Jak s Tiscali zrychlit ADSL? Zavolejte si ...
Jistě jsou mezi vámi tací, co mají ADSL připojení od Tiscali. Ti si také všimli (a určitě půjde i o jiné poskytovatele), že vlastně už od léta se na jejich webu, ale i v privátní zóně, objevují zprávy o navyšování rychlosti připojení. Což o to, taková věc je jistě velmi příjemná, jenže slibovaná migrace měla nejprve končit v červenci, pak srpnu a vlastně není dokončena ani nyní („Během srpna proběhne hromadná migrace linek na rychlosti 6M a 8M.“). A tak při pohledu na fakturu můžete zjistit, že platíte částku, za kterou byste už měli mít podle ceníku i podstatně vyšší rychlost.
Proč tomu tak je? Protože jsme sami v takové situaci, rozhodli jsme se celé věci přijít na kloub a přišli jsme na zajímavé informace. Tím největším překvapením je fakt, že toto navýšení provádějí, až když se uživatel ozve, takže v první řadě volejte. To se nám zdá jako dost nestandardní řešení, jeden by čekal, že se firma ozve sama, nebo by to měli mít u zprávy o migraci jasně uvedené. Druhou věcí je ADSL2+, což je standard, na kterém fungují všechny vyšší rychlosti nad 3,5 Mbit/s, který neumí každý modem. Vaší druhou starostí tedy musí být shánění informace, zda ADSL2+ vlastně váš modem umí. Většinou u výrobce najdete potřebný firmware a firma Tiscali už také vystavila, jak jsou na tom modemy, které dodávali.
V tuto chvíli se v privátní zóně (jako že se na ní dostat je často potíž a nyní ukazuje i nesmyslná data) nachází informace, že „Ne všechny linky bylo možné navýšit dle migrační tabulky, u některých linek je bohužel maximální rychlost omezena technickými parametry vedení. Na odstranění technických potíží na linkách, které doposud nebyly navýšeny, společnost Telefónica O2 usilovně pracuje.“