Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Microsoft zlikviduje Steam, nenápadně během pár let, tvrdí Tim Sweeney

mno má to pár trhlin...
1. např já tam mám 125 her a asi těžko se mi je bude chtít kupovat znovu u Mrkvosoftu...
2. kdo ví kde v té nějaké budoucnosti bude Windows... jestli se naplno rojede VULKAN tak je tu šance, že lidi hlavně ti maldší přejdou na LINUX...
3. je problém aby byl STEAM přeprogramovaný? (tady jde fakt o dotaz zas tak hluboce do toho nevidím, ale myslím si že není)
Těch klonů jako Uplay a pod tu je dost přesto stále vévodí STEAM... A odpůrců MICROSOFTu je taky dost... Takže si nemyslím že by k tomu došlo...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Kdybych byl v kůži MS, snažil bych se postupně docílit toho, aby ti nějaké hry, z těch 125 co máš, šly špatně nebo nefungovaly vůbec. Komu budeš pak nadávat? No samozřejmě Steamu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

lol a nechceš mi říct jak? to zakáží DX nebo co? :-D A tohle by si Mrkvosoft těžce odsral dostal by flastr jak vyšitý...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jak? Stačí, když opraví nějaké používané volání ve Win32 API tak, aby odpovídalo specifikaci a hned se rozbije nějaká 3rd party aplikace :) Kolik chyb a nedokumentovaného chování obsahuje skříňka Win32 API by mohli vyprávět vývojáři Wine.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

a pokud Tím uškodí konkurenci tak má hend na krku žtalobu no to si pomůže... + bych řek, že i STEAM umí přepsat svý aplikace... A zas jsem tak kde jsme byli... Zas je to blbost...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mnohokrát se stalo, že v minulosti vydaná hra nefunguje na nových Windows. Dokud se přímo neprokáže úmysl, žádné žaloby se podávat nebudou. Valve svůj Steam přepíše, ale co má dělat s hrami, od kterých nemá zdrojové kódy? Budou se domlouvat s vývojáři aby upravili starou hru? Co když to bude hodně práce, která se už nevyplatí? Zdrojové kódy se mohou někdy ztratit úplně (Blood).

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem tu pochybnou čest jako programátor občas zasahovat, že můj program nefunguje. Velmi často byla příčina v tom, že každá hra považuje počítač za své vlastnictví. A tak hry vesele přepisují systémové knihovny Windows vlastní verzí, a další prasárny. Stačí to hře nedovolit a hra kolabuje. Normální programátor by si DLL umístil ve své adresáři, ale herní vývojáři z neznámého důvodu razí tezi, že Windows jim patří a tak ho kurví.

Pochopil jsem, že herní vývojáři jsou tlačeni časem a penězi, a tak prasí jako nikdo jiný. Myslím, že bych velmi rád viděl herního vývojáře, jak dokazuje Microsoftu, že jejich vinou hra nefunguje pod novými Windows. Na tuhle komedii bych se dojel podívat i přes půl zeměkoule.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

jde tu o to, že kdyby najendou přestay fungovat hry co již fungovaly tak se po tom začnou lidi pídit... A jak vidím co vše dnes sjou schopní lidi nabourat a jak, tak se nebojím toho, že by se v tom nešťourali... + by to paradoxně odskákal nejvíc windows protože pokud by dál hry jely pod VULKAN a Linux tak by byl odsun masivní... Prakticky mnoho lidí je na WInech právě kvůli hrám... pokud nepočítám čisté uživatele... Ale i ti se lehce naučí s linuxem... Dyť i já naučil 80ti tetou babičku používat ubuntu :-D

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se vývojář drží specifikace a dokumentace k Win32 API, tak nemá problémy.

Linuxová komunita ovšem má velice inovativní přístup, který lze shrnout tak, že čtení dokumentace k jakémukoli API je sprosté slovo a dělají to jen lamy. Správný linuxák si vezme zdroják nebo otestuje volání API na pár příkladech a podle toho programuje. A používá přitom věci, které dokumentace ani API nezaručuje a to je potom diveního se, když v další verzi mu to nefunguje! Sice i další verze API přesně splňuje to, co je popsáno v dokumentaci, ale tu linuxák zásadně nečte, protože je to pod jeho úroveň. Pak rozhlašuje do světa cosi o chybách, jen zapomene dodat, že se nejedná o chybu Win32 API, ale o chybu toho linuxáka. A to do puntíku platí i o Wine a vývojářích Wine.

Linuxová komunita prasí, jejich heslo je, že "dokumentace je fuj, nejlepší dokumentace je zdroják či test API". Takový prasácký přístup samozřejmě generuje pro zastánce tohoto přístupu velký počet zcela zasloužených problémů.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Programatori (v tomhle pripade asi spis lepici kodu) jsou prasata nezavysle na platforme. I na windows je halda aplikaci co se rozbijej s kazdou novou verzi windows.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda, ale Linux to propaguje jako základní modus operandi a jako své krédo - prasit a používat API jako co největší prase. Tedy učí to i svou komunitu, své stoupence, a také ty nešťastníky, kteří se rozhodnou učit se programovat na základě materiálů či osob z linuxové komunity.

Windows programátoři též prasí, ale neslyšel jsem tvrzení, že je to správný způsob. Spíše naopak všude čtu, jak to dělat správně. To, že se tím Windows programátoři často neřídí je pravdou, ale alespoň toto prasení není v desateru Windows programátoři na rozdíl od Linuxu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jako je svet plnej linuxovejch prasaren tak je plnej windowsovecjh prasaren. Je tuna kodu co pouzivaj prehistoricky a zastaraly veci z dob windows 9x. Je tuna kodu co nesmyslne pouzivaj winapi specificky veci, kdyz to samy obsahuje c/c++. Opakovane potkavam, ze nekdo se ridi prasarnama co nekde nasel, misto aby se kouknul jak to ma vypadat v msdn dokumentaci :(

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nejsme ve sporu.

Rozdíl je v ideové základně. Prasení je součást desatera a základních doporučení linuxu a jeho komunity. Přímo doporučení. Ve Windows tomu tak není. To, že nakonec bude prasit ten i ten - je jasné, nicméně ten ve Windows alespoň dostane zpětnou vazbu z mnoha stran, že je prase. Ten prasič z Linuxu bude plácán po ramenoum, jak je skvělý chlapík, když prasí.

Je to stejné, jako naše zákony a zákony šaríja. Zabít člověka v mnoha případech: je v prvním zločin, ve druhém správný čin. Nakonec vrazi se vyskytují jak u nás, tak v té druhé kultuře - ale staví se k tomu obě kultury zcela odlišně.

Používat WinAPI specifické věci, když to samé obsahuje C/C++ může mít svůj dobrý důvod. Základní dobrý důvod, proč se to dělá je to, že jsou rychlejší a efektivnější, než když je nabízí obecná knihovna jazyka. A pokud váš program je Windows only, není to nic proti ničemu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Okey fakt nevim jaky je stav na linuxu. Ja kdyz pro nej zacal portovat v roce 2008 tak uz sem byl nauceny cist dokumentaci a psat podle standardu. Na windows to neni jen o funkcich. Ano beru ze jsou nektery kde to ma smysl. Ale proc treba pouzivat v beznym c/c++ kodu winapi datovy typy ? Nebo nedejboze jak dela kolega ze micha BOOL a bool dohromady. Navic pak takovy programator je mimo windows uplne nepouzitelny, protoze zakladni jazyk neumi.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ano to máte recht, takhle to funguje snad všude. Zákazník si koupí rádio od značky XY a pak se mu vysype. Jde do elektra seřvat prodavače, co to prodává za aušus místo toho, aby si to vyřešil z výrobcem. Ano, Steam by byl taky jako hromosvod.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A kdo jiný, než prodejce mi prodal aušus? Kdo je mým partnerem v obchodní transakci koupě rádia? Ufoun snad? Za kým jiným jít než za tím, s kým mám smluvní vztah? Vy to máte nějaké pokřivené.

A představte si, že někteří jdou za výrobcem, který je v tom také nevinně! Namísto toho měli jít za tím, kdo konkrétně ve firmě to rádio vyvinul/vyrobil! A toho sprdnout. (end of sarcasm)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Á do prčic!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je skvela teorie, akorat ze MS uz dost lidi nasr*l dostatecne na to, aby si komplet vypli updaty. A bez updatu tezko muze docilit, aby nekomu neco prestalo fungovat...

Samozrejme s W10 je to trochu jine kafe, tam si MS ty updaty pojistil :)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Podle statistik Steamu jsou W10 mezi hráči několikrát rozšířenější než ukazují statistiky sesbírané podle webových přístupů (user agenta). Asi 45%, jestli správně koukám. Proto už dnes je vliv MS na herní komunitu Steamu poměrně značný.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

i na W10 se s updaty dá něco dělat... aby si nedělaly co chtěli... Ale opakuji jakmile by poškodili konkurenci tak si na nich zas EU smlsne oni rádi pokuty ... by mě zajímalo kde ty prfachy pak končí...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zásahy EU bývají odůvodněné, ale jsou pomalé a výsledná opatření naivní. Pokuty snižují odvody států EU. Jestli bude chtít EU zachraňovat Valve, bude ta firma už v konkurzu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

K bodům (v rámci této konspirační teorie!):
1. To MS nezajímá. Lidé budou nadávat Steamu, že aplikace padá a jeho hry najednou dělají problémy - ne MS, že to způsobil.
2. Největší noční můra MS. Kdyby se toto blížilo, začne linux penalizovat nevýhodností obchodních podmínek/nepřítomností svých produktů pro toto prostředí. (Zařízne Skype pro linux, sníží předplatné Office pro majitele Win, bude podporovat DX12 only studia atd.)
3. Steam může být překopaný, ale v nastíněném scénáři by se pak tedy on i jeho hry táhly přes Windows Store a Steam by se tak stal jen zbytečným a hlavně nevýhodným mezistupněm navíc.

