Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia doplnila seznam G-Sync compatible LCD; modely slíbené MSI ale stále chybí

pořád málo. Nechápu kritéria podle kterých to Nvidia dělá. Např. můj BX340 v seznamu stále není a to má jak LFC, tak rozsah od 30ti, zatímco nějaké TN shitky s rozsahem od 48 už podporované jsou.

Prosté vysvětlení je, že v téhle oblasti jsou jednoduše roky pozadu. Přitom širší podporu adaptive syncu bych vyměnil okamžitě např. za RTX. Prostě NV priority se neslučují s mými potřebami. Asi nejsem cílovka (hráč CSka co hraje fullHD na TN 200+ fps)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Samá TNka, fuj.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, když už je tam něco pod 48, tak je to hnus TNkový.
Máte nějaké doporučení na levný monitor 24" FHD co by mi jel s 1070ti?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja mam jen obycejny 60Hz monitor, ale aspon jsem si na sve GTX1070 zapnul funkci AMD Chill. Jde to velice jednoduse, staci zapnout VSync a mate uplne to same co nabizi ten Chill.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

to bych netvrdil, ale osobně nepoužívám ani Vsync ani Chill. Vsync protože mám freesync a Chill, protože se chová divně (pomalu) a podle mě vždy zanalyzuje potřebu narůstu fps pozdě, když se třeba prudce otočím ve hře a potřebuji najednou více fps, chill reaguje s prodlevou, kterou vnímám. Ideál je Gsync/freesync s Vsync off a místo chillu omezit max fps na horní hranici refreshe monitoru.

Takže Vás upřímně lituju, ať už je Chill jakýkoliv Vsync je rozhodně hnus a 60 Hz je málo (těch nesyncnutých pak dvojnásob). Ale tak máte alespoň jen 1070, jsou tací, kteří provozují 60Hz bez syncu s hiendem, to je asi jako nacpat osmiválec do trabanta a tvrdit, že je to to samé jaké sportovní vůz, když to má stejný motor. Prostě díky politice NV je těžké sehnat kombo jejich grafika/monitor, aby Vás to totálně nezruinovalo (viz ten jejich nepovedený gsync modul poslední generace).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenze ja nehraju CSko. Hraju hlavne RPG hry a zkousel jsem pres ovladace omezeni VSyncu na 30FPS a nepoznam to, nicmene nemam duvod to vetsinou delat, 60FPS=Hz VSync mi vyhovuje idealne, urcite nemam zajem o nejake vyssi FPS, protoze to prinasi vic zateze na grafickou kartu a teda vice hluku pri chlazeni.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to že Ty hráš len na 30 fps neznamená že niekto nehraje, alebo nepotrebuje viacej fps....Ja jazdím online rFactor 2, mám Vegu 64, 34" 21:9 monitor s free sync. na 75 Hz Na závodné simy potrebuješ minimálne 90 fps. Tie nie je problém dostať, bežne aj 250...Ale...pri závode kde máš na štarte 30 + posádok, za dažďa a nedaj bože za tmy fps prudko padnú dole, niekedy aj pod 50...Pred tým než som mal monitor bez freesync to strašne zasekávalo a boli problémy pri brzdení, ovládaní auta. Teraz pri freesymc idem plynule aj pri 40 fps. Tak netrep hlúposti. A pro po. V sync je absolútne nepoužiteľný, pretože ak Ti padnú fps pod obnovovaciu frekvenciu tak si v prdeli...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rFactor 2 je extremne neoptimalizovana hra, zrovna to je pripad, kde se FreeSync (G-Sync) skutecne muze hodit, to mas jiste pravdu. Ovsem ja to nehraju. A kdyby sis precetl me komentare poctive, zjistil bys, ze naopak ja prave rikam, ze jsou situace, kdy se to hodi, ale zdaleka to nepotka kazdeho. Ja si vzpomenul na hrace CSka, ty ted na hrace rFactoru, dost mozna se najde jeste jina skupina hracu, ktera to vyuzije.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Freesync ale nic neřeší, když je mimo rozsah monitoru, VSync zamkne frekvenci zezhora, a pod spodní rozsah zase udrží konzistentní obraz.

