9. 6. 2014 - 01:20https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseOproti takovýmu Orbiteru je Kerbal Spage Program jen dětská hračka, něco jako Lego :-)
http://cs.wikipedia.org/wiki/ORBITER_Space_Flight_Simulatorhttps://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709449
+
Nechci do toho moc kecat nebo snizovat kvality kerbalu , ale to neni simulator nybrz hra :) Jak uz tu padlo simulator je Orbiter....
Nicmene ja presel prave z orbiteru na kerbal proto, ze nejsem hardcore kosmounaut a vysledky s kerbalem jsou daleko rychlejsi zabavnejsi a koukavejsi. Navic stahovani doplnku , jejich integrace to je dost elegantnejsi , ale na ukor prudkeho zjednoduseni proti tomu orbiteru.
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
Nechci do toho moc kecat nebo
Snehulak https://diit.cz/profil/snehulak
9. 6. 2014 - 05:59https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseNechci do toho moc kecat nebo snizovat kvality kerbalu , ale to neni simulator nybrz hra :) Jak uz tu padlo simulator je Orbiter....
Nicmene ja presel prave z orbiteru na kerbal proto, ze nejsem hardcore kosmounaut a vysledky s kerbalem jsou daleko rychlejsi zabavnejsi a koukavejsi. Navic stahovani doplnku , jejich integrace to je dost elegantnejsi , ale na ukor prudkeho zjednoduseni proti tomu orbiteru.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709450
+
Tak simulátor, hra…Flashpoint byla taky hra, která dosáhla kvality simulátoru a mírně upravenou verzi používá americká armáda…dneska teda už Armu.
Ke KSP existují modifikace, které upraví poměry hmotností a velikostí na Sluneční soustavu. Pak už to nemá daleko…a modely se neustále zlepšují, to je čistě otázkou optimalizací a zlepšení.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Tak simulátor, hra…Flashpoint
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 11:31https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseTak simulátor, hra…Flashpoint byla taky hra, která dosáhla kvality simulátoru a mírně upravenou verzi používá americká armáda…dneska teda už Armu.
Ke KSP existují modifikace, které upraví poměry hmotností a velikostí na Sluneční soustavu. Pak už to nemá daleko…a modely se neustále zlepšují, to je čistě otázkou optimalizací a zlepšení.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709504
+
Behemote gravitace rozhodně neklesá prvních sto metrů a dovoluju si polemizovat o nějakém výrazném snížení přitažlivost i v těch 70km, kde už lze udělat orbitu. To co tě drží nad planetou je odstředivá síla a fakt že nezpomaluješ vlivem tření o atmosféru.
Jinak v Kerbalu mam nahráno něco přes 50 hodin a rozhodně si stále nemyslím, že je to jednoduchá hra. Tolik rozmlácených raket, tolik zmařených životů. Ale když si opravdu nejsem jistej co ten skvost co chci vypustit do atmosféry provede, radši pošlu raketku bez posádky. :)
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Behemote gravitace rozhodně
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
9. 6. 2014 - 09:03https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseBehemote gravitace rozhodně neklesá prvních sto metrů a dovoluju si polemizovat o nějakém výrazném snížení přitažlivost i v těch 70km, kde už lze udělat orbitu. To co tě drží nad planetou je odstředivá síla a fakt že nezpomaluješ vlivem tření o atmosféru.
Jinak v Kerbalu mam nahráno něco přes 50 hodin a rozhodně si stále nemyslím, že je to jednoduchá hra. Tolik rozmlácených raket, tolik zmařených životů. Ale když si opravdu nejsem jistej co ten skvost co chci vypustit do atmosféry provede, radši pošlu raketku bez posádky. :)https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709460
+
Gravitační síla klesá s druhou mocninou vzdálenosti, jak jistě víme, a díky malému průměru Kerbinu je to opravdu znát. Těch 100 metrů je spíš o vlivu tření o atmosféru, ale proč toho nevyužít, je to zadarmo :D
Už ve 30 km je ovšem silně celkem zřetelný menší odpor a menší gravitace, zvlášť, když se tou dobou člověk už zbaví třeba 500 tun nákladu. Včera jsem na orbitu nesl benzínovou pumpu (přes 20000 jednotek kapalného paliva, k tomu kyslík, monopropelant a xenon), startovací hmotnost byla nějakých 1200 tun…tak bych si dovolil o tom něco vědět :o) V 50 kilometrech je už atmosféra říďoučká, takže co se startů týče, je to v pohodě.
Jinak start se dá vrátit a navíc jde v té poslední aktualizaci ukládat i během vzletu. Mě to sice nepíše nic, ale co se pamatuju, tak jsem přišel o jediného kerbonauta.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Gravitační síla klesá s
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 10:25https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseGravitační síla klesá s druhou mocninou vzdálenosti, jak jistě víme, a díky malému průměru Kerbinu je to opravdu znát. Těch 100 metrů je spíš o vlivu tření o atmosféru, ale proč toho nevyužít, je to zadarmo :D
Už ve 30 km je ovšem silně celkem zřetelný menší odpor a menší gravitace, zvlášť, když se tou dobou člověk už zbaví třeba 500 tun nákladu. Včera jsem na orbitu nesl benzínovou pumpu (přes 20000 jednotek kapalného paliva, k tomu kyslík, monopropelant a xenon), startovací hmotnost byla nějakých 1200 tun…tak bych si dovolil o tom něco vědět :o) V 50 kilometrech je už atmosféra říďoučká, takže co se startů týče, je to v pohodě.