Problém je, že MS vykročil směrem, kde chce mít všechny Win aplikace pod svým dozorem a distribuční sítí. Otázkou je, nakolik to bude nucen udělat citlivě, ne zda to udělá.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

kdyby Mrkvosoft začal omezovat nebo úmyslně škodit tak si ho soudy podaj ... stačí že znevýhoňoval ostatní prohlížeče a taky dostal přes prsty tohle je absolutně mimo mísu takový úvahy... Mimo jiné už dnes je linux mnohonásobně rozšířenšjší OS než kdy byl WINDOWS...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, podle statistik je tam velký nárůst linuxu, hodně tomu právě pomohl Nerdosoft, když típnul podporu Widlows XP a hysterie okolo 8 a 8.1 nebo widle 10 do zad

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

jak je znevyhodnoval ? osobne jsem totiz nic takoveho nepostrehl :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Linux rozhodně není rozšířenější OS v segmentu, o kterém se bavíme - uživatelé instalující Steam.

A netuším, jak by si jej soudy podaly - za co? Window Store? Google i Apple mají obdobu - a funkční... Za to, že by vyvíjel svá API? Nebo snad že by nevyvíjel své programy pro cizí OS? Nepodporoval skupiny, které vyvíjí pro konkurenci? Prodával výhodné bundly svého softwaru? (tím přece neškodí, jen nepomáhá protivníkům)

Možná by jej úřady nakonec plácly přes prsty, poté, co by po deseti letech doběhly soudy... jenže v tu dobu už na nějakých opatřeních nesejde.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

1. netvrdil jsem, že v tomto segmentu ale vzal jsem to obecně...
2. reaguji na to co napsali jiní a to že by něco schválně upravil tak aby to nefungovalo vůbec nebo jen konkurenci a za tohle by si je EU podala stejný případ s prohlížeči tam taky EU nařídila, aby od těch praktik ustoupili a dostali i pokutu... asi tak...
3. STEAM není žádný prcek z toho by byl obrovský skandál...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ad 2. Máš špatné informace, EU si vymínila prodej OS Windows bez IE, žádné poškozování konkurenčních prohlížečů pomocí změn v OS se v tomto případě neřešilo.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a to že ti automaticky vyskočilo okno nabízející mnoho dalších prohlížečů bylo asi tak co? proč bylo toto opatření? ... Nicméně Microsoft začíná zas a v W10 tlačí edge šak se už zas ozvala Opera a přidávaj se další....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"Zařízne Skype pro linux, sníží předplatné Office pro majitele Win, bude podporovat DX12 only studia"

Takze uzivatele Steamu.... mladi lide kteri travi 90% casu na mobilu a wokna/linux maji jako launcher na vetsi hry... a ty je chces zlakat z linuxu na wokna levnejsim Officem ? :))))) genialni strategie hodna mrvosoftu...

Maximalne by mohl zatopit linuxu tim DX12, uvidime jak to skonci. Pokud vyhra Vulkan, pak z OS se stane fakt jen ciste launcher na hry, a bude uplne jedno jaky OS to bude...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

právě je tu VULKAN, který nabízí to co DX12...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesně - proč Steam investuje do Linuxu? Protože v něm vidí herní budoucnost.

A ještě poznámka k MS: jde o ten stejný MS, který už tak 10 let přešlapuje na místě a žije z podstaty a umělého ukončování lifecycle starších produktů, které nahrazuje novými, s daleko horší a dražší licenční politikou (mám na mysli MSSQL)? Tak u toho se vážně nebojím, že zařízne Win32API a protlačí UWP. Jednak nové UWP zvrže (jako už tolik progresivních věcí z minula) a druhak uříznutí Win32API by si pohřbil Windows, které zákazníci nekupují kvůli UWP, ale právě kvůli win32API.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Ano, windows = win32API a jeho zpětná kompatibilita. Pokud by ten OS neuměl win32 (či tam dělaly problémy), tak proč jej vůbec mít? Jen proto že se to jmenuje windows? To by byl asi takovej fail jako Windows RT kde se o to MS už pokusil.

Okoli těchto aplikací je celej tenhle průmysl, samotná existence x86 CPU je vázána na toto. Pokud by nefungovaly win32 aplikace tak ani nemusim mít x86 že.... atd, atd. Myslim si že i AMD a Intel by pak začali jít MS dost pokrku kdyby se takové snahy oběvily.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

K ty trojce. Problem s preprogramovanim pod UWP je ten, ze je UWP dosti omezujici. K cemu by byl UWP Steam klient, kdyz by nemohl plnit svoji hlavni funkci.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A to by byl takový problém udělat UWP verzi Steamu?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Spise hry ze Steamu do UWP...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hm, proč to? Prostě napíšete apku, která bude spravovat instalace her jak je to teď. Akorát bude pod UWP.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Cerpam jen ze clanku, ale jestli jsem to pochopil dobre, tak UWP aplikace jsou silne provazany s Windows Store a samostatne zkompilovat nejdou.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

UWP aplikace nemusi byt se storem provazene vubec, ale MS dovoli v beznem rezimu windows nainstalovat jen aplikaci, ktera je podepsana jejich distribucnim certifikatem pro store. Vlasti certifikat si muzou pridavat firmy v podnikovych sitich a nebo je mozne kontrolu certifikatu uplne vypnout, coz pouzivaji vyvojari aplikaci. Steam si ale vlastni certifikat do windows pridat nemuze, jde to jen rucne a je to dost komplikovane. Navic ho muze MS klidne zablokovat pres Win Update.

Cele odblokovani UWP pro Valve nebo kohokoliv dalsiho je otazka pouze vydani spravne podepsaneho certifikatu od MS.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Neni problem udelat UWP verzi steamu. Ale diky omezenim UWP by prisel o ty nejdulezitejsi funkce, takze by byl uzivatelum k nicemu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Mně teda Windows 10 nic neodesílají, mám to vypnuto... sice mi trvalo týden, než jsem našel klasické Ovládací panely, ale jinak mi systém startuje - když odmyslím BIOS prodlevu, kterou bych mohl vypnout (otázka je, jak se pak dostat do BIOSu)) ) - za 5 sekund... neskutečné. To samé po instalaci fungoval net bez jakéhokoli nastavování DNS a brány.... to je sice trošku spooky, ale stejně tak to je i na OS X... nicméně pán z titulku je trošku mimo, takovejch předpovědí můžu udělat denně tři, někdy i dvě ))) ... Dávám pánovi rok, maximálně dva ;)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pokud máte na routeru zapnuté dhcp, tak to spooky moc není. Pokud ne, tak docela jo. :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nemám zaplej DNServer, ale adresu tam mám pochopitelně vyplněnou ;) a v síti byl zaplej win xp počítač... no bere si to z routeru každopádně, dhcp nemám zapnutý, router IP adresy nepřiděluje, desítky se prostě dokvokaly na 192.168.0.1, tam jim router nic nepřidělil tak si přidělily 0.100 a jedou.... Asi bych tu stovku měl radši změnit... bububu)))

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"Mně teda Windows 10 nic neodesílají, mám to vypnuto"
Do prvního updatu :)

"jinak mi systém startuje ... za 5 sekund... neskutečné"
A teď místo Fast boot zkus obyčejný cold boot.

"To samé po instalaci fungoval net bez jakéhokoli nastavování DNS a brány"
A tím se chlubíš? :)

"pán z titulku je trošku mimo, takovejch předpovědí můžu udělat denně tři, někdy i dvě ))) ... Dávám pánovi rok, maximálně dva ;)"
Jenže na tvé předpovědi není nikdo zvědavej, na rozdíl od pána z titulku, který do problému určitě vidí, protože jsou za ním desítky let odvedené práce na 3D enginech a v herní branži se tudíž velmi dobře orientuje.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

"A teď místo Fast boot zkus obyčejný cold boot."
záleží jak rychle se inicializuje systém jako takový - bios - někdy je to rychlovka, někdy přemýšlí (nějakých 10 USB zařízení), pominu inicializaci HW, tak samotný boot W10 těch 5 sekund docela sedí... od naběhnutí bisou do použitelné plochy to mám hravě pod 10s, to jsem ale měl +- stejné jak s W8.1 tak W7

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

jj, je tam minimum hardwaru navěšenýho a neroztáčí se disk(y)

ad Pán... takovejch pánů se vší úctou k Unreal Enginům je... Steve Ballmer, 2007: neexistuje důvod, proč by si někdo chtěl kupovat iPhone....

