Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nikon D3s: full-frame pro ISO 102400

Odvaha chtít konkurovat Canonu s 720p. Základna amatérských DSLR filmařů utěšeně roste.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nějaké samply toho ISO 102400 by nebyly ? Na to bych byl dost zvědavý. Velkej brácha zatím nic neporadil.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Re Earl:
Takýto foťák si len málokto kúpi kvôli videu. To práveže Canon proti nemu momentálne nemá čo postaviť, čo sa ale s veľkou pravdepodobnosťou zmení ešte tento mesiac, keď má byť predstavený nový Canon 1D Mark IV. Ten však podľa všetkých dostupných informácií nebude full frame, ale bude mať crop factor 1,3.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mylím, že Nikon, Canon i Sony ostatním trochu utekli a teď se budou postupně trumfovat. Canon začal se 7D (krom Hi citlivosti má vše jako nový Nikon a citlivost lze po srovnání s konurencí přidat firmwarem, jen je otázka, kdo to chce), Sony má několik pěkných technologií, které když dotáhne, tak v první lize zůstává a ostatní se mohou z dálky dívat.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Canon 7D (crop 1,6x) nie je konkurentom pre Nikon D3s (full frame), ale pre Nikon D300s (crop 1,5x). Konkurentom pre D3s bude až spomínaný Canon 1D Mark IV. A Sony v tomto segmente rýchlych foťákov na šort a reportáž nemá nič. Každopádne ma tá brutálna ISO citlivosť nového Nikonu celkom zaujíma :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na imaging-resource.com se velice záhy každý na vlastní oči přesvědčí, zda je kvalita obrazu při ISO 100 tisíc k něčemu dobrá. Srovnání fotek z různých strojů při různých citlivostech je tam vytvořeno vskutku bezchybně.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

> Earl : Ale jistě, máš pravdu. Takové Laborghini také těžko může konkurovat Škodovce ve schopnosti odvézt občas v kufru pár pytlů s bramborami. Přitom typický uživatel je u obou stejný, že? ;-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Moje zrcadlovka sice umí "jen" ISO 6400, ale už při ISO 3200 jsou fotky tak zrnité, že jsou k ničemu. Já při fotografování používám ISO jen mezi 100 - 400 (občas, když fotím večer tak 800, ale to opravdu jen vyjímečně)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Chlapcisko: Mark IV ???
Necham sa prekvapit!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

MrMagor .. nove FF zrcadlovky nesumi ani pri 1600ISO, pri 3.200 je uz tam neco malo videt, 6.400 pouzitelne a kdyz tam ten sum opravdu chci dam 25.000 ISO a mam ho tam ;-))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud vím, Nikon čipy nevyrábí, tak co je tam za čip? Předpokládám, že Canon by mu je neprodával, že by od Sony?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tipoval bych, že je to stále vlastní design Nikonu, vyráběný na zakázku pravděpodobně v nějaké továrně Sony.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Co jsem viděl ukázkové fotky na ISO 6400 a 12800, tak to vypadá hodně slibně. O tom si zatím může Canon nechat jen zdát a to jsem majitelem Canon těla.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Patrik: vela tychto veci v snimacich cipov pochadza z laboratorii IBM, oni vyvinuli mikrosoosvky na kazdom snimacom bode napriklad. Radi ti vyvinu cely snimaci element a bud ho pre teba vyrobia alebo ti potom predaju vyrobne plany... Ked chces snimac s vlastnymi specifikaciami, staci sa ozvat an ich stranke, je tam formular :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ten nikon vyzera fakt dobre... co sa tyka urovne sumu voci canonu - je sice nizsi, ale pokial viem, nikon pouziva pri foteni aj  u RAW algoritmy pre redukciu sumu, ktore sa nedaju vypnut (aj ked tam nastavenie NR je, neda sa uplne vypnut). Canon naopak umoznuje NR vypnut uplne. Je potom velmi obtiazne porovnavat sum jednotlivych snimacov. Rozdiel vsak podla mna nebude velky - rovnaky rozmer, podobne technologie... jediny vyznamnejsi rozdiel moze byt v naslednom spracovani snimku softwerom, darkframe, atd...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pri danom rozlíšení a FF formáte by mal šumieť menej ako Canon 5D inak by to bol nič moc snímač ;-)
Samozrejme neporovnávam iné parametre.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