Já mám VSync stabilně zaplý, vypínám jen pro testování výkonu, a většinou snižuji max. frekvenci monitoru právě na těch 60, je to pro mě dostatečné. Vůbec mi nevadí, když mi grafika jede na půl plynu, aspoň méně žere a chladí se pasivně, nezatěžuje tolik ani CPU, které zase běží chladněji + má sestava rezervu na náročnější scény nez FPS dropu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Očividně nechápete co Freesync/Gsync dělá, nebudu ztrácet čas vysvětlováním toho co jde nagooglit, pokud máte upřímnou snahu netrolit, tak to zjednoduším - je rozdíl 30,60, 90fps syncnutých a stejných 30,60,90 nesyncnutých - sync má tedy smysl vždy. Pokud tvrdíte, že rozdíl není jsou jen tyto možnosti:
- slepota
- nikdy jste syncnutý obraz neviděl
- lžete

A tedy závěrem Gsync/Freesync neřeší vše! V kombinaci s LFC (která řeší situace pod rozsahem) a omezením maxima fps na refresh monitoru (vyřešeny rozsahy nad) už ale vše řeší. Vsync v takovém setupu tedy nepotřebujete a je jen a pouze na škodu, protože zvedá latence atd. Educate yourself!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ty zas neznas technologie NVidie.

https://www.geforce.com/hardware/technology/adaptive-vsync/technology

Jiste FreeSync nebo GSync Compatible nejsou spatne vymysly, naopak napad urcite vyborny. Na druhou stranu nic kritickeho pro mainstreamoveho hrace nebo pro hrace, kterej zrovna nepari CSko. Chapu, ze kdyz si nekdo koupi cilene monitor podporujici standard AdaptiveSync at uz ve forme FreeSyncu nebo GSyncu, tak pak chce k nemu i kartu, ktera to podporuje. Na druhou stranu, ze by bylo nutne vyhazet monitory, ktere to nepodporuji, vubec ne. Minimalne u NVidie se i s obycejnym VSyncem da zit a hrat velice dobre.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Zázračný" Vsync od Nvidie, "fast sync" a další srajdy, které NV-věřící co nemají syncnutý obraz, tak budou do krve tyhle šidítka obhajovat. Čemu tedy vlastně nerozumím? Tomu že "onanie" v podání NV má být pravý "sex"? Do té teorie Vám už ale nesedí, že i samotná NV nabízí Gsync, proč by to dělala když má tady "šidítka?"
Tyhle řeči jen odpovídají psychologickému "co mám obhajuji" a "co nemám haním/nepotřebuji". Jděte spát

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

VSync je standard fungujici 50 let, takze jsi fakt smesny.

Cele je to o tom, ze pokud mam k dispozici grafiku patricneho vykonu, coz u NVidie mam, tak si proste nastavim VSync na svuj 60Hz monitor a tudiz mam krasne syncnuty obraz na 60FPS. Nemam co resit a zadny FreeSync (G-Sync) mi nepomuze.
Pokud mam mene vykonou grafiku NVidie, nastavim si Adaptive VSync, ktery mi syncne obraz zezhora na 60FPS a pouze v pripade poklesu FPS mi nespadnou na 30, ale jdou dolu prubezne, tak jak to vykon pozaduje.
G-Sync ma vyhodu v tom, ze se FPS mohou volne dle vykonovych pozadavku pohybovat v urcitem rozmezi, coz je vyhoda zejmena u 144Hz monitoru, kdy hracum CSka (a podobnych her) budou pravdepodobne FPS litat a nedokazi se stabilne drzet na 144FPS, proto take si vsimni, ze minimalne zpocatku byl G-Sync modul dodavan prave pro 144Hz monitory.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

čemu z toho co jsem říkal (např. o tom že 60fps syncnutých a nesyncnutých není totéž nebo latence) jste nerozumněl? Btw Vsync je překonaný právě proto jak je starý a to novějším freesyncem/adaptive syncem/Gsyncem. Vzpamatujte se s Jirkou i NV má Gsync jestli tady tedy někdo nerozumí NV technologiím jsi to ty,když tvrdíš takové nesmysly, že se Vsync vyrovná Gsyncu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A rozumis vubec tomu co to dela? :-D

Teda v tom odkazu co jsem ti pastnul, je to dokonale vysvetlene, ona NVidia vubec ma web udelany perfektne a da se tam ledacos nastudovat, kdybys teda mel zajem.

Ja nikde netvrdim, ze VSync = G-Sync. Ja ti vysvetluji, ze kdyz mame kvalitni vykonou grafickou kartu a zaroven nechceme hrat na vic jak 60FPS, u RPG her, strategii atp. to proste neni rozlisitelne, tak ze VSync mi poskytne presne tu synchronizaci obrazu, kterou potrebuji a Adaptive Sync pro me nema zadny smysl, nic navic nez synchronizaci obrazu totiz neprinasi. Stejne tak ti vysvetluji, ze Adaptive VSync umoznuje to same i neco mene vykonym grafikam.