Jinak start se dá vrátit a navíc jde v té poslední aktualizaci ukládat i během vzletu. Mě to sice nepíše nic, ale co se pamatuju, tak jsem přišel o jediného kerbonauta.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709485
+
Na to, že jde vůbec ukládat, jsem přišel až po nějakých čtyřiceti hodinách hraní. Mise na měsíc měly úplně jiné kouzlo, všechno se samozřejmě napřed muselo vyzkoušet bez posádky a i potom to byla pěkná brnkačka na nervy. :-)
Až vyjde další patch s vědeckými kontrakty, vyloupnu si F5 a jdu do toho znovu, ale i tak už to nebude ono. Člověk už ví, co jak funguje a jak to správně postavit, tomu objevování už se to nevyrovná.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Na to, že jde vůbec ukládat,
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
9. 6. 2014 - 11:09https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseNa to, že jde vůbec ukládat, jsem přišel až po nějakých čtyřiceti hodinách hraní. Mise na měsíc měly úplně jiné kouzlo, všechno se samozřejmě napřed muselo vyzkoušet bez posádky a i potom to byla pěkná brnkačka na nervy. :-)
Až vyjde další patch s vědeckými kontrakty, vyloupnu si F5 a jdu do toho znovu, ale i tak už to nebude ono. Člověk už ví, co jak funguje a jak to správně postavit, tomu objevování už se to nevyrovná.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709498
+
Jj taky :D Začátkym ají vždycky svoje kouzlo…ale i tak mě to baví. zatím mám asi tak 30 % vědy, která se vůbec dá sehnat. A za Minmus jsem zatím poslal jenom sondy…jo, ještě je kam expandovat :-)
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
Jj taky :D Začátkym ají
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 11:43https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseJj taky :D Začátkym ají vždycky svoje kouzlo…ale i tak mě to baví. zatím mám asi tak 30 % vědy, která se vůbec dá sehnat. A za Minmus jsem zatím poslal jenom sondy…jo, ještě je kam expandovat :-)https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709508
+
Pokles gravitační síly se dle vzorečku mění jen u tělesa, jež je bodem. U koule je to trošku složitější. Když se dostaneme do středu Země, gravitace se tam bude díky vyrovnání masy do všech směrů rovnat nule. Gravitační zrychlení tedy nejprve roste a po té opět klesá. Pokud polezete na Mount Everest, tak na jeho vrcholku je větší gravitace, než u hladiny moře, protože vektor gravitace okolní hmoty je více v jednom směru. Hranici zlomu si nepamatuji přesně, ale je rozhodně nad povrchem. Od určité výšky nad povrchem už začíná zase klesat.
+1
-11
-1
Je komentář přínosný?
Pokles gravitační síly se dle
DrStr https://diit.cz/autor/drstr
9. 6. 2014 - 11:47https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskusePokles gravitační síly se dle vzorečku mění jen u tělesa, jež je bodem. U koule je to trošku složitější. Když se dostaneme do středu Země, gravitace se tam bude díky vyrovnání masy do všech směrů rovnat nule. Gravitační zrychlení tedy nejprve roste a po té opět klesá. Pokud polezete na Mount Everest, tak na jeho vrcholku je větší gravitace, než u hladiny moře, protože vektor gravitace okolní hmoty je více v jednom směru. Hranici zlomu si nepamatuji přesně, ale je rozhodně nad povrchem. Od určité výšky nad povrchem už začíná zase klesat.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709509
+
Samozřejmě, to všechno vím, úplně jsem se na té jaderce neflákal, žáno…ale to tady úplně neplatí. Gravitace je prostě od povrchu výšky 0 (hladian moře), pokud se nemýlím…a vesmírné centrum je skoro u moře, tudíž má výšku nějaké drobné nad povrchem.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Samozřejmě, to všechno vím,
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 11:56https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseSamozřejmě, to všechno vím, úplně jsem se na té jaderce neflákal, žáno…ale to tady úplně neplatí. Gravitace je prostě od povrchu výšky 0 (hladian moře), pokud se nemýlím…a vesmírné centrum je skoro u moře, tudíž má výšku nějaké drobné nad povrchem.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709512
+
A pokud někoho zajímá Kerbal a rozumí dobře mluvené angličtině, tak vřele doporučuji nahlédnout na Youtube do kanálu Scott Manley. Je to bůh. :)
+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
A pokud někoho zajímá Kerbal
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
9. 6. 2014 - 09:00https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseA pokud někoho zajímá Kerbal a rozumí dobře mluvené angličtině, tak vřele doporučuji nahlédnout na Youtube do kanálu Scott Manley. Je to bůh. :)https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709462
+
A poradím. Hlavní je efektivita. Ať se raketa nevyklá. Jsou tam na to tyče. Pokud vám výkon motoru nesměřuje podél rakety a vlivem tahu se o několik stupňů odkloní, netlačí na sto procent. Do cca 11km výšky nemá cenu tlačit rychlost nad 200m/sec, je to bohapusté plýtvání drahocenným palivem. Více motorů/paliva není vždy lépe. Musíte to celou dobu rvát ssebou nahoru.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
A poradím. Hlavní je
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
9. 6. 2014 - 09:18https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseA poradím. Hlavní je efektivita. Ať se raketa nevyklá. Jsou tam na to tyče. Pokud vám výkon motoru nesměřuje podél rakety a vlivem tahu se o několik stupňů odkloní, netlačí na sto procent. Do cca 11km výšky nemá cenu tlačit rychlost nad 200m/sec, je to bohapusté plýtvání drahocenným palivem. Více motorů/paliva není vždy lépe. Musíte to celou dobu rvát ssebou nahoru.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709465
+
Tak efektivita není aktuálně úplně nejdůležitější, zatím není třeba za komponenty platit :D Ale samozřejmě, čím vyšší, tím to jde vše lépe. A je to tak, musí se to udržet pohromadě bez vibrací, jinak se to ve vyšších rychlostech rozkmitá a rozpadne. Taky to jinak dělá problém s řízením. Pár dalších tipů:
