Nevíte někdo, jestli bude DX11 funkční i na Vistách, nebo to bude přístupné pouze pro Win 7?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ma (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 11:17https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseNevíte někdo, jestli bude DX11 funkční i na Vistách, nebo to bude přístupné pouze pro Win 7?https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501833
+
Jelikoz jsem stale na DX9 a jsem plne spokojen, tak mi 11 prijde zbytecny. PC i NTB mam prevezane na praci. Az bude maly natolik velky, aby hral na PC, tak poridim kartu a patricny DX - ale to uz mozna bude 12... Vistu bojkotuji, 7 uvidime, kdy bude prvni SP :-D
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DaGu https://diit.cz/profil/dagu
24. 7. 2009 - 11:20https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseJelikoz jsem stale na DX9 a jsem plne spokojen, tak mi 11 prijde zbytecny. PC i NTB mam prevezane na praci. Az bude maly natolik velky, aby hral na PC, tak poridim kartu a patricny DX - ale to uz mozna bude 12... Vistu bojkotuji, 7 uvidime, kdy bude prvni SP :-Dhttps://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501834
+
Tak o nove graficke karte jsem uvazoval ze bych si ji poridil kuli hre Aion. Ale hra je celkem dobre udelana, tak plynule jede na vyssich detailech a rozliseni. Takze si ted novou kartu neporidim. Mozna az po uvedeni Starcraft 2, to uz budou i DX11, takze asi to padne i na novou graf. prave snima... Tabor ATI NVIDIA? Zatím jsem vetsinou koupil ATI, ale to jen z toho ze v me cenove kategorii (stredni dobra cesta) proste se vzdy dobre a lehce vybira...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
suvicka https://diit.cz/profil/suvicka
24. 7. 2009 - 11:31https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseTak o nove graficke karte jsem uvazoval ze bych si ji poridil kuli hre Aion. Ale hra je celkem dobre udelana, tak plynule jede na vyssich detailech a rozliseni. Takze si ted novou kartu neporidim. Mozna az po uvedeni Starcraft 2, to uz budou i DX11, takze asi to padne i na novou graf. prave snima... Tabor ATI NVIDIA? Zatím jsem vetsinou koupil ATI, ale to jen z toho ze v me cenove kategorii (stredni dobra cesta) proste se vzdy dobre a lehce vybira...https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501842
+
no, akoby sme to videli. obcas si zahram nejaku novsiu hru, a stale mi vsetky idu vo win xp :) takze asi tak.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CrazyHorse (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 11:44https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseno, akoby sme to videli. obcas si zahram nejaku novsiu hru, a stale mi vsetky idu vo win xp :) takze asi tak.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501845
+
Zas tak moc na spadnutí to řekl bych není, pokud teda ten pád není holywoodsky slow-motion. Osobně čekám na novou řadu nVidie jakožto na upgrade zase na na pár let, ovšem ještě uteče hodně vody než to vydaj :( Jinak DX11 určitě výhoda, pokud nekupujete nové grafiky co půl roku.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
rrrrr (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 11:54https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseZas tak moc na spadnutí to řekl bych není, pokud teda ten pád není holywoodsky slow-motion. Osobně čekám na novou řadu nVidie jakožto na upgrade zase na na pár let, ovšem ještě uteče hodně vody než to vydaj :( Jinak DX11 určitě výhoda, pokud nekupujete nové grafiky co půl roku.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501846
+
Uz dlhsi cas sa pohravam s myslienkou kupit novy PC. No a v tom pripade aj grafiku (vyssia stredna trieda). Zatial som uvazoval o ATI (cena/vykon) ale kedze experimentujem s GPGPU tak uvazujem aj nad nVidou (kvoli cude). Cele to bude zalezat aj od presadenia OpenCL.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
gotti (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 11:59https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseUz dlhsi cas sa pohravam s myslienkou kupit novy PC. No a v tom pripade aj grafiku (vyssia stredna trieda). Zatial som uvazoval o ATI (cena/vykon) ale kedze experimentujem s GPGPU tak uvazujem aj nad nVidou (kvoli cude). Cele to bude zalezat aj od presadenia OpenCL.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501847
+
DX10 i 11 naprosto ignoruji, protoze je svazany s vistou a 7. Pouzitelne hry na to nevychazi a kdyz uz to nejaka umi, tak jsou tam max pridane 3 efekty navic oproti DX9. Takze dokud nebudou mit xp podil max 30% tak se tim nikdo ani zabyvat nebude. MS si nove DX10/11 zazdil sam. Opravdu nehodlam kupovat win ktere mi nevyhovuji kvuli par efektum navic. To by musel MS uplatit blizzard aby starcraft a diablo jely jen na DX10 - pak bych mozna uvazoval. Jinak nemaji sanci. A gpgu snad funguje i na Win XP, nebo ne?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Vlask (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 12:08https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseDX10 i 11 naprosto ignoruji, protoze je svazany s vistou a 7. Pouzitelne hry na to nevychazi a kdyz uz to nejaka umi, tak jsou tam max pridane 3 efekty navic oproti DX9. Takze dokud nebudou mit xp podil max 30% tak se tim nikdo ani zabyvat nebude. MS si nove DX10/11 zazdil sam. Opravdu nehodlam kupovat win ktere mi nevyhovuji kvuli par efektum navic. To by musel MS uplatit blizzard aby starcraft a diablo jely jen na DX10 - pak bych mozna uvazoval. Jinak nemaji sanci. A gpgu snad funguje i na Win XP, nebo ne?https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501848
+
Jak rychle se objeví skutečné DX11 hry? To nevím, ještě pořád čekám na skutečné DX10 hry :) Od uvedení DX10 před zhruba dvěma a půl lety je podporuje ani ne 30 her, z toho jen jediná je "DX10 only" (Stormrise, ta navíc dopadla neslavně). Nedělám si iluze že se s DX11 něco změní, i když první vlaštovka se objevuje už teď - Codemasters a jejich GRID 2, DIRT 2 a F1 2010 budou DX11 hry. Každopádně já se těším na nové hi-end karty ATI :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Jan Ukulele https://diit.cz/profil/ukulele
24. 7. 2009 - 12:25https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseJak rychle se objeví skutečné DX11 hry? To nevím, ještě pořád čekám na skutečné DX10 hry :) Od uvedení DX10 před zhruba dvěma a půl lety je podporuje ani ne 30 her, z toho jen jediná je "DX10 only" (Stormrise, ta navíc dopadla neslavně). Nedělám si iluze že se s DX11 něco změní, i když první vlaštovka se objevuje už teď - Codemasters a jejich GRID 2, DIRT 2 a F1 2010 budou DX11 hry. Každopádně já se těším na nové hi-end karty ATI :-)https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501854
+
U mě se to asi sveze s plánovaným upgradem na 64bit. A když už, tak pořádně a nejspíš koncem roku (kvůli daní). Ale nejdřív bych musel prodat starej (dobrá obrana před hromaděním nepoužitelného HW).
