Ona je to pro Nvidii nutnost. 3D TV budou tento rok běžně dostupné (i když ne za běžné ceny :-) ) a Nvidia 3D systém je s těmito TV nekompatibilní - Nvidia používala 120Hz monitor (2x60). TV ovšem mají omezení jen na 720p50, 60 a 1080p24 (vše x2 pro 3D). Hry na TV v 3D tak bude rozumné hrát pouze v rozlišení 720p60, protože 24 obrázků v 1080 stačí pro film, ale ne pro střílečku.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
17. 3. 2010 - 00:41https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuseOna je to pro Nvidii nutnost. 3D TV budou tento rok běžně dostupné (i když ne za běžné ceny :-) ) a Nvidia 3D systém je s těmito TV nekompatibilní - Nvidia používala 120Hz monitor (2x60). TV ovšem mají omezení jen na 720p50, 60 a 1080p24 (vše x2 pro 3D). Hry na TV v 3D tak bude rozumné hrát pouze v rozlišení 720p60, protože 24 obrázků v 1080 stačí pro film, ale ne pro střílečku.https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533657
+
30Hz problik televize asi nebude to co uživatelé chtějí. Bude to určitě jinak než myslíš.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Kert https://diit.cz/profil/kert
17. 3. 2010 - 10:46https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse30Hz problik televize asi nebude to co uživatelé chtějí. Bude to určitě jinak než myslíš.https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533699
+
30Hz problik tam samozřejmě nebude. U 3D TV je definován jen přenášený signál, ne způsob zobrazení. Při promítání 3D filmu se tedy v 1080p24 režimu přenese 2x24 snímků, v módu 720p60 pak 2x60 snímků. TV si s tím poradí podobně jako promítačka v kině - snímek promítne vícekrát. Proto jsou pro 3D určeny hlavně 200Hz (240Hz) TV.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Jirka1 https://diit.cz/profil/jirka1
17. 3. 2010 - 19:00https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse30Hz problik tam samozřejmě nebude. U 3D TV je definován jen přenášený signál, ne způsob zobrazení. Při promítání 3D filmu se tedy v 1080p24 režimu přenese 2x24 snímků, v módu 720p60 pak 2x60 snímků. TV si s tím poradí podobně jako promítačka v kině - snímek promítne vícekrát. Proto jsou pro 3D určeny hlavně 200Hz (240Hz) TV.https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533771
+
Ono by těch 30Hz stačilo, kdyby polovinu té doby tj. 1000/30=33.3ms nebylo jedno oko úpně zatměné=>blikání... Pokud by se například používala rozdílná polarizace, což asi u LCD nehrozí.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
DRK https://diit.cz/profil/drk22
17. 3. 2010 - 11:56https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuseOno by těch 30Hz stačilo, kdyby polovinu té doby tj. 1000/30=33.3ms nebylo jedno oko úpně zatměné=>blikání... Pokud by se například používala rozdílná polarizace, což asi u LCD nehrozí. https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533716
+
A nejde jen o blikání (únavu očí), ale taky o ten problém, že každé oko vidí obraz v jinou chvíli, přestože se jedná o stejný časový okamžik scény (tj. vyrenderuje se scéna pro obě oči v nějaký časový okamžik, levé oko ji vidí okamžitě, pravé oko o 16 ms později, a pak by hned levé oko vidělo zase scénu posunutou o 33 ms reálného času... takže místo plynulého dojmu by to bylo takové skákavé. A i pokud by se naopak renderovalo pro každé oko zvlášť (v reálném čase po 16 ms), tak zase nastane problém, že oči u rychlých pohybů nikdy nespojí stejný obraz. Tohle jde zkrátka obejít jen vysokou obnovovací frekvencí (proto se pro 3D TV mluví o 200 a 240 Hz), aby obě oči viděli obraz prakticky současně)
Takže ano, polarizace by to řešila (nevím, proč píšeš, že u LCD nehrozí, když např. iz3D ji právě na LCD implementuje), ale ta má zase jiné nevýhody, nemůžeš např. moc naklánět hlavu mimo rovinu polarizace, o nějakém ležení u TV by sis mohl nechat leda zdát
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Mem https://diit.cz/profil/mem