- tyče je možné dát i na stabilizaci stupňů mezi sebou - separátor je roztrhne, nemusíte se bát je tam dát
- u spodních stupňů pro let v atmosféře využijte křidélka, stabilizují to mnohem lépe jak SAS moduly/gyroskopické moduly
- montujte dostatek SAS modulů/gyroskopických modulů, jinak se budete na orbitě s velkými raketami otáčet týden
- u sond nezapomenout na baterky a panely :-D
- spočítejte si občas poměry velikosti, hmotnosti a přínosu - třeba Gigantory jsou násobně těžší než stejný příkon v obyčejných deskových solárních kolektorech, a jaderné motory nejsou vůbec vhodné pro pálení mimo orbitu, se dvěma tunami na kus jsou vhodné hlavně pro meziplanetární lety
- pro malé a střední rakety využívejte proudové motory, dají obrovský tah do 20 km, ale chce to výkonný procesor a grafiku
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Tak efektivita není aktuálně
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 10:32https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseTak efektivita není aktuálně úplně nejdůležitější, zatím není třeba za komponenty platit :D Ale samozřejmě, čím vyšší, tím to jde vše lépe. A je to tak, musí se to udržet pohromadě bez vibrací, jinak se to ve vyšších rychlostech rozkmitá a rozpadne. Taky to jinak dělá problém s řízením. Pár dalších tipů:
- tyče je možné dát i na stabilizaci stupňů mezi sebou - separátor je roztrhne, nemusíte se bát je tam dát
- u spodních stupňů pro let v atmosféře využijte křidélka, stabilizují to mnohem lépe jak SAS moduly/gyroskopické moduly
- montujte dostatek SAS modulů/gyroskopických modulů, jinak se budete na orbitě s velkými raketami otáčet týden
- u sond nezapomenout na baterky a panely :-D
- spočítejte si občas poměry velikosti, hmotnosti a přínosu - třeba Gigantory jsou násobně těžší než stejný příkon v obyčejných deskových solárních kolektorech, a jaderné motory nejsou vůbec vhodné pro pálení mimo orbitu, se dvěma tunami na kus jsou vhodné hlavně pro meziplanetární lety
- pro malé a střední rakety využívejte proudové motory, dají obrovský tah do 20 km, ale chce to výkonný procesor a grafikuhttps://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709489
+
A postavte si orbitální stanici. Sice ve hře prakticky k ničemu není, ale je s ní zábava, mise s ní spojené jsou krátké a jdou zvládat v reálném čase. Taky si člověk sestaví repliky reálných vesmírných projektů - už mám krásně spolehlivý Sojuz (a -M varianta je pak brnkačka), Arianne 5 s ATV, zkouším raketoplán - ale chybí mi nakloněná montáž motoru, tak podvádím a mám motor i u hlavní nádrže (a taky toho na rozdíl od reálu raketoplán moc neutáhne a je rád, že se dostane na LEO. :-) Mimochodem sestavit SSTO (HTOL) mi přijde dost jednodušší, než raketoplán, obzvlášť s těmi hybridními motory, ještě že je aspoň výzva v tom, že jsou to tak slabá prdítka.
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?
A postavte si orbitální
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
9. 6. 2014 - 10:52https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseA postavte si orbitální stanici. Sice ve hře prakticky k ničemu není, ale je s ní zábava, mise s ní spojené jsou krátké a jdou zvládat v reálném čase. Taky si člověk sestaví repliky reálných vesmírných projektů - už mám krásně spolehlivý Sojuz (a -M varianta je pak brnkačka), Arianne 5 s ATV, zkouším raketoplán - ale chybí mi nakloněná montáž motoru, tak podvádím a mám motor i u hlavní nádrže (a taky toho na rozdíl od reálu raketoplán moc neutáhne a je rád, že se dostane na LEO. :-) Mimochodem sestavit SSTO (HTOL) mi přijde dost jednodušší, než raketoplán, obzvlášť s těmi hybridními motory, ještě že je aspoň výzva v tom, že jsou to tak slabá prdítka.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709491
+
No jasné, však píšu v předchozím příspěvku, orbitální čerpačka je super. Mám jednu u Kerbinu a druhou u Munu, jak je na snímcích. Teď jsem dal na orbitu benzínku o 20k jednotkách paliva :D Před tím už jsem tam něco měl, ale trošku se to nevyvedlo, zůstal mi vunitř uvězněnej Jebediah, tak jsem vyslal záchrannou padákovou misi a 12 tun úspěšně snesl k zemi, zůstala jen laboratoř a ta je teď už napojená na benzínku. Teď jsem to přestavěl na Clamp'o'trony Senior…a mám tam nově i světla, tak se bude dát líp dokovat na odvrácené straně :D
Jinak jo, RAPIERy jsem zkoušel a je to bída, za pár sekund palivo v čudu a nic to neutáhne…
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
No jasné, však píšu v
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 10:58https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseNo jasné, však píšu v předchozím příspěvku, orbitální čerpačka je super. Mám jednu u Kerbinu a druhou u Munu, jak je na snímcích. Teď jsem dal na orbitu benzínku o 20k jednotkách paliva :D Před tím už jsem tam něco měl, ale trošku se to nevyvedlo, zůstal mi vunitř uvězněnej Jebediah, tak jsem vyslal záchrannou padákovou misi a 12 tun úspěšně snesl k zemi, zůstala jen laboratoř a ta je teď už napojená na benzínku. Teď jsem to přestavěl na Clamp'o'trony Senior…a mám tam nově i světla, tak se bude dát líp dokovat na odvrácené straně :D
Jinak jo, RAPIERy jsem zkoušel a je to bída, za pár sekund palivo v čudu a nic to neutáhne…https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709493
+
To je jenom pro kerbaly, na ISS a zpět na přistávací dráhu space centra to doletí. Na MK1 kokpit pro jednoho kerbala 2 Rapiery, na MK3 kokpit pro 3 kerbaly 4 Rapiery, plus jeden motor do atmosféry a ideálně ještě něco, co tomu pomůže při startu a při přechodu na let mimo atmosféru. Pokud se dobře zavede ekonomika, budu létat na ISS a zpět jenom za cenu paliva. :-)
+1
+35
-1
Je komentář přínosný?
