Microsoft ohlásil historicky nejmenší Xbox Series S za $/€299
O tom, že Microsoft chystá i nějaký levnější Xbox, se proslýchalo dlouho. Začátkem letošního léta už bylo zřejmé, že půjde o tzv. Xbox Series S, že bude akcelerovat až rozlišení 1440p a dosáhne aritmetického výkonu kolem 4 TFLOPS. Srovnáním efektivity jsme se dopracovali k závěru, že by tento produkt nemusel být výrazně pomalejší než současný Xbox One X. Alespoň u her, které pro něj budou stejně dobře optimalizované, jako jsou hry optimalizované pro Xbox One X.
Nyní Microsoft na Twitteru oznámil, že oficiální cena bude nastavena na €299 a půjde o vůbec historicky nejmenší Xbox:
- o 60 % menší než Xbox Series X
- 512GB NVME SSD (Xbox Velocity Architecture)
- rozlišení až 1440p, snímková frekvence až 120 FPS
- DirectX Raytracing
- Variable Rate Shading
- upscaling na 4k
- nativní přehrávání 4k videa
Technologická výbava grafického jádra se tedy zdá být totožná jako u rychlejšího modelu, rozdílný bude patrně jen grafický výkon. Řeč je stále o grafickém jádře, protože procesorová konfigurace zatím není jistá.
Slavnostní odhalení Xbox Series S i Xbox Series X nastane 10. listopadu. S ohledem na fakt, že AMD opakovaně oznámila, že architekturu RDNA2 uvede ještě než Microsoft a Sony vydají novou generaci konzolí (očekává se druhá polovina října) bychom 10. listopadu již měli mít konkrétní představu o grafické architektuře, která bude obě konzole pohánět. Podpora pro Raytracing i u nižšího modelu koresponduje s filozofií AMD, která již v roce 2019 oznámila, že nevidí smysl v podpoře pro raytracing, pokud by měla být omezená pouze na konkrétní segment a že podporu této technologie přinese, až ji bude schopná nabídnout o low-endu po high-end. Na druhou stranu je v souvislosti s Xboxy nutné dodat, že Microsoft dal nedávno najevo, že v raytracingu nespatřuje těžiště přínosu nové generace konzolí a vnímá ho spíš jako určitou přízdobu.