Vsechno tohle ale zaroven nevylucuje prinos Adaptive Syncu (G-Syncu) pro nektere jine situace, ktere u me nenastanou, ale zaroven nerikam, ze by je jini hraci nemohli navodit. Zalezi to od toho, kdo co hraje a co za parametry vyzaduje. Nazorne napriklad 144Hz monitor a pozadavek hrace na ~144FPS je pomerne zrejme z vyse receneho, ze ma G-Sync jasne definovany prinos.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

LFC je záležitost freesync monitorů, GSyncy umí zobrazovat od 1Hz, proto jsou to typicky drahé, kvalitnější monitory. A nad se to musí řešit buď frame limitem nebo VSyncem. Kdo chce vyšší FPS dostane nesynchronizovaný obraz.

Pokud mi nevadí možný input lag způsobený trojitým bufferingem u VSyncku, tak taky nepotřebuji adaptivní synchronizaci. při nižších než maximální obnovovací frekvenci monitoru.

Osobně jsem zvyklý hrát na 60 FPS, konzistentních. Jestli 60FPS přes VSync nebo Adaptive sync... je to pořád 60FPS a konstantní frametime. Pokud to klesne pod 60 FPS, což se téměř neděje, protože výkon HW a detaily tomu přizpůsobím, tak to nehledě na typ synchronizace poznám protože jde typicky o náhlý a krátky drop frametimes v tu chvíli nemá každý snímek 16,67ms ale posloupnost je třeba 16ms, 35ms, 50ms, 25ms, 20ms, 16ms ... Adaptivní synchronizace nijak nezabrání nekonzistentním frame times, a to škubnutí bude viditelné stejně dobře jako s vsyncem, u vsynchu budou jen reálné časy zobrazení snímku trošku odlišné a bude tam díky tomu větší latence, což casual hráči jedno.

A ano tvrdím že adaptivně synchonizovaných 60FPS bude stejné jako 60 FPS synchronizovaných vertikální synchronizací. Předpoklad pro to jsou naprosto konzistentní frametimes na úrovni 1/60 sekundy.

.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak prvně - podpora u NV od 1Hz není potvrzená, chce to důkaz. Navíc prakticky je to nesmysl už jen proto, že teoreticky to má nulový přínos - při 1fps je cokoliv nehratelné, stejně jako při 10 nebo 15. Mimochodem spodní hranici funkčnosti LFC je závislá od rozsahu (to snad nemusím vysvětlovat když perfektně víš jak to funguje že?). Navíc snímek se jen nezdvojuje ale v případě potřeby i ztrojuje, takže pády na 20 nebo 15 snímků ti LFC kryje a níž ti nepomůže ani svěcený Gsync modul i kdyby jeden snímek zobrazil 30x.

Tedy opět - že je Gsync modul lepší než hiend freesync monitory je pouhá demagogie zelených mozků. K funkčnosti LFC a jejího ekvivalentu na Gsync je potřeba buffer a je jedno jestli je na grafice nebo se to děje až v Gsync modulu, výsledek je stejný - zdvojení, ztrojení snímku a je jedno kde se to událo. Kdo tvrdí něco jiného je demagog hledající zástupné důvody

A kdyby to nestačilo je tu freesync 2, kde je povinné jak LFC, nízké rozsahy, tak HDR.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem já psal že hraju VŽDY s VSync, tedy vždy "syncnutých" 60, popřípadě 75 což je max refresh mého monitoru, ale často ho přepínám jen na 60Hz max. u 4k TV, kterou jsem dřív používal jsem měl možnost nastavit 50, 30 a 25 Hz refresh, ale nebyl to kvalitní displej aby to bylo ok, jsou ale lidi co na TV těch 30Hz zapínají, když nehrají nic akčního.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OMG ,naopak freesync rieši presne pri fps pod obnovovaciu frekveciu ty demagóg

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Funguje to jen u monitorů jejichž max frekvence je 2.5x vyšší než minimální, což spousty monitorů nesplňují, často jsou v malém rozsahu. A když to splňuje, tak zdojnásobuje dobu zobrazení snímku, což ve finále může být nižší FPS než s VSyncem, který dobu nezdvojnásobuje. To se děje s double bufferingem, ale neznám hru kde by nebyl použitý triple buffering, který v době kdy se čeká na zobrazení snímku počítá do bufferu další třetí snímek - jeden zobrazený, druhý spočítaný, čeká na refresh monitoru, třetí se v době čekání na refresh normálně počítá.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Reagoval si na: "naopak freesync rieši presne pri fps pod obnovovaciu frekveciu ty demagóg"
Tymto klamstvom: "Funguje to jen u monitorů jejichž max frekvence je 2.5x vyšší než minimální, což spousty monitorů nesplňují, často jsou v malém rozsahu."