To je jenom pro kerbaly, na
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
9. 6. 2014 - 11:39https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseTo je jenom pro kerbaly, na ISS a zpět na přistávací dráhu space centra to doletí. Na MK1 kokpit pro jednoho kerbala 2 Rapiery, na MK3 kokpit pro 3 kerbaly 4 Rapiery, plus jeden motor do atmosféry a ideálně ještě něco, co tomu pomůže při startu a při přechodu na let mimo atmosféru. Pokud se dobře zavede ekonomika, budu létat na ISS a zpět jenom za cenu paliva. :-)https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709506
+
"Pokud vám výkon motoru nesměřuje podél rakety a vlivem tahu se o několik stupňů odkloní..."
...tak je v reálném světě člověk/astronaut v prdeli, protože silový moment.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
"Pokud vám výkon motoru
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
9. 6. 2014 - 14:05https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse"Pokud vám výkon motoru nesměřuje podél rakety a vlivem tahu se o několik stupňů odkloní..."
...tak je v reálném světě člověk/astronaut v prdeli, protože silový moment.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709524
+
To sice jo, ale na to se dá namítnout, že v praxi by se to dělalo jinak - například víc separátorů pro jeden SSB, což v KSP zatím nejde. Takže tento nedostatek realističnosti IMHO jenom zakrývá problém, který by v praxi často nevzniknul - teda aspoň u mě.
+1
-9
-1
Je komentář přínosný?
To sice jo, ale na to se dá
xvasek https://diit.cz/profil/xvasek
9. 6. 2014 - 14:35https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseTo sice jo, ale na to se dá namítnout, že v praxi by se to dělalo jinak - například víc separátorů pro jeden SSB, což v KSP zatím nejde. Takže tento nedostatek realističnosti IMHO jenom zakrývá problém, který by v praxi často nevzniknul - teda aspoň u mě.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709528
+
No ono to vlastně řešitelné je, byť zatím ne o moc. Jsou tam motory umožňující vektoring, ale jen malinko. Ale aspoň přiblížení těm raketoplánům.
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
No ono to vlastně řešitelné
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 14:58https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseNo ono to vlastně řešitelné je, byť zatím ne o moc. Jsou tam motory umožňující vektoring, ale jen malinko. Ale aspoň přiblížení těm raketoplánům.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709530
+
Jo, Scott Manley je snad nejlepší KSP "youtuber". Taky je dobrý Robbaz, který KSP také občas hraje.
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Jo, Scott Manley je snad
Fun1k https://diit.cz/profil/franta-simunek
9. 6. 2014 - 19:01https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseJo, Scott Manley je snad nejlepší KSP "youtuber". Taky je dobrý Robbaz, který KSP také občas hraje.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709541
+
Docela ma to chytlo.Konecne slusna niemainstream/konzumna hra kde treba fakt premyslat. Zatial sa mi sice podarilo iba pristat na Munu ale urcite tomu dam este kopu hodin :).
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
Docela ma to chytlo.Konecne
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
9. 6. 2014 - 13:07https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseDocela ma to chytlo.Konecne slusna niemainstream/konzumna hra kde treba fakt premyslat. Zatial sa mi sice podarilo iba pristat na Munu ale urcite tomu dam este kopu hodin :).https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709514
+
Minmus je jen o malý kousíček těžší. Rozdíl v dv od Munu je drobný a zas má mnohem menší gravitaci, takže přistání i vzlet jsou za pár šupů. A už má i biomy, takže perverz, tam se chystám hned co prozkoumám všechny oblasti na Munu…
+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Minmus je jen o malý kousíček
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 13:10https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseMinmus je jen o malý kousíček těžší. Rozdíl v dv od Munu je drobný a zas má mnohem menší gravitaci, takže přistání i vzlet jsou za pár šupů. A už má i biomy, takže perverz, tam se chystám hned co prozkoumám všechny oblasti na Munu…https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709515
+
Tos mne sa na vyskum nechce cakat, idem len sandbox podla tutorialov metodou pokus-omyl bez ohladu na zivoty kerbalikov :) Najviac ma bavi kombinovant viacstupnove heavy liftery typu asparagus s precerpavanim paliva/odhadzovanim prazdnych nadrzi.
+1
-12
-1
Je komentář přínosný?
Tos mne sa na vyskum nechce
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
9. 6. 2014 - 13:29https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseTos mne sa na vyskum nechce cakat, idem len sandbox podla tutorialov metodou pokus-omyl bez ohladu na zivoty kerbalikov :) Najviac ma bavi kombinovant viacstupnove heavy liftery typu asparagus s precerpavanim paliva/odhadzovanim prazdnych nadrzi. https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709517
+
To právě není ono…vymýšlet ze začátku některé konstrukce, na které pak člvoěk dostane hotový modul, je švanda :D
+1
-13
-1
Je komentář přínosný?
To právě není ono…vymýšlet ze
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 15:57https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseTo právě není ono…vymýšlet ze začátku některé konstrukce, na které pak člvoěk dostane hotový modul, je švanda :Dhttps://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709535
+
Omyl. Paradoxně je jednodušší se dostat na Minmus. Má mnohem menší gravitaci a tak nespotřebuješ tolik paliva na přistání a odpoutání z jeho gravitace. Akorát si při přistávání musíš dát pozor na kvalitní "touchdown" s minimálním pohybem do stran. Je tam totiž tak malá gravitace, že se buď odpinkneš, nebo převrátíš. :) Obzvlášť u delších přistávacích modulů si musíte dát pozor.
