LightScribe je pět let
Velice dobře si pamatuji, jak jsme před pěti lety poprvé o LightScribe psali a hledali nějaké další informace, kde se dalo. Až v létě jsme vám mohli ukázat první „pokreslená“ média a oficiální představení se pak konalo v lednu 2005 na CES. Sami jsme se pak ke kreslení laserem na vlastní disky dostali až v březnu 2005, takže už uběhla poměrně dlouhá doba, aby se dalo konstatovat, jak si tahle technologie vlastně stojí. Nejen podle průběžných výsledků naší ankety, ale i při pohledu na regály obchodů, kde se LightScribe média dají koupit, se ukazuje, že toto konkurence pro opravdový potisk není. Počet uživatelů používající LightScribe je proti těm, co rovnou médium strkají do tiskárny, asi poloviční a nevypadá to, že by se to v budoucnu mělo měnit. Je to zkrátka technologie, která funguje a když už jí člověk ve vypalovačce má, občas jí využije, ale bez ní by se asi také obešel.
HP ve spojitosti s tímto výročím informuje, že je na světě již 115 miliónů vypalovaček s LightScribe a najdete je zhruba ve 40 % všech instalovaných rekordérů, když každý měsíc jich 5 miliónů přibývá. LightScribe má ve svých produktech více jak 100 firem, včetně výrobců PC, notebooků, médií nebo software. Například mezi výrobci médií to jsou: CMC Magnetics, Mitsubishi Kagaku Media a Moser Baer India, mezi výrobci optických mechanik pak Asustek, Hitachi-LG Data Storage, Lite-On IT, Panasonic, Philips LiteOn Data Systems, Pioneer, QSI, Sony Optiarc, TEAC a Toshiba-Samsung Storage Technology, softwarově ho využívají programy společností Acoustica, BHA, Corel, CyberLink, Droppix, Honest Technology, Kandalu, MicroVision Development, NEATO, Nero, NewSoft Technology, NewTech Infosystems, Roxio, SmileOnMyMac, Sonic Solutions, Target Cast a Ulead.