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ondar007 (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 12:46https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseU mě se to asi sveze s plánovaným upgradem na 64bit. A když už, tak pořádně a nejspíš koncem roku (kvůli daní). Ale nejdřív bych musel prodat starej (dobrá obrana před hromaděním nepoužitelného HW).https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501863
+
DX10/11? K čemu? Přestane se bez něj točit Zeměkoule? Budou housky levnější? Je to nezbytné pro těch pár her, které občas pařím ?
Milý mrkvosofte, sroluj si to a zastrč - jistě budeš vědět kam!
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Milan Dupal https://diit.cz/profil/sandokan
24. 7. 2009 - 12:53https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseDX10/11? K čemu? Přestane se bez něj točit Zeměkoule? Budou housky levnější? Je to nezbytné pro těch pár her, které občas pařím ?
Milý mrkvosofte, sroluj si to a zastrč - jistě budeš vědět kam! https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501867
+
Jestli se nepletu tak DX11 přidává pouze tesalaci, compute shader a vylepšuje podporu multithreadingu. HW tesalace může být zajímavá, compute shader se myslím ujme, protože konečně bude jednotné rozhraní narozdíl od CUDA a Stream, i když za lepší bych považoval OpenCL, ale uvidíme jak se ujme, OpenGL upadá protože MS žene DX kupředu celkem rychle a OpenGL zaostává. Compute shader snad nebude potřeba moc hnát kupředu...takže by se mohlo OpenCL chytit.
Osobně si koupím DX11 grafiku až bude za nějakou rozumnou cenu. Snažím se jít s dobou spíš protože se zajímám o programování v DX, než že bych to využíval ve hrách.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
bbman (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 12:55https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseJestli se nepletu tak DX11 přidává pouze tesalaci, compute shader a vylepšuje podporu multithreadingu. HW tesalace může být zajímavá, compute shader se myslím ujme, protože konečně bude jednotné rozhraní narozdíl od CUDA a Stream, i když za lepší bych považoval OpenCL, ale uvidíme jak se ujme, OpenGL upadá protože MS žene DX kupředu celkem rychle a OpenGL zaostává. Compute shader snad nebude potřeba moc hnát kupředu...takže by se mohlo OpenCL chytit.
Osobně si koupím DX11 grafiku až bude za nějakou rozumnou cenu. Snažím se jít s dobou spíš protože se zajímám o programování v DX, než že bych to využíval ve hrách.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501869
+
Já vždy kupuji pro mně nejvýhodnější řešení bez ohledu na značku. Takže jsem měl již několik karet s čipem nVidia i ATI (i S3 a Trident blahé paměti :D ) DirectX 10 či 11 mně moc nezajímá. Zato OpenCL a další využití GPU je něco jiného. To pro mně bude asi nejdůležitější hledisko při výběru nové grafické karty.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
token (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 12:57https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseJá vždy kupuji pro mně nejvýhodnější řešení bez ohledu na značku. Takže jsem měl již několik karet s čipem nVidia i ATI (i S3 a Trident blahé paměti :D ) DirectX 10 či 11 mně moc nezajímá. Zato OpenCL a další využití GPU je něco jiného. To pro mně bude asi nejdůležitější hledisko při výběru nové grafické karty.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501870
+
Rychlost rozsirenia DX11 bude zalezat na rozsirenosti operacnych systemov ktore ho podporuju. Kedze Win7 vyzera na velmi slusny system a uz teraz ma znacnu popularitu tak predpokladam ze sa rozsiri relativne rychlo. Spolu s uzivatelmi ktori ostanu na Viste tu bude velka zakladna hracov "DX11 ready" po sofwarovej stranke. Osobne si preto myslim ze prichod DX11 hier bude rychlejsi nez v pripade DX10 avsak rovnako ako pri prichode DX9 chvilu potrva nez vyvojari vyuziju DX11 naplno (typujem tak 2 roky). Osobne sa na DX11 tesim kvoli podpore multithreadingu pre spracovanie grafiky cim sa snad zlepsi vykon pri rovnakej grafickej kvalite. Co sa tyka GPGPU a podobnych blbin tak tam to nevidim ruzovo. Predovsetkym tu mame pomalu implementaciu zo strany vyvojarov a k tomu sa pridava triestenie GPGPU technologii - mame tu CUDA, OpenCL, DX Compute, Ati este nepovedala posledne zbohom svojmu Streamu a k tomu chce Intel v buducnosti uviest vlastne GPGPU rozhranie s prichodom Larabee. No skratka vsetko zle...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Rotavator (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 13:11https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseRychlost rozsirenia DX11 bude zalezat na rozsirenosti operacnych systemov ktore ho podporuju. Kedze Win7 vyzera na velmi slusny system a uz teraz ma znacnu popularitu tak predpokladam ze sa rozsiri relativne rychlo. Spolu s uzivatelmi ktori ostanu na Viste tu bude velka zakladna hracov "DX11 ready" po sofwarovej stranke. Osobne si preto myslim ze prichod DX11 hier bude rychlejsi nez v pripade DX10 avsak rovnako ako pri prichode DX9 chvilu potrva nez vyvojari vyuziju DX11 naplno (typujem tak 2 roky). Osobne sa na DX11 tesim kvoli podpore multithreadingu pre spracovanie grafiky cim sa snad zlepsi vykon pri rovnakej grafickej kvalite. Co sa tyka GPGPU a podobnych blbin tak tam to nevidim ruzovo. Predovsetkym tu mame pomalu implementaciu zo strany vyvojarov a k tomu sa pridava triestenie GPGPU technologii - mame tu CUDA, OpenCL, DX Compute, Ati este nepovedala posledne zbohom svojmu Streamu a k tomu chce Intel v buducnosti uviest vlastne GPGPU rozhranie s prichodom Larabee. No skratka vsetko zle...https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501873
+
No ja sice vetsinou mivam ty silne karty protoze se nerad divam na slide show a mam trosku vetsi monitory...