+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
Omyl. Paradoxně je jednodušší
Libor Míšek https://diit.cz/profil/cursedslayer
10. 6. 2014 - 11:04https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseOmyl. Paradoxně je jednodušší se dostat na Minmus. Má mnohem menší gravitaci a tak nespotřebuješ tolik paliva na přistání a odpoutání z jeho gravitace. Akorát si při přistávání musíš dát pozor na kvalitní "touchdown" s minimálním pohybem do stran. Je tam totiž tak malá gravitace, že se buď odpinkneš, nebo převrátíš. :) Obzvlášť u delších přistávacích modulů si musíte dát pozor.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709569
+
No ale je přeci jen dál, chce to víc dv k odpoutání od Kerbinu, taky víc zpomalit, aby vůbec ta slabá gravitace raketu zachytila, a pak zase naopak…
Co se přistání týče, stačí mít trysky a sledovat vektory :)
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
No ale je přeci jen dál, chce
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
10. 6. 2014 - 12:15https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseNo ale je přeci jen dál, chce to víc dv k odpoutání od Kerbinu, taky víc zpomalit, aby vůbec ta slabá gravitace raketu zachytila, a pak zase naopak…
Co se přistání týče, stačí mít trysky a sledovat vektory :)https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709577
+
Mě přijde Minmus jednodušší. Je sice o trochu dál, ale na prodloužení orbity za Mun se moc dV nepotřebuje (čím ekcentričtější orbita, tím rychleji se prodlužuje), při letu v SOI Minmusu má plavidlo také menší relativní rychlost, takže spotřebuješ méně dV na uzavření orbity. A také ta jeho malá gravitace - na Munu musím k přistání zpomalit třeba z 800 m/s, zatímco Minmus tě tak netáhne, takže je to o dost méně.
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
Mě přijde Minmus jednodušší.
Fun1k https://diit.cz/profil/franta-simunek
10. 6. 2014 - 21:06https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseMě přijde Minmus jednodušší. Je sice o trochu dál, ale na prodloužení orbity za Mun se moc dV nepotřebuje (čím ekcentričtější orbita, tím rychleji se prodlužuje), při letu v SOI Minmusu má plavidlo také menší relativní rychlost, takže spotřebuješ méně dV na uzavření orbity. A také ta jeho malá gravitace - na Munu musím k přistání zpomalit třeba z 800 m/s, zatímco Minmus tě tak netáhne, takže je to o dost méně.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709678
+
Aj mne pride Mnmus lahsi. Pristatie sa podarilo na 1 pokus.Na rozdiel od Munu kde som rozflakal zopar landerov..
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
Aj mne pride Mnmus lahsi.
AndyF1 https://diit.cz/profil/andyf1
26. 6. 2014 - 13:12https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseAj mne pride Mnmus lahsi. Pristatie sa podarilo na 1 pokus.Na rozdiel od Munu kde som rozflakal zopar landerov..https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-713246
+
V Kerbal Space Simulator mám nahráno už 600 hodin (od Vánoc jsem zřídka hrál něco jiného :D), a můžu říct, že je to výborná hra - jedna z nejlepších, co jsem hrál (a to jsem hrál docela dost her).
Někteří na stávající model vědy nadává, no mě to tak zlé nepřipadá - za "líné" odeslání dat dostanu pouze část bodů, když to pak dopravím na Kerbin, tak obdržím zbytek. No nevím. Co ale vím je, že se dost těším na systém kontraktů - z updatů na dev blogu to vypadá na další zábavnou výzvu.
Skvělé pravidlo, jež jsem se naučil ze čtení KSP subredditu, je začít pálit vždy půlku odhadovaného času před vlastní node a půlku za ní. A také to, že při stavění se může částmi otáčet po 5°stisknutím Shift a příslušné klávesy. Mrkněte se na ten subreddit, je tam velmi dobrá komunita.
Defaultní aerodynamika je tristní, no nyní jsem začal hrát s FAR modifikací - je to o něco těžší na ovládání (ve vanilla KSP jsem letěl do 8Km, točil na 45° a na periapsis udělal stabilní orbitu, ve FAR musím zatáčet dřív a opatrně, jinak se celá raketa/letadlo rozbije), ale je s tím větší sranda a je to více realistické. V kombinaci s Deadly Reentry je to moc zábavné :D
KSP hraju na staré šitce (kvůli výkonu mám nainstalovaný Active Texture Management) a prťavém monitoru, doufám, že si vydělám na něco pořádnějšího. Kdybych se nebál, že mi to dramaticky zasáhne framerate, bych zkusil i Real Solar System.
BTW opravte si překlepy, bijí do mých citlivých grammar nazi očí :D
+1
-8
-1
Je komentář přínosný?
V Kerbal Space Simulator mám
Fun1k https://diit.cz/profil/franta-simunek
9. 6. 2014 - 18:57https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseV Kerbal Space Simulator mám nahráno už 600 hodin (od Vánoc jsem zřídka hrál něco jiného :D), a můžu říct, že je to výborná hra - jedna z nejlepších, co jsem hrál (a to jsem hrál docela dost her).
Někteří na stávající model vědy nadává, no mě to tak zlé nepřipadá - za "líné" odeslání dat dostanu pouze část bodů, když to pak dopravím na Kerbin, tak obdržím zbytek. No nevím. Co ale vím je, že se dost těším na systém kontraktů - z updatů na dev blogu to vypadá na další zábavnou výzvu.
Skvělé pravidlo, jež jsem se naučil ze čtení KSP subredditu, je začít pálit vždy půlku odhadovaného času před vlastní node a půlku za ní. A také to, že při stavění se může částmi otáčet po 5°stisknutím Shift a příslušné klávesy. Mrkněte se na ten subreddit, je tam velmi dobrá komunita.