Vraj programator!!! Ved ty ani dokumentacie nevies citat! Mohol by si prestat klamat?

To co si napisal plati pre LFC. LFC sa zapina automaticky v pripade, ak klesne fps POD minimalnu zobrazovaciu frekvenciu monitora za podmienky, ak maximum zobrazovacej frekvencie je 2.5x vyssie, ako jeho minimum a je zapnuty FreeSync. Co splna aj 30Hz-75Hz monitor.

Ty si ale pisal o FreeSync, ktory (pre teba) bohuzial funguje vzdy v uvedenom rozsahu monitora. Ak je FPS vyssie, tak sa obraz stale syncuje s hornou hranicou monitora s tym, ze vzdy dostavas aktualnejsi obrazok, cize mensi delay.

"A když to splňuje, tak zdojnásobuje dobu zobrazení snímku"
A dalsie klamstvo, vraj pan programator!!
Zaprve to nerobi freesync a za druhe LFC nema nic s dobou zobrazeni snimku, ale prave vklada znovu predchadzajuci snimok, cim dosiahne takmer toho isteho efektu, len s tym rozdielom, ze sa dosiahne frekvencia vyssia ako podporovane minimum a teda FreeSync dalej funguje.

U VSync dostavas bud:
a) predchadzajuci (resp. aktualne hotovy) obrazok, ak je fps nizsie ako obnovovacia frekvencia monitora, co znamena vacsi delay, alebo:
b) dostavas v pravidelnych intervaloch obrazok, ktory ale uz moze byt nejaku tu desiatku ms stary, pretoze graficka karta by bola schopna ho davno vypocitat a este pred dalsim tickom monitora zobrazit najnovsi obrazok.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Chill teď používám u jedný strategie. Je to docela fajn. Tam mi stačí 30fps (což je na spodní hranici LFC) když promýšlím tah a když přejíždím nad mapou tak mám 42+ což řeší freesync. Chillem pak ještě nastavená horní hranice 60FPS.
U akčnějších her jsem spodní hranici Chill nastavoval na +1FPS minima FS a taky dobrý.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Len upozorňujem, že G-Sync Compatible sa dá zapnúť na všetkých freesync monitoroch. Uvedený zoznam sú len monitory, ktoré si NVIDIA sama otestovala. Napr. ja mám monitor ACER XF270HU, ktorý nie je v zozname a G-Sync Compatible funguje bez problémov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neni pravda.. g-sync compatible nejsou modely co nVidie otestovala, ale co udajne prosly(!) jejim black-box testovanim jehoz podminky nikdy nezverejnila.. pokud nema monitor g-sync compatible, tak ti nikdo nezaruci, ze to pojede.. vsak se v diskusich uz po vydani nechalo slyset par lidi, ze se jim to chova divne..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co ale nevylucuje jeho tvrdenie, ze mu to funguje na modeli, ktori nie je v zozname. Takze "neni pravda" tiez "neni pravda".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stále se jedná ale o problém v neprospěch Nvidia. Můj monitor má freesync certifikaci a s AMD kartami funguje bez problémů.
Jako zákazník tak v případě koupi nové grafické karty stojím před těmito možnostmi:
AMD karta - bude mi freesync fungovat 100%
Nvidia karta - monitor nebyl otestován. Mám jít do koupi takové grafiky a doufat? Co když budou artefakty, mám kartu vracet? Prostě riziko navíc a tedy nevýhoda na straně NV karet. Mimochodem, NV tvrdí, že některé freesync monitory neprojdou jejich testy - artefakty, blikání atd. očividně tedy existuje řada freesync monitorů, které s NV grafikami nefungují a možná to je i důvod proč je seznam tak stále malý. Kde je chyba? Na straně monitoru asi ne když s AMD kartou zobrazuje korektně. Jde o to, že nikde není oficiální seznam od Nvidie monitorů které testovala a neprošly a proč neprošly a s jakými artefakty.
Chápu důvody - NV je s adaptive syncem tam kde AMD před 5 a více lety, třeba testovali mnohem více freesync monitorů, ale prošla jim jen 1/4 možná méně díky jejich špatné implementaci, zbytek je jen marketingový krasožvást o tom, že nepustí jen tak něco. Proč ale chybí i některé drahé freesync monitory s dobrými rozsahy (od 30-35 a LFC?), které se defacto vyrovnají i tomu jejich vyššímu gsyncu s modulem?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Našťastie existuje komunita používateľov, ktorá ostatné monitory otestuje.
https://io.mt/nvidia-gsync-freesync-supported-monitors/
Resp. stačí trochu googliť a na danom monitore už určite niekto skúšal gsync compatible a podelil sa o svoje skúsenosti napr. na Reddite.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

