Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia 3D Vision i s brýlemi jiných firem

Ona je to pro Nvidii nutnost. 3D TV budou tento rok běžně dostupné (i když ne za běžné ceny :-) ) a Nvidia 3D systém je s těmito TV nekompatibilní - Nvidia používala 120Hz monitor (2x60). TV ovšem mají omezení jen na 720p50, 60 a 1080p24 (vše x2 pro 3D). Hry na TV v 3D tak bude rozumné hrát pouze v rozlišení 720p60, protože 24 obrázků v 1080 stačí pro film, ale ne pro střílečku.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

30Hz problik televize asi nebude to co uživatelé chtějí. Bude to určitě jinak než myslíš.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

30Hz problik tam samozřejmě nebude. U 3D TV je definován jen přenášený signál, ne způsob zobrazení. Při promítání 3D filmu se tedy v 1080p24 režimu přenese 2x24 snímků, v módu 720p60 pak 2x60 snímků. TV si s tím poradí podobně jako promítačka v kině - snímek promítne vícekrát. Proto jsou pro 3D určeny hlavně 200Hz (240Hz) TV.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono by těch 30Hz stačilo, kdyby polovinu té doby tj. 1000/30=33.3ms nebylo jedno oko úpně zatměné=>blikání... Pokud by se například používala rozdílná polarizace, což asi u LCD nehrozí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A nejde jen o blikání (únavu očí), ale taky o ten problém, že každé oko vidí obraz v jinou chvíli, přestože se jedná o stejný časový okamžik scény (tj. vyrenderuje se scéna pro obě oči v nějaký časový okamžik, levé oko ji vidí okamžitě, pravé oko o 16 ms později, a pak by hned levé oko vidělo zase scénu posunutou o 33 ms reálného času... takže místo plynulého dojmu by to bylo takové skákavé. A i pokud by se naopak renderovalo pro každé oko zvlášť (v reálném čase po 16 ms), tak zase nastane problém, že oči u rychlých pohybů nikdy nespojí stejný obraz. Tohle jde zkrátka obejít jen vysokou obnovovací frekvencí (proto se pro 3D TV mluví o 200 a 240 Hz), aby obě oči viděli obraz prakticky současně)

Takže ano, polarizace by to řešila (nevím, proč píšeš, že u LCD nehrozí, když např. iz3D ji právě na LCD implementuje), ale ta má zase jiné nevýhody, nemůžeš např. moc naklánět hlavu mimo rovinu polarizace, o nějakém ležení u TV by sis mohl nechat leda zdát

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V mém případě je posun scény mezi očima zanedbatelný jev, protože já se nejsem schopen (přesně řečeno ochoten) přenést přes to blikání.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Počkej jak si budeš u 200Hz TV mlaskat ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Já to řeknu takhle: horko těžko jsem se přenesl i přes to, že moje LCD TV bliká (přibližně na těch 100 Hz), když není jas nastaven na maximum. Toleruji to jen proto, že to není tak ostrý "blik" jako třeba u LED podsvícení, které už by mi dost vadilo (moje TV má trubky, LED jsem se při nákupu cíleně vyhýbal).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nooo a co takhle kruhova polarizace? Tam preci problem neni? Nebo si to pamatuji zle?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pojem "kruhová polarizácia" nie je definovaný, lebo vtedy je polarizácia nulová. Existuje ale ľavotočivá kruhová polarizácia alebo pravotočivá kruhová polarizácia. Rozlíšiť sa dajú ale len aktívnymi prvkami - typicky v satelitných anténach alebo v aktívnej optike (ale maximálne dva svetelné lúče, nie celý obraz).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Chápu to dobře, že za možnost používat cizí 3D brýle s vlastní grafikou si nVidia naúčtuje $40?
Nevím proč mi to nepřijde jako lákavá nabídka.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.