John Carmack, Xbox 360 a PPU
Jeden z nejznámějších herních vývojářů John Carmack z id Software samozřejmě nemohl chybět na nedávno proběhlém QuakeConu 2005. Zde mimo jiné sdělil, že nedávno se jeho primární vývojovou platformou stala herní konzole Xbox 360 společnosti Microsoft, přičemž očekává že ve vývoji bude na této konzoli pokračovat ještě dalších 6 měsíců. Dlouholetý zastánce a propagátor OpenGL tak nyní pracuje na platformě, jejímž primárním API pro 3D je proprietární rozhraní Direct3D.
Co se týče fyziku urychlujících PPU karet, jako Ageia PhysX, Carmack to vidí tak, že jejich dopad na výkon počítače při hraní (čímž má na mysli patrně odlehčení hlavnímu procesoru o výpočty fyziky) nebude příliš velký. Carmack zkrátka není zastáncem této technologie, spíše by uvítal další růst výkonu grafických karet. Nicméně nutno podotknout že úspěch či neúspěch PPU karet nezávisí na názoru jednoho muže.
Pokud by vás zajímalo celé hodinu a půl dlouhé vystoupení Johna Carmacka na QuakeConu 2005, můžete si stáhnout videozáznam ve formátu NSV (přehrajete třeba WinAmpem) buď z velmi pomalého odkazu anebo naopak pomocí velmi rychlého torrentu.