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

'pána z titulku, který do problému určitě vidí"

Ja verim, ze do problemu vidi. Cemu neverim je, ze vidi do budoucnosti ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"na rozdíl od pána z titulku, který do problému určitě vidí, protože jsou za ním desítky let odvedené práce na 3D enginech a v herní branži se tudíž velmi dobře orientuje"

Zřejmě by si měl ale od herní branže dát pár let oddych, protože začíná směšovat fantazii s realitou. Windows API není herní záležitost jako celek - tudíž pokud se orientuje v herní branži, neznamená to, že orientuje v otázce Windows API.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ja osobne vypnu natvrdo notebook a pak ho tlacitkem zapnu, do 5 sekund mam nabehly komplet win10. Od zmacknuti tlacitka.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

je to přece jen Blog, ne ? :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na vyvoji win32 aplikacii pracujem na plny uvazok, a nevsimol som si, ze by MS umyselne zhorsoval API cez updaty. Pan Sweeney by k tomu snad mohol dolozit nejaky zdroj, inac to ostane len v stave, ze podla neho to tak samozrejme je, ale nikto iny si nic take nevsimol.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

A nějakého "neúmyslného" zhoršování sis nevšiml?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi tak, navíc většina aplikací používá WinAPI, část používá MS .NET a část běží nad QT. Zhoršením WinAPI (jakkoli je zastaralé a strašné) by MS naštval dost vývojářů a logickým krokem by nebyl vývoj pod Windows a učení se nějakého UWP (tím spíš, že windows je mimo PC dost mrtvá platforma) ale naopak snaha psát aplikace multiplatformě a nedůvěřovat Windows. A univerzální aplikace jsou často trochu nesmysl, věci do složitosti poštovního klienta nahradí webová stránka, různá vývojová prostředí, cady a komplexnější počítačové hry na mobil jsou těžko představitelné a zůstanou doménou PC (ok a třeba Macu) ... jestli na nich poběží Windows je naopak vedlejší.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Win32 API není strašné ani zastaralé. Je to kostra, API nejnižší úrovně. Celé API je koncipováno tak, že ho můžete bez problémů používat i z hloupých jazyků jako je C. Kvalitativně lepší API než je Win32 API nevymyslíte. Linux i další operační systémy mají podobná API, na kterých všechny akce v systému visí a závisí. Jinak to udělat nejde.

Univerzální aplikace nejsou nesmysl. Ale musí se umět dělat a programovat.

Webové stránky jako univerzální aplikace jsem začal nenávidět. Dělat práci s programem typu webová stárnka, která začíná: "Naše stránky vyžadují cookies. Prosím potvrďte souhlas." Dále naskočí popup okno: "Zaregistrujte si odebírání našeho newsletteru." Pak přejdou přes okno 4 reklamy. Atd.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pan Sweeney zacina byt cim dal vic mimo. Microsoft sice obcas v ramci winapi dela koniny, ale nic co by vylozene rozbijelo korektne napsany aplikace. Samozrejme to nevylucuje, ze ta banda magoru v microsoftu je vseho schopna. Ale tak nejak by clovek predpokladal, ze se poucili z toho jak si podobnym zpusobem udelali mrtvolu z mobilnich windows.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ten Tim Sweeney ma porad nejake problemy s celou firmou MS uz zacina byt trapny vim ze v prvni rade jde o zisky ale resit to takhle :) btw ac mi jeho nazor pripada silne pritazeny za vlasy tak preci kdyz zmenou projde MS i UWP tak nevidim jediny duvod proc by vyvoj nemohl probehnout i u Steamu lidskych i finacnich zdroju maji dost ....tim ze by MS omezilo win32 a tlacilo u budoucich windows(11) jen win64 tak by si podrizli vetev a zas tak hloupi nejsou (navic by to zpusobilo problemy i MS nejen uzivatelum a programatorum ....)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Win32 je souhrn API, podobne jako UWP. Nema to absolutne nic spolecneho s 32bit a 64bit rezimem aplikaci. Pokud bude MS Win32 API v systemu zanedbavat a nove funkce OS bude pevne svazovat s UWP, tak je Valve, Steam a vsichni ostatni co delaji Win32 aplikace casem naprosto v haji a proste budou muset prejit na UWP a tim padem odvadet MS procenta z trzeb na Windows Store.
Valve rozhodne nemuze preprogramovat kus Windows. Nemaji jak a jeste by to nebylo legalni.

Je to uplne normalni salamova metoda. Schvalne jestli pujde pristi generace DirectX pouzivat v aplikacich co nejsou UWP :-).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ono je to mnohem komplikovanejsi a zaroven jednodussi viz.

https://technet.microsoft.com/en-us/library/bb496995.aspx?f=255&MSPPErro...

kdyby tohle MS preci jen prosazoval cemuz neverim tak si podrizne vetev jak v podnikove sfere tak u beznych uzivatelu ...zas tak hloupi nejsou aby si dal snizovali podil na trhu rozhodne koncept UWP je jasna budoucnost (abych byl presnejsi tak spise princip UWP je budoucnost...a jestli prezije UWP nebo to budou zovat jinak pripadne prijde jina firma s lepsim resenim je ve hvezdach)

ohledne DirectX a podpora only UWP zase by to melo fatalni dopad pro MS obzvlast kdyz drtiva vetsina lidi pouziva PC pouze jako launcher applikaci a mame tu i jina moderni API + linux ktery jako launcher poslouzi stejne dobre jako Windows :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Problem je ten že MS si už veľa krat "podrizl vetev" stači spomenut Windows 8 na desktopoch čo bol totalny ulet a clovek z mozgom by toto do sveta nepustil.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Prvne, souvislost mezi linkovanym odkazem a problematikou storu je ... blizici se nule. Je to hruby popis Win32/64 pro vyvojare z UNIX sveta a je z roku 2006. Druhak, ze stavajiciho chovani MS je patrny jejich zajem udelat z PC uzavrenou platformu pevne spojenou s jejich cloudem a zjevne jim nevadi za to schytavat kritiku od odborniku i vlastnich partneru. Prikladem budiz UWP s Win Storem, zruseni Small Business Serveru, postupne cloudovateni Office ...

U DX si zapomnel na jednu takovou velkou paku co ma MS na vyvojare her a to XBox. Navic si mozna mohou dovolit takovy postup risknout, protoze i kdyz jim to nevyjde, tak na Windows prece porad bezi Vulkan a OpenGL uplne bez problemu. Proc by tedy uzivatele porizovali nejaky Linux? Navic uzivatele prejit mezi OS neumi a maji Win predinstalovane, ale to uz je jina diskuze.

Mozna maluju certa na zed, ale MS se v posledni dobe chova jak se chova.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dava to smysl, proto nakonec Steam tak horuje pro linux, tam ho nikdo z byznysu nevysoupne. Ale tem 5 letum moc neverim, za 5 let bude jeste stale spousta uzivatelu na Windows 7. Nicmene tomu, ze dlouhodoba strategie Microsoftu je smerem k pouze UWP a zariznuti vseho mimo to, to je docela mozne.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Jj, dává. Bude pak záležet hlavně na Valve jestli vyměkne a přizpůsobí se, a nebo si naopak dupne a Steam a hry pod Widle nebudou. Tady by záleželo i na ostatních herních studiích, ale vzhledem k Vulcanu to může dopadnout všelijak - i tak, že by M$ mohl zůstat překvapeně čumět.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Problem je že Valve a jeho Steam je len obchod a Valve nema tu silu povedat vyvojarom( co su tretie strany) aby hry nerobili na Windows ala najrozsirenejsiu desktopovu hernu platformu. Velky vydavatelia budu skratka vydavať na najrozsirenejsiu OS PC platformu a určite nebudu viest nejaku križiacku vypravu proti MS a robit hry na minoritny Linux.

Ostava nam len dufať že UWP proste vyšumi a Win32/64 pofrči nadalej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Není to možné, byla by to sebevražda ... i když ty se microsoftu daří

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Mozna ano, mozne ne.
Jiste ted ma Microsoft 98procent trhu na desktopu, kdyz zabali win32 a budou tlacit na UWP, tak jim s maximalni pravdepodobnosti klesnou, pak uz jen zalezi, jak dobre si Microsoft nastavi parametry a vytyci hranice. Treba se nakonec vlk nazere a koza zustane cela, Microsoftu padne podil na trhu pod 50procent, ale vydela vic na zbyvajicich zakaznicich.
Samozrejme to jsou jen spekulace, osobne si myslim spis ze do peti let krachne UWP respektive Microsoftu klesnou akcie tak moc, ze vyhodej Nadelu a novy sef nastavi zase jinej kurz vyvoje.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som s tymto suhlasil, ale ma to viacero problemov. Z mojho pohladu pokles akcii bude, no je do toho zapojenych viacero faktorov, ktore ak si to MS ustriehne, tak by to mohol zvratit. A urcite o nich vie.

Politika MS este stale preziva na zdierani (hlavne statnych) firiem a pracujucich, studujucich pre stat za rozne licencie tykajuce sa Windows a Office. Cely tento model je naviazany na win32API. Vacsina tychto zakaznikov, sa nedokaze preorientovat od teraz do 4 rokov. A to by musel MS zacat tlacit na nich prave dnes.

