Microsoft chystá streamování herního obsahu přímo z cloudu ve vysokém rozlišení
Po ztrátě mobilního segmentu jde o vcelku logický krok se více zaměřit na herní segment. Co se prodejů konzolí týče, MS je druhý v žebříčku prodejů, avšak s pouze polovičním objemem prodaných konzolí v roce 2017 oproti Sony, kterému se povedlo ve stejném časovém úseku prodat dvakrát tolik konzolí PlayStation.
Nový plán Microsoftu zaměřit se na streamování her se zdá být rozhodně zajímavější. A cíl není pouze doručit obsah skrze streamování na xbox, ale na všechna dostupná zařízení a to vše ve vysokém rozlišení.
Celkový prodej herních konzolí od března minulého roku po leden 2018
V posledních letech se nárust výkonu s každou generací nezvyšuje tak, jak by bylo vhodné, a myšlenka spouštět hry uložené vzdáleně na serverech má vyšší potenciál, než-li je zpracovávat lokálně. Streamovat hry je dokonce možné už dnes. Chytré telefony a tablety mají tolik výkonu, že jsou bez větších potíží schopny proud dat bez problému zpracovat a jediným výraznějším omezením je pouze připojení. Pokud by se Microsoft při budování Cloud-base streamovaného herního obsahu zaměřil mimo jiné i na vylepšení celkové infrastruktury, aby byla dostatečná síťová kapacita právě pro náročné streamování velkého proudu dat ze hry, pak je to jednoznačně cesta kupředu.
Osobně se této myšlence nebráním. Hráč by tak nemusel investovat ohrmoné finanční prostředky do lokálního hardware, aby si mohl zahrát nejnovější hru, ale namísto toho by si předplácel výpočetní výkon spolu se hrou a stačilo by mu pouze vlastnit klienta schopného zobrazit obsah ve vysokém rozlišení a adekvátní přístup k internetu.
Bližší informace o tom, jak hodlá Microsoft realizovat tento projekt sice nejsou, ale můžeme očekávat postupné doplňování informací v průběhu roku. Tento koncept se brzy stane běžným a hraní her lokálně se může stát přežitkem.