no-noise dream:
Hasselblad alebo mamyia - cca 8-12mpx stredoformat... uff uz je rano ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Všichni se honí za extrémní citlivostí, bůhví proč, kolik snímků z toho, co kdo udělá, ji skutečně využije? Mnohem zajímavější by bylo zvětšení dynamického rozsahu, který je u digitálu stále o dost horší, než u klasického filmu. A jak by měl vypadat (podle mne) ideální foťák? Full frame snímač typu Foveon, stabilizace obrazu v těle fotoaparátu, automatické čištění od prachu před každým snímkem, pochopitelně výměnné objektivy a hlavně žádné zrcátko, Když nefotím na film, je zrcátko zbytečnost. Výběr mezi hledáčkem a velkoplošným displejem by měl být samozřejmostí, stejně, jako nastavení ICM profilu a formátu ukládání snímků. Bez možnosti natáčení videa bych se klidně obešel,ale asi by nebylo od věci mít na výběr z obou variant tedy video buď ano, nebo ne. A plně české menu. A také si maslím, že by bylo možná zajímavé, dát na trh snímač, který by se prostě jen vložil do klasické zrcadlovky místo filmu, mnoho majitelů aparátů, jako Praktica, by určitě zajásalo. Je mi jasné, že by se to muselo realizovat v odborném servisu, ale zase by bylo možno využívat klasická skla.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2Earth: Covece sorry, ale ty ses presne typ na compact, do diskusi o takovym stroji asi radsi nepis. Napriklad "hlavně žádné zrcátko" me orpavdu rozesmalo. Vis ty vubec, proc tam je???

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vysoke ISO ti v prvom rade umozni odfotit to, na co by si inak fotak najradsej ani nevyberal z batohu,...napr. nedavno som fotil hokejovych fanusikov s 5D MkII pri ISO 6400; F2,8; 1/100s - ak by som pouzil dlhsi teleobjektiv, nez 70-200, tak by som uz musel dvihnut ISO na 12800, co znamena v tomto pripade pomerne skaredu fotku. D3S ti to ale umozni v dobrej kvalite (mierne lepsej, nez ked sa fotka 5D MkII zmensi na 12Mpx) a o to ide,...fotograf si moze dovoli zabery, ktore iny mat nebudu a teda sa stane pre agenturu zaujimavejsim.... Amateri mozu nadavat, ze na co je to dobre, lebo to nepotrebuju,...ale ved toto nie je amatersky fotoaparat. Ja si musim pockat na to, co ukaze Canon.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

osobne si nemyslim ze za bezne pouzivanym filmom dnesne fotaky nejak vyrazne zaostavaju v dynamickom rozsahu.

a vysoke iso je pozehnanie pre reportaznu fotografiu, zazracne rozvazuje ruky, ked niekto nechape naco a preco, tak nech foti tou praktikou

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2mixal: Prave ze zaostavaji, a hodne. Proto se zacalo delat HDR, digitaly ani zdaleka nemaji dynamickej rozsah jako film.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

K rozsahu EV:
Vasak se zvetsil, hlavne diky 14bit chipum, starsi byly jen 12bit ... casem prijdou i 16bit ... a mzona i 32, 64bit ... to pak bude panecku rana, akorat to bude zabirat dost mista, ale pal to cert, disky uz presahuji 2TB a flash dnes bezne ma 64GB a bude hur ;-))

Kdysi tez montoval do tel Nikonu svoje chypy fujifilm ... ty mely vetsi rozsah.

Jinak na Nikonu je hezke, ze se nehoni jenom za marketingem a dela ruzne fotaky pro ruzne profiky.
Maji telo s hodne megapixely, hlavne pro studiove fotografy a lidmi, co foti s blesky, kde vysoke ISO nepouzivaji bezne kdyz jo, tak tak malo, ze jim SUM ani moc nevadi, ale stejne foti na ISO 100 - 600

No a pak udelaji pro profi reportery mensi snimac, ale nejnovejsi tech. kdy zaruci vice snimku za sec (nebot ma min pixelu a elektronika zvladne prenest X bitu/sec) a logicky mensi SUM.

Canon nemuze mit se soucasnymi chipy lepsi vysledek, leda ze by taky snizili pocet Mpx ... coz neudela, takze zbyva pockat az vyvinou novy chip, nebo si koupi chip od RedOne ... coz je soucasna spicka a maji vicebit chipy, velmi rychle a zvladaji vysoke ISO (on totiz i pocet bitu (odstinu ... tedy i EV) dela hodne u ISA, nebot snimac ma jen jedno ISO, vyssich hodnot se dostava SW zesilenim signalu, tedy logicky snizuji EV a zvysuji zesilim i sum ... snimac neni film, spise je to PUSH proces)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2Izak" A na cem chcesh zobrazovat 32 nebo 64 bit grafiku?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2Izak - niesom si isty, ci zvysovanim bitov prevodniku zvysis dynamicky rozsah. Skor si myslim, ze existujuci rozsah budes mat jemnejsie "vzorkovany". Pod dyn. rozsahom si ja predstavujem pomer medzi poctom elektronov zachytenych v subpixeli pri hodnote Red (Green, Blue) 1 a maximom (14bit - 16384, 16bit - 65536). Spodna hranica je urcena hranicou sumu, horna kapacitou subpixelu. Tá je tusim u najvecsich a najkvalitnejsich cca okolo 50.000elektronov...

