Nová Infinity Cache má být až 3× efektivnější
Podle webu Angstronomics, který přinesl podrobnosti k architektuře RDNA 3, má nová verze Infinity Cache dosahovat podstatně vyšší datové propustnosti mezi samotou cache a grafickým jádrem. Právě propustnost je jedním ze dvou vyčíslitelných parametrů, které mají na výsledný přínos cache vliv.
Infinity Cache | Navi x1 | Navi x2 | Navi x3 | Navi x4 |
---|---|---|---|---|
RDNA 2 | 128 MB | 96 MB | 32 MB | 16 MB |
RDNA 3 | 96 MB | 64 MB | 32 MB | - |
Samotná datová propustnost ale podle nových informací o RedGamingTech nebude jediným mezigeneračním zlepšení. Nová verze má být „chytřejší a efektivnější“, nemá docházet „k duplikaci takového množství dat“ a celková zlepšení mají v optimální(!) situaci zvyšovat efektivitu na daný objem až 3× (důležité je „až“, v průměru to asi bude o něco níže, podle různých zdrojů však minimálně 2×).
Jinými slovy pokud Navi 33 ponese 32 MB Infinity Cache nové generace, může s ní dosahovat výsledků na úrovni 64-96 MB současné Infinity Cache. Pokud od Navi 33 očekáváme výkon až na úrovni současné Navi 21 (Radeon RX 6800/6900), která nese 128 MB, pak by ekvivalent 64-96 MB byl dostačující, vezmeme-li v potaz, že Navi 33 je na rozdíl od Navi 21 určena pro 1080p, nikoli 4K.
Pokud se vrátíme k informacím od RedGamingTech, zdá se, že uvedené citace naznačují jednak vylepšení algoritmů, které rozhodují o tom, co bude v cache uloženo a co nikoli. Poznámka o duplikaci dat je bez dalšího kontextu trochu nejasná. Teoreticky by mohla souviset se starší informací o vylepšené podpoře pro delta-kompresi, díky níž všechny části jádra umějí pracovat s komprimovanými daty, takže nemůže nastat situace, kdy by muselo na úrovni jádra dojít k dekompresi. V takovém případě se data u RDNA 2 duplikovala - tatáž data existovala jako komprimovaná i jako dekomprimovaná. Což RDNA 3 eliminuje (a pravděpodobně i díky tomu bude Infinity Cache efektivněji využitelná).