LucidLogix Hydra renderuje objektově
Kolegové z Fudzilly měli možnost si popovídat s produktovým manažerem LucidLogix, firmy stojící za čipem Hydra. Zaprvé je třeba konstatovat, že implementace, kterou má ELSA ve svém zařízení, není tím, co bude využíváno v produktech pro běžné spotřebitele (ale to je tak nějak s ohledem na další řečené logické, ELSA měla na svých obrázcích výpočetní karty Tesla).
Daleko zajímavější jsou informace o možnosti Hydra čipy kaskádovitě navěšovat za sebe. Aktuálně je toto sice omezeno na dva, do budoucna se pak vedle v současné době podporovaných čtyř GPU na jednu Hydru hovoří i o osmi. Hydra má mimochodem TDP 4 W, ani nepotřebuje pasivní chladič, byť se očekává, že čistě pro jistotu jej výrobci základních desek osazovat budou.
To, co stojí za takřka lineárním škálováním výkonu GPU je použitá metoda. Narozdíl od ATI/nVidie nevyužívá Hydra ani alternate frame rendering, ani split screen rendering, ani tile based rendering, ale object based rendering. Každé GPU dostává k renderingu část objektu scény a výsledek z těchto dílčích částí pak skládá Hydra dohromady. Tolik aspoň říkají dostupné informace. Co přesně je tím míněno, to nadále zůstává ve hvězdách, slovo „objekt“ může znamenat tisíc věcí. Třeba se něco dozvíme na CeBITu.