PS: ked si to porovnas, tak 16bit prevodnik ti dava viac urovni ako je maximum elektronov zachytenych v subpixeli ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to: Izak: ten senzor od RED neni zadny zazrak, maj 12bit prevodnik a realne to poskytuje ~8 bit dynamicky rozsah

Jinak existuji i CCD s 300k elektronama, a tam je to pak jine kafe, klidne 16 bit :) A ti co si mysli ze prijde vic, neprijde. I ve zvuku je cokoliv nad 24bit temer fyzikalne nemozne.

A nejvetsi problem nejsou snimace, ale zobrazovaci zarizeni - bezne 6bit TN nebo i lepsi 8bit IPS neposkytnou ani pri vynuceni 8/10b pres ruzna kouzla zarizeni schopne realne reprodukce obrazu.. jesteze existuje DLP kde se odstiny generuji podobne jako i 1-bit audio prevodniku :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

rda: Ty fyzikalni hranice ... fyzikalni hranici je zachyceny pocet fotonu. Detektory schopne zachytit jediny foton existuji (ale samozrejme jsou cenove dost jinde). Pocet fotonu dopadnuvsich na dany pixel zalezi na velikosti objektivu (a kvalite optiky, ale hlavne te velikosti) a delce otevreni clony.

Ergo, pokud chcete rict kolik bitu je fyzikalni limit musite dodat jeste velikost objektivu (Hubble ma 4.5m^2, pro fotak trochu neskladne, pravda) a delku otevreni clony (fps pokud mluvite o kamere).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2rda - pls. link na 300.000 CCD, tipujem rozmer subpixelu niekde na urovni 11-13x11-13mikro alebo viac? :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2hkmaly: jj pocet fotonov... ale ked ich mas moc, tak sa ti elektrony zacnu "prelievat" do susednych subpixelov - vznikaju "prepaly" o tom je ta kapacita subpixelu. Ku spickovym kameram (HST a spol) - myslim ze v oblasti viditelneho svetla ide o cca rovnake technologie ako sa pouzivaju aj v zrkadlovkach, rozdiely tipujem na velkost senzoru/pixelu, odolnost voci extremnemu chladu, odfiltrovani neziaduceho ziarenia a predovsetkym v chladeni senzorov na extremne nizke teploty.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

2rda - nasiel som jednu SBIG CCD kameru s kapacitou 200.000 elektronov, rozmer pixelu bol 24mikro (do fullframe sa vojde rozlisenie 1500x1000 - 1,5Mpx). Ta je vsak o niecom inom a na nieco ine... Bezne su pixely max do 9mikro s kapacitou do 50.000 (odpoveda cca fullframe s 12MPx)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

earth: zrcátko není zbytečnost, naopak je to velká výhoda zrcadlovek. Čipy totiž neumí měřit přírůstek náboje, jenom jeho stav. Kompakty, které používají čip pro focení i pro náhled scény musí před vyfocením napětí na čipu vybít. To s sebou nese dva negativní jevy:
1) prodlevu mezi zmáčknutím spouště a vyfocením
2) v čipu zůstane určitý elektrický náboj a to způsobuje šum

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To r-man:
Na dvě věci. Je mnohem lepší, vidět to, co vidí snímač a co bude i na fotce, než to, co vidíš přes zrcátko. Ono je to o tom, že dynamický rozsah oka je o dost větší, než dynamický rozsah snímače, takže výsledek může být velmi snadno o dost horší, než to, co bylo v hledáčku vidět.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A pokud jdeo o focení ,,po tmě": Manuálně zaostřit tmavou scénu jde jen dost těžko, optickým hledáčkem uvidíte rozdílnou gradaci tmavé, na snímku pak bude jednolitá tmavá plocha, úplně jiné barvy, (barevná citlivost oka je o dost nižší, než černobílé vnímání, takže vyhodnotit barvy za špatných světelných podmínek dost dobře nelze). Tomu všemu se použitím náhledu ze snímače vyhnu. A pokud jde o vybíjení čipu: není problém upravit SW tak, aby se snímalo ne kontinuálně, ale sekvenčně a stisknutím spouště pak danou sekvenci, kterou vidím na displeji, prostě jen uložit na kartu, ostaně stejně mám dojem, že digitály přesně takto pracují.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

...uz len vymysliet lepsiu odozvu, ktora je u elektronickyh hladacikov pomalsia a system zaostrovania, ktory bude taky rychly, ako zrkadlovkovy sposob,..narp. bezna lacnejsia DSLR zaostry za 0,15-0,2s (1D MkIII s 24-70 je pod 0,1s), najrychlejsi kompakt (m4/3 Panasonic GH1) to zvladne za 0,35s - to vidim ako dost velky problem,...aspon pre mna, reportera...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Předpokládám, že pokud se pro ,,zrcadlovku bez zrcátka" použije stejný objektiv, jako pro klasickou zrcadlovku, měla by být rychlost ostření stejná a zaostření bude určitě přesnější.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.