Defaultní aerodynamika je tristní, no nyní jsem začal hrát s FAR modifikací - je to o něco těžší na ovládání (ve vanilla KSP jsem letěl do 8Km, točil na 45° a na periapsis udělal stabilní orbitu, ve FAR musím zatáčet dřív a opatrně, jinak se celá raketa/letadlo rozbije), ale je s tím větší sranda a je to více realistické. V kombinaci s Deadly Reentry je to moc zábavné :D
KSP hraju na staré šitce (kvůli výkonu mám nainstalovaný Active Texture Management) a prťavém monitoru, doufám, že si vydělám na něco pořádnějšího. Kdybych se nebál, že mi to dramaticky zasáhne framerate, bych zkusil i Real Solar System.
BTW opravte si překlepy, bijí do mých citlivých grammar nazi očí :Dhttps://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709538
+
Mám docela dost 19'' monitorů 1440×900, kdyby byl zájem ;-)
Jinak na chyby je tam někde tlačítko…něco vždycky projde, ať to člověk čte kolikrát chce.
+1
-4
-1
Je komentář přínosný?
Mám docela dost 19'' monitorů
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 20:07https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseMám docela dost 19'' monitorů 1440×900, kdyby byl zájem ;-)
Jinak na chyby je tam někde tlačítko…něco vždycky projde, ať to člověk čte kolikrát chce.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709543
+
Zajímavá nabídka, díky. Mám ale pocit, že by to moje stávající PC neutáhlo. Až si vydělám peníze a postavím nové (a naučím se je stavět, ještě jsem neměl příležitost :D), tak se možná ozvu.
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Zajímavá nabídka, díky. Mám
Fun1k https://diit.cz/profil/franta-simunek
9. 6. 2014 - 20:51https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseZajímavá nabídka, díky. Mám ale pocit, že by to moje stávající PC neutáhlo. Až si vydělám peníze a postavím nové (a naučím se je stavět, ještě jsem neměl příležitost :D), tak se možná ozvu.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709545
+
Mám i volný jeden HPčkový systém, můžu tam dát E8400, 4 GB paměti, HD 5750…na tom už se dá pohrát dobře :)
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
Mám i volný jeden HPčkový
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
9. 6. 2014 - 21:47https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseMám i volný jeden HPčkový systém, můžu tam dát E8400, 4 GB paměti, HD 5750…na tom už se dá pohrát dobře :)https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709547
+
No tak pro tuto aplikace je zřejmě klíčové, jak silný mají rámeček na všech stranách. :D
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
No tak pro tuto aplikace je
Gath G https://diit.cz/profil/ggeal
10. 6. 2014 - 21:33https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseNo tak pro tuto aplikace je zřejmě klíčové, jak silný mají rámeček na všech stranách. :Dhttps://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-709688
+
KSP nyní v akci na Steamu, o 40 % levněji za 14E99.
+1
-6
-1
Je komentář přínosný?
KSP nyní v akci na Steamu, o
Behemot https://diit.cz/profil/behemot
26. 6. 2014 - 14:12https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuseKSP nyní v akci na Steamu, o 40 % levněji za 14E99.https://diit.cz/clanek/kerbal-space-program-ksp-recenze/diskuse#comment-713279
+
Oproti takovýmu Orbiteru je Kerbal Spage Program jen dětská hračka, něco jako Lego :-)
http://cs.wikipedia.org/wiki/ORBITER_Space_Flight_Simulator
Nechci do toho moc kecat nebo snizovat kvality kerbalu , ale to neni simulator nybrz hra :) Jak uz tu padlo simulator je Orbiter....
Nicmene ja presel prave z orbiteru na kerbal proto, ze nejsem hardcore kosmounaut a vysledky s kerbalem jsou daleko rychlejsi zabavnejsi a koukavejsi. Navic stahovani doplnku , jejich integrace to je dost elegantnejsi , ale na ukor prudkeho zjednoduseni proti tomu orbiteru.
Tak simulátor, hra…Flashpoint byla taky hra, která dosáhla kvality simulátoru a mírně upravenou verzi používá americká armáda…dneska teda už Armu.
Ke KSP existují modifikace, které upraví poměry hmotností a velikostí na Sluneční soustavu. Pak už to nemá daleko…a modely se neustále zlepšují, to je čistě otázkou optimalizací a zlepšení.
Behemote gravitace rozhodně neklesá prvních sto metrů a dovoluju si polemizovat o nějakém výrazném snížení přitažlivost i v těch 70km, kde už lze udělat orbitu. To co tě drží nad planetou je odstředivá síla a fakt že nezpomaluješ vlivem tření o atmosféru.
Jinak v Kerbalu mam nahráno něco přes 50 hodin a rozhodně si stále nemyslím, že je to jednoduchá hra. Tolik rozmlácených raket, tolik zmařených životů. Ale když si opravdu nejsem jistej co ten skvost co chci vypustit do atmosféry provede, radši pošlu raketku bez posádky. :)
Gravitační síla klesá s druhou mocninou vzdálenosti, jak jistě víme, a díky malému průměru Kerbinu je to opravdu znát. Těch 100 metrů je spíš o vlivu tření o atmosféru, ale proč toho nevyužít, je to zadarmo :D
Už ve 30 km je ovšem silně celkem zřetelný menší odpor a menší gravitace, zvlášť, když se tou dobou člověk už zbaví třeba 500 tun nákladu. Včera jsem na orbitu nesl benzínovou pumpu (přes 20000 jednotek kapalného paliva, k tomu kyslík, monopropelant a xenon), startovací hmotnost byla nějakých 1200 tun…tak bych si dovolil o tom něco vědět :o) V 50 kilometrech je už atmosféra říďoučká, takže co se startů týče, je to v pohodě.