Do toho vstupuje politika a odpor voci aktualnym vladam, strach z financnej krizy, spehovania a bezpecnosti, vdaka comu sa v statnych ministerstvach postupne prechadza na Linux, alebo LibreOffice. Zatial sa to deje v mensinovej miere, ale ak bude americka a europska vlada dalej blbnut, a Microsoft si bude stale predstavovat, ze je na tomto trhu jedine lietadlo, tak si do 3 rokov odstrihne 20% platiacich zakaznikov. Zalezi to hlavne na volicoch.

Rusko, Cina, India si vyvijaju vlastny OS, takze budu pripraveni.

Bezni ludia si zvykaju na smartfony a konzoly (hlavne PS a nintendo), mladi ludia casto netusia, ze existuje nejaky PC. Z PC vacsina tvori hracov na Steame a pouzivatelov browsera.

Firmy prechadzaju na cisto webove aplikacie, ktore len dodatocne volaju API daneho systemu a tie nebudu mat dovod hromadne nakupovat tolko MS produktov ako donedavna.

A to co robi MS je pre beznych ludi strasne neintuitivne z dovodu, ze si zvykli na povodne ovladanie.

Bude to tuhy boj a ja dufam, ze hlupost ludi uz konecne prestane podliehat lacnym politickym a marketingovym kecom.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Spíše do 5 let zanikne Windows Store se svou UWP kravinou. Viz. jejich slavné a příšerné Games for Windows.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

já se MS nedivim že chce win32 API postupně eliminovat, oni by to možná udělali dávno, kdyby "mohli".
To jen veřejnost je kvůli zpětné kompatibilitě nenechá.
Proto musí pozvolna dělat nátlak...
Win 10 jsou jen nástrojem který museli dát zadara aby lidi přešli, aby se mohli oni hnout dál.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

MS nechce a nikdy nechtělo Win32 eliminovat. Protože bez Win32 by jednoduše Windows vůbec nechodilo.

Manažerské řeči Microsoftu v minulosti byly pouze o "motivaci přechodu vývojářů z Win32 na .NET či jinam", což si redaktoři některých českých hw serverů přeložili jako eliminaci Win32. Ovšem ani ten .NET by bez Win32 nefungoval.

Win32 je kostra Windows pro uživatelské programy. Na tom se nikdy nezměnila ani čárečka od té doby co Windows existuje až doposud.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ac je to blbost tak MS muze windows API orezat o starsi verze nebo aspon castecne omezit ... coz bych nevidel jako nerealne(ale v daleke budoucnosti i prakticke reseni) ale pokud jde konkretne o Steam tak by nemel byt problem se prizpusobit ...problem by meli spis vsichni okolo nez Steam ...faktem je ze i kdyby to MS udelal tak by si extremne snizil podil na trhnu ....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já vidím reálnější, že vyřešíme jadernou fůzi do dvou let, nebo budeme mít čipy na nové technologii 0,1 nanometru do půl roku - než to, že Win API bude významně omezeno včetně ořezávání starších verzí.

Kdybyste programoval, viděl byste, kolik energie a člověkoroků času vývojářů uvnitř Microsoftu je dáváno, aby i starší API fungovalo. Protože nefunkčnost libovolné každé funkce API je průser jako vrata pro celý Microsoft. Nikdo na světě nedokáže odhadnout, jak je každá funkce používaná, a co by její změna vyvolala za problémy.

Tento článek je bulvár, a Tim Sweeney je fantasta bez soudnosti. Kdyby hw severy měly dostatek soudnosti, věnují mu stejnou pozornost, jako jiným zkrachovalcům - totiž naprosto žádnou. Když přijdu do libovolné čtvrté cenové skupiny, dozvím se tolik podobně věrohodných historek od místních alkoholiků jako v tomto článku - a jako každé báchorky to pouštím jedním uchem dovnitř a druhým ven.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Microsoft funkčnost programů párkrát rozbil - NT kernelem s nemožností přístupu na hardware a UACem počínaje Vistama. Obojí je zpětně dobře, protože to bylo vyvážené nesrovnatelně vyšší stabilitou a umravněním aplikací, co považovaly administrátorská práva a jednoho uživatele na počítač za samozřejmost - takže mají aplikace omezené možnosti jak dobabrat systém.
Tohle beru jako daň za cenu přechodu od Win95-ME ke stabilnímu a bezpečnějšímu modernímu operačnímu systému. Ale nevím jak by to Microsoft zdůvodnil teď.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nijak se to ale netýká Windows API. To, že program má omezená práva je nezávislé od API.

Nikde jsem nikde nečetl záruky - a to ani na Windows. Linuxu či jiném operační systému - že je zaručeno, že program bude mít práva na celý počítač a všechny jeho prostředky. Takovou záruku nedalo, nedává a nedá žádné API na světě od pravěku až do konce vesmíru.

To je právě to, proč mají programy problémy. Čekají záruky, které jim nikdo nedal. Čekají, že budou mít na něco právo, když to právo nikde ve specifikaci API dáno nebylo. To, že to jde něco ve verzi jedna u API, neznamená, že to půjde ve verzi dva - pokud to nezaručuje dokumentace a specifikace API.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vas zajima ktere API skutecne davalo zaruku, ze program bude mit prava na cely pocitac, tak to bylo VCPI ( https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_Control_Program_Interface ). Proto VCPI fungovalo pouze pod DOSem a nikde jinde ne - jinde totiz nebylo mozne ty zaruky dodrzet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Win32 bolo, je a bude. Ale aj tak ma pravdu - MS sa Win32API snazi zlikvidovat, naznacoval to aj na DevDays minuly rok. Sice to bolo v style: intenzivne vyvijame MS Azure (completne Cloud riesenie pre zakaznikov), Net. Core 1 (nekompatibiliny) nasledovnik frameworku ale sucasne poznamenal, ze .Net 4.6.x budu dalej aktualizovat.

Ale MS si prave takto slape na jazyk, pretoze vo Windows 10 chcu presadzovat hlavne Store (UWP) a pre firmy MS Azure. Takze ano, budu .Net 4.6.x aktualizovat a zatial tam bude ako z nudze cnost.

Podla mna (len teoreticky) mal 4 roky dozadu MS vrazit "tazko" zarobene peniaze do paralelneho vyvijania WindowsCore 1 (bez klasickeho desktopu) a Windows 8.2 (len desktop).

Windows 8.2 (len desktop) mal dalej ponukat ako kedysi ponukal win7 (so zredukovanym poctom verzii na (Home a Enterprise) s dlhodobou podporou.

Poriadne otestovany WindowsCore 1 vydat niekedy v tomto roku ako system s licenciou na 2 roky zdarmo a nazyvat ho marketingovo ako evoluciu. Zverejnit velmi dobre popisane API systemu. S tym, ze dopredu oboznamit partnerom a vyrobcom hardveru, ze cena licencie bude o nieco nizsia ako OEM licencia ("starych" OS) ale casovo obmedzena na 2 roky (resp. rovnako ako zaruka HW) a po jej skonceni, si ju bude moct uzivatel predlzit o rok za nejakych 10Eur/USD.

Naucili by novych uzivatelov platit za OS pravidelne do konca zivotnosti HW. Nenasrali by povodnych uzivatelov. Jedinym problemom by bolo, ze par rokov by si sam sebe konkuroval a sucasne by mu stupli vyraznejsie naklady na takyto paralelny chod. A nemusel by zahadzovat 8 Miliard za Nokiu. Nic tym neziskali, len zabili kopu casu.

O 1-2 roky vydat pre W8.2 nejaky SP final so vsetkymi aktualizaciami a oznamit ukoncenie vyvoja.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ne, Microsoft se nesnažil a nesnaží zlikvidovat Win32 API.

Oni toho manažeři Microsoftu nakecají na konferencích, ale zatím jsem vždy slyšel pouze to, že chtějí, aby vývojáři upřednostnili jiný nástroj ve Windows, třeba .NET, ale nikdy ani slovo o likvidaci Win32 API. Ony i ty nástroje to Win32 potřebují.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

