Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Má nVidia něco lepšího než AVIVO?

Pro majitele AVIVO karet je to velmi dobrá zpráva (aspoň já jsem potěšen). Znamená to, že i ATi by mohla vylepšit výkon. Pokud bude HW teoreticky na stejné úrovni výkonu, proč by to nemělo jít?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

alan>
No roziel medzi dekodovanim v nvidia a ati je v HW ktory sa pouziva na
dekodovanie. ATI pouziva na renderovanej pixel a vertex shader (sorry ak sa mylim)
NVIDIA pouziva zase ich vlastny programovatelny dekoder na cipe teda iny system ako ati.
Preto napriklad nepodjde akceleracia na niektorych geforce 6800 (nv40)
a pojde na NV43 a vyssie. Co sa tyka akceleracie bude rovnaka pri vsetkych typoch grafickych kariet pri rovnakej frekvencii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Este drobna poznamocka.
Vraj niekde okolo 500 mhz jadro sa bude pohybovat ta akceleracia na 50% potrebneho vykonu na uplne dekodovanie. (podla tych starych informacii teraz o tychto novych neviem)
Cim mensia frekvencia jadra, tym bude dekodovanie slabsie.
Takze z toho sa da usudit ze pretaktovanim napriklad gf6200 sa da urychlit dekodovanie dost podstatne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2Max: si si isty ze to bude zavisle len od frekvencie??

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

som si isty

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Obavam se, ze AVIVO je prece jen trochu komplexnejsi zalezitost nez jen akcelerace jednoho kodeku hrubou silou  :-(  Nevite jestli uz nekde vyslo srovnani techto dvou akceleracnich postupu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak nieco pouziva na dekodovanie pixel a vertex shadery tak to nemoze byt
nic ine ako hruba sila. Skorej by som povedal ze nvidia ma v tomto navrch ale ani to nemozem povedat ci to je alebo nieje hruba sila.
V kazdom pripade si treba priznat ze nemozme cakat ze nieco bude robit veci efektivne ako nic ine na svete a bude to plne programovatelne ako je PureVideo alebo FullStream (AVIVO). Oba pustupy su spravne ked sa daju do nich naprogramovat rozne kodeky. Tuto funkciu splna jak avivo tak purevideo. Ze je na tom momentalne |PureVideo lepsie je vecou ako sa pristupuje k dekodovaniu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MAX: Promiň, ale plácáš nesmysly :-) X1600XT běhá na nižší frekvenci než X1300PRO a přitom zvládá dekódovat vyšší rozlišení. Záhada, co? ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no-x> odpusti si prosim narazky ked si si nieco zle precital

ja tvdim to ze iba u nvidie zalezi od frekvencie jadra nakolko nepouziva na dekodovanie pixel a vertex shadery

ati u svojho fullstreamu pouziva na dekodovanie prave pixel a vertex shadery a prave PRETO u nejnezalezi len od frekvencie ale aj od poctu tychto shaderov.

takze prosim skludnit hormon.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Max: Že se toto tvrzení týká pouze NV čipů ale píšeš až teď. Ale ani v tomhle případě s tím nesouhlasím, protože VPE na různých nV čipech není identický :-) Tak třeba, proč 350MHz GF6500 zvládá méně, než 300MHz GF6600/6600LE?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No-X

Myslim ze som celkom jasne napisal ze ati pouziva pixel a vertes shadery na dekodovanie takze logicky to znamena ze cim ich ma viac tak tym to bude schopne spracovat viac dat. Mne to pripada celkom logicke.

A aby som ti odpovedal ohladom tej geforce 6500.
Ked si pozrem tabulku
http://www.nvidia.com/page/purevideo_support.html
zistis ze geforce 6500 nema kompletny purevideo dekoder.
Dovolil by som si tvrdit ze to nieje v hw ale zablokovanie SW.
Ked si clovek uvedomi ze geforce 6200 (bez TC) je sw modifikovatelna na geforce 6600 (okrem revizie A4).
Dalsi celkom typicky priklad je Quadro FX540 ten tiez nema komplet purevideo pricom ten isty cip Geforce6600 ho ma komplet.
Zaverom teda. PureVideo je zavisle LEN od frekvencie a nie od vykonu samotneho GPU. Teda 7800 by nemala za ziadnych okolnosti vediet akcelerovat h.264 rychlejsie ako 6600gt beziacej na tej istej frekvencii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"geforce 6500 nema kompletny purevideo dekoder"

"PureVideo je zavisle LEN od frekvencie"

A neprotiřečíš si náhodou? :-) Uznáváš, že různé čipy jsou různě vybaveny, co se týká akcelerace videa, ale přesto tvrdíš, že výsledek závisí pouze na frekvenci...