Takze uz podpora 10.1 pro me znamena dost a to vubec ne z hlediska nejakych "par efektu" jak tady prazdne zvani par uzivatelu W95+XP z toho co si precetli z Blesku na stanku, ale proste a jednoduse proto ze kdyz zapnu antialiasing na ATI na 10.1 tak je to sakra znat...
Tohle je pro me nejvetsi prinos - jiny zpusob vypoctu antialiasingu. Nemam ted problem si pouzivat 16+ vyhlazovani...
A novou kartu? No mam 4870 X2, takze ted silnejsi nepotrebuju. Podporovane veci v DX 11 jsou sice fajn, ale nejsou nutne potreba.
Takze novou X2 si urcite poridim ale pockam tak 3-4 mesice.
A duvodem bude spise hruby vykon a podpora technologie nez nezbytna potreba.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Ariael https://diit.cz/profil/ariael
24. 7. 2009 - 13:21https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseNo ja sice vetsinou mivam ty silne karty protoze se nerad divam na slide show a mam trosku vetsi monitory...
Takze uz podpora 10.1 pro me znamena dost a to vubec ne z hlediska nejakych "par efektu" jak tady prazdne zvani par uzivatelu W95+XP z toho co si precetli z Blesku na stanku, ale proste a jednoduse proto ze kdyz zapnu antialiasing na ATI na 10.1 tak je to sakra znat...
Tohle je pro me nejvetsi prinos - jiny zpusob vypoctu antialiasingu. Nemam ted problem si pouzivat 16+ vyhlazovani...
A novou kartu? No mam 4870 X2, takze ted silnejsi nepotrebuju. Podporovane veci v DX 11 jsou sice fajn, ale nejsou nutne potreba.
Takze novou X2 si urcite poridim ale pockam tak 3-4 mesice.
A duvodem bude spise hruby vykon a podpora technologie nez nezbytna potreba.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501875
+
Konzole neumi DX10 => nejsou hry ani DX10 a nebudou ani DX11. Co se vypoctu na GPU tejce, vidim to zatim tak, ze OpenCL ma mnohem vetsi sanci nez OpenGL byt mainstream. Vypocty se totiz daleko casteji nez gameseni provozuji na newidlowsich strojich a tudiz to bude pro vyvoj aplikaci daleko zajimavejsi rozhrani.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
vreb (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 13:31https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseKonzole neumi DX10 => nejsou hry ani DX10 a nebudou ani DX11. Co se vypoctu na GPU tejce, vidim to zatim tak, ze OpenCL ma mnohem vetsi sanci nez OpenGL byt mainstream. Vypocty se totiz daleko casteji nez gameseni provozuji na newidlowsich strojich a tudiz to bude pro vyvoj aplikaci daleko zajimavejsi rozhrani.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501877
+
Ariael : mozno by si si mal uvedomit, ze je tu skupina ludi, ktora sa hra hry a nemeria kvalitu hry podla toho ako vyzera s antialiasingom :D dobra hra je dobra aj bez neho. ale chapem, clovek si asi musi nejak pred sebou ospravedlnit fakt, ze kupil predrazeny hardware :)
nechapem, preco si jednoducho nepriznas, ze proste mas rad novinky v tejto oblasti a ze mas na to(alebo na to maju rodicia). vsak to nie je nic strasne ;)
ja som tiez taky byval. takze pohoda.
a inac, co ma spolocne verzia dx s tym ako sa vykresluje antialiasing? je to v roznych verziach nejak inac riesene?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
CrazyHorse (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 14:08https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseAriael : mozno by si si mal uvedomit, ze je tu skupina ludi, ktora sa hra hry a nemeria kvalitu hry podla toho ako vyzera s antialiasingom :D dobra hra je dobra aj bez neho. ale chapem, clovek si asi musi nejak pred sebou ospravedlnit fakt, ze kupil predrazeny hardware :)
nechapem, preco si jednoducho nepriznas, ze proste mas rad novinky v tejto oblasti a ze mas na to(alebo na to maju rodicia). vsak to nie je nic strasne ;)
ja som tiez taky byval. takze pohoda.
a inac, co ma spolocne verzia dx s tym ako sa vykresluje antialiasing? je to v roznych verziach nejak inac riesene?https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501887
+
myslim ze moje pristi karta bude bez ohledu na par procent vykonu uz zase Nvidia, jak tu psal predemnou kolega, prave pro podporu v linuxu ... rikejte si co chcete ale ATI a linux se nejak neslucuje a kdyz nahodou ty ovladace fungujou tak s n vidii srovnatelne tridy mate mnohem vice vykonu nez s atinou ... paradoxne ted mam ati 2600XT a pokud srovnam jeji vykon pod linuxem se starsi nv 7600GT tak to GT ma cca o 1/3 vyssi vykon ...
