>AMD stihla počáteční podporu pro Radeony řady Vega v rámci otevřeného ovladače AMDGPU.
>Bohužel ale spíš jen pro detekci, zatím nefunguje ani zobrazení (čeká se na DC/DAL, což nejspíš
>nastane ne dříve než s jádrem 4.14).
Mohli ste pockast 3 hodiny navyse (The Big DRM Pull Request Submitted For Linux 4.13 on 9 July 2017 at 09:16 PM EDT)
A potom by ste mohli napista, ze sa to nestane nie najskor/nejspise, ale na isto
A mimochodom zobrazovanie z VEGA ide cez obchadzku DRM PRIME
Also, another notable hindrance without DC/DAL is no display support for Vega. So if you plan to pick up a Radeon RX Vega graphics card next month, you'll either need to be using the AMDGPU-PRO hybrid driver with its DKMS module, building your own kernel from the DC testing tree, or using an Intel+Vega combination or the like to use DRI PRIME to drive the display from a non-Vega GPU. http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amdgpu-413-trial&num=1
Asi sa hodi Polaris Refresh +VEGA, alebo APU+VEGA
A mohli by ste pochvalit aj Mareka Olsaka
Marek Olšák's work on OpenGL multi-threading is now ready for more wide-scaling testing and will be enabled on a whitelist-basis for games capable of benefiting from this approach.
On a mid-range GPU with this mesa_glthread functionality enabled, Alien Isolation is faster by 60%, Border Lands 2 by 50%, BioShock Infinite by around 76%, and Civilization 6 by about 20% http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Mesa-GL-Thread-Commun...
10. 7. 2017 - 08:36https://diit.cz/clanek/linux-kernel-412-prinasi-spoustu-novinek/diskuse>AMD stihla počáteční podporu pro Radeony řady Vega v rámci otevřeného ovladače AMDGPU.
>Bohužel ale spíš jen pro detekci, zatím nefunguje ani zobrazení (čeká se na DC/DAL, což nejspíš
>nastane ne dříve než s jádrem 4.14).
Ale no tak, Cakali ste tyzden
(https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-4.12-Released Linux 4.12 Kernel Released on 2 July 2017)
Mohli ste pockast 3 hodiny navyse (The Big DRM Pull Request Submitted For Linux 4.13 on 9 July 2017 at 09:16 PM EDT)
A potom by ste mohli napista, ze sa to nestane nie najskor/nejspise, ale na isto
A mimochodom zobrazovanie z VEGA ide cez obchadzku DRM PRIME
Also, another notable hindrance without DC/DAL is no display support for Vega. So if you plan to pick up a Radeon RX Vega graphics card next month, you'll either need to be using the AMDGPU-PRO hybrid driver with its DKMS module, building your own kernel from the DC testing tree, or using an Intel+Vega combination or the like to use DRI PRIME to drive the display from a non-Vega GPU.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amdgpu-413-trial&num=1
Asi sa hodi Polaris Refresh +VEGA, alebo APU+VEGA
A mohli by ste pochvalit aj Mareka Olsaka
Marek Olšák's work on OpenGL multi-threading is now ready for more wide-scaling testing and will be enabled on a whitelist-basis for games capable of benefiting from this approach.
On a mid-range GPU with this mesa_glthread functionality enabled, Alien Isolation is faster by 60%, Border Lands 2 by 50%, BioShock Infinite by around 76%, and Civilization 6 by about 20%
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Mesa-GL-Thread-Community-Tests
A to su dobre cisla vzhladom na porovnaie OSS ovkladaca v Linuxe, kde ta zmena je a Windowsoveho proprietarenho ovladaca
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=radeonsi-win10-fury&num=2https://diit.cz/clanek/linux-kernel-412-prinasi-spoustu-novinek/diskuse#comment-1049043
+
Marek má dobré jméno a je známý u komunity linuxových hráčů.
Na tomto webu se o jeho práci čas od času píše www.gamingonlinux.com
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Marek má dobré jméno a je
magnezar https://diit.cz/profil/petr-golich
10. 7. 2017 - 12:45https://diit.cz/clanek/linux-kernel-412-prinasi-spoustu-novinek/diskuseMarek má dobré jméno a je známý u komunity linuxových hráčů.
Na tomto webu se o jeho práci čas od času píše www.gamingonlinux.comhttps://diit.cz/clanek/linux-kernel-412-prinasi-spoustu-novinek/diskuse#comment-1049175
+
AMD ho lanarila, tusi muz od strednej skoly, aby isiel k nim robit, ale on chcel najskort skoncil VS
+1
0
-1
Je komentář přínosný?
AMD ho lanarila, tusi muz od
Peter Fodrek https://diit.cz/profil/fotobanew
10. 7. 2017 - 14:10https://diit.cz/clanek/linux-kernel-412-prinasi-spoustu-novinek/diskuseAMD ho lanarila, tusi muz od strednej skoly, aby isiel k nim robit, ale on chcel najskort skoncil VShttps://diit.cz/clanek/linux-kernel-412-prinasi-spoustu-novinek/diskuse#comment-1049223
+
Diskuse k Linux kernel 4.12 přináší spoustu novinekhttps://diit.cz/clanek/linux-kernel-412-prinasi-spoustu-novinek/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
>AMD stihla počáteční podporu pro Radeony řady Vega v rámci otevřeného ovladače AMDGPU.
>Bohužel ale spíš jen pro detekci, zatím nefunguje ani zobrazení (čeká se na DC/DAL, což nejspíš
>nastane ne dříve než s jádrem 4.14).
Ale no tak, Cakali ste tyzden
(https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Linux-4.12-Released Linux 4.12 Kernel Released on 2 July 2017)
Mohli ste pockast 3 hodiny navyse (The Big DRM Pull Request Submitted For Linux 4.13 on 9 July 2017 at 09:16 PM EDT)
A potom by ste mohli napista, ze sa to nestane nie najskor/nejspise, ale na isto
A mimochodom zobrazovanie z VEGA ide cez obchadzku DRM PRIME
Also, another notable hindrance without DC/DAL is no display support for Vega. So if you plan to pick up a Radeon RX Vega graphics card next month, you'll either need to be using the AMDGPU-PRO hybrid driver with its DKMS module, building your own kernel from the DC testing tree, or using an Intel+Vega combination or the like to use DRI PRIME to drive the display from a non-Vega GPU.
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amdgpu-413-trial&num=1
Asi sa hodi Polaris Refresh +VEGA, alebo APU+VEGA
A mohli by ste pochvalit aj Mareka Olsaka
Marek Olšák's work on OpenGL multi-threading is now ready for more wide-scaling testing and will be enabled on a whitelist-basis for games capable of benefiting from this approach.
On a mid-range GPU with this mesa_glthread functionality enabled, Alien Isolation is faster by 60%, Border Lands 2 by 50%, BioShock Infinite by around 76%, and Civilization 6 by about 20%
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Mesa-GL-Thread-Commun...
A to su dobre cisla vzhladom na porovnaie OSS ovkladaca v Linuxe, kde ta zmena je a Windowsoveho proprietarenho ovladaca
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=radeonsi-win10-fury&n...
Marek má dobré jméno a je známý u komunity linuxových hráčů.
Na tomto webu se o jeho práci čas od času píše www.gamingonlinux.com
AMD ho lanarila, tusi muz od strednej skoly, aby isiel k nim robit, ale on chcel najskort skoncil VS
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.