K článku lze říci snad jediné: "No a?". Steam je firma stejně jako MS, oba mají za cíl jediné - vydělat peníze. Jestliže se Steam něčeho obává, potom nechť přijme takové výhledové plány a provede taková opatření, aby riziko minimalizoval. Ale to chce finance, které se Steamu samozřejmě nechtějí vydávat, to by také potom mohlo být méně pro manažery. Do téhle chvíle Steam vydělával, protože MS. Takže ať se teď také snaží nebo to zabalí. Tečka.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Přesně. Nenapsal bych to lépe.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Problém Steamu, a prakticky všech vývojářů pro Windows, je, že Microsoft jako tvůrce OS má proti nim zvýhodněnou pozici. Kdyby se dala MS úplná volnost v nakládání se svým systémem, mohl by být Steam, nebo jakákoliv jiná 3rd party aplikace, ze systému odstraněn jako "nekompatibilní" s novou verzí Windows. Proto se před mnoha lety uvažovalo nad rozdělením MS na část, která vyvíjí OS, a na ostatní vývojáře MS aplikací aby nedocházelo k tomuto zvýhodnění. Oddělená firma vyvíjející Internet Explorer by si nemohla dovolit ho dávat zdarma a Netscape by měl rovné šance na úspěch.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže já si myslím, že každý výrobce by si měl dělat se svým OS co chce a pokud se to někomu nelíbí, tak ať si udělá svůj OS. Když bude lepší, jistě nebude mít o uživatele nouzi.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Bylo by to hezké, idea nezasahovat firmám do podnikání je jednoduchá a do jisté míry i šlechetná, ale bohužel by to vedlo k zakonzervování trhu a stagnaci. Jak dlouho tu s námi byl IE6 jako nejpoužívanější prohlížeč?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano kazdy si može robit co chce ale nie vtedy ak je monopol. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale vzdyt ty "vyhledovy plany" uz nekolik let bezej. Steam machines a steam os. Zatim se ani jedno nechytlo, ale kdyby microsoft zacal blbnout tak valve je pripraveny...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Největší problém je v tom že MS není upřímný a on ani nemůže být.
Protože mají přístup: Dej mi prachy a já ti dam software a táhni někam.
Ta neschopnost nestarání se o uživatele viz Windows 8 a jejich zrušení start menu.
Windows 10 lidi jsou naštvaný start menu zpátky. Přitom bohatě stačilo dát uživateli možnost ve W8 (Start menu On/Off). Steam se Linuxem dobře pojistil na budoucnost.
Problém je že Steam s tou upřímností je taky na štýru. Steam vydělává na store obrovské peníze (zisky) ale reinvestice nejsou vidět. Steam klient vypadá možná už 5 let furt stejně nedají se zvětšit fonty když pominu stupidní bigscreen-bigshit. Nemůžu si otevřít hry v záložkách abych mohl porovnávat dvě hry zároveň. V prohlížeči Steam vypadá 3 krát lépe (k čem je klient). Vyhledání s řazením podle recenzí je tragédie z metacritic (které alespoň trochu šlo) bylo nahrazeno recenzemi uživatelů Steam s hodnocením ano ne :( Ceny her bez slevy jsou o 400-600 Kč dražší než v kamenném obchodě WTF ???
Obě firmy jsou přerostlí peníze chtiví mrchy. A já pevně doufám že je budoucnost profackuje.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak tento článek svou bulvárností a fantazírováním překonal laťku toho, co jsem za posledních 10 let četl.

Win32 je základní API Windows, na kterém jede 99,99999 % programů a to včetně celého .NET a včetně toho UWP. Pokud by si Windows začal úmyslně zhoršovat Win32, tak spáchá efektivní sebevraždu, protože nepojede absolutně nic, vůbec nic, včetně UWP.

Zhoršováním Win32 by poslal Microsoft do kelu jak Steam, tak veškeré vývojáře Windows, tak veškeré uživatele Windows. Tuto kospirační teorii musel vymyslet někdo opravdu na lysohlávkách.

To, že lidi vymýšlejí leccos, od Plejáďanů z vesmíru, nebo tvrdí o sobě, že jsou inkarnace archanděla Uriela a druhé vědomí krista, případně jsem se dozvěděli, že v roce 2012 skočí svět a vesmír - a jiné hlouposti. Ale že zrovna David Ježek, kterého jsem přesně do chvíle, než jsem si přečetl tento článek, považoval za hlubšího odborníka - což právě padlo, bude postovat tuto evidentní blbost o ničení/zhoršování Win32 - to mě překvapilo tento rok více než cokoli jiného.

Windows je na Win32 založeno. S kvalitou a funkčností Windows stojí a padá - stejně jako vše, co na Windows běží. Zhoršování Win32 je ta samá medicína, jako kdybyste si léčili rýmu kyanidem draselným. Win32 je kostra, na kterém běží absolutně všechny uživatelské programy na Windows.

Zaráží mě, že až na jeden případ zde v diskusi, se nikdo nad touto blbostí nezamyslel, že teze o záměrném zhoršování Win32 je pitomost non plus ultra. Ale od té doby, co mě v letech 2010-2012 tisíce lidí přesvědčovali o tom, že v roce 2012 bude konec světa a někteří dokonce ani nekupovali stromeček a dárky na vánoce, protože už svět nebude - se ničemu nedivím. Pravda je, že takovou drsárnu jako je tvrzení o útoku na Win32 jsem nečekal - a hlavně jsem nečekal, že to lidi diskutující pod technickým webem budou brát vážně. Asi skutečné znalosti valné většiny návštěvníků diit serveru jsou pod bodem mrazu. Zřejmě informace pro redakci, jak a o čem má psát - rozhodně o ničem odborném, odborníci se tu nevyskytují (až na jednu výjimku).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To jste vzal kde? Win32 je jen jedním API z mnoha a technicky vůbec není problém ho nahradit čímkoliv jiným (tím spíše že dneska se už nějakou dobu jede na 64bit). Že si to MS nemůže dovolit z jiných důvodů je věc jiná, a sluší se k tomu poznamenat slůvko "ZATÍM".

Proč "zatím"? MS už se nechal slyšet, že "Desítky" jsou posledním svého druhu, a taky nám na nich ukázal, že vůbec není problém, aby postupně zPOSIXovatěly (k čemuž je zároveň nucen jak svými zákazníky, tak konkurencí, jinak se nad ním zavře voda). Proto se nyní také MS v ledasčem otevírá (co se kódů a dokumentace týče) - nemá jinou možnost.

Nebudu tu pitvat UWP (pro tento text to není úplně podstatné a koho zajímá co to přesně je, tak si to najde), ale pan Ježek rozhodně není sám, kdo upozorňuje na to, co MS vyvádí a kam to směřuje. Měl byste se omluvit.

http://www.svethardware.cz/vyvojar-enginu-unreal-broji-proti-microsoftu-...
http://www.hrej.cz/novinky/2016/07/26/sweeney-uwp-je-zlo-jednou-znici-st...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Windows_API

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zjevně se vůbec neorientujete.

Win32 API není technicky problém vůbec nahradit. Stejně jako technicky není problém zlikvidovat internet a nahradit ho jiným principem počítačových sítí. Technicky také není problém zlikvidovat počítače PC jako celek a nahradit je jiným, nekompatibilním počítačovým standardem. Technicky také není problém přejít ve všech českých domácnostech z euro zásuvek na 230 V, vytrhat je a hned za týden mohou být ve všech českých nemovitostech americké zásuvky.

Technicky není problém spousta věcí. Jenže ten problém není v technické rovině.

Ano, technicky není problém nahradit jedno API jiným API. Technicky ne. Ale on to jaksi není problém v technické rovině - ale v rovině ekonomické, v rovině obchodní, v rovině psychologické, a v rovinách dalších.

POSIX je mnohonásobně horší rozhraní, než Win API. Koneckonců POSIX na Windows funguje jako další rozhraní, které se navenek tváří jako POSIX a uvnitř volá Win API. Prostě ani ten POSIX se bez Win API ve Windows neobejde. Takové Cygwin, které emuluje linuxové api na Windows, stejně uvnitř používá Win API a nic jiného.

Pan Ježek v tomto článku i další články v odkaze pouze upozorňují na velice bohatou fantazii autorů, kterou by měli uvést více do souladu s realitou. Občas je dobré zapojit znalosti a fakta před dojmy, pocity a tripy některých lidí ve vámi odkazovaných článcích.

Zatímco herní nadšenci jsou zvyklí, že každých několik let se herní svět úplně změní, je třeba si uvědomit, že toto neplatí pro jiné světy - a Win API není exkluzivní záležitost pro hráče. Pokud by Microsoft jakkoli vědomě narušil(oval) Win API směrem k horšímu či nekompatibilnímu, tak jako firma rychle končí. Howgh.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale orientuji, jen narozdíl od vás MS tolik nevěřím. Jak je na tom s morálkou a s nasloucháním zákazníkům nám předvedl víc než dobře poměrně nedávno v mnoha směrech (nedobrovolné aktualizace na W10, ovladače, Cortana, OneDrive, Windows Mobile vs. WP7, Skype, Edge, Office... je toho mnoho) a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by tento přístup měnili a nadále již nevyužívali jakékoliv špinavé příležitosti či drsné arogance k posílení (krátkodobých) zisků.

Nevím kde žijete co se týče kompatibily, ale zatím s každou novou verzí Windows vždy byly nějaké potíže s kompatibilitou a muselo se to řešit (a nebylo to vždy snadné) - do WinAPI MS vrtá neustále, a ne jen do něj. Správci IIS kolikrát nemají daleko k tomu, aby skončili holohlaví (jak si zoufalstvím rvou vlasy), slušného slova na MS od nich neuslyšíte.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Já ale nemluvil o žádné víře, ani sektě, ale o zcela zjevných faktech. Zachování Win32 API není věcí morálky ani naslouchání zákazníků, ale věcí přežití a bytí celého Microsoftu. Vše co předvedl Microsoft se nijak netýkalo ani nenaznačovalo narušení Win32 API. Argumenty stylem mimo místu: "A Microsoft taky mlátí černochy a trhá mouchám křidýlka" - jsou jen emoce.

Já vím, kde žiji. Programuji už desetiletí. A co jsem zatím naprogramoval nad Win32 API, nemělo jediný problém. I programy desetiletí staré běží jako víno. Za více než 20 let jsem se nesetkal s jediným problémem u uživatelského progrmau, který jsem naprogramoval.

Já totiž čtu dokumentaci, a používám Win32 API tak, jak jsou popsány v dokumentaci od Microsoftu - nic jiného za kouzlo to není. Tedy nepředpokládám a nedomýšlím se, jak API používat - platí pouze to, co je v dokumentaci a nic jiného, žádné jiné chování API beru jako nezaručené. Důsledně ošetřuji vstupy a výstupy do funkcí. Testuji každou funkci, co proběhla, zda skončila správně či s chybou.