Jinak start se dá vrátit a navíc jde v té poslední aktualizaci ukládat i během vzletu. Mě to sice nepíše nic, ale co se pamatuju, tak jsem přišel o jediného kerbonauta.
Na to, že jde vůbec ukládat, jsem přišel až po nějakých čtyřiceti hodinách hraní. Mise na měsíc měly úplně jiné kouzlo, všechno se samozřejmě napřed muselo vyzkoušet bez posádky a i potom to byla pěkná brnkačka na nervy. :-)
Až vyjde další patch s vědeckými kontrakty, vyloupnu si F5 a jdu do toho znovu, ale i tak už to nebude ono. Člověk už ví, co jak funguje a jak to správně postavit, tomu objevování už se to nevyrovná.
Jj taky :D Začátkym ají vždycky svoje kouzlo…ale i tak mě to baví. zatím mám asi tak 30 % vědy, která se vůbec dá sehnat. A za Minmus jsem zatím poslal jenom sondy…jo, ještě je kam expandovat :-)
Pokles gravitační síly se dle vzorečku mění jen u tělesa, jež je bodem. U koule je to trošku složitější. Když se dostaneme do středu Země, gravitace se tam bude díky vyrovnání masy do všech směrů rovnat nule. Gravitační zrychlení tedy nejprve roste a po té opět klesá. Pokud polezete na Mount Everest, tak na jeho vrcholku je větší gravitace, než u hladiny moře, protože vektor gravitace okolní hmoty je více v jednom směru. Hranici zlomu si nepamatuji přesně, ale je rozhodně nad povrchem. Od určité výšky nad povrchem už začíná zase klesat.
Samozřejmě, to všechno vím, úplně jsem se na té jaderce neflákal, žáno…ale to tady úplně neplatí. Gravitace je prostě od povrchu výšky 0 (hladian moře), pokud se nemýlím…a vesmírné centrum je skoro u moře, tudíž má výšku nějaké drobné nad povrchem.
A pokud někoho zajímá Kerbal a rozumí dobře mluvené angličtině, tak vřele doporučuji nahlédnout na Youtube do kanálu Scott Manley. Je to bůh. :)
A poradím. Hlavní je efektivita. Ať se raketa nevyklá. Jsou tam na to tyče. Pokud vám výkon motoru nesměřuje podél rakety a vlivem tahu se o několik stupňů odkloní, netlačí na sto procent. Do cca 11km výšky nemá cenu tlačit rychlost nad 200m/sec, je to bohapusté plýtvání drahocenným palivem. Více motorů/paliva není vždy lépe. Musíte to celou dobu rvát ssebou nahoru.
Tak efektivita není aktuálně úplně nejdůležitější, zatím není třeba za komponenty platit :D Ale samozřejmě, čím vyšší, tím to jde vše lépe. A je to tak, musí se to udržet pohromadě bez vibrací, jinak se to ve vyšších rychlostech rozkmitá a rozpadne. Taky to jinak dělá problém s řízením. Pár dalších tipů:
- tyče je možné dát i na stabilizaci stupňů mezi sebou - separátor je roztrhne, nemusíte se bát je tam dát
- u spodních stupňů pro let v atmosféře využijte křidélka, stabilizují to mnohem lépe jak SAS moduly/gyroskopické moduly
- montujte dostatek SAS modulů/gyroskopických modulů, jinak se budete na orbitě s velkými raketami otáčet týden
- u sond nezapomenout na baterky a panely :-D
- spočítejte si občas poměry velikosti, hmotnosti a přínosu - třeba Gigantory jsou násobně těžší než stejný příkon v obyčejných deskových solárních kolektorech, a jaderné motory nejsou vůbec vhodné pro pálení mimo orbitu, se dvěma tunami na kus jsou vhodné hlavně pro meziplanetární lety
- pro malé a střední rakety využívejte proudové motory, dají obrovský tah do 20 km, ale chce to výkonný procesor a grafiku
A postavte si orbitální stanici. Sice ve hře prakticky k ničemu není, ale je s ní zábava, mise s ní spojené jsou krátké a jdou zvládat v reálném čase. Taky si člověk sestaví repliky reálných vesmírných projektů - už mám krásně spolehlivý Sojuz (a -M varianta je pak brnkačka), Arianne 5 s ATV, zkouším raketoplán - ale chybí mi nakloněná montáž motoru, tak podvádím a mám motor i u hlavní nádrže (a taky toho na rozdíl od reálu raketoplán moc neutáhne a je rád, že se dostane na LEO. :-) Mimochodem sestavit SSTO (HTOL) mi přijde dost jednodušší, než raketoplán, obzvlášť s těmi hybridními motory, ještě že je aspoň výzva v tom, že jsou to tak slabá prdítka.
No jasné, však píšu v předchozím příspěvku, orbitální čerpačka je super. Mám jednu u Kerbinu a druhou u Munu, jak je na snímcích. Teď jsem dal na orbitu benzínku o 20k jednotkách paliva :D Před tím už jsem tam něco měl, ale trošku se to nevyvedlo, zůstal mi vunitř uvězněnej Jebediah, tak jsem vyslal záchrannou padákovou misi a 12 tun úspěšně snesl k zemi, zůstala jen laboratoř a ta je teď už napojená na benzínku. Teď jsem to přestavěl na Clamp'o'trony Senior…a mám tam nově i světla, tak se bude dát líp dokovat na odvrácené straně :D
Jinak jo, RAPIERy jsem zkoušel a je to bída, za pár sekund palivo v čudu a nic to neutáhne…
To je jenom pro kerbaly, na ISS a zpět na přistávací dráhu space centra to doletí. Na MK1 kokpit pro jednoho kerbala 2 Rapiery, na MK3 kokpit pro 3 kerbaly 4 Rapiery, plus jeden motor do atmosféry a ideálně ještě něco, co tomu pomůže při startu a při přechodu na let mimo atmosféru. Pokud se dobře zavede ekonomika, budu létat na ISS a zpět jenom za cenu paliva. :-)
"Pokud vám výkon motoru nesměřuje podél rakety a vlivem tahu se o několik stupňů odkloní..."