17. 3. 2010 - 13:59https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuseA nejde jen o blikání (únavu očí), ale taky o ten problém, že každé oko vidí obraz v jinou chvíli, přestože se jedná o stejný časový okamžik scény (tj. vyrenderuje se scéna pro obě oči v nějaký časový okamžik, levé oko ji vidí okamžitě, pravé oko o 16 ms později, a pak by hned levé oko vidělo zase scénu posunutou o 33 ms reálného času... takže místo plynulého dojmu by to bylo takové skákavé. A i pokud by se naopak renderovalo pro každé oko zvlášť (v reálném čase po 16 ms), tak zase nastane problém, že oči u rychlých pohybů nikdy nespojí stejný obraz. Tohle jde zkrátka obejít jen vysokou obnovovací frekvencí (proto se pro 3D TV mluví o 200 a 240 Hz), aby obě oči viděli obraz prakticky současně)
Takže ano, polarizace by to řešila (nevím, proč píšeš, že u LCD nehrozí, když např. iz3D ji právě na LCD implementuje), ale ta má zase jiné nevýhody, nemůžeš např. moc naklánět hlavu mimo rovinu polarizace, o nějakém ležení u TV by sis mohl nechat leda zdáthttps://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533734
+
V mém případě je posun scény mezi očima zanedbatelný jev, protože já se nejsem schopen (přesně řečeno ochoten) přenést přes to blikání.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
17. 3. 2010 - 14:13https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuseV mém případě je posun scény mezi očima zanedbatelný jev, protože já se nejsem schopen (přesně řečeno ochoten) přenést přes to blikání.https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533744
+
18. 3. 2010 - 09:15https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskusePočkej jak si budeš u 200Hz TV mlaskat ;)https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533806
+
Já to řeknu takhle: horko těžko jsem se přenesl i přes to, že moje LCD TV bliká (přibližně na těch 100 Hz), když není jas nastaven na maximum. Toleruji to jen proto, že to není tak ostrý "blik" jako třeba u LED podsvícení, které už by mi dost vadilo (moje TV má trubky, LED jsem se při nákupu cíleně vyhýbal).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
WIFT https://diit.cz/autor/wift
18. 3. 2010 - 11:17https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuseJá to řeknu takhle: horko těžko jsem se přenesl i přes to, že moje LCD TV bliká (přibližně na těch 100 Hz), když není jas nastaven na maximum. Toleruji to jen proto, že to není tak ostrý "blik" jako třeba u LED podsvícení, které už by mi dost vadilo (moje TV má trubky, LED jsem se při nákupu cíleně vyhýbal).https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533825
+
Nooo a co takhle kruhova polarizace? Tam preci problem neni? Nebo si to pamatuji zle?
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
any.sk https://diit.cz/profil/anysk
17. 3. 2010 - 14:40https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuseNooo a co takhle kruhova polarizace? Tam preci problem neni? Nebo si to pamatuji zle?https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533749
+
Pojem "kruhová polarizácia" nie je definovaný, lebo vtedy je polarizácia nulová. Existuje ale ľavotočivá kruhová polarizácia alebo pravotočivá kruhová polarizácia. Rozlíšiť sa dajú ale len aktívnymi prvkami - typicky v satelitných anténach alebo v aktívnej optike (ale maximálne dva svetelné lúče, nie celý obraz).
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
Ivan Kapustik https://diit.cz/profil/ivanko
17. 3. 2010 - 16:54https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskusePojem "kruhová polarizácia" nie je definovaný, lebo vtedy je polarizácia nulová. Existuje ale ľavotočivá kruhová polarizácia alebo pravotočivá kruhová polarizácia. Rozlíšiť sa dajú ale len aktívnymi prvkami - typicky v satelitných anténach alebo v aktívnej optike (ale maximálne dva svetelné lúče, nie celý obraz).https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533764
+
Chápu to dobře, že za možnost používat cizí 3D brýle s vlastní grafikou si nVidia naúčtuje $40?
Nevím proč mi to nepřijde jako lákavá nabídka.
+1
+1
-1
Je komentář přínosný?
tv https://diit.cz/profil/tv
17. 3. 2010 - 09:42https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuseChápu to dobře, že za možnost používat cizí 3D brýle s vlastní grafikou si nVidia naúčtuje $40?
