Nvidia DLDSR: Zmenšení(!) obrazu s použitím Tensor cores
Před několika lety přišla Nvidia i AMD s funkcí, která umožňuje obraz vykreslit ve vyšším rozlišení (než má displej) a následně jej s použitím vhodného filtru zmenšit na rozlišení displeje. Toto řešení je vhodné tam, kde systém dosahuje násobně vyššího výkonu než jaký je potřeba pro plynulé zobrazování na daném displeji. Modelově jde tedy o případy výkonnějších grafických karet a starých a nenáročných her.
Tehdy vyvstala otázka, jak nadbytečný výkon vhodně využít ke zvýšení obrazové kvality, když nastavení ve hře je již na maximu. Došlo tedy na jakousi variaci na oversampling, tedy metodu anti-aliasingu spočívající v prostém renderingu ve vyšším rozlišení a následném zmenšení obrazu na rozlišení monitoru.
Nyní se Nvidia k tomuto nápadu vrací, ovšem s tím rozdílem, že samotné zmenšení obrazu provede za použití Tensor cores (AI). Výsledkem má být, že pro dosažení srovnatelné kvality s původním DSR při 4× vyšším výchozím rozlišení bude s DLDSR stačit 2,25× vyšší výchozí rozlišení, takže bude dosaženo vyššího výkonu. Jinými slovy by DLDSR mělo jít použít i v situacích, kde na DSR nestačil výkon.
Je nicméně potřeba dodat, že požadavkem na Tensor Cores klesá okruh kompatibilního hardwaru (odpadají například GeForce GTX 16xx) na GeForce RTX 20x0 a RTX 30x0. DLDSR bude dostupné v ovladačích chystaných na konec tohoto týdne.