Win32 API má vynikající dokumentaci, zde problém není ani v nejmenším.

Problémy s IIS nejsou problémy s Win32 API, a nijak se ho netýkají. Je to mimo téma.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aha, no tak to pro vás mám špatnou zprávu: Budete muset začít číst i jinou dokumentaci než k Win32. Již teď má MS na MSDN stránky, kde vybízí ke konverzi Win32 a .NET aplikací pod UWP a popisuje ji. Zároveň sponzoruje Mono projekt, koupil Xamarin, přispívá Red Hatu a SUSE. Myslíte si, že tyhle peníze nebude chtít zpátky?

Je to na vás. Buď otevřete oči sám, nebo vám je otevře čas (možná i s pusou).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vybízení ke konverzi je pouze vybízení ke konverzi. Nijak z toho nevyplývá konec Win32 API.

To co Microsoft dělá, dává smysl. Prostě hledá zisky v cloudech, a v distribuci programů skrze vzdálená centra. Možná vás to překvapí, ale existují i firmy, které mají zisky i z více, než jedné věci - a dělají více věcí najednou. Ale ne vždy se z toho dá usoudit, že když dělá dvě ziskové věci, že to první chce zničit a druhou si nechat.

Zkrátka já stále nevidím žádný náznak, že Microsoft chce zničit Win32 API. Jen úpornost, se kterou tomu chcete věřit více než muslim Alláhovi. Ale ničím jiným, než vírou, kde přání je otcem myšlenky to není.

Do této chvíle neudělal Microsoft jediný čin či krok, který by jakkoli směřoval k ničení Win32 API. A to už je na pováženou, protože o zničení Win32 API Microsoftem čtu a slyším neustále už cca 10 let, od té doby, co lidé slyšeli o .NETu.

Ale jak píši, já už slyšel v roce 2010, že 21.12.2012 bude konec světa. A slyšel jsem přesně tyto řeči, jak je to jisté, a mám otevřít oči a probudit se a přijmout to jako fakt. Prostě některým věcem lidi věřit chtějí, i když je to pitomost non plus ultra na kvadrát. Jako té pitomosti o zničení Win32 API a jeho konci.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak já to řeknu ještě jinak (a hlavně naposledy): V současné době dělá MS několik vzájemně protichůdných věcí najednou, a dřív nebo později si bude z logiky věci muset vybrat. Jestli si vybere to či ono se tu můžeme hádat donekonečna, stejně to nikdo z nás neví a ukáže to až čas, nicméně jedno je nad slunce jasné - ať se nám to líbí nebo ne, něco si nakonec vybere. Na provozování všeho nebude tříštit síly a vynakládat zbytečné prostředky.

(Poznámka na okraj: O zničení Win32 tu stále mluvíte jen Vy, ostatní používají vid nedokonavý a mluví o ničení - nikoliv zničení - klasickou salámovou metodou v řádu let. Možná nebude, ale nedivil bych se.)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vidím, že vaše víra je pevná a neochvějná.

Já nevidím, že Microsoft dělá protichůdné věci, ze kterých by vyplývalo, že si bude muset volit mezi ničením/zhoršováním Win32 a jejich zachováním. Pomozte prosím mé nedostatečné fantazii, a napište, kdy bude muset nebo bude pro něho výhodné ničit Win32 API aby podpořil jinou věc co v současnosti dělá. Protože já o ničem takovém nevím. Žádám o vaši konkrétní odpověď v tomto bodě.

Jinak obvykle si firmy nevybírají mezi několika věcmi, ale obvykle rozhoduje trh. Už to tak bývá, že firmy dělají spoustu věcí - a trh jim většinu z nich ukáže jako propadák. V případě Microsoftu se tak stávalo v minulosti často. Ještě více se to dnes stává třeba Google.

(Poznámka na okraj: Skoro na všech místech píši o ničení a degradaci. Je hezké, že když už nevíte kudy kam, začínáte mé příspěvky považovat za právnický text a hledat kudrlinky, kudy byste mohl napadnout. Mé příspěvky nejsou právnickými texty ani smlouvami. Když chci něco ničit, obvykle předpokládám, že to časem povede ke zničení.)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oni se spletli, ten konec bude 21.12. 2112 )))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

JJ např. od W8 se v M$ dostalo na koně C++ oddělení a velice tvrdě bojují o svou pozici, což lze vidět i na tom, že v minulosti VC++ kompiler zaostával za C++ standardem, ale teď úzce spolupracují s týmem BS a drží krok s implementací specek z C++17 a 20.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dokumentace k WinAPI je převážně napsaná správně, ale pokud si člověk vždy neověří skutečné použití, tak se taky může spálit. Třeba win socket(od Win2000) je obšlehnutý z BSD, což dokazuje i POSIX struktura timeval https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms740560(v=vs.85).aspx
Až na to, že dokumentace je také opsána z POSIX standardu, ale ve skutečnosti member tv_usec je na widlích ignorován(co by taky mikrosekundy dělali ve WinAPI) a member tv_sec jsou ve skutečnosti milisekundy. Těch nepřesností je tam více, ale jsem si zapamatoval jako výstražný příklad proč nevěřit MSDN. A třeba vývojáři WINE by mohli referovat toho mnohem více.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Napriklad u nas tiez vyuzivame volania Win API. Hlavne z dovodu kompatibility s existujucimi starymi windowsami. No vdaka aktualizacii nasich aplikacii, kde sme vystrnadili podporu starsich OS ako Win7 a Win2008, tak nam kleslo mnozstvo volani API asi o tretinu. Preto som aj napisal "bolo, je a bude". Nic to nemeni na tom, ze sa ho MS snazi zlikvidovat.

Ty si tu likvidaciu predstavujes ako vypnutie vypinacom. Zatial, co ja si to predstavujem, zanechanie vynimky pre firmy a zufalych programatorov z dovodu kompatibility. No pre beznych zakaznikov, tvorcov beznych aplikacii je uz tak vyladeny Framework, ze nie je treba pristupovat k tymto volaniam. A je uplne jedno, ze v castiach Frameworku ten pristup k WinAPI existuje. Podstatne pre MS je, ho zavrhnut pre ostatnych, aby ho nebrzdili v prechode na novsie technologie z dovodu kompatibility na celu vecnost.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mně se líbí, jak se držíte urban legend, že Microsoft se snaží zlikvidovat Win32 API, aniž by k tomu existoval jeden jediný důkaz. I když to tisíc lidí miliónkrát prohlásí, stále se lež nestane pravdou.

I kdyby miliarda lidí odhlasovala, že neexistuje gravitace - stále to nebude pravda. A totéž je lež o Win32 a jejím konci. Můžete to opakovat do blba kolikrát chcete, ale nemáte pro to ani jeden faktický důkaz. Jsou zde pouze stáda dalších lhářů opakujících to samé o zničení Win32 API.

To, že novější verze Win32 API má více funkcí než starší je normální vývoj. Program pro starší verzi nebude mít problém (pokud ho neprogramovalo prase).

Proboha co za jakýkoli důkaz či fakta nasvědčuje tomu, že Win32 bude zhoršováno (tedy ne vypnuto)? Zatím nenastalo zhoršení ani v nejmenším, spíše naopak. Vynechte kecy a dojmy, že "Microsoft je mrcha, a tak to určitě udělá", stejně jako kecy jiných lhářů o konci/zhoršování Win32 - a máte prázdné ruce.

Pokud program nefunguje v novější verzi Windows, je to nejčastěji proto, že programátor byl prase. Největší programátorská prasata se líhnout z řad lidí, které učila programovat linuxová komunita, která má prasení přímo v základních bodech svého konání. A pak javisté.

Nemám žádných iluzí o Microsoftu, ani o korporacích. Ale za tak blbé, aby si VĚDOMĚ zničili celou firmu s miliardovými obraty zničení/degradací Win32 - to nepředpokládám.

Stejně nemám nic proti Linuxu (píši Linuxu, nikoli linuxové komunitě). Umím s unixem lépe než s Windows, a tak moje výhrady se týkají výhradně linuxové komunity, od které se snažím držet co nejdále, nikoli operačního systému samotného. A všem doporučuji, neučte se programovat od linuxové komunity - naučíte se to blbě od základů po mnoha stránkách.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

"Proboha co za jakýkoli důkaz či fakta nasvědčuje tomu, že Win32 bude zhoršováno (tedy ne vypnuto)?"

Som zvedavy, kde ja nieco take tvrdim? To tvrdia hore a nepisali to ako fakt, ale domnienku na zaklade doterajsieho chovania sa MS k zakaznikovi. Pointa ale tych tvrdeni je, ze sa Win32API chce zbavit a aj sa ich zbavuje.

Zbavuje sa ich napriklad tym, ze na pracu s domenou je mozne pouzit viacero volani a novsie z nich, uz nie su zavisle od Win32API. To iste so sietovou vrstvou a soketami, ktore v .NetCore 1 uplne prepisali a prisposobili na moderny OS. Server ma takto zvladat asi 20 nasobne viac sietovych poziadaviek a teda programator nemusi patrat po slabinach svojho kodu a prisposobovat niektore volania na priame cez winAPI. Pristupy ku COM knizniciam zmenili na urovni OS tak, aby sa nemuselo ist az na uroven WinAPI (napriklad take office, outlook pluginy).