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
LPK (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 15:41https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskusemyslim ze moje pristi karta bude bez ohledu na par procent vykonu uz zase Nvidia, jak tu psal predemnou kolega, prave pro podporu v linuxu ... rikejte si co chcete ale ATI a linux se nejak neslucuje a kdyz nahodou ty ovladace fungujou tak s n vidii srovnatelne tridy mate mnohem vice vykonu nez s atinou ... paradoxne ted mam ati 2600XT a pokud srovnam jeji vykon pod linuxem se starsi nv 7600GT tak to GT ma cca o 1/3 vyssi vykon ...https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501915
+
Jak to tady tak ctu, tak mi spousta lidi mluvi z duse. 3D efekty a grafika uz tak netahnou. Producenti se predhani v kvantite a kvalita se nejak vytratila. Zabava a hratelnost je o necem uplne jinem nez o tune efektu a 800x AA.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MaKs (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 15:42https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseJak to tady tak ctu, tak mi spousta lidi mluvi z duse. 3D efekty a grafika uz tak netahnou. Producenti se predhani v kvantite a kvalita se nejak vytratila. Zabava a hratelnost je o necem uplne jinem nez o tune efektu a 800x AA.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501916
+
HD5870 jasna volba :) prej ma mit 1600sp jendotek coz je masakr
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
stratos_ (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 15:58https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseHD5870 jasna volba :) prej ma mit 1600sp jendotek coz je masakrhttps://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501918
+
Compute Shader bude krok ku predu...Graficky featury..od DX9 dou delat bozi veci i tak.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Varel Bufet (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 16:33https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseCompute Shader bude krok ku predu...Graficky featury..od DX9 dou delat bozi veci i tak.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501924
+
prestante tu nadavat na ati a linux, ja mam ati pod linuxem rad a nedavno jsem dokonce presel na kde4. teprve ted, protoze mam vysoke naroky na stabilitu. jestli nekdo potrebuje pomoct, at se na mne klidne obrati, snad ve volnem case pomohu. co mi ale dovedlo udelat opengl s desktopem na subnotebooku s ati kartou, to jsem pred par lety netusil, ze by to mohlo dojit do takove faze. on i ten subnotebook byl problem sehnat s 64bit turion amd a ati kartou. ani puvodni hardware dokumentace opengl nepodporovala. proto budu rad, kdyz vyvojari her budou vice podporovat opengl, at uz nejenom kvuli nvidii, ale i kvuli snadne portaci pro jine systemy.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
bluemoon (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 16:34https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseprestante tu nadavat na ati a linux, ja mam ati pod linuxem rad a nedavno jsem dokonce presel na kde4. teprve ted, protoze mam vysoke naroky na stabilitu. jestli nekdo potrebuje pomoct, at se na mne klidne obrati, snad ve volnem case pomohu. co mi ale dovedlo udelat opengl s desktopem na subnotebooku s ati kartou, to jsem pred par lety netusil, ze by to mohlo dojit do takove faze. on i ten subnotebook byl problem sehnat s 64bit turion amd a ati kartou. ani puvodni hardware dokumentace opengl nepodporovala. proto budu rad, kdyz vyvojari her budou vice podporovat opengl, at uz nejenom kvuli nvidii, ale i kvuli snadne portaci pro jine systemy.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501925
+
No ja budem kupovať novú kartu, mám x1950Pro a tá na novom monitore 1920/1080 prakticky doslúžila.. ale asi si počkám na dx11 karty a ked výjdu, tak si dúfam kúpim volakú dx10 ati 4870 alebo nvidu 260 ved snád ich cena potom poletí ešte viac dolu :) hry na to zrejme budú tak isto biedne ako na dx 10.. proste vývoj budu brzdiť konzole ktoré to nemajú.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hojkolo (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 16:51https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseNo ja budem kupovať novú kartu, mám x1950Pro a tá na novom monitore 1920/1080 prakticky doslúžila.. ale asi si počkám na dx11 karty a ked výjdu, tak si dúfam kúpim volakú dx10 ati 4870 alebo nvidu 260 ved snád ich cena potom poletí ešte viac dolu :) hry na to zrejme budú tak isto biedne ako na dx 10.. proste vývoj budu brzdiť konzole ktoré to nemajú. https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501930
+
Koupím si jakoukoliv kartu, která bude bez mrknutí oka schopná HW enkódovat HD video v co nejvyšší kvalitě a co nejvyšší rychlostí... Jestli se toho nějak týká DX11, tak budiž. =)
Kdyby mi někdo poradil, jak pomocí nVidia nebo ATI grafiky a nějakého vhodného SW dosáhnout kvality videa srovnatelné s x264 AVC a bude to frčet, tak budu moc rád. :)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DuckDaffy (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 22:26https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseKoupím si jakoukoliv kartu, která bude bez mrknutí oka schopná HW enkódovat HD video v co nejvyšší kvalitě a co nejvyšší rychlostí... Jestli se toho nějak týká DX11, tak budiž. =)
Kdyby mi někdo poradil, jak pomocí nVidia nebo ATI grafiky a nějakého vhodného SW dosáhnout kvality videa srovnatelné s x264 AVC a bude to frčet, tak budu moc rád. :)https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501969
+
DuckDaffy: akeho videa? Ja cez 9600gt pocitam do x264 videa nahrate z tvkarty v PAL rozliseni 80-100fps. Program sa vola MediaCoder.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
roob https://diit.cz/profil/roob
24. 7. 2009 - 23:05https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseDuckDaffy: akeho videa? Ja cez 9600gt pocitam do x264 videa nahrate z tvkarty v PAL rozliseni 80-100fps. Program sa vola MediaCoder.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501975
+
Ale neviem, keď už by som teda zobral do úvahy že asi sú ľudia, ktorým to za tie nervy stojí a hrajú sa pod Windows, prečo tam nie je nejaký prepínač "idem hrať hru", ktorý by stopol "zbytočné" procesy, zakázal by akékoľvek oňuchávanie (očíchávanie) updatových serverov, updaty antivíru, skrátka všetko nepodstatné. Aby sa nestávalo, že človek má počas online preteku na pár sekúnd z hry slideshow a teda stihne vyletieť z trate a rozflákať auto. To len ako príklad.
