Leaker: Na nových Radeonech nefunguje pre-fetching. AMD: Ale funguje.
Leaker Kepler na Twitteru minulý týden konstatoval, že AMD vydala jádro Navi 31 ve verzi A0, která nemá funkční shader pre-fetch hardware. Toto tvrzení se snažil ilustrovat odkazem na ovladač Mesa3D s komentářem, že některé čipy revize A0 mají vypnutou funkci si_get_shader_prefetch_size.
Jak už to tak bývá, zpráva podobného formátu se začala rychle šířit všemi těmi internety a nabalovat na sebe další (řekněme) hypotézy méně známých leakerů. Netrvalo však dlouho a Tom'sHardware vydal článek s vyjádřením AMD, ve kterém mimo jiné vysvětlil, že shader pre-fetch ve skutečnosti funguje jak má, což bylo doloženo odkazem na správný související řádek v kódu. Kód, na který se odkazoval Kepler nesouvisí s přítomností podpory funkce shader pre-fetch, ale jde o experimentální část ovladače.
Leaker 0xCats následně doplnil, že je sice pravdou, že vydané GPU Navi 31 je revizí / verzí A0, ale že na tom vlastně není nic zvláštního, protože i GPU Navi 21 / 22 / 23 / 24 byla vydána ve verzi A0 a teprve modely RX 6x50 vznikly na první revizi, tedy A1. K tomu Tom'sHardware doplnil, že s GPU ve verzi A0 vyšla i většina karet z generace RX 5000.
Otazníky tak zůstávají spíše nad taktovacími frekvencemi. Různí experimentátoři zjistili, že není zásadní problém dosáhnout taktů ~4,0 GHz pro front-end a ~3,7 GHz pro unifikované jádro, přičemž GPU je na o málo nižších taktech schopno stabilně běžet ve výpočetní zátěži při výchozím TDP. Situace se dramaticky mění při herní zátěži, kdy jsou stabilní dosažitelné takty podstatně nižší.