Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Navi 3x vypadá na čiplety

Na mě to působí jako jedna velká spekulace. To je jako říct, že Cache a řadič pamětí bude na čipletu vyrobeném u GF a zbytek u TSMC :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Patent Sony niečo také naznačuje,,,

Ještě výkonnější konzole PS5 PRO a Xbox X na cestě? Více Radeon GPU v
Čtvrtek, 03 prosinec 2020
...
Patent SONY naznačuje, jak to bude nejspíše u této první generace multi-GPU řešení funguovat. Ano, budou dva čipy vedle sebe, ale nebudou stejné, jako doposud. Každý se bude starat o něco. Jeden má být čistě s výpočetními jednotkami a vykonávat tedy vlastní grafické operace apod., druhý pak bude data zpracovávat s výbavou pro zobrazení, akceleraci atd. Jinými slovy, ten jeden čip s výpočetními jednotkami může být o to menší, ale o to výkonnější a vyráběný nejlepším procesem, zatímco ten druhý u něj na velikosti nezáleží a klidně může být vyráběn levně, starší výrobou, protože z ní nijak nebude těžit. Že to celé zní povědomě?
http://www.ddworld.cz/aktuality/konzole/jeste-vykonnejsi-konzole-ps5-pro...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tyhle zjednodušení, to je pošušňáníčko. Jamalalicha paprťála. Aneb co všechno lze odvodit z obecného popisu na panentovém listu. Tady je alespoň jasné, že je to papírová právní ochrana do budoucna, narozdíl od některých úvah o současné PS5 a patentech, u kterých ani není jasné, jestli je nakonec někdo použil či ne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Veľká časť z toho sú obranné patenty -t.j. ak Vás niekto zažaluje za porušenie jeho patentov, vy ho zažalujete za porušenie Vasšich obranných patentov, ktoré formujujete tak, že ich nie je možné neporušiť

Ten najuniverzálenejší obranný patent má IBM

IBM si patentovalo proces patentování

Společnosti IBM se podařilo v USA patentovat patentování - přesněji řečeno procesy od vývoje technologie přes patentování až po vymáhání patentových práv. Nyní je otázkou, jestli je toto použitelný univerzální obranný patent.

2.1.2011 21:48
https://www.abclinuxu.cz/zpravicky/ibm-si-patentovalo-proces-patentovani

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A z těhle patentů si pak různí youtubeři odvozují architekturu SoC. Třeba pro PS5. Sony to tiše podporuje. Protože, proč by uveřejnili specifikace, mají internet, kde si každý youtuber dosadí co potřebuje a kmenový války mohou pokračovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslim, ze "obranny patent" je neco jineho. To je patent, ktery popisuje technologii kterou pouzivate. Kdyz vas nekdo napadne, vytasite se s nim a reknete, ze dodrzujete vlastni patent a pak je na soudech, aby prokazaly kde lezi pravda. Obcas i soudy zneplatni nektere patenty, ktere prosly (narovinu si rekneme lajdackym) schvalovacim procesem.

Pak jsou tu patenty, ktere se pouzivaji pri dohodach. Vy muzete vyuzivat muj patent, ja vas, oba muzeme vydelavat kopu penez.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

„To je jako říct, že Cache a řadič pamětí bude na čipletu vyrobeném u GF a zbytek u TSMC :-)“

Mno, když se koukneme do historie ... kde mělo Pentium II cache? Pomíjím ještě vzdálenější historii, kdy cache byla úplně mimo procesor na motherboardu ;) (někdy připájená, někdy v socketech, takže se dala velikost cache ovlivnit přidáním/odebráním brouků z desky).

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Chip & Dale. :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

CannonDale :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak on i hopper od nvidie se plánuje být čipletový, takže bych to docela viděl reálně že se něco chystá
https://diit.cz/clanek/informace-o-architekturach-nvidia-ampere-hopper-p...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

xilinx ma super patenty, skoda nevyuzit................ ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V podstatě to potvrzuje i nepřímo infinity cache. Dnes si to vyzkouší, zítra s MCM je to nutnost

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A proč nutně ta škálovatelnost má znamenat chiplety? DGX-2 může škálovat a čiplety ve hře nejsou. Proč nutně musí škálovat v rámci jednoho akcelerátoru a jeho součástí, když lze škálovat pomocí celých akcelerátorů. Tzn jednotka škálování není část grafiky ale celá grafika.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Protože škálování pomocí více karet moc nefungovalo?
Protože v rámci jednoho GPU už není kam se moc posunout?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Navíc tohle už si AMD vyzkoušela u první generace Zenu a přináší to dost problémů. Každá dlaždice musí mít vlastní přístup do paměti, je komplikované jednotlivé dlaždice vzájemně propojit, u grafik to dále komplikují nutné grafické výstupy. Navíc se vyrábí drahým procesem i součásti čipu, které to nepotřebují, hlavně I/O, cache a podobně. Je myslím celkem jasné, že AMD zvolí stejný přístup, jako u Zen 2 - centrální čiplet s I/O, přístupem do VRAM a nejspíše i velkou cache a k tomu více malých výpočetních čipletů.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.