Ak sa DX11 dá použiť na niečo rozumné (prekódovanie videa? neviem ale ako by to mohlo súvisieť), tak OK, sem s tým pokrokom. :-)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Substance242 (neověřeno) https://diit.cz
24. 7. 2009 - 23:41https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseDirect Y 11? Načo? Na hry sú konzoly. :-)
Ale neviem, keď už by som teda zobral do úvahy že asi sú ľudia, ktorým to za tie nervy stojí a hrajú sa pod Windows, prečo tam nie je nejaký prepínač "idem hrať hru", ktorý by stopol "zbytočné" procesy, zakázal by akékoľvek oňuchávanie (očíchávanie) updatových serverov, updaty antivíru, skrátka všetko nepodstatné. Aby sa nestávalo, že človek má počas online preteku na pár sekúnd z hry slideshow a teda stihne vyletieť z trate a rozflákať auto. To len ako príklad.
Ak sa DX11 dá použiť na niečo rozumné (prekódovanie videa? neviem ale ako by to mohlo súvisieť), tak OK, sem s tým pokrokom. :-)https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501977
+
to: Substance242
Tak si predstav že ja hrávam na PC. až niekto uvedie konzolu s myšou a klávesnicou tak na ne prejdem :)
Inak AMD má utilitku ktorá jedným tlačítkom obmedzí fúru procesov vo windows na inteloch samozrejme nefunguje
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Hojkolo (neověřeno) https://diit.cz
25. 7. 2009 - 00:22https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseto: Substance242
Tak si predstav že ja hrávam na PC. až niekto uvedie konzolu s myšou a klávesnicou tak na ne prejdem :)
Inak AMD má utilitku ktorá jedným tlačítkom obmedzí fúru procesov vo windows na inteloch samozrejme nefungujehttps://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501982
+
Napsal Fero (Anonymně), 01.06.2009 19:12:00 - IP:88.146.6.xxx
Mládenci doporučujem vyskúšať Gamebooster ak ho nepoznáte. Nevedel som o ňom a je to veľmi dobrá utilita ako jednoducho povypínať všetky nepotrebné procesy na pozadí a uľahčiť procesoru pri hraní hier.
25. 7. 2009 - 08:05https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseNapsal Fero (Anonymně), 01.06.2009 19:12:00 - IP:88.146.6.xxx
Mládenci doporučujem vyskúšať Gamebooster ak ho nepoznáte. Nevedel som o ňom a je to veľmi dobrá utilita ako jednoducho povypínať všetky nepotrebné procesy na pozadí a uľahčiť procesoru pri hraní hier.
www.iobit.com/gamebooster.html
https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-501994
+
Hojkolo @ 89.173.80.224 - dnes, 25. července 2009, 00:22
to: Substance242
Tak si predstav že ja hrávam na PC. až niekto uvedie konzolu s myšou a klávesnicou tak na ne prejdem :)
Inak AMD má utilitku ktorá jedným tlačítkom obmedzí fúru procesov vo windows na inteloch samozrejme nefunguje
------------
Substance242 @ 78.99.16.40 - včera, 24. července 2009, 23:41
Direct Y 11? Načo? Na hry sú konzoly. :-)
nemam info ze by steam bol aj na ps3,...,..,..,,.,..
Pc je univerzal, tak preco nie HRY...
BTW MB s 4x pciex16 kupoval som pre viziu crossfire--teraz problemy s money+kazdy polrok nove GPU CLASS
do prdele
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
1234560 (neověřeno) https://diit.cz
25. 7. 2009 - 10:17https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse Hojkolo @ 89.173.80.224 - dnes, 25. července 2009, 00:22
to: Substance242
Tak si predstav že ja hrávam na PC. až niekto uvedie konzolu s myšou a klávesnicou tak na ne prejdem :)
Inak AMD má utilitku ktorá jedným tlačítkom obmedzí fúru procesov vo windows na inteloch samozrejme nefunguje
------------
Substance242 @ 78.99.16.40 - včera, 24. července 2009, 23:41
Direct Y 11? Načo? Na hry sú konzoly. :-)
-------------------------------------------------------------
nemam info ze by steam bol aj na ps3,...,..,..,,.,..
Pc je univerzal, tak preco nie HRY...
BTW MB s 4x pciex16 kupoval som pre viziu crossfire--teraz problemy s money+kazdy polrok nove GPU CLASS
do prdelehttps://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-502013
+
Substance242: Az si budem moct na konzole zahrat s mysou starcraft, DOTU a counter strike 1.6, planescape torment ci fallout 1/2 (co su moje oblubene hry), tak sa ozvi, do vtedy vsak mlc. ;)
Ako suvisi DX11 s kodingom videa? Akokolvek, kedze sa skrz compute shader daju vyuzit SIMD procesoty GPU prakticky k lubovolnym vypoctom a tie, kde sa pracuje s floating-point (cize aj vsetky operacie s videom), su priam urcene pre tento vypocet. A mnohonasobne rychlejsie, nez na akomkolvek CPU. Staci sa pzoriet na dekoding HD videa. Kym c2d @3.5GHz sa s niektorymi videami riadne trapi, 4850 pri skromnej zatazi i spotrebe mi plynule prehraje simultanne aj dve 1080p videa. ;)
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Spirit_pcf https://diit.cz/profil/spiritpcf
25. 7. 2009 - 12:15https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseSubstance242: Az si budem moct na konzole zahrat s mysou starcraft, DOTU a counter strike 1.6, planescape torment ci fallout 1/2 (co su moje oblubene hry), tak sa ozvi, do vtedy vsak mlc. ;)
Ako suvisi DX11 s kodingom videa? Akokolvek, kedze sa skrz compute shader daju vyuzit SIMD procesoty GPU prakticky k lubovolnym vypoctom a tie, kde sa pracuje s floating-point (cize aj vsetky operacie s videom), su priam urcene pre tento vypocet. A mnohonasobne rychlejsie, nez na akomkolvek CPU. Staci sa pzoriet na dekoding HD videa. Kym c2d @3.5GHz sa s niektorymi videami riadne trapi, 4850 pri skromnej zatazi i spotrebe mi plynule prehraje simultanne aj dve 1080p videa. ;)https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-502050
+
>roob: Tak za HD považuju 1280x720, což můj 5400+/BE při dvou průchodovém zpracování z MOVu (foťák Kodak) + nějaké filtry na šum dává 8 fps (jeden průchod)...
Díky moc za tip, kouknu na to.
