Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Micro-threading zvyšuje efektivitu přenosu dat v pamětích

to zni skvele uz abych to mel v pristim PC : )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka je, kolik si Rambus bude vybírat na licencích. Po předchozích zkušenostech by mohli být ostatní výrobci opatrní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Vim vo tom houbes, ale neměl nějak takhle fungovat taky NCQ? A na nějaký extra boom v rychlosti jsem teda nenarazil, prostě skutek utek.
A že v tom figuruje RAMBUS - :-(. Pamatuju si na ty bombastické články v computeru někdy před rokem 2000 s tím, že do roka bude sériová výroba čtyřikrát rychlejších pamětí s polovičními výrobními náklady - vypadli až po dvou letech a na cenách za licence to pohřbili..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

2 adams: NCQ funguje u pevnych disku a jiz principem nema nic spolecneho s operacnyma pameti. Jde o to, ze disk podle polohy cteci hlavy rozhodne v jakem poradi vykona nekolik pristich prikazu (u TCQ je to tusim 64), a to tak, aby to stalo co nejmene casu. Jde vlastne o optimalizaci; treba kdybys mel napit v bode x a odnest prazec z bodu y do bodu z, (asi) nesel bys k vode s prazcem na bedrech...
Technologie, o ktere je rec mi mirne pripomina trik pouzity v pametech videokaret, kde se x bitova pametova sbernice (po ktere ve vetsine pripadu se prepravuji soubory o velikosti nekolikrat mensi) se rozdeli treba na 4 samostatne x/4 bitove cesty, a tak je preprava malych "utrzku" dat ktere gpu potrebuje o hodne urychlena (tusim treba u GF3)...
PS: Body x,y,z nelezi v jedne primce...:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, a NCQ se Ti neprojevi treba pri testovani rychlosti cteni nebo pri kopirovani GB souboru; spis pri praci s mnoha (malyma) soubory najednou a/nebo pri pristupu k swapfile...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

de_brahe - i pri tom GB spouboru se to muze pozitivne projevit - kdyz je ten soubor fragmentovany. Cim vice bude fragmentovany, tim vyssi vykon NCQ prinasi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tedy ono to zni pekne misto pomalych kouskach pospojovat dohromady a pak to prenes naraz.. jenze co latence.. kdyz ten prvni kousek bude cekat na ten posledni ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Alan, Adams> RDRAM maji nizsi licencni naklady nez DDR, je tez vyrobne levnejsi, a je hlavne mnohem vykonejsi nez DDR. Proto se tez uspesne pouziva v mnoha odvetvich, bohuzel v PC ho pohrbila politika intelu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DRK> to v pripade RDRAM neni problem. RDRAM z principu dokaze vsechny ty male kousky vybavit najednou (na rozdil od SDRAM/DDR kde se deje postupne(v ramci banku)). Rozdil je v tom ze se pak neprenaseji postupne v jednotlivych blocich, ale ze zabali do jedno bloku a posle najednou.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ivan> Ve kterejch odvetvich? Vim akorat, ze to nacpali do nejaky konzoly, ale jinak sem na RDRAM nenarazil.
RDRAM pohrbilo predevsim jednani firmy Rambus, ktera svoje technologie nejdriv protlacila do JEDEC standardu a pak za ni zacala vybirat poplatky. Navic se ukazalo, ze RDRAM zas tak velka pecka neni, protoze vyssi rychlosti byly kompenzovany velkejma latencema a mensi sirkou sbernice. A to nemluvim o tom, ze RDRAM mely ve zvyku dost topit, takze musely bejt standardne vybaveny chladicem (v marketingovym newspeaku Rambusu to byl "heat spreader").

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kubik, vedle Playstation 2 a 3 dale hodne multimedia (napr HDTV dekodery a kodery), a narocne sitove prvky, atd (viz www).
Licencni poplatky za RDRAM byli asi polovicni oproti DDR. RDRAM srazilo k zemi to ze to intel vnucoval v dobe kdy to jeste nebylo dostupne (resp bylo to dostupne za velkou cenu, proto ze to byla hodne zhava novinka, nikoliv kvuli licencnim poplatkum).
Velka latence a mala sirka sbernice je tez u RDRAM tez blud, pochazi z prvniho intel RDRAM chipsetu(840? uz nevim), kde bylo RDRAM chybne implementovano. Dalsi chipsety byli uz ok. BTW jste dnes se obcas RDRAM pouziva u hodne vykonych pracovnich stanic. Stejne tak tepelne vyzarovani, RDRAM maji mnohem mensi spotrebu nez DDR, potreba heatspreadru bylo kvuli tomu ze RDRAM je jinak organizovana (zatim co u SDRAM/DDR se cte/zapisuje do vsech chipu rovnomerne (tedy se i rovnomerne zahrivaji), u RDRAM pokud se cte/zapisuje z jedne oblasti se muze pouzivat (a zahrivat) jen jeden chip, zatim co ostatni ne - proto potreba heatspreadru ktery to rozlozi - ovsem celkova spotreba RDRAM reseni je nizsi)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.