Navyse Microsoft sa developerom snazi prezentovat buducnost multiplatformnych aplikacii, na ktore poskytne datove centra. Toto vsetko uz pojde bez Win32API.

Chce ponukat ten isty operacny system aj na mobilne zariadenia a tam uz nemoze zabezpecovat funkcnost starych API z viacerych dovodov.

Neodstrihne ich jednorazovo ako sa to stale snazis na nas hodit ty, ale snazi sa ich zbavit/odstrihnut. A pride doba kedy Microsoft zatlaci na pilu, aby sa tejto podpory zbavil uplne. Pretoze ho jednoznacne brzdi vo vyvoji modernych aplikacii a hardwaru. Prvy pokus bol pri WinRT, ale ten zlyhal.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Není třeba volat přímo Win32 API, ale můžete použít jiné API, které nakonec vede k vykonání potřebné činnosti skrze Win32 API. Jinak řečeno, bez Win32 API to fungovat nebude, i když ho nevidíte přímo.

Programátor prostě má k dispozici Win32 API. Může ho volat přímo, může ho volat nepřímo přes svou knihovnu či cizí knihovnu. Může ho volat přes API .NETu, přes jiné API. Ale pořád je klíčová část Win32 API jako kostra, na které to sedí.

To samé je v Linuxu. Linuxové jádro operačního systému poskytuje Linux kernel API, které fakticky nikdo nepoužívá. Namísto toho se většinou používá kniíhovna libc, která prostě vnitřně volá Linux API. Stejnou logikou by zítra Linus Torvalds mohl prohlásit, že Linux kernel API zničí, protože ho nikdo nevolá. Že s tím pohřbí úplně všechno, protože uvnitř všechny akce jedou a skončí na Linux kernel API je nabíledni.

Ve Windows je situace stejná. Je jedno, jestli používá nějaké .NetCore, nebo jakýkoli jiný bazmek. I když nevoláte Win32 API přímo, bude ho volat uvnitř ta .NETCore. Protože jinak, než přes Win32 API se akce ve Windows (v uživatelském prostoru) dělat věci nedají. Všechny akce jsou provedeny skrze Win32 API - a je u zadnice, jestli tu akci jste spustil skrze .NetCore nebo jiné API, nakonec se stejně někde uvnitř vykonají skrze Win32 API.

Teorie o ničení/zničení/zhoršování (dosaďte si asi 100 dalších sloves, abyste mohli chytat za slovíčka) Win32 API je stejná ptákovina, jako kdybyste se rozhodli stát vzpěračem, a nechali si přitom vyoperovat páteř, žebra a opěrné kosti, protože je nepotřebujete. Vy přeci nevzpíráte kostmi ale svaly! Pak by přišli nějací amígos jako Tim Sweeney a David Ježek a další - a řekli vám, to je jasné! Vy používáte svaly, to je nezvratný důkaz, že chcete ničit a zbavit se kostry! To je stejná logika. I bohužel od vás.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Opět, snaha M$ je WinAPI odstranit a to tak, že ho překryje něčím jiným a pak WinAPI bypassne a vyhodí.

Linux kernel API je paralelní API k POSIX API, ke kterému je z dobrých důvodů přistupováno přes runtime knihovny pro jednotlivé programové platformy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, že všechno ve widlích dnes běží přes win32 API neznamená, že v to tak zůstane. Nemyslím že by Mrkvosoft zaříznul win32 API ze dne na den, ale myslím si že to udělá.

Mrkvosoft muže vytvořit nové API a přidávat do něj nové funkce které ve win32 API nebudou nebo budou výrazně pomalejší a tím postupně nutit vývojáře přejít na nové. .NetCore a UWP. můžou přejít vnitřně na nové API (nebo současně podporovat jak win32 tak nové API) a pro Aplikace v nich napsané to nebude problém.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

WinAPI je technicky i morálně zastaralé API. Je napsané pro C, hodně funkcí hlavně z oblasti GUI má i více než deset parametrů, což má neblahé důsledky na stack a v době, kdy WinAPI vzniklo, to pro tehdejší CPU byl značný záhul. M$ vrazil do .NET, WinRT a UWP tolik peněz, že bude tlačit vývojářům nejnovější platformu.

Co je na Linuxové komunitě špatného? A jak Linuxová komunita píše špatně kód? Co já vím tak např hungarskou notaci prosazoval M$ právě ve WinAPI a všichni troubelíni, co dělali pod widlema se toho blivajzu chytli. Naopak vývoj pod POSIXovými OS vybízí v kódování k džentlmenství. A takový Git je taky dílo Linuxové komunity.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to technický problém, protože nikdo nebude přepisovat a ladit apky - tady se nejedná jenom o peníze, ale změnou api se mění i workflow a význami parametrů, což má samozřejmě vliv i na podobu a chování SW na tom postaveného.

S těmi zásuvkami je to nesmysl napsaný na základě nedostatečného ELT vzdělání.

POSIX není jenom rozhraní, ale i popis vnitřní architektury a chování OS, protože narozdíl od WinAPI je to standard položený mnohem níže. Proto je možné vytvořit WINE jako WinAPI na POSIXu, ale opačně to nejde. Umí WinAPI fork(a abych předešel blbým kecům, u forku je i popis co se děje v jádře OS)? Už umí WinAPI to, aby si jeden proces načetl třeba milion nezávislých instancí dll?

WINE(Wine Is Not Emulator) - Implementace WinAPI pro POSIXové OS
Cygwin - Emulátor POSIXového OS na WinAPI

Je jedno kdo si co myslí o záměrech toho druhého, ale sám M$ přiznává, že Valve, potažmo Steam je mu trnem v oku. Navíc M$ se marně snaží WinAPI zbavit už deset let: WV - .NET, W8 - WinRT, W10 - UWP

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sweeney je sice totalne mimo. Ale k tomu vztahu winapi a UWP. V ramci UWP je dostupna jen mala cast winapi funkci. Opravdu by nebyl problem vyradit vetsinu winapi aplikaci a UWP aplikace by to nijak nepostihlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jen by to postihlo asi 99,999999 % programů používaných na Windows. Od kancelářských a účetních programů, databází, informačních systémů, atd.

Kdyby Microsoft vyřadil jen zlomeček Win32 API na jakémkoli místě, tak naše úřady a firmy mohou ze dne na den zavřít a začínat od píky.

Vy si to představujete jako hurvínek válku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Linux s pomoci wine podporuje velkou cast Win32 API. Pokud by se Microsoft rozhodl prestat podporovat Win32 API ve windows, tak svoji soucasnou nejvetsi vyhodu - obrovskou hromadu Win32 aplikaci na ktere jsou uzivate zvykli - da zadarmo i s maslickou Linuxu.

Ano, muze na tom pracovat, dokonce to muze i udelat. Ale v soucasnosti by to od nej byla sebevrazedna pitomost a nemyslim, ze se na tom do peti let neco zmeni ... pokud nekdo Linux uplne nepotopi.

Co se ovsem stat muze je, ze treba takove DirectX 12 prestane s Win32 API fungovat. Na tom tech aplikaci moc neni a jsou to aplikace nove, u kterych je jeste realne ze by se provedl upgrade na UWP ... nebo na Vulkan. Proto je nutne podporovat Vulkan.

Je pravdepodobne, ze nakonec se nestane nic, ale jen proto, ze (nejen) Valve bude mit pripraveny Linux i Vulkan v zaloze kdyby neco.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já bych viděl asi sto tisíc pravděpodobnějších scénářů, kterým se pokusí Microsoft vyřídit konkurenci ve hrách. To, že se jí pokouší a pokusí vyřídit je jistota - o tom je trh a konkurence.

Lidi věří vždycky ulítlým věcem. Například včera jsem slyšel, že nebýt důchodců, měli bychom více peněz. Zeptal jsem se, jestli si uvědomuje, že taková Česká národní banka prožírá jeho peníze tak úspěšně, že má všechno dražší a jeho peníze mají nižší kupní sílu. Neuvědomuje. Pak jsem se zeptal, jestli mu nevadí mnohamiliónové dotace třeba Babišovi či na řepku. Nevadí. A tak jsem se ptal a ptal ...

A tak to ve světě chodí. Lidi si umanou na jednu věc - a realita chodí jinudy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja si nic nepredstavuju. Ja uz to v pripade microsoftu videl, kdyz to pred cca 6 lety udelal u mobilnich windows. Optimisticky ocekavam, ze se z toho poucili a znova sebevrazdu pachat nebudou. Jenze u nich clovek nikdy nevi... Obvzlaste kdyz uz to s windows iot core testujou na lidech.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mobilní operační systém se ale ve světě mění neustále. Zatím se žádný neustanovil. Každou chvíli někdo tahal pilku, ale nic z toho trvalého nebylo. Pamatuji různé Symbiany, BlackBerry, atd. Otázka je, jak dlouho přežije Android, či iOS či další.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nečekal jsem to, ale máte pravdu ... měl jsem za to, že WinAPI není nejnižší úrovní a .NET je alternativa sedící vedle nad jádrem. Nakonec asi jediné co WinAPI nepoužívá jsou drivery a už ani tím si nejsem jist. Zjevně už vytvoření okna bez WinAPI nejde, a i když jde pochopitelně celé WinAPI v softwaru odříznout nějakou vrstvou abstrakce (třeba .NET nebo i STL), tak aspoň na desktopových Windows použito bude a basta. Že se nemusí použít prakticky nic z jeho kreslení GUI je druhá věc.
Jediná regrese na kterou si vzpomenu je SHBrowseForFolder v 64bitových Windows, která nebyla opravena - dialog po otevření nescrolluje na vybranou cestu (aspoň v sedmičkách).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

at ten magor prestane chlastat XD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Teoria dost pritiahnuta za vlasy.

