Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Microsoft chystá streamování herního obsahu přímo z cloudu ve vysokém rozlišení

Microsoft oficiálně představil plán vstoupit do další části herního segmentu skrze streamování her ve vysokém rozlišení. A tyto hry nebudou omezeny pouze na Xbox platformu, ale na veškerá dostupná zařízení.

Po ztrátě mobilního segmentu jde o vcelku logický krok se více zaměřit na herní segment. Co se prodejů konzolí týče, MS je druhý v žebříčku prodejů, avšak s pouze polovičním objemem prodaných konzolí v roce 2017 oproti Sony, kterému se povedlo ve stejném časovém úseku prodat dvakrát tolik konzolí PlayStation.

Nový plán Microsoftu zaměřit se na streamování her se zdá být rozhodně zajímavější. A cíl není pouze doručit obsah skrze streamování na xbox, ale na všechna dostupná zařízení a to vše ve vysokém rozlišení.

Celkový prodej herních konzolí od března minulého roku po leden 2018

V posledních letech se nárust výkonu s každou generací nezvyšuje tak, jak by bylo vhodné, a myšlenka spouštět hry uložené vzdáleně na serverech má vyšší potenciál, než-li je zpracovávat lokálně. Streamovat hry je dokonce možné už dnes. Chytré telefony a tablety mají tolik výkonu, že jsou bez větších potíží schopny proud dat bez problému zpracovat a jediným výraznějším omezením je pouze připojení. Pokud by se Microsoft při budování Cloud-base streamovaného herního obsahu zaměřil mimo jiné i na vylepšení celkové infrastruktury, aby byla dostatečná síťová kapacita právě pro náročné streamování velkého proudu dat ze hry, pak je to jednoznačně cesta kupředu.

Osobně se této myšlence nebráním. Hráč by tak nemusel investovat ohrmoné finanční prostředky do lokálního hardware, aby si mohl zahrát nejnovější hru, ale namísto toho by si předplácel výpočetní výkon spolu se hrou a stačilo by mu pouze vlastnit klienta schopného zobrazit obsah ve vysokém rozlišení a adekvátní přístup k internetu.

Bližší informace o tom, jak hodlá Microsoft realizovat tento projekt sice nejsou, ale můžeme očekávat postupné doplňování informací v průběhu roku. Tento koncept se brzy stane běžným a hraní her lokálně se může stát přežitkem.

Zdroje: 

Jiří "Kjutl" Kutlák

Proč nevytěžit z ničeho maximum aneb i odpad lze používat produktivně a neprodělečně!

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Microsoft chystá streamování herního obsahu přímo z cloudu ve vysokém rozlišení

Čtvrtek, 14 Červen 2018 - 18:21 | Gembler | No, je to jak hrat po trech pivech :D mozna jsem...
Čtvrtek, 14 Červen 2018 - 15:41 | Gembler | To je fakt, stream pres steam jsem zkousel a tam...
Čtvrtek, 14 Červen 2018 - 00:19 | chatumbabub | no, kdysi jsem cetl, ze v CR zije ve mestech 70-...
Středa, 13 Červen 2018 - 21:20 | Redmarx | Neni to jenom o technickych detailech, samozrejme...
Středa, 13 Červen 2018 - 17:07 | Psycho Mantis | Tak myšlenka to není špatná. Akurát se autor...
Středa, 13 Červen 2018 - 16:15 | franzzz | Vicemene souhlas, nicmene.. > Na te domaci...
Středa, 13 Červen 2018 - 11:22 | Tom | 50 ms neni zas takova hruza kdyz "klient...
Středa, 13 Červen 2018 - 09:50 | xvasek | nVidia je beta a pokud se bavili o cenách, bylo...
Středa, 13 Červen 2018 - 07:59 | Petr Svoboda | Vyborne. Zkousel jsem LiquidSky a dohral na nem...
Středa, 13 Červen 2018 - 05:58 | Gembler | Uz 50ms je strasne moc. Si vem nejakou obyc...

Zobrazit diskusi