VPE NV44 není rozhodně omezován softwarově. NV44 je low-endový čip, na kterém byly kvůli ceně po hardwarové stránce odstraněny 4 pixel pipelines, logika zajišťující barevnou a z-kompresi a FP16 blending, tak, že má ve výsledku jen 77 milionů tranzistorů (z původních 146 milionů). Myslíš si, že po takhle masivním osekání 3D pipeline by nVidia nechala VPE v původní podobě, tj. 20 milionů tranzistorů, což by znamenalo víc než čtvrtinu jádra? A že by čtvrtinu nákladů na výrobu čipu vyhodila z okna vypnutím funkcí, které vlastně jen zbytečně zvětšují jádro? To je hodně zajímavý názor.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hej myslim si prave to co hovoris. Ze to v skutocnosti purevideo komplet ma.
a nie neprotirecim si v tych dvoch tvrdeniach.

totiz cela roozhovor je od toho na com zavisi purevideo dekoder a na com nie.
Ja hovorim ze nevyuziva hardware ktory je urceny na nieco ine. Ze hardware pre dekodovanie je v podstate rovnaky. Jeho vykonnost nezavisi od sili ako akceleruje hry ale od frekvencie cipu a od kompletnosti dekoderu.
Co sa inak tyka toho hw nv44.
Purevideo musi byt nejaky doplnkovy DSP blok na tom sa zhodneme.
Uz len kvoli tomu ze ma byt plne programovatelny.
A ty si myslis ze by niekto vyrabal novy dsp blok kvoli tomu aby usetril 3-4 miliony tranzistorov? ja si to rozhodne nemyslim. Naklady su vyssie ako by boli prinosy. Proste musely by odpalit nejaku cast toho dsp bloku testovat to a stale odstranovat z nej chyby. Vsak ani prvy purevideo dekoder nefungoval tak jak mal.
Fakt je ale ze aj tak su toto lowend cipy. Ked siahnes na hranicu okolo 3 tisic tak ten dekoder mas uz kompletny a mas pokoj s h264.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Max: moc nevěřím tomu, že celý VPE je DSP. Možná určitá část. Ale je vcelku pravděpodobné (nemůžu to říct na 100%, zatím sháním informace), že i nVidia pro určité operace používá PSPs. Ačkoli to není příliš známá informace, tak ATi už od R200 používá pro YUV->RGB PSPs. nVidia zmiňovala, že díky programovatelnosti VPE bude možné akcelerovat i nadcházející formáty. Pokud je to pravda (předpokládám, že ano), tak se mi zdá pravděpodobnější spíš to, že VPE sám zvládá některé operace (zřejmě ty, pro které by nebylo možné efektivně využít zbytek čipu) a ostatní přesouvá na jinou část čipu (zřejmě PSPs). To by odpovídalo i tomu, že poškození VPE na NV40 vedlo k odepsání HW WMV, které má vyšší nároky, zatímco DVD/MPEG2, který má mnohem menší nároky, zůstal funkční. Protože pokud by šlo skutečně jen o samostatný programovatelný DSP, pochybuju, že by jeden formát fungoval a jiný ne.
Pak by dával smysl i fakt, že GF6500 nepodporuje některé funkce - a to ty, které jsou prováděny výhradně přes VPE bez asistence zybtku jádra a tudíž zabírají plochu využitelnou jen pro jeden účel (z hlediska úspor jsou prvním kandidátem na odstranění). Ber to tak - když nVidia osekala samotnou 3D pipeline, je proti tomu zjednodušení VPE banalita.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no X

No prave som nasiel dalsi argument, preco tam ten dekoder podla mna je kompletny. Sorry ak ta tym uz unavujem.

Geforce 6500 (NV44 jadro) nepodporuje inverse telecine ani Bad Edit Correction.
Vtip je v tom ze jeho bracek tieto funkcie ma (G6150) jadroma to iste tiez NV44.
Ze nepodporuje ani Spatial-Temporal De-Interlacing uz podla mna nezavazi. Nieje jedina ktora v zozname tuto funkciu nema a presto vsetko je schopna naplno akcelerovat h.264.

Neviem ako tebe mne to naozaj skorej zavana tym ze nieco vypli lebo je to lowend. Neurobili by to po prvy raz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale proč by to nVidia vypínala, když chce dokázat, že PureVideo je lepší než AVIVO a to ve všech cenových kategoriích? Zrovna kvůli podpoře těhle dvou funkcí si nikdo dražší kartu kupovat nebude, ale prakticky v každý recenzi je to zmíněno jako nedostatek, což produkt snižuje v očích zákazníka. Z marketingového hlediska by to nedávalo smysl.

Co se týká použití pixel shaderů pro akceleraci, je to náseldovně: nVidia VPE je schopen využít pixel shadery pro akceleraci. Při vydání VPE podporoval pouze MPEG2 (který je relativně nenáročný) a nVidia tehdy tvrdila, že VPE k akceleraci videa pixel shadery nepoužívá. Ale po integraci dalších formátů už nikdy tuhle informaci nepotvrdila, což mě vede k domněnce, že pro náročnější formáty už jsou pixel shadery použity. nVidia tuto informaci ale záměrně nezveřejní, protože by tím vlastně přiznala, že zkopírovala zmíněný přístup od ATi, kterou kritizovala za to, že při přehrávání videa je aktivní 3D jádro a čip má vyšší energetickou spotřebu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.