...tak je v reálném světě člověk/astronaut v prdeli, protože silový moment.
To sice jo, ale na to se dá namítnout, že v praxi by se to dělalo jinak - například víc separátorů pro jeden SSB, což v KSP zatím nejde. Takže tento nedostatek realističnosti IMHO jenom zakrývá problém, který by v praxi často nevzniknul - teda aspoň u mě.
No ono to vlastně řešitelné je, byť zatím ne o moc. Jsou tam motory umožňující vektoring, ale jen malinko. Ale aspoň přiblížení těm raketoplánům.
Jo, Scott Manley je snad nejlepší KSP "youtuber". Taky je dobrý Robbaz, který KSP také občas hraje.
Docela ma to chytlo.Konecne slusna niemainstream/konzumna hra kde treba fakt premyslat. Zatial sa mi sice podarilo iba pristat na Munu ale urcite tomu dam este kopu hodin :).
Minmus je jen o malý kousíček těžší. Rozdíl v dv od Munu je drobný a zas má mnohem menší gravitaci, takže přistání i vzlet jsou za pár šupů. A už má i biomy, takže perverz, tam se chystám hned co prozkoumám všechny oblasti na Munu…
Tos mne sa na vyskum nechce cakat, idem len sandbox podla tutorialov metodou pokus-omyl bez ohladu na zivoty kerbalikov :) Najviac ma bavi kombinovant viacstupnove heavy liftery typu asparagus s precerpavanim paliva/odhadzovanim prazdnych nadrzi.
To právě není ono…vymýšlet ze začátku některé konstrukce, na které pak člvoěk dostane hotový modul, je švanda :D
Omyl. Paradoxně je jednodušší se dostat na Minmus. Má mnohem menší gravitaci a tak nespotřebuješ tolik paliva na přistání a odpoutání z jeho gravitace. Akorát si při přistávání musíš dát pozor na kvalitní "touchdown" s minimálním pohybem do stran. Je tam totiž tak malá gravitace, že se buď odpinkneš, nebo převrátíš. :) Obzvlášť u delších přistávacích modulů si musíte dát pozor.
No ale je přeci jen dál, chce to víc dv k odpoutání od Kerbinu, taky víc zpomalit, aby vůbec ta slabá gravitace raketu zachytila, a pak zase naopak…
Co se přistání týče, stačí mít trysky a sledovat vektory :)
Mě přijde Minmus jednodušší. Je sice o trochu dál, ale na prodloužení orbity za Mun se moc dV nepotřebuje (čím ekcentričtější orbita, tím rychleji se prodlužuje), při letu v SOI Minmusu má plavidlo také menší relativní rychlost, takže spotřebuješ méně dV na uzavření orbity. A také ta jeho malá gravitace - na Munu musím k přistání zpomalit třeba z 800 m/s, zatímco Minmus tě tak netáhne, takže je to o dost méně.
Aj mne pride Mnmus lahsi. Pristatie sa podarilo na 1 pokus.Na rozdiel od Munu kde som rozflakal zopar landerov..
V Kerbal Space Simulator mám nahráno už 600 hodin (od Vánoc jsem zřídka hrál něco jiného :D), a můžu říct, že je to výborná hra - jedna z nejlepších, co jsem hrál (a to jsem hrál docela dost her).
Někteří na stávající model vědy nadává, no mě to tak zlé nepřipadá - za "líné" odeslání dat dostanu pouze část bodů, když to pak dopravím na Kerbin, tak obdržím zbytek. No nevím. Co ale vím je, že se dost těším na systém kontraktů - z updatů na dev blogu to vypadá na další zábavnou výzvu.
Skvělé pravidlo, jež jsem se naučil ze čtení KSP subredditu, je začít pálit vždy půlku odhadovaného času před vlastní node a půlku za ní. A také to, že při stavění se může částmi otáčet po 5°stisknutím Shift a příslušné klávesy. Mrkněte se na ten subreddit, je tam velmi dobrá komunita.
Defaultní aerodynamika je tristní, no nyní jsem začal hrát s FAR modifikací - je to o něco těžší na ovládání (ve vanilla KSP jsem letěl do 8Km, točil na 45° a na periapsis udělal stabilní orbitu, ve FAR musím zatáčet dřív a opatrně, jinak se celá raketa/letadlo rozbije), ale je s tím větší sranda a je to více realistické. V kombinaci s Deadly Reentry je to moc zábavné :D
KSP hraju na staré šitce (kvůli výkonu mám nainstalovaný Active Texture Management) a prťavém monitoru, doufám, že si vydělám na něco pořádnějšího. Kdybych se nebál, že mi to dramaticky zasáhne framerate, bych zkusil i Real Solar System.
BTW opravte si překlepy, bijí do mých citlivých grammar nazi očí :D
Mám docela dost 19'' monitorů 1440×900, kdyby byl zájem ;-)
Jinak na chyby je tam někde tlačítko…něco vždycky projde, ať to člověk čte kolikrát chce.
Zajímavá nabídka, díky. Mám ale pocit, že by to moje stávající PC neutáhlo. Až si vydělám peníze a postavím nové (a naučím se je stavět, ještě jsem neměl příležitost :D), tak se možná ozvu.
Mám i volný jeden HPčkový systém, můžu tam dát E8400, 4 GB paměti, HD 5750…na tom už se dá pohrát dobře :)
No tak pro tuto aplikace je zřejmě klíčové, jak silný mají rámeček na všech stranách. :D
KSP nyní v akci na Steamu, o 40 % levněji za 14E99.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.