Microsoft chystá ochranu pro hry podporující kopírování
Microsoft na GDC v úterý představil řadu zajímavých vylepšení svého projektu Games for Windows. Pointa spočívá ve známé online aktivaci hry a Microsoft věří, že toto je cesta, jak lze zmírnit pirátství her, které je v případě těch počítačových mnohdy poměrně hodně snadné. Nový vylepšený způsob online aktivace počítá s tzv. „zero-day“ ochranou, neboť hra bude distribuována v zašifrované podobě. Aktivační server, který má hře zaslat dešifrovací klíč, jej nezašle, dokud hra nebude „oficiálně vydána“, takže hra uniklá před vydáním jednoduše nebude bez patřičné licence fungovat. Když se však uživatel ke hře dostane dříve a následně si licenci koupí, vše je v pořádku.
S tím souvisí další zajímavost, která spočívá v možnosti hru kopírovat. Její spuštění totiž není vázáno na instalaci, ale, jak již bylo řečeno, na licenci. Ta je přenosná a ověřuje se vůči serveru přihlášením uživatele (ten tedy bude muset mít na ověřovacím serveru své konto, podobně jako je tomu na Steamu od Valve). To mu umožní nainstalovat si hru na kolik počítačů chce, ale hrát bude moci vždy jen po přihlášení, což pochopitelně nebude možné na více PC současně. Navíc je možné na uživatelův účet na server ukládat i nastavení hry, případně pozice (typicky u online her, ale dokážeme si to představit i u jiných).
Vtip navíc spočívá v tom, že tvůrcům nebude vadit ani možnost šíření hry skrze P2P sítě bittorrent nevyjímaje, právě naopak, systém hlásá „udělejte si tolik kopií, kolik potřebujete“. De-facto tak může konečně dojít na to, že si zákazník nebude kupovat „médium“, ale licenci (jak by tomu ostatně mělo být už dnes). Ztráta nebo zničení média tak nebude představovat problém, z P2P sítě si uživatel prostě stáhne instalačku znovu.