Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Larrabee se ve formě GPU neobjeví, potvrzuje Intel

Řekl bych, že Intel o klasickou HighEND grafiku až tak nestojí, pokud by o ní stál tak si jí buď vyrobí nebo koupí třeba NVidi. Tržní kapitalizace Intelu je 115 miliard $ a Nvidie kolem 7 miliard.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale stojí, jinak by se o ní posledních 15 let nepokoušeli. Jen mají nereálný cíle, kterých nejsou schopni dosáhnout. Projektů, jejichž cílem bylo vytvořit samostatný grafický čip, byla řada, ale žádný z nich Intel nedokázal dotahnout do konce. Hlavně nikdy nedokázali odhadnout vývoj na trhu. Taky ty předešlé projekty Intel nemedializoval, jako to dělal s LRB, takže se o nich moc neví. Intel po předchozích neúspěších rozpustil 3D vývoj minimálně 2x (po i740 a podruhé někdy zhruba v letech 2003-4) a většina z těchto inženýrů přešla k ATi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

S velkou pravdepodobnosti by toto odkoupeni neschvalily antimonopolni urady. nVidia je hodne velky hrac a spojovani sil s intelem by rozhodne melo spatny vliv na budouci vyvoj trhu s grafikami a mozna i na celou platformu PC. To spis nVidia by se mohla spojit s VIA.

intelu nezbyva nez mravenci prace a vyvinout si graficky cip sam. Navic grafika v i5-661 zase az takove orezavatko neni a pokud by byly vyladene ovladace, mohla by +- konkurovat integrovanym od AMD.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

na druhou stranu, proč kupovat firmu, která už tři roky nevydala novou a zároveň inovativní grafiku a není schopna a ochotna překročit vlastní stín? IMHO nvidia nemá nic, co by intel neměl nebo nutně potřeboval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Velká škoda zajímavého projektu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady je holt vidět, že jen penězi se grafika nedělá. Jediný, co jim zbejvá je opravdu asi koupit nVidii. Zvlášť teď, když se jim moc nedaří.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím že Intel nemá moc důvod nVidii kupovat. Snad v ničem by mu to nepomohlo (možná jen kvůli nějakým patentům), protože klasické GPU si klidně může vyrobit sám. Problém s Larrabee byl v tom, že nešlo o klasické GPU, ale o mnohem ambicioznější projekt, kde grafické fuknce a podporu DirectX a OpenGL měl čip jen emulovat na univerzálním čipu pomocí softwarové vrstvy. To je něco, co nVidia opravdu nemá a tak ani nemá cenu ji kupovat. Dal bych ruku do ohně za to, že pokud by podobné prachy co Intel nalil do Larrabee, vrazil do vývoje klasického GPU, už mohl na trhu nějakou pěknou grafickou kartu dávno mít. Ovšem klasické GPU přišlo Intelu příliš málo flexibilní a univerzální pro obecné výpočty.
Sem zvědav s čím se Intel vytasí na té superpočítačové konferenci. Možná nějaká vize spojení klasického CPU a nedávno opět zmiňovaného 48 jádrového čipu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On právě Intel došel k tomu, že klasická rasterizace (především texturing) se moc dobře emulovat nedá. Proto se během vývoje rozhodla čip doplnit o fixní texturovací jednotky. Jenže tím "degradovali" aritmetickou část čipu na klasické unifikované jádro, protože by v rámci renderingu nemělo na práci totéž, jako dosavadní unifikované shadery ATi a nVidie (a raytracing se nepoužívá). Ve výsledku je to asi jako se drbat pravou nohou za levým uchem...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.