Jak to vidí IFPI v roce 2007
IFPI vydala zprávu, kde představuje svůj odhad, jak to bude v tomto roce vypadat s digitální hudbou. Podle ní vynese tento obchod 2 miliardy dolarů, což je téměř dvojnásobek oproti předcházejícímu roku, kdy to bylo 1,1 miliardy. V roce 2006 již zaujímal 10 % celého průmyslového obchodu (v roce 2005 to bylo 5,5 %). Hlavním objemem sice stále zůstává stahování jednotlivých skladeb, ale zvětšuje se objem dalších digitálních formátů, jako jsou stahování z mobilů, jejich vyzváněcí tóny, digitální alba a videa. Jejich podíl se bude i nadále zvyšovat. Počet skladeb dostupných loni on-line se zdvojnásobil na více jak 4 milióny, což se dá přirovnat k asi 150 000 CD albům, dostupných v těch největších obchodech. Ty představují již asi 500 on-line hudebních služeb dostupných ve více jak 40 zemích světa.
Rozmachu pomáhá stále rostoucí prodej přenosných přehrávačů, jenž v minulém roce představoval asi 120 milionů, představujíc nárůst oproti roku 2005 o 43 %. U majitelů těchto zařízení to vidí tak, že právě oni budou většinou používat legálně stažené skladby, i když počet koupené hudby v přehrávačích je prý stále malý. Očekávají, že se objeví nové cesty i obchodní modely prodeje, tím třeba bude stahované video nebo třeba internetová reklama, která v roce 2009 dožene už tu v rádiích. Digitální hudba kupodivu velmi pomáhá klasice, která byla vůbec nejrychleji rostoucím žánrem v USA, když se zvedl prodej o 23 %. Nešlo samozřejmě o žádný minimalismus, ale o ty nejklasičtější kousky. Také předpokládají, že jim budou opět mocným pomocníkem soudní spory, vždyť v roce 2006 to již bylo 10 000 žalob ve více jak 18 zemích a třeba v Brazílii, Mexiku, Portugalsku a Polsku vůbec poprvé. Průměrná hodnota soudního narovnání nyní činí 2 420 €.