Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Minirecenze: ASUS TUF GAMING A16 Advantage Edition

Zdroj: diit.cz

Herních notebooků s grafickým adaptérem společnosti AMD na trhu je jako šafránu, na jeden takový se dnes podíváme.

Cyberpunk 2077 je počítačová hra od studia CD Projekt RED, což většina čtenářů tuší. Když hra vyšla, tak jaksi úplně nedopadla tak, jak byla naslibována. Očekával jsem, že po dvou letech dojde k nějakým opravám, ale přijde mi, že hra je pořád značně nedodělaná. Nicméně frfláním nad touto hrou bych zde zbytečně propálil nějaký čas.

Cyberpunk 2077 je zajímavý tím, že podporuje technologie jako FSR, DLSS a ray tracing. Hra má i zabudovaný benchmark, který testuji bez raytracingu a pak s raytracingem, v grafech pak uvádím průměrné a minimální FPS naměřené v zabudovaném benchmarku.

Konkrétní nastavení detailů můžete vidět na screenshotech níže, dynamické škálování rozlišení, motion blur a film grain vypínám, protož se jedná o otravné efekty, které vzhled hry akorát kazí. Ray tracing testuji se všemi podvolbami zapnutými a raytracingované osvětlení přepínám na Ultra.

 

Ne vždy jsem spokojen se zabudovaným benchmarkem ve hře a ten v Cyberpunku 2077 dle mého názoru neukazuje příliš dobře opravdovou hru. Napadlo mně tedy vyrobit si nějaký testovací scénář podobně jako to dělám v Zaklínači 3, ale tentokrát trochu delší. Tento scénář spočívá v jízdě autem přes větší část Night City a zakončuje to odprásknutí kyberpsycho policistiky, což je část, která se může trochu lišit.

Celý tento scénář trvá asi necelých šest minut a celou dobu zaznamenávám data za pomoci CapFrameX, takže se můžete i podívat na frametimes a jak hezky hra běžela celou dobu. Jak tento testovací scénář vypadá se můžete podívat na videu níže.

Nastavení detailů je stejné, jako při použití benchmarku a opět střídám klasická rozlišení a k tomu případně zapínám raytracing. Nicméně pokud jsou FPS příliš nízká, vede to k prakticky nehratelné hře a je opravdu frustrující něco takového hrát a testovat.

Tento scénář dle mého názoru reprezentuje trochu lépe, co se ve hře může dít a výkon tak bude typicky nižší, než v zabudovaném benchmarku.

 

V rozlišení 1920x1080 se ukazuje náročnost hry, ASUS TUF A16 se zde pořádně zapotí, ale vyplodí více jak průměrných 60 FPS.

graph-16

Karel "Karáš Svorka" Svoboda (Google+)

Pesíci dělají chro. Je potřeba vysumýšovat chrochták.

VGA Legacy MKIII

více článků, blogů a informací o autorovi

Diskuse ke článku Minirecenze: ASUS TUF GAMING A16 Advantage Edition

Pátek, 7 Červen 2024 - 22:19 | Karáš Svorka | Mělo by to zblajznout i 2x 48GB, ale to je dražší...
Neděle, 2 Červen 2024 - 14:49 | Karáš Svorka | :'(
Sobota, 1 Červen 2024 - 22:46 | WIFT | Jen tak mimochodem: ti pesíci v závěrečném...
Čtvrtek, 30 Květen 2024 - 08:49 | uni | Děláš, jako by tomu u OLED bylo jinak. Kde to...
Čtvrtek, 30 Květen 2024 - 00:08 | JirkaK | Syn má něco s 300nit displejem a i v noci jsem to...
Středa, 29 Květen 2024 - 17:42 | Číčomil Vylízal | 250 nitu? Tam se asi predpokladaji jen kupci,...
Středa, 29 Květen 2024 - 16:35 | Majklos | takže cca 2700 * 2 + ~ 4000 = ~42 000Kč cena...
Středa, 29 Květen 2024 - 16:27 | Karáš Svorka | Notebook samotný stál opravdu 31 990 Kč s DPH a...
Středa, 29 Květen 2024 - 16:22 | Majklos | Nechci být zlý a neplatím si premium, tak to tam...

Zobrazit diskusi