Larrabee se ve formě GPU neobjeví, potvrzuje Intel
Intel odpískal Larrabee jako reálný produkt již loni, kdy jej transformoval v ryze "výzkumný projekt". Stále jakoby však ve vzduchu visely nějaké pozůstatky naděje, zejména co se týče Larrabee jako "grafické karty". Připomeňme, že tento koncept měl využívat brutální softwarovou vrstvu optimalizovaných ovladačů emulujících prakticky celou renderovací pipeline na čipu Larrabee, který je v podstatě mnohojádrovým x86 procesorem s několika vylepšeními.
Šéf produktové technologie v komunikační skupině Intelu, Bill Kurcos, tak nyní jasně oznamuje, že Larrabee jako grafická karta je mrtvé. "Neuvedeme (Intel) na trh diskrétní grafiku, alespoň co se týče krátkodobého horizontu. Jak jsme řekli v prosinci, minuli jsme některé klíčové produktové mezníky. Nadále se zaměříme na procesorovou grafiku. Věříme, že multimédia, HD video a mobilní počítání jsou nejdůležitější oblasti, na které se můžeme zaměřit."
Co se týče výpočetní stránky, Intel prý cosi oznámí na International supercomputing conference koncem tohoto měsíce v německém Hamburgu, tak se nechme překvapit. Ale hi-end grafiku od něj nečekejme, vždyť i Nvidia se se svou DirectX 11 generací dost natrápila a to je firma, která má na rozdíl od Intelu v tomto oboru obrovské zkušenosti.