Microsoft nyní tlačí na Yahoo s Murdochem
Nejen že Yahoo! stihla spustit novou platformu správy reklamy, ale ve středu oznámila, že zahájila dvoutýdenní „testovací“ provoz kontextové reklamy pro vyhledávání od Google, což opět zavdalo ke spekulacím, že se tu na druhé straně připravuje trojcestná smlouva mezi Yahoo! Google a Time Warner s jeho AOL. Jenže doslova pár hodin poté se v New York Times objevila zpráva, že Microsoft si k jednání o Yahoo! přizval Ruperta Murdocha, který už dříve s jeho News Corporation o Yahoo! projevil zájem.
Odborníci se shodují na tom, že pro Yahoo! by nyní bylo opravdu nejlepší přijmout nabídku Microsoftu, neboť nabídka AOL obchodu je pro akcionáře méně přitažlivá (hovoří se o částce ve výši 10 miliard dolarů doplněné o nějakou výměnu akcií) a i když by okamžitá hodnota odkupovaných akcií Yahoo! vyšla na 35 USD, asi by vedení podílníky těžko přesvědčovalo, jelikož se jeví být zřejmé, že cena akcií by záhy po uzavření obchodu výrazně klesla. Finanční kruhy očekávají, že nakonec Microsoft Yahoo! koupí za cenu, která padla hned v úvodu, spojení s News Corporation by mu totiž sice přineslo snížení finančního rizika, ale i když by se tu vztyčil proti Google mocný triumvirát Yahoo!, MSN a MySpace, byla by tu nemalá rizika spojená s vzájemnou integrací. K možnosti spojení Google a Yahoo! jsou zatím všichni dost skeptičtí, zvláště co se antimonopolního úřadu týče.
Kruhy se na hladině dělají, ale stále můžeme oficiálně sdělit, že víme, že nic nevíme. Žádná ze společností se k této věci vyjadřovat nehodlá. I když je to mediálně velmi přitažlivé téma, ve finále bude veřejnost postavena před hotovou věc a všechny povídačky půjdou stranou. Co je asi jisté, je fakt, že ten okamžik se už blíží.