Minirecenze: ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT - podvoltování vs přetaktování
Kapitoly článků
Black Myth: Wukong je nová veselá hra původem ze Severního Taiwanu s veselou opičkou. Hra je velmi náročná na grafický výkon, využívá navíc Unreal Engine 5 a podporuje samozřejmě technologie jako DLSS, FSR, raytracing a frame generation. Hra má i samostatný benchmarkovací nástroj, který je dostupný zdarma na Steamu a ten pro testy využívám.
Nejprve testuji zabudovaný benchmark ve třech rozlišeních a bez použití raytracingu a frame generation. U GeForce karet využívám DLSS a u Radeonů FSR. Využívám grafický preset Cinematic, aby se karty pořádně potrápily.
ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16G je vesměs vždy pomalejší, než různé NVIDIA karty, dokáže překonat RTX 4070 Ti SUPER, což je pozitivní.
Jako takový "mezipokus" testuji v rozlišení 3840x2160 a zapínám podporu Frame Generation, ale bez raytracingu, cílem je získat nějaké veselejší FPS ve 4K rozlišení.
ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16G s FrameGenem zvládne dokonce 64 průměrných FPS, to je značný skok proti RTX 4070 Ti SUPER. Se sníženým napájecím limitem se dostane pouze na 59 FPS průměrně.
Hra samozřejmě podporuje i raytracing, ten zapínám společně s Frame Generation, což funguje i na Radeonech.
Zde je RTX 5090 nejrychlejší kartou, což je očekávaný výsledek. ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16G je výrazně pomalejší a s raytracingem zaostává i za RTX 4070 Ti SUPER. Povšimněte si ale masivního nárůstu výkonu s raytracingem oproti Radeonu RX 7900 GRE.
Shadow of The Tomb Raider
SOTR je takovou menší stálicí na poli benchmarků, bohužel NVIDIA má nějaký bug v ovladači verze 572.16 a po zapnutí RT stínů hra vždy spadne. Testuji tak s Highest presetem bez RT stínů, což funguje jak má.
ASUS PRIME Radeon RX 9070 XT OC 16G benefituje z vyšších napájecích limitů a posouvá se trochu výše, při snížení limitu není výkon nijak zásadně nižší.