Ono by to chtělo přes GPU hnát nejlépe všecko - dekódování zdrojového videa + aplikaci filtrů + enkódování výstupního videa + klidně to samé i na zvuk (dec+filt+enc). :) Je něco takového dostupného pro normální smrtelníky?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
DuckDaffy (neověřeno) https://diit.cz
25. 7. 2009 - 20:29https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse>roob: Tak za HD považuju 1280x720, což můj 5400+/BE při dvou průchodovém zpracování z MOVu (foťák Kodak) + nějaké filtry na šum dává 8 fps (jeden průchod)...
Díky moc za tip, kouknu na to.
Ono by to chtělo přes GPU hnát nejlépe všecko - dekódování zdrojového videa + aplikaci filtrů + enkódování výstupního videa + klidně to samé i na zvuk (dec+filt+enc). :) Je něco takového dostupného pro normální smrtelníky?https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-502080
+
DX11 má být pro programátory údajně velmi přívětivé. Pokud je pravda, že lze kód předělat z DX10 na DX11 jen prostým copy/paste, možná se dočkáme pseudo DX11 titulů dřív než se nadějeme. Počítám že se svým Radeonem HD4850 vydržím nejméně do ledna 2010. To už mu bude rok a AMD karty s DX11 by měly být dávno na trhu. Až nastupující konkurence nVidie srazí jejich ceny, mohla by nastat doba vhodná pro malý upgrade. Uvidíme jak budou vypadat dvojky Modern Warfare, Mafie a třeba i něco překvapí. Pokud jde o volbu, fandím AMD, takže by nové Radeony musely být hodně velký propadák, abych do jednoho nešel.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
MrQuick (neověřeno) https://diit.cz
27. 7. 2009 - 11:14https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuseDX11 má být pro programátory údajně velmi přívětivé. Pokud je pravda, že lze kód předělat z DX10 na DX11 jen prostým copy/paste, možná se dočkáme pseudo DX11 titulů dřív než se nadějeme. Počítám že se svým Radeonem HD4850 vydržím nejméně do ledna 2010. To už mu bude rok a AMD karty s DX11 by měly být dávno na trhu. Až nastupující konkurence nVidie srazí jejich ceny, mohla by nastat doba vhodná pro malý upgrade. Uvidíme jak budou vypadat dvojky Modern Warfare, Mafie a třeba i něco překvapí. Pokud jde o volbu, fandím AMD, takže by nové Radeony musely být hodně velký propadák, abych do jednoho nešel.https://diit.cz/clanek/jak-to-vidite-s-directx-11/diskuse#comment-502164
+
Nevíte někdo, jestli bude DX11 funkční i na Vistách, nebo to bude přístupné pouze pro Win 7?
Jelikoz jsem stale na DX9 a jsem plne spokojen, tak mi 11 prijde zbytecny. PC i NTB mam prevezane na praci. Az bude maly natolik velky, aby hral na PC, tak poridim kartu a patricny DX - ale to uz mozna bude 12... Vistu bojkotuji, 7 uvidime, kdy bude prvni SP :-D
nV zatim žádnej chip s podporou DX11 nepřevedla.
Ma:Bude
Tak o nove graficke karte jsem uvazoval ze bych si ji poridil kuli hre Aion. Ale hra je celkem dobre udelana, tak plynule jede na vyssich detailech a rozliseni. Takze si ted novou kartu neporidim. Mozna az po uvedeni Starcraft 2, to uz budou i DX11, takze asi to padne i na novou graf. prave snima... Tabor ATI NVIDIA? Zatím jsem vetsinou koupil ATI, ale to jen z toho ze v me cenove kategorii (stredni dobra cesta) proste se vzdy dobre a lehce vybira...
no, akoby sme to videli. obcas si zahram nejaku novsiu hru, a stale mi vsetky idu vo win xp :) takze asi tak.
Zas tak moc na spadnutí to řekl bych není, pokud teda ten pád není holywoodsky slow-motion. Osobně čekám na novou řadu nVidie jakožto na upgrade zase na na pár let, ovšem ještě uteče hodně vody než to vydaj :( Jinak DX11 určitě výhoda, pokud nekupujete nové grafiky co půl roku.
Uz dlhsi cas sa pohravam s myslienkou kupit novy PC. No a v tom pripade aj grafiku (vyssia stredna trieda). Zatial som uvazoval o ATI (cena/vykon) ale kedze experimentujem s GPGPU tak uvazujem aj nad nVidou (kvoli cude). Cele to bude zalezat aj od presadenia OpenCL.
DX10 i 11 naprosto ignoruji, protoze je svazany s vistou a 7. Pouzitelne hry na to nevychazi a kdyz uz to nejaka umi, tak jsou tam max pridane 3 efekty navic oproti DX9. Takze dokud nebudou mit xp podil max 30% tak se tim nikdo ani zabyvat nebude. MS si nove DX10/11 zazdil sam. Opravdu nehodlam kupovat win ktere mi nevyhovuji kvuli par efektum navic. To by musel MS uplatit blizzard aby starcraft a diablo jely jen na DX10 - pak bych mozna uvazoval. Jinak nemaji sanci. A gpgu snad funguje i na Win XP, nebo ne?
Jak rychle se objeví skutečné DX11 hry? To nevím, ještě pořád čekám na skutečné DX10 hry :) Od uvedení DX10 před zhruba dvěma a půl lety je podporuje ani ne 30 her, z toho jen jediná je "DX10 only" (Stormrise, ta navíc dopadla neslavně). Nedělám si iluze že se s DX11 něco změní, i když první vlaštovka se objevuje už teď - Codemasters a jejich GRID 2, DIRT 2 a F1 2010 budou DX11 hry. Každopádně já se těším na nové hi-end karty ATI :-)
U mě se to asi sveze s plánovaným upgradem na 64bit. A když už, tak pořádně a nejspíš koncem roku (kvůli daní). Ale nejdřív bych musel prodat starej (dobrá obrana před hromaděním nepoužitelného HW).
DX10/11? K čemu? Přestane se bez něj točit Zeměkoule? Budou housky levnější? Je to nezbytné pro těch pár her, které občas pařím ?