Každopadne dufam že UWP mania a jednotne Windows Store vysumeje do zabudnutia len ako jeden z mnohých preslapov Microsoftu a win32/64 otvorenost Windows OS bude zachovana. V podstate toto ani nie je zalezitosť Microsoftu ale firiem a vyvojarov ktori na Windows vyvijaju programy. Ak sa oni nepohrnu do UWP tak MS nezmože nič a zatial sa zda že nikto sa do UWP hrnut nebude lebo to z praktickeho hladiska velky zmysel nema. Ked si vezmem napriklad hernu oblast tak zabehnuty Steam s milionmy uživaťeľov urcite ako vyvojar uprednostnim skôr ako nejaky MS Store ktory sa už dnes môže pýšiť hanlivým označenim GFW- LIVE 2.0 Dalej firmy ako EA, Ubisoft alebo aj Blizzard investovali do svojich vlastnych obchodov a klientov velke prachy a to posledne na čo teraz myslia je nejaky trapny MS Store,... ved si mozu podnikat na svojom tak načo budu platit niekomu tretiemu?

Navyse Store neslavi uspechy ani na mobilnom bojisku a tu je Store drteny Androidom a iOS. ja si myslim že UWP za tych 5 rokov skor po tažkych krčoch vyšumeje a bude pokoj... aspon do času než si MS vymysli dalsiu sprostosť.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"UWP hrnut nebude lebo to z praktickeho hladiska velky zmysel nema" ...... vzal si jezkoviny typu "UWP spatne" a papouskujes. Nemas vubec paru o cem mluvis! UWP je zcela revolucni technologie. Konecne bezpecne programy, nemusis se bat viru, nemusis se bat, ze ti dojebe system, ze se neodinstaluje .... bez diskuze revolucni vec, kterou v soucasne dobe brzdi defacto jen socky s W7, ktere nepresly na W10 ..... doufam, ze MS dostane rozum a urychlene vyda UWP i pro W7/8. Pak uz nebude absolutne zadny duvod vyrabet 99.9% SW pro win32 API. Systemove veci samozrejme ano, ale klasicky SW nema na win32 co delat ...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pohadky o uzasnosti UWP od BTJ po milionte. Jak ohrana deska. Dame si jednoduchy priklad. Muj zamestnavatel chce uzivatelum na jistem zarizeni umoznit spoustet jejich vlastni kod. Ten kod se bude nachazet v dynamicke knihovne, kterou si uzivatele sami napisou a zkompilujou. Nas program danou knihovnu otevre a podle zadani z ni bude volat funkce. Je to desne jednoduchy a presto v UWP neproveditelny. A samozrejme to neni bug, ale featura UWP. Dekuji, nechci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S bezpecnostou Win32 problemy nemam a jezkoviny rozhodne nepapuskujem lebo moj odpor k UWP koncentračnemu taboru ktory MS stava sa vyvinul nezavisle a spontalne. ;)

Skor tu ty stale pises nezmysli o bezpecnosti a užasnosti UWP ktore sa nedaju citať a beriem to už len ako hlupy Trolling.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Takže Steam si možná jednoho dne bez Microsoftu ani nenainstalujeme." ... to je samozrejme 100% pravda i dnes .... nebo je snad i steam pro linux? Pokud ano, tak to je 100% lez.

"současně veeeelmi pozvolna zhoršovat Win32" .... co to znamena? Myslis jako, ze by zacal zhorsovat zpetnou kompatibilitu, ktera byla vzdy excelentni a zcela dominantni vlastnost windows? A kdybych si mel vybrat 3 veci, diky ktere se linux nikdy neprosadil, tak by zcela tristni, mizerna a prakticky neexistujici zpetna kompatibilita nebo standardy v linuxu byly hned druhy duvod za zcela mizernou moralkou a aroganci vyvojaru a uzivatelu .....

"A zatímco Win32 aplikaci si může kdokoli zkompilovat či distribuovat, u UWP je to " STEJNE .... je to uplne stejne jak nepodepsana aplikace pro win32. Defaultne jsou povoleny, akorat se vyhodi UAC okno. Nepodepsane UWP defaultne povoleny nejsou, ale jdou povolit. A MS podepisuje vsechno, co projde transparentni validaci, tak zadne riziko neexistuje. Kdyby k nejakemu nesmyslnemu konspiracnimu scenari doslo (coz by samozrejme MS byl sam proti sobe), tak by se stalo pouze to, ze by si lidi vypli overovani podpisu pro sandboxovane aplikace, cili "vyvojarsky rezim", cimz by windows degradovali smerem k nejmenovanym parodiim na OS z mobilniho sveta (samozrejme ne uplne, on ten sandbox neni tak deravy jak ten javovy paskvil, ale stejne je validace nanejvys vhodna).

A ze zlikviduje stema? Sweeney je bud FUD blb a nebo je ten clanek proste blbe prelozeny ..... kazdopadne, ze predrazeny steam zabije. Steam je drazsi nez krabicove verze v obchode (viz treba doom4). Navic si bere daleko vetsi provize nez na windows storu. A precijen, windows store je integrovan na kazdem PC, kdezto steam je nejaky bazmek, co se musi instalovat zvlast. Takze inklinace vyvojaru k windows storu je celkem pochopitelna.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"nebo je snad i steam pro linux?"
To bol pokus o vtip? Samozrejme ze je. A podporuje tam spustenie okolo 1000ky hier.

BTJ vsetko co sa tyka steamu si uplne vedla. Steam jeden z prvych ponukol overlay v hrach, kde si mohli uzivatelia pisat, komunikovat, pozriet si web a to vsetko s velmi slusnym dizajnom.

Ceny urcuju aj predajcovia hier. Ked vedia, ze ma Steam miliony uzivatelov, a kopec z nich si chcu hru kupit okamzite a pohodlne a je im jedno, ze si priplatia 10-20 Eur, tak aj za taku cenu ponukaju. Ked dopyt po hre zacne klesat, tak znizia cenu.

Aj ked cez Origin, Uplay, Bethesda to ponuknu lacnjesie o par eur, tak ludia to tam zriedkavo kupia, pretoze vacsina z nich ma obrovsku kniznicu na Steame. Sam mam cez Humble niektore hry aj na alternativnych aplikaciach, ale myslim, ze nikdy som si tam priamo hru nekupil. Hlavne z dovodu, ze hlavnu kniznicu mam na Steame.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

co si tak nieco nastudovat o linuxe? :) linuxovy kernel nemal kompatibilitu API zmenenu od 1992 roku tj. nikdy, a to som pocul priamo nazivo z Linusovych ust :) Schvalne si skus pustit linuxovu binarku z roku 92 na aktualnom linuxe a na windowse 10 nejaky windows 3.x program s cim budes uspesnejsi ;) Ak chcu mat vydavatelia hier zarucene spustanie hry na lubovolnom linuxe, nic im nebrani pri kompilovani zapnut staticke linkovanie ako je standard na windowse, sice ta hra bude zaberat o dost viac miesta na disku, ale nebude zavisla na knizniciach ktore sa mozu rokmi menit alebo presuvat...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"nebude zavisla na knizniciach ktore sa mozu rokmi menit" ..... chtel jsem ti odpovedet, ale odpovedel sis sam:)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Stacilo docist po cast ze je steam pro linux je lez.. a dal nema cenu cist, protoze je jasny ze troll zase fantaziruje :-D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mno, jedna věc je ta teorie, druhá věc je autorem projektovaná motivace. Budeme-li se držet rčení "podle sebe soudím tebe", o autorovi se dozvíme docela nepěkné věci :-)

MicroSoft o to jednoznačně stojí, protože každý chce samozřejmě veškeré zisky pro sebe a dělí se jen nerad. Vidět v tom nějaký vysloveně zlý úmysl (typu "monopolizujem si trh a pak to dáme všem pěkně sežrat a pošlem je do doby kamenné") je naprostá kravina.
Pokud se toho Valve obává, záleží JENOM na nich, jestli Steam dokážou změnit tak, aby pro uživatele stálo za to u něj zůstat. Na druhou stranu, jejich snaha přemigrovat Steam na Linux a hry a uživatele tam přetáhnout může být vnímána úplně stejně negativně, jako je to podsouváno MicroSoftu = stylem "všechny přetáhnem na lino, a až nebudou mít alternativu, podojíme je až se z toho po*erou".

Obchod a trh jsou prostě krutí sobci, ale na druhou stranu velmi spravedliví. Kdo na to nemá, ten se neudrží. Kdo v tom vidí akorát zlo, sám si zbytečně zadělává na žaludeční vředy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.