Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Microsoft

nepřehlédněte
AMD bylo vytýkáno, že zejména herní výkon Ryzen 9000 neodpovídá oficiální prezentaci. Společnost vysvětlila důvody, proč mohly některé recenze naměřit méně, a představila řešení…
Windows 11 oficiálně podporují jen relativně moderní hardware, ale ve skutečnosti šly s trochou šikovnosti nainstalovat a rozchodit na relativně archaických sestavách. Microsoft to zjevně nechce…
USA zakázaly vývoz mnohého hardwaru do Číny. K (zatím) nenahraditelnému patří AI akcelerátory Nvidie. Jenže Google, Microsoft a další našli cestu, jak tento hardware Číně zpřístupnit…
Zákazníci po světě začínají pozorovat, že mizí fyzické hry pro Xbox a nahrazuje je digitální distribuce. Analytik Mat Piscatella upozornil, že se tento trend nevyhne ani Playstation a Nintendu…
Funkce Windows 11 nazvaná Copilot+, která využívá NPU (AI akcelerátor) pro funkce operačního systému, nebude u procesorů Intelu a AMD dostupná hned při vydání, ale dorazí až později…
Ještě před rokem by bylo neuvěřitelné, že šéf strategie pro výkon z Intelu, Ryan Shrout, bude vyzdvihovat výhody akcelerátorů AMD. Inu, stalo se…
Stejně jako máme referenční a nereferenční grafické karty, by i nadcházející Xbox mohl vzniknout v referenčních a nereferenčních variantách…
 
Microsoft představil funkci Copilot+ pro Windows 11, která nabídne několik novinek. Jednou z nich je tzv. Recall, který průběžně ukládá obsah vaší obrazovky…
Právě začíná historicky již několikátý pokus o WoA, Windows on ARM. Ty předchozí většinou dopadly poměrně neslavně, proto je k platformám postaveným na SoC Snapdragon X1 upírána značná pozornost…
Microsoft ve spolupráci s IBM otevřel zdrojové kódy již třetí verze svého dnes již historického operačního systému.
Windows 11 24H2, počínaje buildem 26080, sice půjdou na tuto verzi aktualizovat, ale po restartu už na některých systémech nenajedou. Nově totiž přicházejí s požadavkem na podporu instrukcí SSE 4.2…
Intel i AMD původně plánovaly letošní generaci mobilních procesorů jako poněkud ambicióznější, než jaká nakonec bude. Přišel však požadavek na AI od Microsoftu a křemík se musel využít jinde…
V posledních měsících se proslýchalo, že Microsoft chystá rozšíření DirectX o upscaling. To však u mnoha zdrojů vyvolalo poměrně chybné představy o podstatě technologie. Nyní je jasno…
Zásadní výhodou je, že stačí současný hardware. Po bezmála třiceti letech hardwarově akcelerovaného renderingu, který však stále řídilo CPU, se podstatná část režie přesouvá na grafické jádro.
Zdá se, že Intel nabyl přesvědčení, že hardware pro novou generaci Xboxu vyvíjet ani vyrábět nebude: „vy***ali s náma… zůstala jen pachuť na jazyku“. Nikdo však neví, co vlastně bude dál…