Mladí odhadují, že konec CD nastane do pěti let
Podle zprávy vydanou mobilním operátorem Hutchison 3G (Velká Británie), je prodej hudby do mobilů nejrychleji rostoucí hudební formát s nárůstem oproti roku 2005 o 100 % a tento způsob nákupu by do pěti let mohl dohonit prodej hudby z počítačů. Šest z deseti dotázaných lidí mladších 24 let dává přednosti koupi přes mobil. Například dvě třetiny nakupují v hromadných prostředcích dopravy a celá polovina doma po návštěvě klubu. 50 % mladších 21 let raději také platí z mobilu než hotově nebo kreditní kartou.
Výzkum ukázal, že 85 % mladých do 24 let věří, že stahování hudby může pomoci chránit planetu snížením odpadu souvisejícím nejen s výrobou médií a jejich přepravou, ale i obalů a CD samotných. 60 % z nich věří, že do pěti let CD zaniknou. Studie také říká, že zánik CDček povede k poklesu kamenných obchodů prodávajících hudbu a budou zajímat především spotřebitele starší třiceti let. Ekologické důvody byly také u stahování uvedeny na druhém místě, hned po výhodnosti. Se vzestupem popularity YouTube uvedlo 68 %, že by si raději pořídili video, kdyby bylo stejné drahé jako hudba. Celý průzkum si můžete přečíst v originále (PDF).