Milý mrkvosofte, sroluj si to a zastrč - jistě budeš vědět kam!
Jestli se nepletu tak DX11 přidává pouze tesalaci, compute shader a vylepšuje podporu multithreadingu. HW tesalace může být zajímavá, compute shader se myslím ujme, protože konečně bude jednotné rozhraní narozdíl od CUDA a Stream, i když za lepší bych považoval OpenCL, ale uvidíme jak se ujme, OpenGL upadá protože MS žene DX kupředu celkem rychle a OpenGL zaostává. Compute shader snad nebude potřeba moc hnát kupředu...takže by se mohlo OpenCL chytit.
Osobně si koupím DX11 grafiku až bude za nějakou rozumnou cenu. Snažím se jít s dobou spíš protože se zajímám o programování v DX, než že bych to využíval ve hrách.
Já vždy kupuji pro mně nejvýhodnější řešení bez ohledu na značku. Takže jsem měl již několik karet s čipem nVidia i ATI (i S3 a Trident blahé paměti :D ) DirectX 10 či 11 mně moc nezajímá. Zato OpenCL a další využití GPU je něco jiného. To pro mně bude asi nejdůležitější hledisko při výběru nové grafické karty.
Rychlost rozsirenia DX11 bude zalezat na rozsirenosti operacnych systemov ktore ho podporuju. Kedze Win7 vyzera na velmi slusny system a uz teraz ma znacnu popularitu tak predpokladam ze sa rozsiri relativne rychlo. Spolu s uzivatelmi ktori ostanu na Viste tu bude velka zakladna hracov "DX11 ready" po sofwarovej stranke. Osobne si preto myslim ze prichod DX11 hier bude rychlejsi nez v pripade DX10 avsak rovnako ako pri prichode DX9 chvilu potrva nez vyvojari vyuziju DX11 naplno (typujem tak 2 roky). Osobne sa na DX11 tesim kvoli podpore multithreadingu pre spracovanie grafiky cim sa snad zlepsi vykon pri rovnakej grafickej kvalite. Co sa tyka GPGPU a podobnych blbin tak tam to nevidim ruzovo. Predovsetkym tu mame pomalu implementaciu zo strany vyvojarov a k tomu sa pridava triestenie GPGPU technologii - mame tu CUDA, OpenCL, DX Compute, Ati este nepovedala posledne zbohom svojmu Streamu a k tomu chce Intel v buducnosti uviest vlastne GPGPU rozhranie s prichodom Larabee. No skratka vsetko zle...
No ja sice vetsinou mivam ty silne karty protoze se nerad divam na slide show a mam trosku vetsi monitory...
Takze uz podpora 10.1 pro me znamena dost a to vubec ne z hlediska nejakych "par efektu" jak tady prazdne zvani par uzivatelu W95+XP z toho co si precetli z Blesku na stanku, ale proste a jednoduse proto ze kdyz zapnu antialiasing na ATI na 10.1 tak je to sakra znat...
Tohle je pro me nejvetsi prinos - jiny zpusob vypoctu antialiasingu. Nemam ted problem si pouzivat 16+ vyhlazovani...
A novou kartu? No mam 4870 X2, takze ted silnejsi nepotrebuju. Podporovane veci v DX 11 jsou sice fajn, ale nejsou nutne potreba.
Takze novou X2 si urcite poridim ale pockam tak 3-4 mesice.
A duvodem bude spise hruby vykon a podpora technologie nez nezbytna potreba.
Konzole neumi DX10 => nejsou hry ani DX10 a nebudou ani DX11. Co se vypoctu na GPU tejce, vidim to zatim tak, ze OpenCL ma mnohem vetsi sanci nez OpenGL byt mainstream. Vypocty se totiz daleko casteji nez gameseni provozuji na newidlowsich strojich a tudiz to bude pro vyvoj aplikaci daleko zajimavejsi rozhrani.
Ariael : mozno by si si mal uvedomit, ze je tu skupina ludi, ktora sa hra hry a nemeria kvalitu hry podla toho ako vyzera s antialiasingom :D dobra hra je dobra aj bez neho. ale chapem, clovek si asi musi nejak pred sebou ospravedlnit fakt, ze kupil predrazeny hardware :)
nechapem, preco si jednoducho nepriznas, ze proste mas rad novinky v tejto oblasti a ze mas na to(alebo na to maju rodicia). vsak to nie je nic strasne ;)
ja som tiez taky byval. takze pohoda.
a inac, co ma spolocne verzia dx s tym ako sa vykresluje antialiasing? je to v roznych verziach nejak inac riesene?
Nvidia. Kvuli fungujicim ovladacum v Linuxu.
myslim ze moje pristi karta bude bez ohledu na par procent vykonu uz zase Nvidia, jak tu psal predemnou kolega, prave pro podporu v linuxu ... rikejte si co chcete ale ATI a linux se nejak neslucuje a kdyz nahodou ty ovladace fungujou tak s n vidii srovnatelne tridy mate mnohem vice vykonu nez s atinou ... paradoxne ted mam ati 2600XT a pokud srovnam jeji vykon pod linuxem se starsi nv 7600GT tak to GT ma cca o 1/3 vyssi vykon ...
Jak to tady tak ctu, tak mi spousta lidi mluvi z duse. 3D efekty a grafika uz tak netahnou. Producenti se predhani v kvantite a kvalita se nejak vytratila. Zabava a hratelnost je o necem uplne jinem nez o tune efektu a 800x AA.
HD5870 jasna volba :) prej ma mit 1600sp jendotek coz je masakr
Compute Shader bude krok ku predu...Graficky featury..od DX9 dou delat bozi veci i tak.
prestante tu nadavat na ati a linux, ja mam ati pod linuxem rad a nedavno jsem dokonce presel na kde4. teprve ted, protoze mam vysoke naroky na stabilitu. jestli nekdo potrebuje pomoct, at se na mne klidne obrati, snad ve volnem case pomohu. co mi ale dovedlo udelat opengl s desktopem na subnotebooku s ati kartou, to jsem pred par lety netusil, ze by to mohlo dojit do takove faze. on i ten subnotebook byl problem sehnat s 64bit turion amd a ati kartou. ani puvodni hardware dokumentace opengl nepodporovala. proto budu rad, kdyz vyvojari her budou vice podporovat opengl, at uz nejenom kvuli nvidii, ale i kvuli snadne portaci pro jine systemy.
