Nepotvrzeno: Sony pro Playstation 5 plánuje samostatné GPU
Berte to zatím jako ryzí spekulaci. Sony má údajně uvažovat o tom, že pro Playstation 5 by se navrátila k dražšímu, konstrukčně složitějšímu, ale z hlediska výkonu daleko lepšímu řešení spočívajícímu v kombinaci samostatného CPU a samostatného GPU.
Na rovinu, ty 28nm jaguárovsko-GCNovské začátky Playstation 4 byly sice zajímavé, ale je to hlavní příčina toho, proč ani na PS4 (necelou dekádu od vydání PS3, která sloužila současně jako FullHD Blu-ray přehrávač) neběhají všechny hry plynule v 1920×1080/30fps s detaily srovnatelnými s PC. Problém větší to je pro PS4 Pro.
Sony tak možná pro PS5 nasadí opět kombinaci čipů, která díky přechodu výroby ze starého 28nm planárního procesu na nějaký ten moderní FinFET (kdo ví, v té době možná 10nm, možná i méně), případně FD-SOI, bude moci nabídnout plynulé hraní her v 3840×2160/30fps(+). Pokud Sony tento krok neudělá a zůstane u APU, tak na plynulé hraní v uvedené kvalitě s adekvátní kvalitou renderingu můžeme zapomenout i pro PS5.