tak, navíc je tu jistota, monitor co si nehraje na GSync compatible ale je GSync. to stále nikdo nezrušil, a když chce člověk kvalitní monitor tak často končí v cenové relaci, kde je gsync automatický, pak má problém vlastník AMD karty ten nemá ani ten GSync compatible mód.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Člověk s AMD kartou by tahal za kratší konec jen za předpokladu, že by skupina Gsync monitorů (těch s modulem + těch bez kde to funguje korektně) byla větší než skupina freesync/adaptive sync monitorů které fungují s kartami AMD. Situace je ale přesně opačná, máte to napsáno i v článku, jediný logický závěr je tedy, že za kratší konec tahají vlastníci Nvidia karet

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

netahám za nic, protože mám ještě maxwell :)) takže mám útrum

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tam kde je G-sync automatický dostanu za tu cenu kvalitnější panel s FS/GS compatible ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Anebo dostanes kvalitni monitor bez nejakych zbytecnych FreeSyncu. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

můj monitor v seznamu není a btw ani po několika minutách googlení jsem nic nenašel. Je ostudou, že firma mající takové prostředky a zisky není schopna vydat více pro své zákazníky. Očividně pracují spíše pro své akcionáře

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Každá firma dělá primárně pro své akcionáře. Bez nich by firma nebyla.

Když to vadí nemusí jejich výrobky kupovat, to je nejlepší co mohou udělat. Asi to nebude taková hitparáda s tím FreeSyncem není, když se podíváme na prodeje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nedá.

Monitor musí být připojený přes DP a synchronizace musí být implementována na monitoru při použítí DP, některé monitory mají freesync přes HDMI, a takové monitory to v GSync compatible režimu nezvládnou.

Je to proto že NVIDIA karty nepodporují freesync ale adaptive snyc dle vesa stadandardu, který to umožnuje právě jen přes DP, FreeSync je nástavba toho standardu a umožňuje využít HDMI.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:) nj když NVidia neumí VRR

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

a která AMD nebo Intel grafika VRR má, resp. která grafika má HDMI 2.1?

Navíc dnešní grafiky standardně mají jen jeden HDMI port, proč ho plýtvat k připojení monitoru, když ho můžu použít k připojení TV, které DP typicky nemívají, stejně jako VR headsety. Natož když chce člověk připojit 4k s vyšším refresh rate nebo 8k displej.

Navíc už máme monitory s USB-C konektory, které nabízí spoustu výhod. Pokud se nepletu USB-C má na grafikách standardně jen NVIDIA a možná Intel s AMD na deskách k integrovaným grafikám.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

HDMI 2.1 plně nahrazuje HDMI 2.0 standard (certifikaci 2.1 získá jen zařízení, které implementuje celý feature set vč. přenosové rychlosti) VRR i eARC je možné provozovat na HDMI 2.0b i na starých kabelech (pokud se výrobce rozhodne dané funkce implementovat v případě, že to HW umožňuje)
>> takže ANO jsou TV i karty/konzole, které VRR umí i bez HDMI 2.1 ;)

- proč u konzole/PC plýtvat připojením, když potřebuji připojit velkoformátovou TV s podporou VRR ? To se zeptej sám sebe a btw kolik má konzole DP portů ?

- ohledně VirtualLinku netuším proč se AMD rozhodlo u mainstream karty vypustit USB-C i když PCB i HW je na to připravený, ale stejnou otázku můžeme položit NV a výrobcům nereferencí proč většinou osazují jen nejvyšší řady ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ok, jsem chytřejší kolem VRR u Navi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby jen u Navi, ale cast feature setu HDMI 2.1 umi i predesla generace ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ano, pri väčšine freesync monitoroch je možné zapnúť gsync, ale tam to nekončí. ak blbne obraz je potrebné cez custom resolution utility nastaviť správny vrate. v opačnom prípade vypadáva obraz aj na niekoľko sekúnd, seká sa podobne...

ani môj BenQ EX3203r neni v zozname ale s nastaveným vrate na 48-144 funguje bez najmenších problémov.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi na to mrdaj.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi na to mrdaj.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.