho a pomaleho CPU, resp. pameti soucasnych desek, ze ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohleto cleneni by bylo dulezite, pokud by MVP od ATI nevyzadovalo upraveny Chipset - kdo si koupil dneska grafiku od ATI by pri koupi nove ju pridal pouze k te stare - to by bylo zajimave, lepsi nez SLI...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

- PCIe 16x grafiku do PCIe 8x slotu narvete, dokonce i do slotu PCIe 4x. Je to tím, že na některých deskách jsou 4x sloty ze zadu otevřeny. Karta pak v takovém slotu normálně funguje.
- Úzké místo není ani 8x slot ani bridge chip, ale přímo architektura současných karet, která nedokáže efektivně využít víc jak 8x rychlost. Viz testy (4x jen mírně pomalejší, 8x a 16x prakticky stejné).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

karel: Architektura? Spíš SW. Pokud bys měl ve 3D enginu implementovanou složitější fyziku, která by běžela skutečně přes vertex shadery, tak by se rychlá obousměrná komunikace (VPU<->CPU) po PEG16 dokázala výrazně projevit (to je právě brzda AGP). Kvůli rozšířeným AGP kartám tohle nejde moc dobře realizovat, protože většině lidí by pak taková hra na jejich HW neběhala. A když má ještě k tomu polovina PEG16x karet AGP jádro, tak o tomhle problému nemusejí vývojáři ani přemýšlet :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Komunikacia CPU - GPU je vzdy jednosmerna. CPU povie co ma kreslit a GPU to nakresli. A vertex shader fyziku nerobi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

gfdgsdf: To jsou mi novinky :-) Že je komunikace po AGP obousměrná má velký význam, protože VPU se snadno může podílet i na výpočtech, které může odeslat zpět do RAM a opačně (procesor může přistupovat k datům v grafické paměti). Tímhle prinicpem je možná převést velkou část výpočtů na VPU.

"Komunikacia CPU - GPU je vzdy jednosmerna" - bohužel :-)
"A vertex shader fyziku nerobi." - vertex shader je programovatelný, tzn. je omezen HW limity (případně podporou ze strany SW vývoje). Nikdys neviděl dema jako ragdoll, nebo deformace přes VS (už za dob NV20)?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

oprava: Že je komunikace po -PEG- obousměrná...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-X: Mate v tom hokej. GPU nepotrebuje predavat vysledky CPU - vysledkom GPU je obraz na monitore. Komunikacia je obojsmerna, ale viacmenej nevyuzita (pouziva sa viacmenej iba na blitovanie v 2D)
Odporucam si pozriet dokumentaciu k directx a opengl (napriklad architekturu vertex a pixel shaderov). A napriklad zdrojaky driverov pre 3D pre linux (napriklad pre ati karty).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A není to náhodou přesně to, co jsem tvrdil? Obousměrná komunikace se nyní nevyužívá právě kvůli nízké zpětné rychlosti po AGP. PEG 16x je ale plně duplexní (4GB/s v obou směrech), což poskytuje mnohem širší možnosti. Problém je v tom, že tyto možnosti zůstávají prakticky nevyužity kvůli stávajícímu rozšíření AGP. Dokud se z PEG nestane samozřejmost a bude stále část počítačů vybavená AGP portem, nikdo se do vývoje aplikací, které by to využily, nepustí (možná krom profi sféry nebo pár tech-dem). To bude trvat min. 2-3 roky...

To umožňuje realizaci složitějších fyzikálních modelů, přesun dalšího množství výpočtů z CPU na VPU... to jsem už ale říkal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nemohu nikde najít ověření toho, že karta poběží i v sekundárním slotu x16/x4 (ne SLI, ale druhý monitor). Konkrétně se mi jedná o HP Quadro FX1400. Intel jen stroze píše "mělo by", ale zeptejte se výrobce VGA. Myslíte, že bude na tomto slotu tato VGA pomalejší než na plném x16 ? Myslíte, že by bylo lepší použít mainboard MSI P4N Diamond? Výrobce u něj uvádí SLI mód dvakrát x16/x8, ale neSLI mód jen x16/x16 a x16/x1. To se mi už zdá málo.
Děkuji Radek

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.