No ja budem kupovať novú kartu, mám x1950Pro a tá na novom monitore 1920/1080 prakticky doslúžila.. ale asi si počkám na dx11 karty a ked výjdu, tak si dúfam kúpim volakú dx10 ati 4870 alebo nvidu 260 ved snád ich cena potom poletí ešte viac dolu :) hry na to zrejme budú tak isto biedne ako na dx 10.. proste vývoj budu brzdiť konzole ktoré to nemajú.
Do DX11 vkladam velke nadeje.....
Koupím si jakoukoliv kartu, která bude bez mrknutí oka schopná HW enkódovat HD video v co nejvyšší kvalitě a co nejvyšší rychlostí... Jestli se toho nějak týká DX11, tak budiž. =)
Kdyby mi někdo poradil, jak pomocí nVidia nebo ATI grafiky a nějakého vhodného SW dosáhnout kvality videa srovnatelné s x264 AVC a bude to frčet, tak budu moc rád. :)
DuckDaffy: akeho videa? Ja cez 9600gt pocitam do x264 videa nahrate z tvkarty v PAL rozliseni 80-100fps. Program sa vola MediaCoder.
btw. cpu (x2 5400BE@3GHz zvlada do 30fps...
Direct Y 11? Načo? Na hry sú konzoly. :-)
Ale neviem, keď už by som teda zobral do úvahy že asi sú ľudia, ktorým to za tie nervy stojí a hrajú sa pod Windows, prečo tam nie je nejaký prepínač "idem hrať hru", ktorý by stopol "zbytočné" procesy, zakázal by akékoľvek oňuchávanie (očíchávanie) updatových serverov, updaty antivíru, skrátka všetko nepodstatné. Aby sa nestávalo, že človek má počas online preteku na pár sekúnd z hry slideshow a teda stihne vyletieť z trate a rozflákať auto. To len ako príklad.
Ak sa DX11 dá použiť na niečo rozumné (prekódovanie videa? neviem ale ako by to mohlo súvisieť), tak OK, sem s tým pokrokom. :-)
to: Substance242
Tak si predstav že ja hrávam na PC. až niekto uvedie konzolu s myšou a klávesnicou tak na ne prejdem :)
Inak AMD má utilitku ktorá jedným tlačítkom obmedzí fúru procesov vo windows na inteloch samozrejme nefunguje
Napsal Fero (Anonymně), 01.06.2009 19:12:00 - IP:88.146.6.xxx
Mládenci doporučujem vyskúšať Gamebooster ak ho nepoznáte. Nevedel som o ňom a je to veľmi dobrá utilita ako jednoducho povypínať všetky nepotrebné procesy na pozadí a uľahčiť procesoru pri hraní hier.
www.iobit.com/gamebooster.html
Díky za info, priatelia. :-)
Hojkolo @ 89.173.80.224 - dnes, 25. července 2009, 00:22
to: Substance242
Tak si predstav že ja hrávam na PC. až niekto uvedie konzolu s myšou a klávesnicou tak na ne prejdem :)
Inak AMD má utilitku ktorá jedným tlačítkom obmedzí fúru procesov vo windows na inteloch samozrejme nefunguje
------------
Substance242 @ 78.99.16.40 - včera, 24. července 2009, 23:41
Direct Y 11? Načo? Na hry sú konzoly. :-)
-------------------------------------------------------------
nemam info ze by steam bol aj na ps3,...,..,..,,.,..
Pc je univerzal, tak preco nie HRY...
BTW MB s 4x pciex16 kupoval som pre viziu crossfire--teraz problemy s money+kazdy polrok nove GPU CLASS
do prdele
Substance242: Az si budem moct na konzole zahrat s mysou starcraft, DOTU a counter strike 1.6, planescape torment ci fallout 1/2 (co su moje oblubene hry), tak sa ozvi, do vtedy vsak mlc. ;)
Ako suvisi DX11 s kodingom videa? Akokolvek, kedze sa skrz compute shader daju vyuzit SIMD procesoty GPU prakticky k lubovolnym vypoctom a tie, kde sa pracuje s floating-point (cize aj vsetky operacie s videom), su priam urcene pre tento vypocet. A mnohonasobne rychlejsie, nez na akomkolvek CPU. Staci sa pzoriet na dekoding HD videa. Kym c2d @3.5GHz sa s niektorymi videami riadne trapi, 4850 pri skromnej zatazi i spotrebe mi plynule prehraje simultanne aj dve 1080p videa. ;)
>roob: Tak za HD považuju 1280x720, což můj 5400+/BE při dvou průchodovém zpracování z MOVu (foťák Kodak) + nějaké filtry na šum dává 8 fps (jeden průchod)...
Díky moc za tip, kouknu na to.
Ono by to chtělo přes GPU hnát nejlépe všecko - dekódování zdrojového videa + aplikaci filtrů + enkódování výstupního videa + klidně to samé i na zvuk (dec+filt+enc). :) Je něco takového dostupného pro normální smrtelníky?
Nvidia, kvůli Linuxu.
DX11 má být pro programátory údajně velmi přívětivé. Pokud je pravda, že lze kód předělat z DX10 na DX11 jen prostým copy/paste, možná se dočkáme pseudo DX11 titulů dřív než se nadějeme. Počítám že se svým Radeonem HD4850 vydržím nejméně do ledna 2010. To už mu bude rok a AMD karty s DX11 by měly být dávno na trhu. Až nastupující konkurence nVidie srazí jejich ceny, mohla by nastat doba vhodná pro malý upgrade. Uvidíme jak budou vypadat dvojky Modern Warfare, Mafie a třeba i něco překvapí. Pokud jde o volbu, fandím AMD, takže by nové Radeony musely být hodně velký propadák, abych do jednoho nešel.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.