Managed služby táhnou. O údržbu a aktualizace se postarají profíci
Kdo by nechtěl pustit z hlavy starosti se správou serveru, bezpečnostními záplatami a nekonečnými aktualizacemi?
Provozovatel datacenter MasterDC mění koncepci poskytování managed serverů. Od tohoto týdne nabízí správu serverů ve dvou variantách – Managed Virtual a Managed Enterprise. „Managed servery jsme dosud nabízeli jen ve variantě fyzických dedikovaných serverů, nebo cloudu na platformě VMware. Nově si budou moct pohodlí serverů ve správě profi adminů dopřát i zákazníci na virtuálních VPS strojích,“ říká technický ředitel Masteru Martin Žídek.
To v praxi znamená, že virtuální server se správou, nonstop monitoringem a zálohováním v ceně, pořídí klienti za méně než tisícovku měsíčně. K tomu získají přístup na server přes ovládací panel ISPmanager a pomoc s prvotní instalací i nastavením stroje.
V nabídce Masteru jsou tak nově dva typy administrace:
Managed Virtual – pro virtuální servery VPS s operačním systémem Linux, nonstop mionitorované a aktualizované servery, zákazníci mají možnost za zvýhodněnou cenu přikoupit zásah administrátora
Managed Enterprise – pro služby cloudu a dedikovaných serverů, určeno náročným zákazníkům, kteří mají zájem o customizované řešení včetně pokročilých služeb
Špičkový hardware
Ruku v ruce s touto koncepcí managed služeb jde i nový hardware. V aktuální nabídce sází Master na dedikované servery vybavené nejmodernějšími procesory 2. generace Intel® Xeon® Scalable, dříve známé pod kódovým označením Cascade Lake. „Servery staví přímo naši administrátoři, a mají tudíž plně konfigurovatelné parametry. Na výběr má zákazník ze dvou šasi. Výhodou pro ty nejnáročnější klienty je pak třeba i podpora pro rychlé NVMe disky,“ přibližuje Žídek. Technický ředitel Masteru dále prozradil, že do budoucna plánují otestovat i procesorovou platformu AMD, jejíž nejnovější procesory jsou aktuálním prodejním trhákem.
Další novinky ze zákulisí
V Masteru během léta intenzivně pracovali na zvýšení komfortu pro stávající zákazníky na více frontách. „Těší mě, že jsme spustili Knowledge base, hezky česky Znalostní bázi, na adrese support.master.cz. A pokračují i práce na novém Zákaznickém informačním systému, který již běží v beta testování pro vybrané skupiny zákazníků,“ uzavírá Žídek.