Nevím proč mi to nepřijde jako lákavá nabídka.https://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskuse#comment-533677
+
Diskuse k Nvidia 3D Vision i s brýlemi jiných firemhttps://diit.cz/clanek/nvidia-3d-vision-i-s-brylemi-jinych-firem/diskusehttps://diit.cz/sites/default/files/diit-logo.png
Ona je to pro Nvidii nutnost. 3D TV budou tento rok běžně dostupné (i když ne za běžné ceny :-) ) a Nvidia 3D systém je s těmito TV nekompatibilní - Nvidia používala 120Hz monitor (2x60). TV ovšem mají omezení jen na 720p50, 60 a 1080p24 (vše x2 pro 3D). Hry na TV v 3D tak bude rozumné hrát pouze v rozlišení 720p60, protože 24 obrázků v 1080 stačí pro film, ale ne pro střílečku.
30Hz problik televize asi nebude to co uživatelé chtějí. Bude to určitě jinak než myslíš.
30Hz problik tam samozřejmě nebude. U 3D TV je definován jen přenášený signál, ne způsob zobrazení. Při promítání 3D filmu se tedy v 1080p24 režimu přenese 2x24 snímků, v módu 720p60 pak 2x60 snímků. TV si s tím poradí podobně jako promítačka v kině - snímek promítne vícekrát. Proto jsou pro 3D určeny hlavně 200Hz (240Hz) TV.
Ono by těch 30Hz stačilo, kdyby polovinu té doby tj. 1000/30=33.3ms nebylo jedno oko úpně zatměné=>blikání... Pokud by se například používala rozdílná polarizace, což asi u LCD nehrozí.
A nejde jen o blikání (únavu očí), ale taky o ten problém, že každé oko vidí obraz v jinou chvíli, přestože se jedná o stejný časový okamžik scény (tj. vyrenderuje se scéna pro obě oči v nějaký časový okamžik, levé oko ji vidí okamžitě, pravé oko o 16 ms později, a pak by hned levé oko vidělo zase scénu posunutou o 33 ms reálného času... takže místo plynulého dojmu by to bylo takové skákavé. A i pokud by se naopak renderovalo pro každé oko zvlášť (v reálném čase po 16 ms), tak zase nastane problém, že oči u rychlých pohybů nikdy nespojí stejný obraz. Tohle jde zkrátka obejít jen vysokou obnovovací frekvencí (proto se pro 3D TV mluví o 200 a 240 Hz), aby obě oči viděli obraz prakticky současně)
Takže ano, polarizace by to řešila (nevím, proč píšeš, že u LCD nehrozí, když např. iz3D ji právě na LCD implementuje), ale ta má zase jiné nevýhody, nemůžeš např. moc naklánět hlavu mimo rovinu polarizace, o nějakém ležení u TV by sis mohl nechat leda zdát
V mém případě je posun scény mezi očima zanedbatelný jev, protože já se nejsem schopen (přesně řečeno ochoten) přenést přes to blikání.
Počkej jak si budeš u 200Hz TV mlaskat ;)
Já to řeknu takhle: horko těžko jsem se přenesl i přes to, že moje LCD TV bliká (přibližně na těch 100 Hz), když není jas nastaven na maximum. Toleruji to jen proto, že to není tak ostrý "blik" jako třeba u LED podsvícení, které už by mi dost vadilo (moje TV má trubky, LED jsem se při nákupu cíleně vyhýbal).
Nooo a co takhle kruhova polarizace? Tam preci problem neni? Nebo si to pamatuji zle?
Pojem "kruhová polarizácia" nie je definovaný, lebo vtedy je polarizácia nulová. Existuje ale ľavotočivá kruhová polarizácia alebo pravotočivá kruhová polarizácia. Rozlíšiť sa dajú ale len aktívnymi prvkami - typicky v satelitných anténach alebo v aktívnej optike (ale maximálne dva svetelné lúče, nie celý obraz).
Chápu to dobře, že za možnost používat cizí 3D brýle s vlastní grafikou si nVidia naúčtuje $40?
Nevím proč mi to nepřijde jako lákavá nabídka.
Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.